Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä omakotitalon tai kesämökin työt = työleiri

Vierailija
14.06.2019 |

Mitkä hommat minissään on mielestäsi jo työleiri

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohon leikkuu, lumityöt, muut pihatyöt esim.haravointi, mahdollisen pensasaidan leikkaus tai muun aidan kunnostus. Talon muut huoltotyöt esim. talon julkisivusta on pidettävä huolta eli talo on maalattava uudelleen tietyin väliajoin, rännit putsattava. Kaikki työt siis kuuluvat tähän vaikka yksittäisinä juttuina saattavat olla pieni niin niistä kertyy suuri työleiri verrattuna siihen että kerrostalossa maksetaan muille työn tekemisestä ja käännetään aamulla kylkeä kun aura-auto kolaa pihaa.

Vierailija
2/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin... Ei mitkään. Olen asunut lähes koko elämäni omakotitalossa ja teen mielelläni kaikkia töitä. Nytkin huomenna alan maalaamaan mm. roskiskatosta.

En pelkää työtä ja en ole mikään hienohelma, vaan teen jo leipätyöksenikin fyysisesti keskiraskasta työtä ja nautin siitä. Jotain tietokoneella istujaa minusta ei saa kirveelläkään, vaan kyllästyn alta aikayksikön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassien ja puutarhakalusteiden öljyäminen. Halokojen teko.

Vierailija
4/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halkojen.. Prkl.

Vierailija
5/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän mökillä pitäisi mm. Kaataa vähintään biisi isoa koivua ja pilkkoa ne, kasata puut, viedä risuroskat, siirtää n. Kymmenen pensasta, levyttää saunan yläkerran sisäseinät, kengittää vaja, maalata vierasmaja sisältä, parantaa kuistin kattoa, uusia takka, tehdä sisäremontti, uusia seinä- ja lattiaeristeet, tilata kaivinkone kaivamaan kovaa metsänpohjaa pois ja laittaa tilalle multaa joka sopii kasvimaaksi, karsia risukkoa tontin ympäriltä

Sitten kaikki tavalliset ruohonleikkuu, ikkunoiden pesu, saunan pesu, kevätsiivous, hiirten aukkojen tukkiminen...

On sitä hommaa. Rahat ei vaan riitä tekemään kuin yhden asian kerrallaan.

Vierailija
6/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mitkään.

Väärät ihmiset ovat vaan hankkineet omakotitalon ja kesämökin.

Vierailija
7/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruohon leikkuu, lumityöt, muut pihatyöt esim.haravointi, mahdollisen pensasaidan leikkaus tai muun aidan kunnostus. Talon muut huoltotyöt esim. talon julkisivusta on pidettävä huolta eli talo on maalattava uudelleen tietyin väliajoin, rännit putsattava. Kaikki työt siis kuuluvat tähän vaikka yksittäisinä juttuina saattavat olla pieni niin niistä kertyy suuri työleiri verrattuna siihen että kerrostalossa maksetaan muille työn tekemisestä ja käännetään aamulla kylkeä kun aura-auto kolaa pihaa.

Minä taas teen näitä hommia ihan mielelläni, loistavaa hyötyliikuntaa, hoikkana pysyy ja samalla saa raitista ilmaa. Kaikista ei ole ok-talo asujiksi.

Vierailija
8/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu käsin, ruuanlaitto ja tiskaus heikosti varustetussa minikeittiössä.

Vierailija
9/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI!

Itse olen maatalosta kotoisin ja vanhemmillani on myös kesämökki. 20-vuotiaana muutin kerrostaloon asumaan ja nautin jokaikisestä päivästä, kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään asumisen eteen. Postikin tippuu eteisen lattialle. Joka kerta kun menen kylään vanhempieni luokse, olen järkyttynyt siitä työmäärästä. 

Olen onnellinen pienesä kerrostaloyksiössäni. kyllä

Vierailija
10/12 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökeillä en koskaan koe olevani työleirillä. Tykkään puuhailla kaikkea ja ottaa samalla olutta. Olenkin haluttu talkoovieras tuttujen keskuudessa ja he tarjoavat mielellään oluet ja grillattavat kun saavat minut viikonlopuksi tekemään halkoja tai karsimaan risukkoa.

-M35

Vierailija
11/12 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
12/12 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset, joille KAIKKI fyysinen työ=työleiri, ei ole tervetulleita loisimaan suvun mökeille vain nauttimaan kauniista kesäpäivistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi