Danske bankin asiakkaat, latautuuko tein kännyyn toi ID sovellus??
Oon koittanu tosi useasti ladata, muttei se vissiin mahdu mun kännykkään... vaik oon poistanu turhia sovelluksiakin.
Ja ne turvanumerokortit häipyy syyskuussa(?), Tää on vuoden vanha honori ja en kyllä oo ostamassa uutta puhelinta tämmösen takia. Argh.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vaihdan kyllä pankkia..
Sama. En halua olla minkään sellaisen pankin asiakas, jonka palvelujen käyttö edellyttää tietynlaista ("äly")puhelinta.
Sun elämästä tulee melko vaikeaa seuraavien vuosien aikana, jos tuollainen änkyrä olet.
Mitäs käy kun kännykkä varastetaan ja siinä on tunnusluvut ja pankkisovellus valmiina, ei tarvitse ryövääjän paljoo aivonystyröitään hyödyntää.
Ei onnistu viikon vanhalla Samsungilla. Pankki vaihtui, en jaksa leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
En aio edes kokeilla, en ole lammas. Hankin sen tunnuslukulaitteen
Aion myös hankkia tunnuslukulaitteen. Tuntuu varmemmalta, vaikka olisi se sovelluskin. Jokohan sellaisen voisi hakea jostain?
Kannattaa ilman muuta raportoida Danskelle mahdolliset ongelmatilanteet. Ovat varmasti kiinnostuneita asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs käy kun kännykkä varastetaan ja siinä on tunnusluvut ja pankkisovellus valmiina, ei tarvitse ryövääjän paljoo aivonystyröitään hyödyntää.
noi kysyy pin-koodia, siis ohjelman omaa eikä puhelimen
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kännykkä on lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu viikon vanhalla Samsungilla. Pankki vaihtui, en jaksa leikkiä.
tuskin tuommoinen nollakärsivällisyyden adhd muutenkaan olisi pankin ihanneasiakas joten danskella varmaan kiittävät onneaan
Vierailija kirjoitti:
Pin-koodi pitää aina tietää. Sovellus kysyy sitä vähän väliä.
Missä murteesa sanotaan tein, mein (meidän) jne? Jotenkin pistää silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kännykkä on lukossa.
Kännykässä lukitus päällä + Dansken sovelluksessa vielä oma tunnusluku eli ei tuota ihan helposti murreta.
Vierailija kirjoitti:
Missä murteesa sanotaan tein, mein (meidän) jne? Jotenkin pistää silmään.
Siun, Miun... Mie oon etelä-karjalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä lammasmaisuutta se on, että seuraa aikaansa? En mä ainakaan halua tipahtaa teknologian kehityksen ulkopuolelle.
Teknologian kehityksen seuraaminen on "vähän" eri asia kuin kaiken uutuustekniikan sokea käyttäminen seurauksia pohtimatta - varsinkin rahaliikenteen alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. En halua olla minkään sellaisen pankin asiakas, jonka palvelujen käyttö edellyttää tietynlaista ("äly")puhelinta.
Sun elämästä tulee melko vaikeaa seuraavien vuosien aikana, jos tuollainen änkyrä olet.
Niin tulee, mutta olen silti änkyrä. En mieti asiaa vain omalta kannaltani, siis että onpa kiva ottaa käyttöön uutuustekniikkaa ja pysyä mukana teknologian kehityksessä. Oletko itse pohtinut rahaliikenteen tulevaisuutta laajemmassa näkökulmassa ja näiden sovellusten mielekkyyttä KÄYTTÄJÄN/yksityishenkilön kannalta? Enkä siis ole eläkeläinen tai muu vastaava "änkyrä" vaan työssäni seuraan ja käytän kyllä aktiivisesti eri teknologioita ja niiden kehitystä eli olen mielestäni perehtynyt aika laajalti tähän problematiikkaan. Oletko sinä pysähtynyt miettimään, mikä onkaan seuraava askel pankkimaailmassa?
Auttaako toi pankin vaihto, jos tää tulee lopulta kaikkiin pankkeihin? Vai tuleeko? Ihan käsittämätöntä, että pankit tai Finanssivalvontakaan ei vielä tiedä mitä syyskuussa tulee tapahtumaan
Tuo turvakortin poisjäänti on todella typerää. Kun kaikki tiedot on vain ja ainoastaan älylaitteella, ei se ainakaan turvallisemmalta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo taitaa vaan olla tulossa kaikkiin pankkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä lammasmaisuutta se on, että seuraa aikaansa? En mä ainakaan halua tipahtaa teknologian kehityksen ulkopuolelle.
Teknologian kehityksen seuraaminen on "vähän" eri asia kuin kaiken uutuustekniikan sokea käyttäminen seurauksia pohtimatta - varsinkin rahaliikenteen alalla.
Mä saan pohtia sitä kuolemaani asti, ja sillä aikaa teknologia jättää mut kelkasta. Tuollaiset sovellukset ovat olleet arkipäivää muualla kuin Suomessa jo vuosikausia. Turha pullikoida kehitystä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan pohtia sitä kuolemaani asti, ja sillä aikaa teknologia jättää mut kelkasta. Tuollaiset sovellukset ovat olleet arkipäivää muualla kuin Suomessa jo vuosikausia. Turha pullikoida kehitystä vastaan.
Kuolema siinä voikin tulla.
Mistäpä sen tietää, itsellä jotain 4 vuotta vanha huihei (tjsp) tabletti ja siinä on niin vanha android että jotkut ohjelmat ei päivityksen jälkeen enää toimi. Tässä tapauksessa (danske id) vika taitaa olla kuitenkin sovelluksessa ja siihen on tulossa korjaus.