Mitä ihmettä teen poikani kanssa? Opinnot eivät suju, lentää kohta ulos!
Olen todella huolestunut. Hän kävi lukion, sitten oli pari epäonnista opiskelukokeilua, sitten hankki ammatillisen perustutkinnon alalta, josta lopulta innostuikin ja pääsi jatkamaan sitä amk:hon. Mutta opinnot ovat edenneet aivan liian hitaasti ja kohta loppuu opinto-oikeus. Alemmalla tutkinnolla taas on melkein toivotonta saada töitä.
Hän haki nyt toiseen amk:hon, toiveena aloittaa samaa alaa uudelleen, jotta voisi saada hyväksilukuja. Mutta jos ei pääse, mitä sitten? Töihin - minne pääsee epäonnistunut opiskelija, jolla ei juuri työkokemusta paitsi harjoitteluja? Vai opiskelemaan jotain, jossa olisi lyhyehkö koulutus mutta joka työllistäisi hyvin - mikä sellainen ala on?
Kommentit (27)
Nämä jatkuvat porvoonhuutelijat voisi lempata mäkeen täältä.
Sun huolessakieriskely ri auta mitään. Jos poika nysvää elämän pilalle niin sitten tekee.
Vierailija kirjoitti:
Sun huolessakieriskely ri auta mitään. Jos poika nysvää elämän pilalle niin sitten tekee.
Auttaa tai ei, niin murehdin. Ja yritän auttaa kaikin tavoin poikaamme, jotta saisi elämänsä kuntoon.
Niin kauan kun sinä et voi opiskella poikasi puolesta etkä tehdä päätöksiä hänen puolestaan, niin voit rauhoittua. Poikasi elämä on hänen omalla vastuullaan, jos hän kerta aikuinen on. Jokainen meistä haluaa lapselleen parasta, mutta lapsen pitää tajuta se myös itse.
Ehkä potkaiset persuksille ja lopetat curlauksen niin tajuaa ryhdistäytyä.
Mamma tulee aina ja pelastaa. Joten poika voi laiskotella ikuisesti
Helppohan se on sanoa. Olen melkein sairas huolesta.