Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatteko Helsinki - Tallinna - tunnelin rakentamista? Perustelkaa

Vierailija
14.06.2019 |

Laittakaa myös perustelut.

Itse en kannata, sillä Antti Rinne sanoi euroopasta tulevan työvoimaa siten, että saavat täällä tes-palkan, mutta joutuvat kotimaassaan palauttamaan siitä työnantajalle osan.

Tuohan tekee suomalaisista työttömiä ja laskee palkkoja.

Tuo temppu pitäisi saada ennen tunnelia kuriin. Samoin kun se, että suomalaisia etuuksia maksetaan ulkomaille.

Kannatatteko Helsinki - Tallinna - tunnelin rakentamista? Perustelkaa

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että Rinne sanoi tuon vaalihaastatteluissa.

Vierailija
2/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Aloituksessasi ei ollut järjen häivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneli avaa Suomen markkinat itäblokin rikollisporukoille entistä paremmin. Pääsevät nopeammin palaamaan keikalta kotiinsa tavarat mukanaan.

Vierailija
4/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan rakentamista niin kauan, kun sitä ei rakenneta valtion rahoilla (kansalaisten verorahoilla). Westerbackat kiinalaisineen saa mun puolesta tonkia suomenlahden alle niin monta tunnelia kuin ikänä vain haluavat, kunhan en itse joudu maksumieheksi.

Vierailija
5/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Tuo ei ikinä voi olla kannattava --> minä sen joudun siis kustantamaan.

Vierailija
6/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan rakentamista niin kauan, kun sitä ei rakenneta valtion rahoilla (kansalaisten verorahoilla). Westerbackat kiinalaisineen saa mun puolesta tonkia suomenlahden alle niin monta tunnelia kuin ikänä vain haluavat, kunhan en itse joudu maksumieheksi.

Tämä.

Vierailija
7/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustelisitko väitteesi.

Vierailija
8/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua huoleta palkkojen poljennan lisääntyminen (olettaen, että tuota porsaanreikää ei saada umpeen) ja rikollisten helppo kulku.

Nuo lisäävät myös sinunkin menojasi.

Vierailija
9/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Tunneli olisi tuhoksi helsinki-tallinna väliselle laivaliikenteelle. Ei ole mitään syytä päästä Tallinnaan tunnelissa, kun laivallakin pääsee kahdessa tunnissa.

Vierailija
10/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti kannattavaa tuosta ei saa tekemälläkään, mutta pitemmän päälle voisi olla ympäristöystävällinen vaihtoehto. Ei tarvitsisi enää matkustaa lentäen keski-Eurooppaan, jos Helsingistä olisi suora nopea junayhteys esim. Berliiniin. Ja kyllähän laivatkin saastuttavat.

Vierailija
11/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoleta. Palkkojen polkeminen laskee huomattavasti elinkustannuksia. Itse olen korkeakoulutettu. Tällä alalla ei tarvitse työttömänä olla, ja ulkomaalaiset osaajat eivät suomeen tule korkeiden elinkustannusten ja matalien palkkojen vuoksi. Lisäksi baltiassa ei juuri oman alan osaajia ole. Palkkani ei tule tippumaan senttiäkään baltiaan johtavan tunnelin vuoksi.

Vierailija
12/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakkaat bisnesmiehet tuota haluavat, sillä ahnehtivat halpaa työvoimaa enemmän suo meen.

Tavalliselle ihmiselle tuosta ei ole mitään hyötyä. Ennemminkin verot nousevat, kun suomalaisia raakkeja ei enää huolita töihin.

Vierailija
13/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huoleta. Palkkojen polkeminen laskee huomattavasti elinkustannuksia. Itse olen korkeakoulutettu. Tällä alalla ei tarvitse työttömänä olla, ja ulkomaalaiset osaajat eivät suomeen tule korkeiden elinkustannusten ja matalien palkkojen vuoksi. Lisäksi baltiassa ei juuri oman alan osaajia ole. Palkkani ei tule tippumaan senttiäkään baltiaan johtavan tunnelin vuoksi.

Kyllä sieltä ainakin lääkäreitä tulee

Vierailija
14/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kannata.Ihmeellistä että tänne voi tulla vaikka mistä vain ja tehdä mitä vain.Poliisit eivät ehdi auttamaan ketään.Toivottavasti tulee joku vakuus joka korvaa kuolleiden omaisille murhatut ja  rikoksen kohteeksi joutuneet.

Vierailija
15/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannatan, koska se yhdistää Suomen rautateitse Keski-Eurooppaan. Nykyään Suomesta on erittäin heikot mahdollisuudet kulkea junalla muualle kuin Venäjälle, ellei sitten asu Pohjois-Suomessa. Jos Keski-Eurooppaan haluaa junalla, pitää mennä Ruotsin kautta. Se taas tarkoittaa pitkää kiertämistä Lappia lukuunottamatta kaikkien muiden Suomen alueiden kannalta.

Vierailija
16/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannatan: ei tarvitse laivalla mennä min. 2 h, vaan hurauttaa autolla esstaas.

Ihana ajatus koko tunneli!

Vierailija
17/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneli avaa Suomen markkinat itäblokin rikollisporukoille entistä paremmin. Pääsevät nopeammin palaamaan keikalta kotiinsa tavarat mukanaan.

Veit sanat suustani! Lisää rikollisia, lisää huumeita, lisää maahantunkeutujia monista maista. Ranskan ja Englannin välinen Eurotunneli on varoittava esimerkki.

Vierailija
18/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap referoi Rinnettä ja Antti Rinteen puheissa harvoin on.

Vierailija
19/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Aivan järjetön ajatus, pitkä ja kallis tunneli joka veisi ei-mistään ei-mihinkään. Se siis yhdistäisi Suomen ja Itä-blokin. Sinnehän pääsee nytkin joko laivalla tai ajamalla Leningradin kautta.

Tunneli Saksaan ja sitä kautta Keski-Eurooppaan olisi kieltämättä hieno juttu, mutta siitä tulee kovin pitkä.

Vierailija
20/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt kyselyn junttaamatta omiasi.

Sitten olisit voinut juntata anonyyminä kommentoiden. Nyt en vastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme