SYYS04väki Helatorstaina
Kommentit (26)
En tiedä kuinka kauan, mutta kiva, että edes nyt.
Tekee mieli Plantageniin. Ois vielä kesäkukkia hankittavanakin, eli hyvä syykin ois mennä:) Siivotakin pitäis. Iltapäivällä kyläilemään. En tiedä ehtiikö kaikkea, mutta ainahan voi yrittää.
Nälkä kurnii. Eilen illalla huimasi koko illan. En ehtinyt syödä ennen digikurssia, joten siellä oli ihan heikko olo. Nyt en tahdo samaa oloa takaisin, joten aamiaiselle säntään...
T: Ynis
isäntä häipyy mökille ja miehen tyttö äitinsä luokse ja saapuvat vasta sunnuntaina takas kotia. me saadaan poitsun kans olla kaksin ja tietty noi koirat on myös meidän kans...
Eilen luulin jo olon paranevan, mutta nyt on tosi heikko ja hutera olo. En jaksanut edes ulos lähteä, vaikka mieli olis tehnyt, mies lähti Nekun kanssa. Käyvät samalla ostamassa vähän karkkia. :) Nea kun menee nukkumaan syödään fetasalaattia, katellaan leffaa ja karkkia jälkkäriksi, jottei mun terveellinen elämä vaan käynnistyisi uudelleen..
Täytyy kyllä ylistää sipulin tehokkuutta! Nealla pysyi koko yön nenä auki ja vain yksi tutin laitto, vaikka eilen koko päivän räkä valui. Nea tulee itse pyytämään, että ' pyyhi nenä!' Välillä ei taas antais pyyhkiä, kun nenän alus tietty arka, kunnes sanon, että räkä valuu kohta suuhun. Sitten antaa pyyhkiä. Mullakin pysyi nenä auki, mutta voi sitä löyhkää! Pidän kyllä sipulista muuten, mutta noin käytettynä haju on kammottava. Yöllä siirryin sohvalle olkkariin ja yskin tunnin, ennen kuin nukahdin uudelleen. Salainen laakso alkaa tuntua kaukaiselta ajatukselta. :-( Mutta vielä on toivoa, että pääsisin..
Tuttis ja SM, kuulostaapa järkyttävältä, että siellä ei mahdollisuutta kierrättää! Luulisi, että sen verta voisi satsata yhteiskunta moiseen, että järjestäisi kunnon kierrätyspisteitä, vaikka asutus ei tietysti niin tiheää ym. En sitten tiedä, että tuleeko kalliimmaksi järjestää kunnon jätehuolto, vai että kaikki vaan kaatopaikalle!? Ainakin luonto kärsii. No joo. En oo ikinä ollut mikään ekoihminen, mutta kun täällä on niin helppo kierrättää ja jotenkin sitä haluaisi säästää luontoa. Mutta hienoa, että teillä on molemmilla nyt pidemmät vapaat! :)
Lomasuunnitelmista: Miehen lomat heinä- ja syyskuussa. Heinäkuussa mennään miehen vanhemmille ja mun äidin luo Itä-Suomeen. Ajakohdasta ei vielä tarkempaa tietoa, mutta tod.näk. ollaan juuri silloin poissa, kun osa syysmammoista tulee tänne etelään vierailulle, höh! :-( Kivaa ois nähdä livenä!!
Voi itku, mua nyt masentaa kun mies viikonlopun töissä just nyt ku oon kipeä ja veto niin poissa. Pe ja su vielä iltavuorot. Eilen tutisevin jaloin raahauduin illalla vielä Nekun kanssa puistoon, kun aurinko jo paisteli. Nyt ois niin helppoa, jos olis se oma piha..
T-P, suloista kun ovat serkukset noin kavereita keskenään! :-) Toivottavasti lainahomma järjestyy!
Jatu, toivon niin, että teillä vois kummiskin olla ihana risteily ja hyvää kahdenkeskistä aikaa! Jaksamista! Voitaispa ens viikolla nähdä!
Aia, eihän sua unohdettu olla! :-) Käyhän useammin kuulumisia kertomassa!
T@hti, mukavaa kun sait vähän omaa aikaa!
Sakemannipennille mukavaa viikonloppua pojan kanssa! :-)
Tein eilen kanaruokaa, en pystynyt syömään. Viime raskaudessakin kana oli painajaismainen ruoka. Nyt ei kyllä huvittais alkaa jauhelihaa käristämään pannulla, kun juuri pesin hiukset ja se haju tarttuu niihin niin vahvasti, yäk. Ai niin MARJATAT, nyt suositelkaa HYVÄÄ ja HALPAA paistinpannua. Tää nykyinen vetelee viimeisiään ja uusi olis saatava pian, vaikka rahaa ei voi siihen kovasti laittaa.
Jotain muutakin oli muka mielessä, mutta ei enää muista. Lintsiltä kuuluu kirkumista. Olis kiva siellä pyörähtää kävelyllä taas kun ilmat vaan lämpenis. Saa nähdä jääkö äitiyskesävaatteet taas vähälle käytölle, kuten Neaa odottaessa! On jännät paikat, kun hyvällä ystävällä on enää viikko laskettuun aikaan! Ihanaa nähdä pian vauva! :)
Mukavaa helatorstaita jokaiselle!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 14+3
Vanhukset on just pihassa...
Ynis:Me mennää Plantagenii..Vantaan..Vihdoin partsille elämää :-)
Enkeli:typy sano aamulla" Nekku tulee kohta" .kysyin et tuleko ni naama hymyssä hihkas et Tulee!!!Ilmeiseti ikävöi hänkin!!!
riitaisa aamu..taas :-(
Kiva kun ootte käyny meit moikkaamas harvemmin kävijät!!!Ei saa jäädä kokonaan pois!
Huomenna risteillää..ihan kiva kuitenki olla päivä ilman lapsosia..jos siitä tulis muutenki mukavaa :-)
jatu
Pää humisee tyhjyyttä. Syy: krooninen unen puute.
Meillä oli vieraita käymässä. Kaveri oli 2 vuotiaan poikansa kanssa yökylässä. Meinasivat poijjat ottaa vähän yhteen, kaksi uhmaikäistä, ei hyvä yhdistelmä... T:n naama on ihan kynsitty ja taasen kaverilta lähti suuret tuppelot hiuksia, kun T vähän tukisteli.... sai olla erotuomarina melkein koko ajan. Mutta silti, oli kivaa, kun oli vieraita.
Muutama Gee:
Meillä ei T erikoisemmin Lordia ole kommentoinut. Jos telkkarista sattunut näkymään ja luulumaan, niin T alkaa vaan tanssia. Saman se tekee kaikelle, mistä kuuluu vähänkin musiikkia. Suosikki mainos on tällä hetkellä ehdottomasti Biolanin maino, jossa ne kanat ja kukot hoilaa että " musta multa on Biolan..."
KierrätysG: paperit paperinkeräykseen, samoin pahvit, lasipurkit myös. Biojäte erikseen, maitotölkit ja muut purkit kiertoon. Metallia en kierrätä, mutta sitä ei hirveästi tule. Pahviroska poltetaan.
LomaG: ei isommin varmaan reissata. Esikoinen lähtee iskän kanssa Tampereelle SärkänniemiCupiin pelaamaan futista (itseäni ei koulumajoitus kahden pienen kanssa kiinnosta, ompa kumma...). Muuten varmaan ollaan kotosalla ja mökkeillään sään ja lasten asettamissa puitteissa. Ollaan vaan ja yritetään nauttia kesästä.
Mutta nyt heräsi Neiti, kuuluu kamala huuto... Sen verran vielä, että meillä on tainnut vakiintua tuo aamuherätys tuonne kuuden pintaan. Joskus hieman yli, joskus jopa enne kuutta ponkaistaan ylös. Kamalaa, en muuta sano....
Ja kohta naapurin pojan synttäreille syömään herkkuja, kantsis kyllä varmaan heittää väliin, kun jo valmiiksi housut ahistaa ;)
Mimmu ja lapset x3
Poika unilla ja minä koneella. Serkku tulee iltapvällä kylään.
Ihanaa oli saada nukkua tänään, ysiin, mies hoiti pojan, minä nousin 9.15 ja nämä olivat jo pihalla ajamassa nurmikkoa:) Itse menin kyllä kanssa hiemna nyppimään rikkaruohoja, tuntuu että noita rikkaruohoja voisi nyppiä joka pvä ja silti niitöä tulee ja tulee.... huoh:)
Pojalla on kamala nuha, räkä valuu, toiv. ei mene korviin, laitoin nyt pväunillekin tippoja että henki kulkee.
G: kierrätys, haluisin kierrättää mutta meillä ei le omakotitalossa kierrätystä.
G: matkailu, kesällä mökkeillään ja korkeassarta mietitty sekä ähtärin eläinpuistoa, pvä tukholmassa mietinnässä, lisäks menemme hääpäivää viettään naantalin kylpylään yöks ihan kahden:)
Huomenna me menemme ekaa kertaa pojan kanssa mökille, saas nähä miten poitsu nukkuu siellä matkasängyssä ja vieraassa paikassa. Mä aina pelkään noita nukkumisia oudossa paikassa. On käyty vaan pvävisiitillä viime kesänä. No toivotaan että kaiki menee ok. Äitini tulee myös mukaan, mies laittaa vesipumput mökille ett' saadaan vesi sisälle. nO tulen sit kertomaan oliko meillä liskojen yö.....
Meidän poitsusta on tullut ilopilleri siis enne oli kamala kitisijä niin nyt leikkii itsekseen ja vaan nauraa ja on iloinen ja ruokailukin nykyään ihanaa, ei lennä lusikat seinille, toivotaan ettei ohimenevää.
eipä tänne muuta, jatkan surffailua vielä hetken
Mimmu, housut ahistaa täälläkin. Karistellaan sitten kiloja kun saadaan tissitakiaiset pois. :-) Hui kamalaa, Rosakin joskus juo vielä maitonsa mukista.. " Niisk" :`-)
Jatulle oikein rentouttavaa risteilyä!
TiPi, ihana tuo Onnin halivaje. :-) Sinikin löysi tänään kotiin, en tiedä oliko eilisellä ilmoituksella osuutta asiaan. On ollut niiiiin rakastettava koko aamun. Tunkenut syliin kirjojen kanssa, halinut ja pusinut jne.. :-)
Vähän on väsyn tynkää ilmassa. Kavereiden kanssa tuli istuttua iltaa klo 3.00 asti. Tyhmä minä, kun en mennyt nukkumaan, mutta kivaa oli. Äiti soitti aamusta ja kysyi josko hakisivat Sinin heille ja sunnuntaina saisimme Sinin takaisin samalla kun menisimme kihlajaisiin Pohjanmaalle. Ei onnistunut. Sini varmaan pärjäisi, mutta minä en. Kun nyt joskus kykenisin antamaan Sinin edes yhdeksi yöksi.. Onko muita tälläisiä mamiksia, joilla on edelleen lyhyt napanuora? Äitini sanoi että saataisiin miehen kanssa tehdä rauhassa tuota pihaa.. Niiiiin... Miksi valitan, että ei oikein saada lapsenvahtipalveluita ja sitten kun niitä tarjotaan, niin en huoli.. Mutta 100km on jotenkin niiiin pitkä matka ja 3 yötä.. Seli- seli
Tuijotan vain näyttöä, parempi lopettaa tähän.
Lila75, Sini ja Rosa 2kk 3vk
Aia, kiva kun ehdit tänne. Ehdihän useamminkin! :-)
Lomageestä jäi uupumaan, että Turkuun ja Kotkaan täytyy pikavisiitit tehdä.
Olen kovasti touhunnut muuttoa. Siivonnut kaappeja ja uudessa asunnossa keittiön. Siivooja tulee huomenna ja hänelle annan tehtäväksi hinkata kylppärin ja vessan. Sisustustakin olen miettinyt ja eiköhän men saaada tila täytettyä. Olis kyllä ihanaa jos olis paljon rahaa ja vois vaikka palkata sisustussuunnitelijan meittimään värejä ja yksityiskohtia. Mies ja lapswet ovat lähinnä leikkineet tyhjässä asunnossa, mutta tämä on oikeen mieluisaa mulle. Saan huseerata rauhassa. Niin ja pyykkiäkin pesen oikeen mielellään, ja joka kerta ihmettelen, että miten paljon sinne rumpuun mahtuukaan.
Huomenna lähdetään Ruotsin risteilylle lasten kanssa, mukaan tulee myös hoitolapsi äidinsä kera. Ajateltiin mennä Junibackeniin, eli täysin lasten reissu. Kesäksi ollaan vuokrattu mökki (hoitolapsen perheen kanssa) ja varmaan kävästään Itä-Suomessa. Muuten nautitaan, että isi on kotona. Tottakai käydään Lintsillä, Korkeasaaressa ja muissa lähisaarissa. JA jos ihan höyrähdetään mennään Puuhamaahan tai Muumimaailmaan ;).
Nyt olis rauhallista, joten voisin tehdä yhden työhomman. Ihanaa, että kohta tulee syksy ja mullakin on työaika. Minä taidan olla vähän outo, mutta uskon, että Valma pärjää hyvin siellä päiväkodissa syksyllä. Ei yhtään hirvitä. Vaikka sopeutuminen vie varmasti aikansa. Mummolassa ovat olleet muutaman kerran yökylässä, yhden yön kerralla. Nyt tuntuu, että kolme yötä olis ihan maksimi, mutta voihan olla että kun tottuis menis vaikka viikkokin ;).
Pilette
G; lempivärisi sisustuksessa/ vaatteissa?
Sisustus; sininen, violetti. Vaatteet; musta, valkoinen, tumma luumu (laiskan on helppo yhdistää).
Onpa taas omaperäinen otsikko.
Mies tekee puutarhassa nurmikon alustustöitä, minä notkun täällä :) No, ei siellä kahta tarvita kun ei ole kovin suuri alue jota täytyy möyhiä, tasoittaa ja lannoittaa. Tytön kanssa olemme olleet kukkia keräämässä, keinumassa ja ihailleet kissaa, joutsenia sekä muutamia koiria. Nyt tyttö nukkuu massu täynnä karjalanpaistia (ruoka johon tyttö on hulluna, mutta minä ja mies ei).
Pilen asuntohommelit kuulostavat ihanilta! Voi kun olisikin suuri tukku rahaa, minäkin palkkaisin sisustussuunnittelijan antamaan vinkkejä. Jotenkin sitä hakeutuu aika turvallisiin ratkaisuihin kun ei osaa/uskalla räväyttää ettei mene liiallisuuksiin. Ammattilainen voisi kertoa paremmin.
Siitäpä Lilan heittämään G:iin. Minä suosin sisustuksessa - yllättäen - aika maanläheisiä värejä. Valkoinen ja ruskean eri sävyt beigestä aina tummaan suklaaseen. Näin olo huoneessa / ruokailtilassa ainakin. Sitten nämä meidän yläkerran huoneet ovat muuten erivärisiä. Meidän makuuhuone on sini-valkoinen, tytön huone vanhaa roosaa, keltaista ja lilaa. Työhuone ruskehtavaa ja joukossa terrakottaa, oranssia, jne. lämpimiä värejä. Vaikea selittään.
Mutta siis suosin maanläheisiä, murrettuja sävyjä.
Vaatteissa myös. Mustaa, ruskeaa, tiettyä vihreää (minkä sävyn nimeä en tiedä :) ). Tykkään kyllä punaisestakin sekä oranssista. Räväytin tänä keväänä ja ostin jopa turkoosin t-paidan :)
KesälomaG: varmentuu, kunhan saamme varmistuksen lähdemmekö oikeasti sinne rapakon taakse. Jos lähdemme, vietämme heinäkuun ja elokuun USAssa. Jos emme lähde, kiertelemme täällä - mun vanhemmilla, miehen vanhemmilla, mökillä, Korkeasaaressa - ehkäpä tilaamme jonkun risteilyn sitten, en tiedä saisiko edes enää...
Taidanpa silti mennä tuonne puutarhaan miehen seuraksi. Illalla grillataan, nam. Olen jo laittanut marinaadiin kasviksia. Ja lihaa. Ei haittaa vaikka sataa, grilli on katoksen alla. Ja punaviiniä .. oih..
Mimmulle toivon lepoa!!
Alli
Se on helatorstai semmonen päivä, että Oulussa on aina Naisten Kymppi. Aamulla kävin salilla kun mies ja Onni kävi uimassa ja sitten menin katsoon isän kanssa tuota kymppiä.
Meilläkin on nyt ollut joku univaihe. Kolmen tunnin päikkärit Onnilla eilen ja silti nukkui 21-8!!! Ihan(an) outoa:) No nyt oli päikyt alle 2h. Kai se joskus tulee Onninkin unentarve täytettyä.
Mullakin jää nyt näkö päälle ja tuijotan ruutua ja ulos ikkunasta. Mitään sanomista ei oikein ole. Sen verran vaan, että miehen kanssa on puheyhteys poikki. Mutta sepä ei ole mitään uutta.
Joten tässäpä tätä. En osaa teillekään sanoa mitään kun en ole pariin päivään puhunut kenellekään mitään.
Smoi.
T-P
Meillä on kovasti sateista ja koleaa. Jospa se aurinko taas tännekin piipahtelisi välillä.
VäriG: Meidän olohuoneemme on vihreä/viininpunainen, keittiömme ruskea/vaalea/ vihreä, makuuhuoneemme oranssi ja lastenhuone lähinnä limenvihreä. Pukeutumisessakin taidan suosia kovasti havunvihreää, oranssia ja tietenkin valkoista ja mustaa.
Minäkin valvoin taas liian myöhään. TV1000:lta tuli " Oven takana" , joka perustui John Irvingin kirjaan, jonka olen lukenut useita kertoja, mutta jonka nimeä en kuollaksenikaan muista ja kello kävi jo kahta, kun se loppui. Hoooh!
Esikoinen (kohta jo tokaluokkalainen), kiukuttelee, kun siskonsa on kylässä ja kehotan leikkimään pikkuveljensä kanssa. POika haluaisi vain pelata/katsoa videoita, mutta tänään ei ole pelipäivä, vaikka vapaapäivä onkin (mutristelee äiti otsaansa näpytellessään itse vimmatusti tietokoneella ;))
Mukavaa päivää kaikille!
SM
Moi.
Niinkuin varsin hyvin tiedätte, niin eihän mun vauvaa saa mihinkään viedä. Hyvä että muutamaksi tunniksi.....;) Juuri itseasiassa tänään mietin tuota. Ehkä juuri ja juuri voisin olla yhden yön itse erossa, mutta silloin mielestäni miehen pitäisi olla Motin kanssa. Ehkä sitten Motti voi mennä yökylään, kun rippikoulu on ohitse;D
VäritysG: Sisustuksessa suosin sinistä, beigeä, sinistä, beigeä, sinistä, beigeä. Oho, muutama pilkahdus ruskeaa ja vihreää löytyy myös.
Omat vaatteet ovat mustia, valkoisia, sinisiä, punaisia,ruskeita, oransseja, rosan värisiä. Olen siis varsin kaikkiruokainen.
Meitä meinaa vähän stressata. Kotia ja pihaa olisi kiva laittaa, mutta tilan asioissa on jonkinsortin kaaos tai jotain. Plääh, kai sitä voisi helpomminkin elämänsä järjestää. Jotenkin tämä on meidän juttu, mutta sitä pitäisi kehittää toimivammaksi, aika ei vaan riitä mihinkään. Väsyttää.
Jos aloittaisi raivaustöitä sisätiloissa, mamma och pappa(jostain syystä kutsumme vanhempiamme sisaruksien kanssa aina noin) saapuvat jo huomenna iltapäivällä. No ainakin lupasivat avustaa, että saadaan Motin hiekkis ja kiikku vihdoin kasattua. Ovat vaan niin siivoushulluja, että aina kun tulevat, pitää siivota normaalia enemmän. Hmm, diagnoosina alitajuntainen vanhempien miellyttämis ongelma?:)
Motin pottariemu jalostuu. Pissin tultua ponkaisee ylös, tuulettaa villisti ja huutaa Yes, Yes!:D
Aavis ja Motti
Vau - aika ihana ilma täällä pääkupungissamme (sori Saamuska!!) - oltiin H:n ja keverin ja hänen tyttärensä kanssa puistossa ja nautiskelemassa Linnunlaulun ulkokahvilassa - puistossa kyllä mieletön tuuli mutta aurinko silti pääosassa -
Kiva muuten kun huomioitte " meitä vaienneita" , jotka joskus vain äännähtävät palstalla - mainiota että ootte täällä, ja kiva tulla kurkkimaan toisinaan, ehkäpä sitä useamminkin kerkeis...kun vastaanotto on aina niin lämmintä!!?!
Onnea PiLelle uudesta asunnosta, ihanata taatusti!!! Odottelen sitä meidän Arabianrantaan muuttoa kuin kuuta nousevaa...se on tosin vasta aikaisintaan ensi vuoden lopulla - mutta ehditään suunnitelemaan tarkasti, ja säätämään ja taas tuumimaan ja taas säätämään...siis kyseessä on sellainen uus-loftasunto, taisin ainakin mammojen illallisellasilloin taannoin siitä kertoakin.
- t@hti ja muut, mekin koetetaan päästä myös siihen tapaamiseen parin viikon päästä (en muista vastailinko s-postissa...), kiva tavata!
Kyssäriä oli jotain...sisustuksesta - värityksestä lähinnä? Joo, meillä on nyt jokseenkin sellainen " retro" koti (en kyllä pidä nimityksestä moisesta, mutta ehkä jotain osviittaa antaa), tämä on 50-luvun kerrostaloasunto, ja kun tämä ostettiin, kunnostettiin ko. aikaa kunnioittaen (oli onneksemme kohtuullisen alkuperäisessä kunnossa). Ei nyt ihan " mummola" meininkiä, mutta laitettiin mm. vanhat keittiön kaapit kuntoon (nostettiin tosin työtasoa n. 10 cm, oli siis 80 cm.:n korkeudella, liian matala!), ja lakkamaalilla tarkasti ja hartaasti vedeltiin isot alkuperäiset liukuovet yms. - vielä on kesken juttuja, ollaan molemmat myös kovin tykästyneitä löytämään kirpputoreilta erinäisiä sisustuselementtejä, ja niitäkin on täällä ja osa vintillä odottamassa laittamista ... väreistä siis piti sanoa (meni vähän muille reiteille...), että olemme aika säyseästi käyttäneen värejä (ammattitauti (?) ) kiinteissä pinnoissa - eli vihreään taittuva valkoinen on osassa seinää, osassa ihan maalarinvalkoinen, värit tulee kalusteista ja tekstiileistä - pidämme punaisesta ja oranssista ja limén vihreästä, mutta näitä on tosin aika vähän - ehkä vallitsevinta on ruskea, jota on siis " puuna" mahonkisessa työtasossa ja matalassa liukuovikaapissa (50-lukua...) ja kukkapuron remmi-sohvassa (siro sohva rh:ssa, ruskeaa nahkaa) - " Suutarin lapsen kengättömyys" -ilmiö näkyy meillä osittain: vaikka mies suunnittelee mm. huonekaluja ja valaisimia, on yksi firmansa suunnittelema valaisin, sekin vintillä, koska pitäisi asentaa johonkin paikkaa jossa tilaa ympärillä...se loft....! Jos huonekorkeutta olisi enemmän, varmaankin myös seinäpinnoissa tohtisi käyttää enemmän värejä. Kuitenkin tämä on turvallisinta valoisuuden kannalta, kun ei neliöitä nyt ole mitenkään liikaa...
Oli muuten kysymys Tallinnassa kävijöille: missä kannattaa käydä erityisesti ostoksilla? Jos joku jaksaa, voi mulle laittaa vinkkejä luukkuunkin, jos teillä oli jotain suunnitteluvaiheenläppää ennen reissua! Olisin suuresti kiitollinen! Olen menossa Tallinnaan tiistaina parin kaverin kera.
Oho, piti vaan käydä - no, ompa taas sepustusta...
Hyvää Helatorstainjatkoa!
Ja jaksua parisuhteisiin, toivottavasti puhe" taukolaisetkin" saavat yhteisen kielen aikaisiksi!
Maija
12-17ja arvatkaa mitä me tehtiin???Pistettiin pikkanen päikille,nelkku pelas pleikkaria ja me mentiin NUKKUMAAN!!!Ai kun teki hyvää.Mä nukuin varmaan 2h.Harvinaista herkkua.
Väsymys johtui kun eilen pääsimme kaksin leffaan.ja nukkuumaan vasta puoli1.
Da Vincin koodi käytiin katsomassa,oli pettymys kun luin kirjan aiemmin!!!=(
Tallinnan ostosmahdollisuuksia minäkin haluaisin kuulla!Lastenvaate kauppoja erityisesti!
Nyt taas meen!
Mukavaa loppu päivää kaikille!
Leanna ja pesue
Onneksi te olette täällä!!! Mulle tuli äsken tosi yksinäinen olo, ja päätinpä hypätä päivän pinoon ihanien ystävien seuraan. Viikko yh-äitinä on menenyt ihmeen hyvin, olen jaksanut olla iloisella mielellä ja taaperokin on kiukutellut tavallista vähemmän, liekö tajunnut ettei äiti nyt jaksa. Tänään yksinolo onneksi päättyy, mies rakas tulee kotiin illalla!!! Itse asiassa sen piti tulla jo viiden aikaan eli nyt mutta menee kuulemma vielä pari kolme tuntia.... mua alkoi niin harmittaa että itku meinasi päästä kun kuulin tuon. Taidan siis oikeesti olla kuitenkin aika väsynyt, vaikka urhoollista esitänkin.
Pilelle onnea uuteen kotiin! Kuulostaa ihanalta kun saa suunnitella!!
Galluppiin vatsaan, että allin kanssa samoilla linjoilla. Mä suosin sisustuksessa kans maanläheisiä värejä, valkoinen, beige, tumma puu. Piristeenä sitten punaista, esim. olohuoneessa yksi punainen maalattu seinä, keittiössä pun tiiliseinä. POjan huone v. sin, muuten sisustus siellä vielä kesken. Haluaisin valkoista, -ja valkoista. Ehkä vähän tummaa puuta. Aikuisten makuun siis. Lapsellehan se huone kuitenkin on, ja aion antaa hiukan periksi tässä pelkistetyssä linjassani ja laittaa kirkkaitakin värejä, limeä ja mustikan sinistä mausteeksi. Mutta tyyleistä tykkään kovatsi sellasesta valkoisesta " huvilatyylistä" , talonpoikaishuonekaluista ja etno-vaikutteilla maustettuna, vaikka meidän koti onkin hyvin, hyvin kaukana sellaisesta... ;)
Vaatteissa, no, riippuu tiilanteesta. Valkoista, luonnonvalkoista, mustaa. Farkkua. Paljon viimeaikoina ruskean eri sävyjä. Välillä v.pun kausia. Oranssia ja punaista. Murrettuja sävyjä. Aika pelkistettu maku mulla on, mulle ei vaan sovi röyhelöt ja kukkakuosit. Suosikkiasu farkut ja t-paita. Edelleen. Nyt ne ei vaan mahdu päälle....;(
KesälomaG: mulla jo kohta minuuttiaikataulu tehtynä, mies elää päivän kerrallaaan. Jos se sais päättää, me ei tehtäis mitään eikä mentäis minnekän. Jos taas mä saisin päättää, koko ajan olisi jotain äksoniä, menoja ja kaikki etukäteen mietittynä.... Ongelmana meillä se, että miehellä ei ole oikeeta kesälomaa, yrittäjä kun on. Kesä sesonkiaikaa sen firmalla ja ei oo varaa olla pois töistä. Tammikuussa sitten olisi hiljaisempaaa....Nyt oikeesti ollaan menossa viikoks mökille, sitten toiveissa on pari päivää kaksin Riikassa. Muuten kesäsuunnitelmat painottuvat viikonlopuille, joista on siis otettava hullun raivolla kaikki irti! Särkänniemeen, eläntarhaan, hesareissu, kavereiden kanssa grillausta, yyteriin, pihatöitä.... huh.
Täytyy mennä laittamaan ruoka uuniin, että sais joskus valmistakin.
Huomiseksi suunnittelin miehen päänmenoks ikean reissua, saa nähdä mitä se sanoo oltuaan viikon poissa kotoa. Mutta mä taas oon ollu viikon kotona, mun on pakko päästä ulos. Ja tarviin kantajan sinne, yksin ei kannata lähtee...
jepulis, nyt poistun. toivottavasti täällä taas tavataan pian!
äk
Ynis:Läksitköhän Plantagnista 15yli2?Oli sellanen auto mikä ois voinu olla sun,kuskia en näny...Me tultii sillon ja oltii melkein 2tuntia!!!!En ole ennen käyny ja olipa se iso!!Nyt ymmärrän miks Ynis menee sinne pyörimään..ihanahan sinne on mennä illalla rentoutumaa ja jättää lapset kotii :-)
Käytii myös ajelemassa Paloheinässä..alko hirmusesti tekee mieli takas sinne!!
Värit:Sisustus,ei ihan sellast mitä toivottas-eo rahaa!mut sini voittonen..Vaatteet..musta paras!Myös vaal.punasta ja joptain lilaa...
Nyt kukat laatikoihin..Porukat vei typyn ulos ja ehkä saadaa poikaki pihalle tai sit on apuna..
Nyt jo ihan fiilistä lähtee huomen...meil oli kiva kukkakauppa reissu miehen kans :-)
jatu
Eipä sillä, että nyt vasta oisin noussu, mutta silti. Pääsin illanviettoon, mutta mies tuli niin myöhään, että nukutin ite lapset. Mies hommas sitte äitinsä tänne, kun joutui vielä mennä yksiin talkoisiin. Saunaan en ehtiny, mutta ihan kivaa oli.
Laitoin riisipuuron hautumaan, että on edes vähän erilainen päivä. Mies joutunee edustustehtäviin, joten muuten mennään varsin arkisissa merkeissä.
Aia. Toki sinut muistetaan.
Leannan kesälomag. 5. 6. ajellaan Helsinkiin, jossa ollaan jokunen päivä ja tullessa sitte Puuhamaahan. Toivottavasti säät suosii. Muutoin ei arvatenkaan suurempia loma-/ reissusuunnitelmia, vaan vauvan odotusta. Mutta jos oon hyvässä kunnosssa, varmaan jotain pienempiä reissuja tulee tehtyä tai kavereitten kanssa keksitään jotain. Mökkeilyä rajoittaa se, että sinne on aika huono tie eikä oo vettä (tai järvessä kyllä on) eikä sähköä.
Voimia päivään!
Laittakaahan lukemista.
T@hti