Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira hiippailee yöllä makkariin, hyppää sänkyymme nukkumaan, mikä neuvoksi?

Vierailija
13.06.2019 |

Ovi kiinni nukkuminen on liian kuuma ja tukala, pieni makkari.
Miten reagoida, kun heräämme ja koira koisii sängyssä ties miten monetta tuntia?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihania vastauksia :D

Näytän nämä miehelle (jonka mielestä koira ei kuulu sänkyyn ja toruu hölmostynyttä koiraa aamulla, mä taas rakastan sitä, että kaikki ollaan kuin pikkupurressa yhdessä yöllä). AP

Asiassa on sekin puoli että jos meinaat sen hauvelin ottaa viekkuun yöksi niin suosittelen joka ehtoo tosi perusteellista punkkitarkastusta, muuten saattaa keskellä yötä tulla pikkupurressanne merihätä kun tallustelee ylimääräisiä jalkapareja :D

Nauroin ääneen

Vierailija
62/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte koiran nukkuvan omassa pedissään niin laittakaa nyt ainakin se koiran peti makkariin sänkynne viereen! "Hiippailee makkariin", eli siis joutuu muuten nukkumaan toisessa huoneessa :( Koira on laumaeläin, se on surullinen yksin! Sääli tuli koiraanne. Tottakai se hakeutuu läheisyyteenne, sehän on KOIRA.

Lisäksi, miehesi on idiootti eikä tajua koiran psykologiasta mitään, jos alkaa aamulla moittia koiraa sängyssä nukutun yön jälkeen. Ei koira siinä kohtaa tajua miksi sille ollaan vihaisia! Hämmentyy vain raukkaparka. Koiraa pitää kieltää täsmälleen ei-halutun toiminnan hetkellä (=sänkyyn hypätessä), muuten se ei osaa yhdistää toruja oikeaan toimintaan.

Tulipa surku koiraanne :( Meillä koira tuhisee jaloissa joka yö ja on selvästi onnellinen siitä <3

Just sun kaltaisten lässyttäjien takia vihaan suomea ja suomalaisia. Mun kotimaassa (e-Euroopan maa) koiraa ei kohdella kuten ihmistä, vaan kuten koiraa kuuluu, eli eläintä.

Jep, mä asun Keski-Euroopassa ja täällä koirat ovat vain koiria. Perheenjäseniä, mutta koiria. Ei vauvoja, ei ihmisen kanssa tasavertaisia, yksinkertaisesti eläimiä joilla on eläimen vaistot ja tarpeet.

Missään en ole nähnyt yhtä hyvin käyttäytyviä koiria. Ne ovat vapaana kaikkialla, myös kaupungin keskustassa, mutta rähinöitä tai muita ongelmia ei näy. Koirat kuuntelevat omistajaansa puolesta sanasta, ignooraavat ihmiset ja toiset koirat ohittavat haistelulla. Erittäin harva koira ei ole omistajansa kontrollissa ja se on aina omistajan vika.

Mahdoton ajatuskin että täällä kukaan lässyttäisi siitä kuinka koiralla on paha mieli kun se ei pääse sänkyyn.

Just näin! Olen täysin samaa mieltä. Eläimiä kuuluu kohdella asiallisesti ja hyvin, mutta tuollainen jumalolennon kaltaiseksi nostaminen raivostuttaa itseäni aivan suunnattomasti. Hyvin yleistä Suomessa.Tuo ylläoleva lässytys sai todellakin sappeni kirjaimellisesti kiehumaan, kuinka typerä voikaan ihminen olla..Huoh. Mutta onneksi on vielä järkeviäkin ihmisiä olemassa, jotka ymmärtävät, että eläin on todellakin vain ELÄIN!

T. Se etelä-eurooppalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jonkun koirakouluttajan tms. haastattelun, jossa hän sanoi, että sängyssä omistajan kanssa nukkuminen lisää koiran onnellisuutta, koska se lisää sitä aikaa vuorokaudessa, jonka koira saa viettää omistajan kanssa. Lemmikkikoirille omistajan kanssa olo on yleensä kaikki kaikessa, paras asia. Yhteinen aika voi kuitenkin olla kortilla, koska omistajan pitää käydä töissä ja on ehkä harrastuksia/muita menoja. Koira joutuu siis jo päivällä tyypillisesti viettämään aika paljon aikaa yksin.

Koiran kanssa nukkuminen on helppo tapa lisätä koiralle vuorokauteen noin 8 tuntia läheisyyttä omistajan kanssa. Verrattuna esim. siihen, että se joutuisi nukkumaan eri huoneessa = olemaan sen yöajankin yksin.

Oma koira nukkuu jaloissani, ihana lämmin pötkö. Olemme molemmat tyytyväisiä.

:)

Vierailija
64/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin koiralle oman pedin sängyn lähelle ja opettaisin järjestelmällisesti sen menemään siihen, jos yrittää tulla sänkyyn nukkumaan. Itse en saisi hyvin unta jos koira veisi tilaa jalkopäässä. Suosittelen koulutusta myös teille ap, varsinkin jos miestäsi häiritsee koiran olo sängyssä. Koira kyllä oppii on koulutus on säännöllistä :)

Vierailija
65/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa koiraa on myös ok potkia jos se ärsyttää, tai sen voi heittää autosta moottoritien varteen, jos ei enää halua pitää sitä. Koska se on eläin eikä sitä tarvitse arvostaa.

Metsästyskoiraa voi pitää yksin pienessä häkissä pihan perällä koko metsästyskauden ulkopuolisen ajan (puoli vuotta), koska se on vain eläin eikä sitä kuulu hyysätä.

Ei-toivotut pennut voi heittää elävinä roskikseen ja sulkea kannen, kyllä ne sinne kuolee. Ja nehän on vain eläimiä.

Että niin. Itse pidän kyllä suomalaisista tavoista huomattavasti enemmän. Ja tiedän mistä puhun, olen tehnyt vapaaehtoistyötä eläinsuojelun parissa ja koiratarhoilla Espanjassa, Portugalissa ja Romaniassa. Koirilla ei noissa maissa ole tyypillisesti mitään arvoa ja niitä kohdellaan ihan kammottavasti paikallisten toimesta.

Vierailija
66/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että koiraa ei saisi pitää sängyssä, koska koira voi allergisoitua ihmiselle. Tämä on tosi.

Vierailija
67/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopassa koiraa on myös ok potkia jos se ärsyttää, tai sen voi heittää autosta moottoritien varteen, jos ei enää halua pitää sitä. Koska se on eläin eikä sitä tarvitse arvostaa.

Metsästyskoiraa voi pitää yksin pienessä häkissä pihan perällä koko metsästyskauden ulkopuolisen ajan (puoli vuotta), koska se on vain eläin eikä sitä kuulu hyysätä.

Ei-toivotut pennut voi heittää elävinä roskikseen ja sulkea kannen, kyllä ne sinne kuolee. Ja nehän on vain eläimiä.

Että niin. Itse pidän kyllä suomalaisista tavoista huomattavasti enemmän. Ja tiedän mistä puhun, olen tehnyt vapaaehtoistyötä eläinsuojelun parissa ja koiratarhoilla Espanjassa, Portugalissa ja Romaniassa. Koirilla ei noissa maissa ole tyypillisesti mitään arvoa ja niitä kohdellaan ihan kammottavasti paikallisten toimesta.

Löysit sitten esimerkeiksi euroopan kehitysmaat.

Vierailija
68/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koirista ja niiden kasvattamisesta mitään. Kerran oli kaverin mäyräkoira mulla hoidossa. Alkuyön se nukkui kiltisti omassa säkkituolissaan, kunnes keskellä yötä hyppäsi sänkyyn ja oikein puski mut pois tieltä. Sitten se pisti pään tyynyyn ja asettui koko pituudelta siihen sänkyyn makaamaan :D oli vielä sellainen kapea yhden hengen sänky, niin ei me oikein siihen mahduttu. Jouduin käpertymään jalkopäähän.

En osaa antaa vinkkejä, kerroin tämän vertaistueksi :D

Vierailija
69/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koirat koskaan tule sänkyyn, kun ne on siihen opetettu. Mies on lievästi allerginen, ja koirat sängyssä ei hyväksi hänelle, se häiritsisi seksiä, lakanoihin tulee karvaa yms ja koirat itse hakeutuu viileämpiin paikkoihin kuitenkin lopulta. Ei mitenkään kärsi, öisin nukkuvat terassilla tai omassa punkassa. Kun ovat oppineet, eivät salaakaan hakeudu sänkyyn. Voin taata, etteivät kärsi, ovat iloisia ja rakastettuja. :)

Vierailija
70/113 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysit sitten esimerkeiksi euroopan kehitysmaat.

Aiempi vaahtoaja (sinä?) puhui Etelä-Euroopasta. Siinä olisi muutamia omia kokemuksiani koirien kohtelusta Etelä-Euroopassa. Jokaisen antamani esimerkin olen omin silmin todistanut.

Vierailija
71/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne koirat nukkuu sängyssä täällä Keski-Euroopassakin mitä olen koiraihmisten kanssa jutellut. Ne käyttäytyvät hyvin, koska oppivat olemaan irti ja tutustumaan toisiin koiriin pennusta lähtien.

Näyn käyttäytyy myös oma koirani ja se nukkuu sängyn jalkopäässä joka yö.

Punkkitabletin ansiosta ei ole edes punkeista haittaa.

Vierailija
72/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en eläimen kanssa sänkyäni jakaisi, hyi olkoon. Varmaan raikas ilma makkarissa, jos joku piski siellä piehtaroi sängyssä kaikki yöt. 

No, kukin tavallaan.

Vierailija
73/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en eläimen kanssa sänkyäni jakaisi, hyi olkoon. Varmaan raikas ilma makkarissa, jos joku piski siellä piehtaroi sängyssä kaikki yöt. 

No, kukin tavallaan.

Ei se piehtaroi vaan nukkuu nätisti viltin päällä jalkopäässä.

Vierailija
74/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toista hakee laumansa seuraa ja lauma hylkii :(. Koira on laumaeläin ja on huolissaan turvallisuudestanne ellette näy ja ole suojassaan.

Minä voin kuvitella koiran raskaan sydämen kun hyljitte häntä ja sitten sen pelon kun pitää selvitä hänen mielestään velvollisuuteen suojata teidän unta. Ja kuulen raskaan huokauksen kun selviää petiin salaa ja nukahtaa rakas pikku sielu siihen, vain saadakseen heti herättyään moitteet siitä minkä koki velvollisuudekseen.

Koskee täälläkin. Mietihän nyt.

Olihan tämä jotain parodiaa?

Vierailija
75/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että kukaan teillä ei tykkää kuolaavasta louskuleuasta, piti ottaa silti?

Vierailija
76/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan makuasia. Jos et tykkää koirasta sängyssä, opetat sen nukkumaan muualla. Ne on oppivaisia eläimiä! Meillä on iso sänky ja siellä nukkuu mies, nainen, kissa ja kaks terrieriä. Eläimillä on joskus ollut punkkeja, ihmisillä ei koskaan. Olemme kaikki terveitä ja hyvinvoivia.

Vierailija
77/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira kulkee ulkona ja sen tassut on ihan yhtä likiset, kuin kengänpohjat. Sen turkissa voi olla punkkeja ja muitakin ötököitä. Ihanaa, että tuollaisie asuu ihmisten kodeissa ja osalla ne kuuluvat jopa sänkyyn.

Uuh, varmasti siistit kodit ja puhtaat sängyt heillä.

No tämähän sitten riippuu siitä miten koiraansa hoitaa. Meillä tassut pyyhitään lenkin jälkeen ja koiralla on punkkikarkoite. Ja se käy myös pesulla likaannuttuaan. 

Meillä kylläkin nukkuu omalla patjallaan lattialla, mutta aamuyöllä hyppää sänkyyn. Komennetaan vaan alas. 

Vierailija
78/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes ottaa koira tai kissa, jos se ei saa rauhassa koisia ihmistensä viekussa yöllä.

Olen tuo aiempi vastaaja, joka sulkee kissoilta makkarin oven. Todellakin olisivat tervetulleita rauhassa koisimaan. Sen sijaan ramppaavat, naukuvat, nuolevat naamaa, leipovat, loikkivat ja rontostavat ympäriinsä. Ovi on siis yöt kiinni.

Kissa on eri asia kuin koira. Kissa ei kiinnity samalla tavalla laumaan ja kärsi yksinolosta kuin koira. Plus että teillä on "kissoja" monikossa, eli vaikka ne olisivat oven takana niin niillä on halutessaan seuraa toisistaan.

Anteeksi ohis, mutta: Ei pidä paikkansa. Tuo on vanhentunutta tietoa ja perustuu pelkästään uskomuksiin ei faktoihin. Hyvin kohdeltu kissa kiintyy vahvasti omistajaansa. Se vain näyttää kiintymyksensä eri tavalla kuin koira laumaeläimenä. Kissa kaipaa omistajaansa ihan siinä missä koirakin - jopa silloin kun niitä kissoja on useampia.

Vierailija
79/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira kulkee ulkona ja sen tassut on ihan yhtä likiset, kuin kengänpohjat. Sen turkissa voi olla punkkeja ja muitakin ötököitä. Ihanaa, että tuollaisie asuu ihmisten kodeissa ja osalla ne kuuluvat jopa sänkyyn.

Uuh, varmasti siistit kodit ja puhtaat sängyt heillä.

No tämähän sitten riippuu siitä miten koiraansa hoitaa. Meillä tassut pyyhitään lenkin jälkeen ja koiralla on punkkikarkoite. Ja se käy myös pesulla likaannuttuaan. 

Meillä kylläkin nukkuu omalla patjallaan lattialla, mutta aamuyöllä hyppää sänkyyn. Komennetaan vaan alas. 

Katsotaanpa, esimerkiksi permetriini vaikuttaa hidastaen hermojärjestelmää ja fiproniili on myrkyllistä hengitettynä, joutuessaan iholle ja nieltynä, jotta miten se homma oikein menee niinkuin käytännössä niiden karkotteiden kanssa. 

Vierailija
80/113 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte koiran nukkuvan omassa pedissään niin laittakaa nyt ainakin se koiran peti makkariin sänkynne viereen! "Hiippailee makkariin", eli siis joutuu muuten nukkumaan toisessa huoneessa :( Koira on laumaeläin, se on surullinen yksin! Sääli tuli koiraanne. Tottakai se hakeutuu läheisyyteenne, sehän on KOIRA.

Lisäksi, miehesi on idiootti eikä tajua koiran psykologiasta mitään, jos alkaa aamulla moittia koiraa sängyssä nukutun yön jälkeen. Ei koira siinä kohtaa tajua miksi sille ollaan vihaisia! Hämmentyy vain raukkaparka. Koiraa pitää kieltää täsmälleen ei-halutun toiminnan hetkellä (=sänkyyn hypätessä), muuten se ei osaa yhdistää toruja oikeaan toimintaan.

Tulipa surku koiraanne :( Meillä koira tuhisee jaloissa joka yö ja on selvästi onnellinen siitä <3

Tämä on juuri sitä turhaa ja joskus vaarallistakin koiran tunteistamista ja inhimillistämistä. Koira nukkuu ihan tyytyväisenä eri huoneessa kunhan se johdonmukaisesti siihen opetetaan. Omat koirat on aina nukkuneet olohuoneessa eikä siinä ole mitään surkuteltavaa.

Se on toki totta että koiraa pitää kieltää kun se hyppää sänkyyn. Miten on mahdollista että AP tai mies eivät herää kun sänkyyn tulee sinne kuulumaton olento?

Ai että ärsyttää nämä "koiralla ei ole tunteita, se ei ole inhimillinen" -tyypit!!!!!! Totta hitossa koiralla on tunteet (toki myös ihmistä paljon vahvemmat vaistot ja vietit)! Jokainen, jolla on ollut koiran kanssa tiivis ja hyvä suhde tajuaa tämän. Juu, sellaiset ihmiset joilla koira on puhtaasti jotain suoritusta varten elämässä eivät varmaan koiran tunne-elämää tiedosta. Mutta ne, joilla suhde koiran kanssa on ystävyyttä ja kumppanuutta huomaavat kyllä koiransa erilaisia tunnetiloja. 

Koira on tosiaan laumaeläin ja saa lohtua ja tukea omasta laumastaan. Meillä ei myöskään ole koira päässyt sänkyyn tai edes makuuhuoneeseen nukkumaan kotioloissa (säännöt voivat olla erilaiset paikasta riippuen, koira todellakin oppii ne).  Tänä vuonna on kuitenkin siirretty koiran peti makuuhuoneeseen koiran sairastelun vuoksi (oli kivulias ja levoton ja rauhoittui kun pääsi lähelle). Koira on jo tervehtynyt, mutta nyt kaikki nukkuvat paremmin, sillä koira ei lähde yöllä vaeltamaan (edes juomaan) kun nukkuu samassa huoneessa. Tätä teki aikaisemmin vaikka oli ihan terveenäkin. On tyytyväisen oloinen järjestelyyn kun ei tarvitse käydä yöllä tsekkaamassa olemmeko kunnossa :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme