Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yläasteen opettajia, jotka eivät ole jaksaneet tehdä eka lomaviikolla mitään?

Vierailija
14.06.2019 |

Olin vielä viime viikon töissä, koulutuksessa täydet päivät. Tämä viikko on mennyt nukkuessa - en oo kerta kaikkiaan pystynyt mihinkään. Toki saattohoidan lähiomaistani, mikä varmasti väsyttää myös, mutta silti.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa reaalimaailmaan jossa ensin lasten kanssa kahlataan läpi se koko poikkeuksen poikkeuksia täynnä oleva toukokuu, sitten raahaudutaan töihin kesäkuu ja samalla etänä hoidetaan ne alakoululaiset, sitten limitetään kesälomat miehen kanssa, ettei alakoululaiset ole yksin ja sitten tömähdetään elokuuhun, jolloin ne liki kolme kuukautta lomailleet opettajat taas lataa ne kaikki lippunsa ja lappunsa ja ohjeistuksensa ja härdelli alkaa alusta ja olet itse väsyneempi kuin toukokuussa.

Miksi ihmeessä hankit lapsia, jos se on noin raskasta????

Lukutaito. Toi on se reaalimaailma. Jossa muut työssäkäyvät vanhemmat elää.

Edelleen ihmettelen, että jos se reaalimasiöma ja arki tuntuvat kamalan raskailta, niin miksi sitten hankkia niitä lapsia?

Ja kyllä, ihan samaa settiä elän itsekin.

No eihän ihmiset hankikaan. Syntyvyysluvut romahtaneet. Kannattaisi miettiä tuotakin että milloin koulusta tuli vanhemmille kakkosduuni.

Vierailija
42/53 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa reaalimaailmaan jossa ensin lasten kanssa kahlataan läpi se koko poikkeuksen poikkeuksia täynnä oleva toukokuu, sitten raahaudutaan töihin kesäkuu ja samalla etänä hoidetaan ne alakoululaiset, sitten limitetään kesälomat miehen kanssa, ettei alakoululaiset ole yksin ja sitten tömähdetään elokuuhun, jolloin ne liki kolme kuukautta lomailleet opettajat taas lataa ne kaikki lippunsa ja lappunsa ja ohjeistuksensa ja härdelli alkaa alusta ja olet itse väsyneempi kuin toukokuussa.

Miksi ihmeessä hankit lapsia, jos se on noin raskasta????

Lukutaito. Toi on se reaalimaailma. Jossa muut työssäkäyvät vanhemmat elää.

Edelleen ihmettelen, että jos se reaalimasiöma ja arki tuntuvat kamalan raskailta, niin miksi sitten hankkia niitä lapsia?

Ja kyllä, ihan samaa settiä elän itsekin.

No eihän ihmiset hankikaan. Syntyvyysluvut romahtaneet. Kannattaisi miettiä tuotakin että milloin koulusta tuli vanhemmille kakkosduuni.

Tämä valaisee paljon!

Jos ajattelee koulun olevan vanhempien kakkosduunin niin ei ihme, että rasittuu!

En kyllä ihan ymmärrä mistä puhut, kyllä meillä ihan alakoululaiset jo hoitavat koulun itsenäisesti. Ekalla ja tokalla toki katsotaan perään ja muistutellaan/ tuetaan (sitähän se vanhemmuus on), mutta kyllä meillä kaikki 3 lasta ovat koulunsa hoitaneet ihan itse. Poikkeusaikatauluista ym opettaja informoi lapsia ( ja toki laittaa tiedon myös vanhemmille), mutta kyllä se on lasten vastuulla opetella sitä vastuun ottamista.

En koe lapsen tukemista touseksi duuniksi, se on vanhemmuutta. Toki ymmärrän, että jos lapsella on vaikeuksia ja ongelmia, niin hommasi on on enemmän. Tai jos vanhempi on ns helikopterivanhempi, niin se varmaan myös käy raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että. Onneksi lomaa on vielä hyvin jäljellä, niin ehdit ehkä jotakin vielä tehdä. Opettajien loma tuntuu menevän niin, että ensin valitetaan väsymystä ja kun siitä on toivuttu, alkaakin kauhistelu, kuinka loma kohta loppuu ja kauhea lukuvuosi taas edessä.

Vierailija
44/53 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/53 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huvitti viime kesänä, kun minulla oli elokuussa kesäloma. Opettajatuttavani kateellisena huokaisi, että olisipa hänelläkin, mutta hän joutuu elokuussa menemään töihin, että kuinka ihanaa, kun sulla on elokuu vielä lomaa.

Niin, olin ollut viimeksi helmikuussa viikon  lomalla. Opettajatuttavani oli ollut hiihtoloman ja lomalla kesäkuun ensimäisestä viikosta, mutta kadehti, kun saan olla "vielä" elokuussa lomalla, vaikka olin ollut koko kesän töissä.

Tajusin silloin vasta konkreettisesti, että opettajat ovat eläneet koulun rytmissä ikänsä, eivätkä oikeasti tunnu tajuavan, että muut eivät jää lomalle kesäkuussa ja mene elokuussa töihin. Jos on elokuussa 4 viikkoa lomaa, niin sitä ollaan kesä-heinäkuu töissä. Eletään niin vielä siinä kouluaikojen muistoissa, että luullaan kaikkien muidenkin olevan 10 viikkoa kesällä lomalla.

No samainen ihminen kysyi joulun pintaan, että koska jään joululomalle. Mille joululomalle. Olin siis elokuun kesälomalla ja talvelle jäi yksi viikko, minkä sain pitää tammikuun lopussa. Jouluna olin tietenkin kaikki arkipäivät töissä. Joulunpyhät vapailla.

Minulla on siis 5 viikkoa vuodessa lomaa

Vierailija
46/53 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli! Eihän ap muilta kysynyt kommentteja kuin toisilta yläkoulun opeilta... av-mamma sotkeutuu vain kaikkeen.

Vierailija
47/53 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi väsynyt ope!

Vierailija
48/53 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mattoja peseen mattolaiturille.

Vierailija
49/53 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa menopaluu lippu kuukaudeksi ja kiertäkää vaikka Italiaa. Siinä unohtuu ressi ja kiireet.

Vierailija
50/53 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut enää muutamana lukuvuonna tehdä mitään.

Vierailija
51/53 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jo, että enää ikinä en jaksa tästä aiheesta kirjoittaa, mutta sen nyt korjaan, että koulu on tänä kesänä kiinni 9 viikkoa. Ei kolmea kuukautta.

Lisäksi ensimmäiset kaksi viikkoa, meidät on vielä velvoitettu seuraamaan Wilmaa, huoltajien yhteydenottojen varalta. Itselläni ei ole ollut uudelleen arviontipyyntöjä tänä kesänä, kollega on viettänyt siinä puuhassa aikaa kyllä varsin paljon ja ikävissä tunnelmissa.

Itse kävin tällä viikolla pitämässä kahdet ehtolaiskuulustelut. Ekaa kertaa vuosiin oli pakko antaa ehtoja, kun muuten ei tapahtunut mitään. Ei tuntityössä eikä kokeissa mitään näyttöjä.

Elokuun ekalla viikolla teen lukuvuoden suunnittelua ja materiaalin valmistelua ekaa jaksoa varten parina päivänä ja sitten työt alkaakin jo 6. päivä.

Eli kuusi viikkoa pidän ihan täysin lomaa enkä ajattele töitä lainkaan. En väitä tekeväni kovin paljon töitä noina kolmena muuna viikkona, mutta ajatukset siellä pyörii kuitenkin.

Tuosta kesä-heinä-elo -mantrasta saa siis pyyhkiä sen elokuun nykyään pois, kun koulujen alkaminen on siirtynyt alkukuuhun.

Muuten työtäni ja lomaani saa kadehtia ihan vapaasti. Hieno työ ja hyvät lomat.

Vierailija
52/53 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus. Ehdot siis viime viikolla. Nythän on jo maanantai. Loma alkaa toimia!

Vierailija kirjoitti:

Päätin jo, että enää ikinä en jaksa tästä aiheesta kirjoittaa, mutta sen nyt korjaan, että koulu on tänä kesänä kiinni 9 viikkoa. Ei kolmea kuukautta.

Lisäksi ensimmäiset kaksi viikkoa, meidät on vielä velvoitettu seuraamaan Wilmaa, huoltajien yhteydenottojen varalta. Itselläni ei ole ollut uudelleen arviontipyyntöjä tänä kesänä, kollega on viettänyt siinä puuhassa aikaa kyllä varsin paljon ja ikävissä tunnelmissa.

Itse kävin tällä viikolla pitämässä kahdet ehtolaiskuulustelut. Ekaa kertaa vuosiin oli pakko antaa ehtoja, kun muuten ei tapahtunut mitään. Ei tuntityössä eikä kokeissa mitään näyttöjä.

Elokuun ekalla viikolla teen lukuvuoden suunnittelua ja materiaalin valmistelua ekaa jaksoa varten parina päivänä ja sitten työt alkaakin jo 6. päivä.

Eli kuusi viikkoa pidän ihan täysin lomaa enkä ajattele töitä lainkaan. En väitä tekeväni kovin paljon töitä noina kolmena muuna viikkona, mutta ajatukset siellä pyörii kuitenkin.

Tuosta kesä-heinä-elo -mantrasta saa siis pyyhkiä sen elokuun nykyään pois, kun koulujen alkaminen on siirtynyt alkukuuhun.

Muuten työtäni ja lomaani saa kadehtia ihan vapaasti. Hieno työ ja hyvät lomat.

Vierailija
53/53 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali. Että ihan viikon väsynyt eikä jaksa tehdä mitään. Oho mahdotonta. Itse olen ollut vuoden siinä tilassa. Lopettakaa TERVEET ihmiset se jatkuva valitus!!!