Onko OK että aikuinen nuori nainen ei tee kesällä mitään?
Kommentit (31)
Tämäkin on aika suhteellinen käsite. Itse en vanhempieni mukaan kuulemma "tee mitään" nyt kesällä, vaikka sentään käyn osa-aikatöissä 20h/viikko, matkustelen ja näen kavereita. Kenties pitäisi löytää se kokopäivätyö, niin voisi ylpeillä "tekevänsä jotain".
-M23
Vierailija kirjoitti:
Onko ok, että maassa on satoja tuhansia aikuisia ihmisiä, nuoria ja vanhoja, jotka rahoittavat elämänsä yhteiskunnan tuilla eivätkä tee mitään?
Henkisesti tai fyysisesti sairaat, introvertit, poikkeavat.
Jos ette kelpuuta kaikkia töihin niin maksakaa veroja.
Ei ole ok. Jos on työhaluton ja parasiittina elää miehen kanssa. Mies kestää aikansa, kunnes heittää pihalle.
Itselle ihmeellinen ajatusmalli, että aina pitäisi tehdä jotain. Pitäisi olla töissä, kerryttää varallisuutta ja sijoittaa, harrastaa, nähdä kavereita viitenä päivänä viikossa, olla siellä ja täällä, tehdä sitä ja tätä. Kyllä minä ainakin olen onnellisin silloin kun saan vain istua mökillä parvekkeella ja katsoa kun aallot lyö rantakivikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Itselle ihmeellinen ajatusmalli, että aina pitäisi tehdä jotain. Pitäisi olla töissä, kerryttää varallisuutta ja sijoittaa, harrastaa, nähdä kavereita viitenä päivänä viikossa, olla siellä ja täällä, tehdä sitä ja tätä. Kyllä minä ainakin olen onnellisin silloin kun saan vain istua mökillä parvekkeella ja katsoa kun aallot lyö rantakivikkoon.
Turha luulla, että palstan tekopyhät rahahúorat tätä ymmärtävät.
Et ole ap enää nuori, 33 v. Lähinnä tuntuu kammottavalta, että koet tarpeelliseksi tehdä liukuhihnalta aloituksia.
Ymmärsin ap:n kysymyksen niin, että ei tee mitään erityisiä vapaa-ajan juttuja kesällä, kuten matkustelua, festareita, juhlia ja illanviettoja. Ja se on ok, jos se on itselle ok. Jos taas itseä harmittaa, niin kannattaa keksiä jotain pientä erityistä tekemistä, vaikka ehdottaa kavereille tai muille läheisille reissua tai illaviettoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan järkyttynyt siitä kun luen näitä kommentteja ja katson peukkuja, että täällä ihmisten mielestä on ok olla tekemättä yhtään mitään.
Siis että saa olla taloudellisesti riippuvainen muista, ilman koulutusta ja työtä. Eikä tarvitse edes keksiä mitään kivaa tekemistä. Olla ja maata vaan ja tuijottaa kattoon. Apua mikä ajatusmaailma.
Ööö? Sinustako ei saisi työllä ansaitsemallaan lomalla olla tekemättä mitään? Kaikkihan eivät ole millään tavalla muista taloudellisesti riippuvaisia, vaikka olisivat oloneuvoksia. Minä ainakin käytin hyvällä omallatunnolla viime vuonna viiden viikon lomani pääosin vain makaamiseen. Oli sen verran h'lvetillinen (anteeksi ruma ilmaus) alkuvuosi, että loman alkaessa ei yksinkertaisesti ollut voimia mihinkään kivaan tai vähemmän kivaankaan tekemiseen.
Faith kirjoitti:
Ymmärsin ap:n kysymyksen niin, että ei tee mitään erityisiä vapaa-ajan juttuja kesällä, kuten matkustelua, festareita, juhlia ja illanviettoja. Ja se on ok, jos se on itselle ok. Jos taas itseä harmittaa, niin kannattaa keksiä jotain pientä erityistä tekemistä, vaikka ehdottaa kavereille tai muille läheisille reissua tai illaviettoa.
No mutta, sinähän olet ap. Tarviiko siihen nimeänsä muuttaa.
Tervemenoa.