Facebookin postaukset, missä pyydetään ystäviä kommentoimaan ja kopioimaan päivitys omalle seinälleen
"Tai muuten poistan nämä ihmiset kavereista, kun eivät oikeita ystäviä olekaan".
Siis anteeksi, mutta miten älyvapaa aikuisen ihmisen täytyy olla, että postailee tuollaisia? Oikeastiko ystävän mittari on tuo? :D mielestäni tuollaiset on lähinnä noloja, enkä ikinä kehtaisi jaella omalle seinälleni ja vaatia ihmisiä tekemään samoin. Kiinnostaisi tietää syitä tuollaiseen toimintaan?
Kommentit (10)
Facebookin algoritmi on nykyään sellainen, että jos et tykkäile paljon jonkun jutuista, niin et enää kohta näe niitä ollenkaan, vaan pitäisi käydä lukemassa sen kaverin seinältä mitä siellä tapahtuu. Joten varmasti moni tulee poistetuksi kun ei kommentoi noihin.
Turhakkeitahan nuo ovat. Monesti niissä on joku kiertokirjemainen syyllistys. "Jos sinulla on kummilapsia joista oikeasti välität". "Jos välität kodittomista lapsista siellä sun täällä". "Jos vastustat syöpää, jaa tämä." Kuka muka kannattaa syöpää ja miksi kaikkea pitää todistella jakamalla näitä juttuja?
Itselläni on uskovaisia kavereita ja joskus tulee näitä "vain 5 prosenttia ihmisistä uskoo Jeesukseen niin paljon, että laitaa tämän profiiliinsa!" Sehän se onkin uskon mittari, Jeesus varmasti arvostaa suuresti sun kopsattua Facebook-postaustasi.
En kopioi ikinä noita enkä ole kenenkään havainnut siksi kavereistani poistuneen.
Ne syöpäjutut on kamalia. Niistä loistaa kauas kömpelö translatekäännös.
Eniten näissä ihmetyttää se melko tyypillinen loppukaneetti tyyliin "vain 5 % ihmisistä uskaltaa laittaa tämän seinälleen ja tiedän kyllä ketkä ystävistäni eivät niin tee" tms. Jos jo tietää että juttu on niin paska ettei sitä juuri kukaan "uskalla" laittaa jakoon, niin miksi edes postaa sen? Ja mitä uskaltamista siinä on että jakaa jonkun koulukiusaamista tms. vastustavan jutun? Harva kai kiusaamista kannattaa. Olen miettinyt joskus ihan tosissani tuon julistuksen tarkoitusta, mutta en vaan saa siitä kiinni mikä sen pointti on.
Joskushan niissä on myös joku aikajakso, esim. "Moni ei uskalla laittaa tätä seinälleen päiväksi". Miksi se pitäisi ottaa pois seinältä, jos sen kerran postaa?
Olen opettaja. Eräänä päivänä tapahtui jotakin, mikä sai silmäni kostumaan!
Pieni poika tuli luokkaan herättäen huomioni, sillä hänellä oli vain sukat jalassa eikä kenkiä.
Menin puhumaan pojalle.
"Missä ovat sinun kenkäsi?" kysyin.
Poika katsoi minua suurilla silmillä ja vastasi yllättäen minut: "Annoin ne toiselle pojalle, joka on köyhä."
Jaa tämä seinällesi, jos olisit valmis antamaan omat kengät jalastasi, niille jotka sellaisia tarvitsevat! Vain 5 prosenttia ihmisistä olisi riittävän antelias. Olisitko sinä?
Näin anonyymisti voin tunnustaa että pidän näitä jakavia ihmisiä vähän yksinkertaisina. Omissa fb-kavereissa näitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Näin anonyymisti voin tunnustaa että pidän näitä jakavia ihmisiä vähän yksinkertaisina. Omissa fb-kavereissa näitä löytyy.
Totta, sama mulla" Ite oon poistanut näitä fb-kavereista, amerikkalaisia ja filippiiniläisiä mafia wars-pelaajia yms.
Piti kirjoittaa facebookissa, ei facebookin.
-ap