Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi siivoojia ei arvosteta? Miksi ihmisiä arvostellaan ammatin perusteella?

Vierailija
13.06.2019 |

Olen siivooja nainen ja olen huomannut että ammattinani ei usein arvosteta pätkääkään. On toki ihmisiä jotka pitävät siivoojia tasavertaisina itseään kohtaan mutta hyvin usein siivooja on alempiarvoinen juuri hänen työnsä takia.

Ymmärtävätkö ihmiset miten rankkaa työtä tämä voi olla? Tässä ei heiluta pelkästään mopinvarressa kiinni vaan kannetaan painavia taakkoja monta tuntia peräkkäin. Sen takia olisi kiva että kun kävelen vastaan että tervehdittäisiin eikä mulkoiltaisi kulmien alta luikkien pakoon. Tällaisia ihmisiä on ja se ei tunnu mukavalta. Taitaa olla kyse vaan huonosta käytöksestä.

Se on jännä kun siivoustyön tekee hyvin kukaan ei kehu kuinka siistiä on mutta jos jättää tekemättä niin siitähän kova haloo tulee! Miksi minun pitäisi olla poissa vain siksi kun olen tämän ammatin valinnut? Ja se että asiakkailla on jopa ihan outoja vaatimuksia jotka eivät kuulu työnkuvaani, palvelen siivoojana en ole mikään käskytettävä orjana.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoojaa pitäisi jotenkin erityisesti arvostaa? Ei kai muitakaan kiitellä erikseen jolleivat sitten keksi jotain aivan uutta maata mullistavaa. 

Minä olen kemisti, ja kiitokseni työstäni on palkkani. Jos en töitäni tekisi huolella niin tietysti sanomista tulisi. Teen hommani ja olen aika näkymätön muuten, enkä saa edes siltä siivoojalta mitään erityismainintoja vaikka tärkeää luontoa pelastavaa työtä teenkin. 

Vierailija
82/82 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen eniten, että miksi tiettyjä ammatteja pitäisi jotenkin erikseen arvostaa enemmän kuin muita? Varsinkin, kun monella on todella paha asennevamma muita töitä kohtaan ja pitävät itseään paljon tärkeämpinä kuin korkeampaa virkaa tekevä esim. välinehuoltaja hokee, että kirurgi ei tekisi yhtään leikkausta ilman häntä tai hoitaja pätee, ettei lääkäri häntä osaa tuurata tai vertaa itseään insinööriin. 

Muut älyävät, että kaikkia tarvitaan ja säälistä sitten ääneen arvostavat noita, jotka rypee jossain itsesäälissä ja kuvittelevat olevansa ainoita joita täällä tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla