Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertaistukea? Miten päästä yli ikävistä sanoista?

Vierailija
12.06.2019 |

Olen raskaana ja vatsani kokoa on arvosteltu todella ikävästi. Olen kokenut kiusaamista ennenkin, josta olen osittain päässyt yli mutta nyt tämä raskauden aikainen arvostelu mahaani kohtaan on saanut minut tuntemaan oloni arvottomaksi . Itsetuntoni on murskaantunut ja olo on kurja. Eniten harmittaa se, että ihmiset arvostelevat, mutta eivät ymmärrä, kuinka paljon se loukkaa. Aina kun joku sukulainen, tuttu tai kaveri sanoo vatsastani jotain, niin itku nousee kurkkuun.
Olen yrittänyt olla välittämättä, mutta en voi väittää etteikö se satuta minua.
Onko kukaan kokenut tällaistä raskauden aikana, että mahan suuruutta ja pientä mahaa olisi arvosteltu? Miten pääsit yli?
Olisin todella kiitollinen, jos joku ihana voisi kertoa, miten päästä yli tästä ja miten saada itsetunto hyväksy.
Kiitos jo etukäteen, kun luit tämän ❤️

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on niin että sinä olet itse vastuussa tunteistasi ja loukkaantumisistasi. Eikä ne sanojat. Maailma on täynnä sanoja joista voit loukkaantua jos on turhantärkeä

:O

Vierailija
22/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on niin että sinä olet itse vastuussa tunteistasi ja loukkaantumisistasi. Eikä ne sanojat. Maailma on täynnä sanoja joista voit loukkaantua jos on turhantärkeä

Okei eli sekin on mun vastuulla, että joku haukkuu mua epänormaaliksi mahan takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Olet inhottava, näsäviisas ja tunteeton huikentelija. Vastuu on sulla.

Vierailija
24/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli vastatuuli,olen loukkaantunut ja ahdistunut. vertaistukea?

ei järin ruusuinen tulevaisuus lapsella jos äippä loukkaantuu tuommoisista.

voi tulla neuvolassa sanomista ja myöhemmin asiakkuus toisessa virastossa

Tämä oli törkeä loukkaava kommentti. Voisit vähän miettiä, mitä kirjoitat täällä tuntemattomalle ihmiselle. Ei se ole aloittajan vika, että läheiset haukkuvat häntä epänormaaliksi ulkomuodon takia. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista eikä varsinkaan ottaa vastaan tällaistä törkeää kommenttia .

Vierailija
25/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli vastatuuli,olen loukkaantunut ja ahdistunut. vertaistukea?

ei järin ruusuinen tulevaisuus lapsella jos äippä loukkaantuu tuommoisista.

voi tulla neuvolassa sanomista ja myöhemmin asiakkuus toisessa virastossa

🙄

Vierailija
26/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki raskaana olevat saavat kommentteja mahan koosta, ja yleensä ne sanotaan ihan lämpimällä huumorilla. Mulla on joka raskaudessa ollut aivan jättikokoinen maha, johtuu ihan mun rakenteesta plus isoista vauvoista. Olen kuullut kaiken mahdollisen rantapallon nielaisusta niihin perinteisiin kysymyksiin että ootko varma että siellä on vaan yksi. Huumorilla sellaiset kannattaa ottaa, varsinkin kun tiedostin hyvin itsekin miten koomisen näköinen olin kun maha oli jo toisen kolmanneksen lopussa samanlainen kuin monella laskettuna aikana.

Vierailija
27/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikki raskaana olevat saavat kommentteja mahan koosta, ja yleensä ne sanotaan ihan lämpimällä huumorilla. Mulla on joka raskaudessa ollut aivan jättikokoinen maha, johtuu ihan mun rakenteesta plus isoista vauvoista. Olen kuullut kaiken mahdollisen rantapallon nielaisusta niihin perinteisiin kysymyksiin että ootko varma että siellä on vaan yksi. Huumorilla sellaiset kannattaa ottaa, varsinkin kun tiedostin hyvin itsekin miten koomisen näköinen olin kun maha oli jo toisen kolmanneksen lopussa samanlainen kuin monella laskettuna aikana.

Epänormaali on kuitenki rumasti sanottu. Se on loukkaus. Ei minun mielestäni kellään ole oikeutta sanoa noin kenellekään. Tämän jälkeen on vielä kaverit naureskellut keskenään.

Ap