Maustetytöt-yhtyeen haastattelun kuunteleminen vei myötähäpeäni uudelle tasolle
Ulosanti oli samaa luokkaa kuin murrosikäisellä pojalla sukujuhlissa kun isotäti kyselee koulumenestyksestä. Lisäksi ne puhui ristiin ja koko jutusta jäi tosi epäaito vaikutelma. Ylex uuden musiikin listan vieraina siis aiemmin tällä viikolla.
Kommentit (67)
On totta että Maustetytöt ovat joitain asioita selkeästi näytelleet, esim että eivät muka käytä nettiä.
Sen sijaan en jaksa uskoa, että se heidän vakavuus yms olisivat näyteltyä, miten joku edes jaksaisi näytellä sellaista. Eli he ovat nähdäkseni luonnostaan sellaisia, missä ei ole mitään väärää. Se on sitten eri asia, ettei siihen ole totuttu, että artistit tällaisia yleensä olisivat.
Käsittääkseni heidän vähäpuheisuutensa ja ilottomuutensa liittyy ihan heidän brändiinsä. Toki luultavasti eivät muutenkaan luonteeltaan ole kaikkein riehakkaimpia. Tuskin silloin jaksaisivat kauankaan roolia vetää.
Välillä tulee sellainen fiilis, että olisikohan Maustetyttöjen Anna autismin kirjolainen. Sellaisia viitteitä on, esim aurinkolasien lähes kokoaikainen käyttäminen ja hänen ulosantinsa vaikuttaa hieman siltä. Jos näin on, ei siinä ole mitään pahaa, olen muuten itse autismin kirjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Maustetytöt kuulostaa hiukan huonommalta versiolta Leevi & The Leavingsistä. Tavallaan hyvä että joku jatkaa Leevin perinnettä mutta kumma että nykyään on niin vaikea tehdä originellia (ja hyvää) musiikkia.
No ei ole kyllä mitään samaa Leevin kanssa. Ihme tuhnutusta eikä sanoituksissakaan ole mitään oivalluksia, pelkkää tajunnanvirtaa.
Kyllä siinä mun mielestä jotain leevimäisyyttä on. Ei mitenkään niin, että kyseessä olisi jonkinlainen kopiointi, mutta eräänlaista kunnioittavaa kädenojennusta vainajaa kohtaan voinee havaita. Niistä sanoituksista kyllä mielestäni löytyy myös oivaltavuutta ja ainakin semmoista tarinankerronnan perinteen jatkamista on havaittavissa. Biiseissähän kuitenkin on tarina ihan selkeästi, onko se sitten hyvä vai huono tarina on jokaisen itse päätettävissä. Nuo julkaistut biisit on muutenkin ehkä sieltä tylsimmästä päästä tuotantoa. Repertuaarista löytyy kyllä paljon jännempääkin materiaalia sekä tekstin että sävellysten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
On totta että Maustetytöt ovat joitain asioita selkeästi näytelleet, esim että eivät muka käytä nettiä.
Sen sijaan en jaksa uskoa, että se heidän vakavuus yms olisivat näyteltyä, miten joku edes jaksaisi näytellä sellaista. Eli he ovat nähdäkseni luonnostaan sellaisia, missä ei ole mitään väärää. Se on sitten eri asia, ettei siihen ole totuttu, että artistit tällaisia yleensä olisivat.
Ootko kuullut brändistä? Tämä on vastaisku silotetulle energialle ja kaikkea halaavalle normipopille. Ei liian vakavaa, mutta erittäin tyylitettuä.
Tyyliin? Vaiko sittenkin ihan vain luonteeseen kuuluu tuo junttius? Oli miten oli, todella vaivaannuttavaa ja tuskaista kuunneltavaa tuo ulosanti. Pelkkää mutinaa ja ainakin meillä päin tuollainen kyräily tulkitaan epäkohteliaana. Sääli juontajaa.