Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästyneet matkatavarat ja matkavakuutus

Vierailija
15.06.2019 |

Mieheni pääsi määränpäähän, mutta matkalaukku ei. Mieheni on ilman matkatavaroita nyt kolmatta päivää. Lentoyhtiö lupasi maksaa vaivaiset 40€/pv korvausta välttämättömiä tarpeita varten. No, eihän se riitä yhtään mihinkään. Matkavakuutus meillä toki on, ja ehtojen mukaan vakuutus korvaa korkeintaan n. 500€ välttämättömiä tarpeita. Tämä kuulostaa jo paremmalta, mutta mitä tarpeita uskaltaa ostaa? Siis mitä vakuutusyhtiöt pitävät välttämättöminä tarpeina? Emme halua joutua loppupeleissä itse maksumiehiksi lentoyhtiön virheen takia.

Tällä hetkellä olisi omasta mielestäni kohtuullista, että mies voisi ostaa (ja osan on jo ostanut):

- suihkusaippua, shampoo, hoitoaine, deodorantti, hiusharja/-kampa
- hammastahna, hammasharja, suuvesi, hammaslankaa
- piilolinssit, linssineste
- t-paitoja 1 kpl/pv
- boksereita 1 pari/pv
- sukkia 1 pari/pv
- housut/farkut 1 pari/2 pv
- collegehousut
- neulepaita/-takki 1 kpl/2 pv
- kauluspaita/pikeepaita tmv. 1 kpl/2 pv
- takki
- kengät

Onko jollain kokemusta? Maksaako vakuutusyhtiö mukisematta yllämainitun kaltaiset välttämättömät ostokset? Niin, ja ihan perusmerkeistä ihan olisi kyse, tyyliin H&M ja vastaavat kaupat.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää täällä kysellä. Omalta vakuutusyhtiöltä saat tarkat vastaukset. Päiväkohtaisesti voi ostaa mitä tarvitsee sovitulla summalla, kunhan säästää kuitit. Jos taas ette halua ostaa, niin on vain pärjättävä sillä mitä on... vaikka sitten niillä likaisilla kalsareilla. 

Ongelmana onkin, että ehtojen mukaan korvaavat "välttämättömät tarpeet". Mikä nyt kenellekin on välttämätöntä, tässähän on variaatiota. Tässäkin keskustelussa jonkin mielestä voi vallan hyvin pitää samoja vaatteita useamman päivän ajan. Minun mielestäni ei missään nimessä. Kukaan ei vielä ole kommentoinut kirjoittamaani listaa, onko se kohtuullista vai kohtuutonta? 

Ap

Täällä nyt voi kuka tahansa väittää jonkin asian olevan kohtuullista ja sinäkö uskot? Mokomakin lammas.

Kuin klassinen koulukiusaamistapaus: uhrina Ap, vastassa av.

Ap kieltämättä on klassinen esimerkki ihmisestä, joka joutuu kiusatuksi. Puolustaa kovasti omaa, muiden mielipiteestä poikkeavaa ajatustaan. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta aina niistä ei kannata jäädä inttämään, jos meinaa tulla ihmisten kanssa toimeen.

Minua nyt ei satu kiinnostamaan pätkän vertaa mitä palstan mammat minusta ajattelevat. :) Ei minun tarvitse tulla toimeen kaiken maailman vihanhallinnan kanssa kamppailevien ja huvin vuoksi ilkeilevien ihmisten kanssa. Oikeassa elämässä valitsen seurani, eikä siihen luonnollisestikaan kuulu aggressiivisia, vihaisia ja ilkeitä ihmisiä. Joten ei ongelmaa. 

Ap

Taidat olla aika yksinäinen ihminen. Säälittävä ainakin olet ja niin ärsyttävä, etten itse ainakaan välittäisi seurastasi.

Menepä nyt itseesi vähän, ja mieti, että miksi sinulla on tarve haukkua ja olla ilkeä tuntemattomille ihmisille netin keskustelupalstalla. Minusta sinulla ei voi kaikki olla hyvin, kun koet tarpeelliseksi haukkua toisia ihmisiä netissä. Miksi teet niin? Saako se sinun olosi oikeasti paremmaksi? Jos olosi on niin huono, ja minun haukkuminen tekee sen paremmaksi, niin en suutu. Jatka vaan. :) Mutta kannattaa myös miettiä, että voisiko positiivisuus ja hyväntahtoisuus kuitenkin olla parempi vaihtoehto. Oletko kokeillut?

Ap

Vierailija
122/126 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää täällä kysellä. Omalta vakuutusyhtiöltä saat tarkat vastaukset. Päiväkohtaisesti voi ostaa mitä tarvitsee sovitulla summalla, kunhan säästää kuitit. Jos taas ette halua ostaa, niin on vain pärjättävä sillä mitä on... vaikka sitten niillä likaisilla kalsareilla. 

Ongelmana onkin, että ehtojen mukaan korvaavat "välttämättömät tarpeet". Mikä nyt kenellekin on välttämätöntä, tässähän on variaatiota. Tässäkin keskustelussa jonkin mielestä voi vallan hyvin pitää samoja vaatteita useamman päivän ajan. Minun mielestäni ei missään nimessä. Kukaan ei vielä ole kommentoinut kirjoittamaani listaa, onko se kohtuullista vai kohtuutonta? 

Ap

Täällä nyt voi kuka tahansa väittää jonkin asian olevan kohtuullista ja sinäkö uskot? Mokomakin lammas.

Kuin klassinen koulukiusaamistapaus: uhrina Ap, vastassa av.

Ap kieltämättä on klassinen esimerkki ihmisestä, joka joutuu kiusatuksi. Puolustaa kovasti omaa, muiden mielipiteestä poikkeavaa ajatustaan. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta aina niistä ei kannata jäädä inttämään, jos meinaa tulla ihmisten kanssa toimeen.

Minua nyt ei satu kiinnostamaan pätkän vertaa mitä palstan mammat minusta ajattelevat. :) Ei minun tarvitse tulla toimeen kaiken maailman vihanhallinnan kanssa kamppailevien ja huvin vuoksi ilkeilevien ihmisten kanssa. Oikeassa elämässä valitsen seurani, eikä siihen luonnollisestikaan kuulu aggressiivisia, vihaisia ja ilkeitä ihmisiä. Joten ei ongelmaa. 

Ap

Taidat olla aika yksinäinen ihminen. Säälittävä ainakin olet ja niin ärsyttävä, etten itse ainakaan välittäisi seurastasi.

Menepä nyt itseesi vähän, ja mieti, että miksi sinulla on tarve haukkua ja olla ilkeä tuntemattomille ihmisille netin keskustelupalstalla. Minusta sinulla ei voi kaikki olla hyvin, kun koet tarpeelliseksi haukkua toisia ihmisiä netissä. Miksi teet niin? Saako se sinun olosi oikeasti paremmaksi? Jos olosi on niin huono, ja minun haukkuminen tekee sen paremmaksi, niin en suutu. Jatka vaan. :) Mutta kannattaa myös miettiä, että voisiko positiivisuus ja hyväntahtoisuus kuitenkin olla parempi vaihtoehto. Oletko kokeillut?

Ap

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo-alert kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo-alert kirjoitti:

En muista pitkään aikaan nähneeni palstalla näin pitkää keskustelua, jossa aloittaja olisi saanut näin paljon alapeukkuja. Jos ne eivät käy aloittajalle vihjeeksi, niin on syytä epäillä autismia, suoranaista tyhmyyttä tai porvoolaista.

Vihjeeksi siitä, että suomalaiset nettikeskustelijat ovat harvinaisen asiattomia, aggressiivisia ja vihaisia ihmisiä? Kyllä minä siitä ihan tietoinen olen ilman alapeukkujakin. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä näin vihaisia ja aggressiivisia viestejä kirjoittavat ihmiset ovat minusta. Tunnen lähennä myötätuntoa heitä kohtaan - ei voi olla helppoa olla niin täynnä huonoa oloa. Olen saanut muutaman ihan asiallisen vastauksen, ja niitä ajoinkin takaa. Minulla ei ole autismia, älykkyysosamääräni oli viimeksi työnhaussa teetetyssä testissä 136, enkä myöskään provoile. Mutta sinun vihaisuuttasi ja aggressiivisuuttasi sen sijaan ihmettelen kovin. Korkeasta älykkyysosamäärästänikään huolimatta en voi ymmärtää, mikä saa ihmiset kirjoittamaan noin huonon maun mukaisia viestejä tuntemattomille ihmisille keskustelupalstalla. Ehkä olen naiivi, mutta arvostan hyväntahtoisuutta ja kiltteyttä ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

Ap

Lue kuitenkin oma aloitusviestisi lista, mitä mies mukamas tarvitsee parissa päivässä. 

Ps. Farkkuja ei pitäisi valmistajien mukaan pestä juuri laisinkaan. Ei etenkään parin käyttökerran jälkeen.

Niin, mikä siinä oli kummallista? Kyllä on ihan normaalia haluta puhtaat housut jalkaan kahden päivän käytön jälkeen. Ei ehkä ole vaarallista pestä farkkunsa kerran kuukaudessa, mutta iljettävää sen kyllä on, eivätkä siitä ulkopuolisetkaan nauti.

Ap

Miten se mies saa kahdessa päivässä housut niin likaisiksi, ettei niitä voi käyttää?

Kahden päivän välein pesemisen ja kuukauden välein pesemisen väliin jää aika helvetisti muitakin vaihtoehtoja. Toki housunsa saa pestä niin usein kuin haluaa, mutta vaikuttaa aika erikoiselta, jos ei tuollaisessa poikkeustilanteessakaan pärjää samoilla housuilla kahta päivää enempää.

Ei kyse ole siitä, etteikö niitä voisi käyttää pidempään, vaan että onko se miellyttävää ja hygienistä. Meillä on tapana kyllä pestä aikuisten housut 2-3 päivän käytön jälkeen, lasten housut menevät pesuun joka päivä.

Ap

Käske miehen ostaa pullo käsidesiä ja uittaa housunsa siinä. Tulee halvemmaksi kuin uudet housut ja on sitten HYGIE(E)NISTÄ.

Kannattaa ensin itse opetella pilkkusäännöt, ennen kuin tulee kommentoimaan muiden oikeinkirjoitusta. :)

Ap

Kannattaa ap sinun käydä tarkistamassa pilkkusäännöt netin ihmeellisestä maailmasta, ennen kuin alat moittimaan muita pilkkusäännöistä. ;)

ohis

En minä moiti ketään, kunhan huomautin moittijalle, että hänen oma yhden vai peräti kahden lauseen v*ttuiluviestinsä vilisi virheitä. Ei kannata korjata toisten kirjoitusvirheitä, jos ei itse pysty kirjoittamaan edes yhtä lausetta oikein. Tuollainen toisten virheiden kommentointi ei kuulu tapoihini.

Ap

Ei ollut tarkoitus vittuilla kirjoitusvirheestäsi, vaan hygieniahysteriastasi.

t: se käsidesikommentoija

Vierailija
124/126 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pakkaan aina käsimatkatavaroihin "välttämättömät" (esim. rintaliivit/bikinit) joiden saaminen (hyvät&oikeankokoiset) olisi vaikeaa, ja joilla selviää pari päivää. Tuo on siksikin hyvä, että jos vaatteet likaantuvat, on vaihtovaatteet (konessakin) mukana.

Minusta ns. "perusetin" hygieniajuttuja saa n. 10eurolla (Suomessa kallista, mutta muualla edullisia pikkupurkeja n.1e/kpl) hotelleissa on ainakin shampoo valmiina ja hammasharjan (yleensä pikku tahnatuubi mukana) saa respasta pyytämällä.

Joku H&M tyyppinen kauppa niin t-paitaa ja kalsareita saa halvalla.

Joskin itse tekisin niin että ostaisin mieluista ja sitten saisin "jotain" takaisin. Tarkoitan sitä, että en haluaisi ostaa jotain perus t-paitaa 5e (joita en käytä) vaan ostaisin mielummin oikeasti kivan paidan esim 30e ja sitten saisin "jotain" takaisin, mutta se paita jäisi käyttöön pitkäsi aikaa (vs. halpa paita jota en muulloin käyttäisi)

Jos esim. ap:n mies käyttää "calvinkleineja" niin ostaa ne (maksaa mitä maksaa) ja jättää käyttöön, ei kannata mennä ostamaan jotain 1e alekalsareita JOS ne ei muuten ole mieluisat.

Ei se mies voi, ku kaapit on jo täynnä.

Vierailija
125/126 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pikkumies ensimmäistä kertaa reissussa ja vaimon pitää hoitaa asiat? Hellyttävää😘

Ei mies ainakaan mitään neuleita itselleen ostaisi.

Vierailija
126/126 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pikkumies ensimmäistä kertaa reissussa ja vaimon pitää hoitaa asiat? Hellyttävää😘

Ei mies ainakaan mitään neuleita itselleen ostaisi.

Joo, ei hän muuten ostanutkaan neuletta, vaan collegen. :D Itse olisin ostanut neulepuseron.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme