Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide nykyajan lastenohjelmista.

Vierailija
17.06.2019 |

Eräs aamu, kun avasin telkkarin satuin näkemään nykyaikaisia lastenohjelmia ja järkytyin.

Täyttä sontaa tämän päivän lastenohjelmat. Ei mitään järkeä ja kuvitus tyyli on rumaa "modernia".

Ennen lastenohjelmiin panostettiin. Kuvitus oli kauniimpaa, yksityiskohtaisempaa ja tarinoilla oli jonkinlainen opetus. Nyky lastenohjelmat ovat levottomia joissa ei monessakaan ole päätä eikä häntää. Pelkkää ihme rymyämistä alusta loppuun.
Eniten todellakin puistattaa tuo uusi kuvitus tyyli. Niin rumaa niin rumaa.

Mikä oli sinun suosikkisi vanhoista lastenohjelmista?

Itse mainitsen ehdottomasti Beatrix Potterin eläinsadut, vanhan alkuperäisen Anniina Ballerinan ja tontut-nimisen lastenohjelman! Aivan ihania. :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakkkaat värit.

Hienostti kyllä animatisoitu.

Vierailija
22/27 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tottunut lapsena nykykriteerein jopa liiankin rauhallisiin ohjelmiin. Nyt katsottaessa joku Rosvo Ruudolf, Käytöskukkanen, Kössi Kenguru, Nalle Luppakorva ja Pelle Hermanni on kuin jälkijättöiselle tehtyjä. Todella hitaita.

Nykyiset lastenohjelmat järkyttivät, kun omat lapset alkoivat niitä katsoa. Pelkkää huutoa, vilinää, taistelua ja räimettä. Pahin on ehkä joku Prätkähiiret - kamalaa roskaa. Autot elokuva on hienosti tehty, mutta ei niitä hienoja yksityiskohtia ehdi ihailla kauaa, kun taas mennään. 

Hyviäkin lastenohjelmia on, tykkään itsekin katsella Lego Star Warsia tai Paavo Pesusientä. Paavoa pidin ensin psykedeelisenä sekoiluna, mutta siinähän on aikuiseenkin makuun huumoria. Postimies Paten vanhat versiot oli leppoisia, mutta nämä modernit nyky-Patet kamalaa stressiä postikeskuksessa. Siellä on aina kiire ja paniikki, kaikki pallot ilmassa pideltävinä. Ehkä nykylapsia koulitaan sillä työelämän stressiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa on liikaa aikuismaista huumoria, etenkin Disneyn omissa. Ja kaikki vähänkin puhutteleva kohtaus lyödään sitten kuitenkin lopulta läskiksi.

Vierailija
24/27 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vili vilperi näyttää nykyään vanhalta sedältä, joka tykkää vähän liikaa lapsista...

Vierailija
25/27 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja hyviä lastenohjelmia:

Vili vilperi, tohtori sykerö, peukaloinen, tao tao, maija mehiläinen, maikki ja pelottava Pontso, muumit...yms.

Minun lapseni tykkää katsoa pikku kakkosesta Simoa (joku kani?), muumeja (uusittuja), postimies pate, petteri kanini...ikää pojalla 6v. Ei olla annettu katsoa mtv3 häirikkö ohjelmia.

Vierailija
26/27 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oknonautit on minusta hauska ja sopivan rauhallinen lastenohjelma, samoin se jossa veli ja sisko.. Sami ja Stella?

Vierailija
27/27 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ennenkin oli rumia lastenohjelmia. Morso, Tohelo ja Torvelo, Hapsiaisesta puhumattakaan. Lama iski 90-luvulla myöa lastenohjelmiin. Oma lapseni katsoo aika vähän lastenohjelmia, mutta tykkään ainakin itse Ryhmä Hausta.

ei v*ttu, Morso

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan