Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaikeeta on päästä avoimen väylän kautta yliopistoon?

Vierailija
14.06.2019 |

Tiedän, että eri yliopistoissa on erilaisia vaatimuksia. Tällä hetkellä takana tietyssä yliopistossa 25 op vaadittuja aineopintoja, joista arvosanat 3, 4. 4. 5 ja 5. Lisäksi paikallisessa, eri yliopistossa matikkaa 10 arvosanat 3 ja 5 sekä ja toisessa yliopistossa ohjelmointia 10 op, arvosanat 2*4. Kriteerit taitaa olla arvosanat * painotettu keskiarvo järjestykseen, millä otetaan. Määrällisesti nämä opintoni riittäisivät haluamalleni alalle tuohon yliopistoon, missä on aineopintoja, mutta se ei ole ensisijainen tavoitteeni, koska sijaitsee kaukana, mutta olen kuullut, että pitäisi olla lähempänä vitosta ja kohtalaisen paljon opintoja, ennen kuin pääsee mihinkään. Paikallinen kiinnostaisi eniten, mutta se ei tarjoa niitä opintoja, mitkä eniten kiinnostavat.

Minulla on myös amk-insinöörin tutkinto. En ole laskenut koskaan keskiarvoa, mutta se on nelosen tienoilla. En kuitenkaan halua hakea enää tekniikkaa opiskelemaan, tuonne menin kun en muualle päässyt. Työpaikka on, ja tarkoitus olisi opiskella työn ohessa. En tunne ketään, kuka olisi avoimen väylää pitkin mennyt, enkä löydä tilastoja, millä näihin mielenkiintoisimpiin on päässyt. Määrä on kyllä aika pieni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kun itse pääsin sisään pääsykokeella. Kun sinulla on jo tutkinto, voit hakea aivan tavalliseen tapaan, ja kyllä avoimen opinnoista on paljon apua pääsykokeissa.

Laita hakemus, niin sittenhän se sinulle selviää, pääsetkö. Joihinkin on niin paljon avoimen väylän kautta hakijoita, että pitää olla todistuksen kirjoittamista vaille valmis maisteri ennen kuin pääsee tutkinto-opiskelijaksi.

Vierailija
2/2 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteissä tänä vuonna painotetut keskiarvot 4.1-5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla