Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ehkä pääse opiskelemaan sairaanhoitajaksi menneisyyden mt-ongelmien takia

Vierailija
13.06.2019 |

Koen tän aika syrjivänä. :(
Lähtökohtana kuitenkin, että hoidon avulla niistä toivutaan ja kuntoudutaan.
Mulle on lisäksi tehty psykologiset tutkimukset, joiden mukaan olen erittäin älykäs, eli opinnot varmasti sujuisivat eivätkä olisi liian vaativia. Minulla on myös kova motivaatio ja halu juuri tälle alalle.

Ymmärrän, että potilasturvallisuus on hyvin tärkeä asia, mutta koen epäreiluna, jos menneisyys rajaa mun elämää näin reilusti.

Mielipiteitä?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae yliopistoon.

Vierailija
2/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ilmeisesti sitten jotain aika vakavaa, osastohoitoa vaatinutta ongelmaa taustalla? Mistä voit olla varma että se on menneisyyttä, oletko lääkityksellä? Ihan hyvä, että psyykkiset sairaudet rajoittavat sosiaali- ja terveysalalle pääsyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae yliopistoon.

Siellä ei ole alaa, mikä kiinnostaisi.

Kerran oon hakenut oikikseen, mutten päässyt.

Olen kuitenkin tullut johtopäätökseen, että juuri sairaanhoitajan työ on se, mitä haluaisin ammatikseni tehdä.

Ap

Vierailija
4/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tuollaiset tarkastetaan? Hain itse opiskelemaan alaa, onko sinne joku terveystarkastus? Itsellä tosin ei ole mt-taustaa.

Vierailija
5/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ilmeisesti sitten jotain aika vakavaa, osastohoitoa vaatinutta ongelmaa taustalla? Mistä voit olla varma että se on menneisyyttä, oletko lääkityksellä? Ihan hyvä, että psyykkiset sairaudet rajoittavat sosiaali- ja terveysalalle pääsyä.

On kyllä. Olen lääkityksellä, oon toipunut hyvin psykologisten testien, psykologin käyntien, seurannan yms. myötä. Aloitan psykoterapian syksyllä, että opiskelukykyni säilyisi ja pysyisi yllä, eikä takapakkeja tulisi. Ap

Vierailija
6/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulu saa tietää jos et itse kerro.

Vierailija
7/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psyykkinen terveys joskus on prakaillut vakavasti, ei ole takeita ettei niin tapahtuisi uudestaan.

Vierailija
8/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tuollaiset tarkastetaan? Hain itse opiskelemaan alaa, onko sinne joku terveystarkastus? Itsellä tosin ei ole mt-taustaa.

Sote-alalla AMK:iin hakiessa. Pyydetään lääkärintodistus ja lyhyt oma kuvaus asiasta. Sisältää myös joitain fyysisiä sairauksia, jotka voivat muodostua esteeksi alalla toimimisessa. Ap

Vierailija
9/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sote-alalla AMK:iin hakiessa. Pyydetään lääkärintodistus ja lyhyt oma kuvaus asiasta. Sisältää myös joitain fyysisiä sairauksia, jotka voivat muodostua esteeksi alalla toimimisessa. Ap

Ei minulta kyllä ole mitään pyydetty.

Vierailija
10/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin eka tätä vaihtoehtoa, mutta opinto-oikeuteni olisi voitu myöhemmin peruuttaa, jos koulu olisi saanut jostain tietoon, ja koska kyseessä oli just sairaanhoitajan opinnot, en uskaltanut ottaa tätä riskiä. Ap

Vierailija
11/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos psyykkinen terveys joskus on prakaillut vakavasti, ei ole takeita ettei niin tapahtuisi uudestaan.

Ymmärrän tän, mutta niin voi tapahtua oikeestaan kenelle vaan. Ap

Vierailija
12/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua yövuoroon hoitajaa, joka joutuu käymään terapiassa selvitäkseen opinnoista. Eikö olisi parempi hyväksyä se, että kaikkea haluamaansa ei voi saada?

Vierailija
13/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta mielestäni alalle pitäisi hakeutua vasta, kun/jos toipuminen on selkeää ja vointi ollut hyvä jo pidemmän aikaa, vuosia. Eikä välttämättä kannata hakeutua ollenkaan. Kuormittavaa ja vastuullista työtä.

Vierailija
14/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tän, mutta niin voi tapahtua oikeestaan kenelle vaan. Ap

Kyllä se on huomattavasti todennäköisempää, jos oireilua on ollut jo aiemminkin. Suurin osa psyykkisistä sairauksista puhkeaa nuorena aikuisena.

Vierailija
15/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan ex-narkkaritkin hakea mikäli heillä on ollut raittiita vuosia 3 takana.Ja tiedän parikin,jotka ovat vielä 10vuotta sitten olleet piriä vetäviä piikkinistejä ja nyt ovat sairaanhoitajia.

Vierailija
16/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on psyykkisesti erittäin kuormittavaa vuorotyön, kuoleman, vakavien sairauksien ja surullisten kohtaloiden vuoksi. Aivotyö, kiire ja paine on hyvin kuormittavaa henkisesti. Kestäisitkö, jos tekisit kiireessä virheen ja aiheuttaisi vakavan vamman asiakkaalle?

Mielenterveysongelmat alkavat olla tasoissa tuki- ja liikuntaelinten vaivojen kanssa sairauslomatilastoissa.

Hoitoala ei todellakaan ole mikään helppo valinta, eikä sovi kenellekään, joka kuvittelee sen olevan jotakin "sisar hentovalkoinen" soopaa.

Tällä alalla on säilytettävä ammatillisuus kuoleman ja kärsimyksen hetkellä.

Vierailija
17/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua yövuoroon hoitajaa, joka joutuu käymään terapiassa selvitäkseen opinnoista. Eikö olisi parempi hyväksyä se, että kaikkea haluamaansa ei voi saada?

Se terapia ei ole mitään "että selviän opinnoista", selviäisin niistä muutenkin. Ihan vaan, että toipuminen oisi mahdollisimman varmalla pohjalla.

Mun mielestä on silti syrjivää. Ap

Vierailija
18/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Olen lääkityksellä, oon toipunut hyvin psykologisten testien, psykologin käyntien, seurannan yms. myötä. Aloitan psykoterapian syksyllä, että opiskelukykyni säilyisi ja pysyisi yllä, eikä takapakkeja tulisi. Ap

Sun pitäisi harkita hoitoalaa vasta sitten, kun psykoterapia on läpikäyty onnistuneesti.

Vierailija
19/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan ex-narkkaritkin hakea mikäli heillä on ollut raittiita vuosia 3 takana.Ja tiedän parikin,jotka ovat vielä 10vuotta sitten olleet piriä vetäviä piikkinistejä ja nyt ovat sairaanhoitajia.

Nimenomaan, jos ongelmista on vuosia eikä niistä olla vasta kuntoutumassa, niinkuin ap omistaan.

Vierailija
20/54 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala on psyykkisesti erittäin kuormittavaa vuorotyön, kuoleman, vakavien sairauksien ja surullisten kohtaloiden vuoksi. Aivotyö, kiire ja paine on hyvin kuormittavaa henkisesti. Kestäisitkö, jos tekisit kiireessä virheen ja aiheuttaisi vakavan vamman asiakkaalle?

Mielenterveysongelmat alkavat olla tasoissa tuki- ja liikuntaelinten vaivojen kanssa sairauslomatilastoissa.

Hoitoala ei todellakaan ole mikään helppo valinta, eikä sovi kenellekään, joka kuvittelee sen olevan jotakin "sisar hentovalkoinen" soopaa.

Tällä alalla on säilytettävä ammatillisuus kuoleman ja kärsimyksen hetkellä.

Ymmärrän, tosi hyviä pointteja. Uskon, että mulla on melko realistinen kuva sairaanhoitajan opinnoista ja työnkuvasta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän