Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni enää tilaa lehtiä?

Vierailija
16.06.2019 |

Tänä viikonloppuna pysty lukemaan digilehtiä ilmaiseksi niin aloin miettimään. Lapsena ja teininä tilasin aina jotain lehteä ja se oli yksi kuukauden kohokohdista kun se tuli luukusta. (Varmaan sen ajan internetin vastine 😄) mutta aikuisena en ole tilannut edes sanomalehtiä. Tilaatteko te jotain?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä jätteen määrää lehdistä. Kerran luettu, ja polttaakaan niitä ei voi. Kirjasto on toimiva ratkaisu. Ajatelkaa maapallon kuormittumista tilaajat.

Minulle yleissivistys on tärkeämpi arvo. Sorry not sorry.

Vierailija
22/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä jätteen määrää lehdistä. Kerran luettu, ja polttaakaan niitä ei voi. Kirjasto on toimiva ratkaisu. Ajatelkaa maapallon kuormittumista tilaajat.

Tähän on vielä parempi ratkaisu: digilehdet. Ei tarvitse edes autoilla tai muuten liikkua sinne kirjastoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tilasin me naisia mutta sekin kallistunut ja muuttunut tosi huonoksi. Nykyään irtonumero 2,90, kun vielä hiljan oli 1,90. En osta enää.

Totta muuten. Pienipalkkaisena yksinhuoltajana ostin usein tuota 1,90 tarjousta. 2,90 on minusta kallis.

Vierailija
24/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut vuosiin mitään lehteä. Kirjastossa käyn joskus lukemassa ja se on vain 200m päässä kodistani.

Ostan muutaman kerran vuodessa irtonumeroita jonkin lööpin innoittamana. Säästöä satasia vuodessa kun en enää tilaa. Luen uutisia ym netin kautta ja en usko, että olen menettänyt mitään oleellista sen jälkeen, kun lakkasin tilaamasta lehtiä.

Vierailija
25/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen Helsingin Sanomia digilehtenä ja tilasin juuri Mondon. Tilaan satunnaisesti joitain tiettyjä sisustuslehtiä ja matkailulehdistä vain Mondoa.

Vierailija
26/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on vielä parempi ratkaisu: digilehdet. Ei tarvitse edes autoilla tai muuten liikkua sinne kirjastoon.

Jos istun kännykällä/tabletilla lukemassa digilehteä, lapsi näkee minut vaan tuijottamassa sitä laitetta. Ei hän tiedä, mitä luen. Oppii vaan, että laitteen tuijotus on tärkeää, koska aikuinen sitä tekee.

Jos luen paperilehteä, lapsi näkee, että luen uutisia lehdestä. Hän oppii, että maailman tapahtumien seuraaminen ja lukeminen on aikuisesta tärkeää. Silloin on suurempi todennäköisyys, että hän itsekin varttuessaan lukee ja alkaa seurata uutisia. Ja oppii arvostamaan yleissivistystä.

Vierailija
27/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painetut lehdet voi onneksi kierrättää. Olisi mukavaa lukea odotushuoneissa jotain muutakin kuin ikivanhoja ja repaleisia julkaisuja.

Vierailija
28/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa mitään lehteä. Lehdet, jotka tulevat ovat jäsenlehtiä, jotka kuuluvat jäsenmaksuun. Mainoslehtiä tulee tilaamatta. Koko elämäni aikana olen tilannut Aku Ankkaa n 1 v, Cosmopolitan 1 v, paikallislehti 1/2 v, Maailman Vahvin Nalle 1/2 v. Siinäpä ne kaikki ja ikää minulla 50v. Hyvin olen pärjännyt ilman lehtiä.

Vierailija
29/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa.

Lehdet oli ensimmäisiä asioita, mistä karsin menoja. Maksan netistä täällä maalla 29 euroa kuussa. Se saa riittää. Ennen nettiä tilasin lehtiä kotiini. Nykyään esim. ip-lehdet voi lukea netistä jopa tuoreempina. Äidiltäni saan kierrätettyinä hänen tilaamiaan naistenlehtiä, ja aika usein jopa niin, kun ne ovat vielä irtomyynnissä kaupassa. Vaikka olen sanonut, että kelpaavat minulle vanhoinakin. Niitä on kiva lukea kesällä ulkona, toisin kuin sähköisiä vempeleitä. 

Muotia tykkään katsoa jopa ennemmin nettikaupoista kuin muotilehdistä. Kun ne muotilehtien jutut on usein aika köykäisiä.

Vierailija
30/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Lapsemme eivät ole nähneet meidän lukevan lehtiä. Lapsemme osaavat etsiä tietoa kaikilla keinoilla ja ovat opiskelleet erittäin kiitettävästi ja jatkavat ylempiin opintoihin ja siitä parempiin ammatteihin. Se niistä lehdistä ja niiden tarpeellisuudesta ja esimerkillisyydestä.

Vierailija
31/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Jallu, Kalle ja Ratto.

Vierailija
32/32 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenlehtiä mullekin tulee, kirjastossa välillä käyn lueskelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi