Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTUT TORSTAITA***

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niistä väleistä vanhempien kanssa.. Meillä on aina ollu hyvät välit kaikilla siskoksilla keskenään ja vanhempiimme. On aina puhuttu suoraan kaikista asioista ja kotiin on aina ollu hyvä tulla. Mä olen myöskin tosi kiitollinen meiän porukoille lapsenhoitoavusta, jota olen saanut aina kun sitä olen tarvinnut ja muutakin apua mm. kodin laittamisessa ja pihatöissä yms. Tiedän kyllä ihmisiä/vanhempia, jotka eivät auta pahemmin missään kodin töissä eikä hoida lastenlapsiaan. En kuitenkaan lähde heitä moittimaan..Nooh, mun isä ei oo kyllä yhtään kakkavaippaa vaihtanu :) Sanoo aina, et hän on pyllyjä jo ihan tarpeeksi pessyt :) (meitä on 3 tyttöä).

Niin mulla on vielä laskettuunaikaan 17 päivää!! Gyne meinas, että kesäkuun alkuun tulisi..saa nähdä! Saunaan taas tänään! Jos vaikka sais käynnistymään..

Harmittaa, kun esikoinen on vähän nuhanen, yskii ja muutenkin on pahalla päällä. Kyselin, sattuuko korvat? Mut ei kuulemma satu. Itelläkin on kurkku kipee ja ääni ollu pois/matala jo monta päivää. Flunssaa siis yrittää, mut ei oo viel ainakaan iskeny. Ei olis kauheessa flunssassa kyl kiva synnyttää!

Hanna* Vielä 17pvä..

Vierailija
22/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuunaikaan siis parisen viikkoa! AAArGGGHH.. :) Tai sitte 4vko :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas saatiin uusi " kesäkerttunen" masun paremmalle puolelle ;))

risse rv 36+5

Vierailija
24/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vaan kökitään kotona...

mies lähtee huomenna kalareissulle...300km päähän...höh ärsyttää...kuvittelee että " ei se nyt VIELÄ synny" (siis vauva), mut eihän sitä ikinä tiedä! tänäänkin saatiin taas uus vaaveli listalle...ihanaa ♥ oli pakko käydä tekeen päivityskin heti :D

just alko satamaan vettä, ja ukko nukahti sohvalle...tytöt kattoo pikkukakkosta viel hetken ja sit taas täytyykin mennä...

nyt oon muutaman päivän kokeillut kestoilua tuon mimosan kanssa ja eipä tuo oo yhtään hullumpaa :)

oon vaan vieläki ihan sekaisin että minkälaisia vaippoja haluisin lisää ja sit ärsyttää kun oon niin huono noissa ompelemisissa etten osaa ite tehdä mitään...ainakin luulisin niin. ompelu konetta kun en omista niin ei voi varmax sanoo xD

noh siinä nuita omanapaisia kuulumisia ja vielä kerran onnittelut mm76:selle

krisse rv36+5

Vierailija
25/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihan mieletön selkä/lonkka särky, kuumotus, jomotus meneillään. on kestäny noin 4 h. en pysty olee paikoillaan.... kipu tuntuu suuremmaks osaks vasemal puolel. supistuksia ei ole....

ennakoikohan tää nyt jotain... miten teillä muilla jo synnyttäneillä onko ollu tällästä ku ollaan oltu lähellä H hetkeä..

otin yhden panacodin mutta ei mitään vaikutusta ainakaa vielä....

pistää nyt miettimään kaikenlaista.

7.6.06 masukki rv 38+1

Vierailija
26/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta annoin itelleni luvan tulla koneelle. Pihalla oon ollu koko päivän ja nauttinut siitä kun ei sada. Mitään en oo saanu aikaiseksi, vaikka tänään piti muka siivota, mutta toi aurinko jotenkin veti puoleensa...

Mielitekoja ei oo mitään yhtä tiettyä. Jäätelö on taas ruvennut maistumaan ja samoin tomaatit. Ei tosin sellaisissa määrisssä kuin esikoiselta ja pärjään kyllä ilmankin...

Mä oon ollu syntyissäni 3170gr ja 51cm. Eli aika pieni tytön tylleröinen... Välit äitiin on hyvät välimatkasta (300km) huolimatta, tai ehkä just siksi;) Mun vanhemmat on eronneet n.15 v sitten. Välit isään ei oo kovin erikoiset, kylässä käväsen kun kotiseudulla käyn- tyyliin.

ONNEA MM76:lle pienestä pojasta!

Supisteluja ei juurikaan oo ja ne harvatkin ovat kivuttomia, plääh:( Jotain sais kyllä ruveta tapahtuun, jos meinaan sen käynnistyksen saada sillon 12.6. Sukkapuikot viuhuu ties monettako viikkoa, mutta ainakaan viime viikon lääkärineuvolaan mennessä ne ei vielä olleet tuottaneet tulosta. Meidän pikkuherra syntyy varmaan koko villaisessa vaatekerrassa, on se sen verraan reippaasti noita puikkoja käytellyt;)

No nytpä ei tuu muuta mieleen!

Quest ja Mikki 36+6 (huomenna taas uuteen viikkoon, jee!)

Vierailija
27/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ite painanu 3350g ja olin 48cm pitkä. Aika pikkuinen likka minäkin. Välit vanhempiin ei oo lasten myötä muuttuneet. Äidin kanssa ollaan aina oltu läheisiä. Nykyäänkin soitellaan lähes päivittäin, kun asuu 150km päässä. Isän kanssa taas vähemmän pidetään yhteyttä ja välit on aikas viileät. Vanhempani erosivat 2v sitten ja sen jälkeen isä on jäänyt etäisemmäksi. Osasyynä varmasti sekin, että se asuu nykyään n.600km päässä.

7.6.06, mulla ei oo kyllä tuollaista lonkkasärkyä ollut, joten en valitettavasti osaa sinua auttaa. Voithan soittaa synnärille, jos asia kovasti huolettaa eikä kipu mene ohi.

Täällä vaan vettä satelee, niin melkeen koko päivä mennyt sisällä. Mitä nyt kukkapenkkiin kukat istuttelin pienessä kevyessä sateessa. Kateellisena luin, kuin jossain paistellut koko päivän aurinko.. :S

Mirju 36+4

Vierailija
28/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä tuleeko meillekin kolmas prinssi taloon vai saadaanko sitä toista merkkiä välillä... :D

Mirju

Vierailija
29/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fucshia]Laitetaan nyt vielä kaikille ONNEA UUDESTA TULOKKAASTA!![/color]

Hanna*

Vierailija
30/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumVioletRed] ihan ekaksi: ONNEA KAIKILLE VAUVANSA JO SAANEILLE! ihanaa, kun alkaa vauveleita jo kertuillekin enemmän syntymään.

[color=68228B] krisse: mäkin olen ihan hurahtanut taas kestovaippamaailmaan, ja tuntikausia viettänyt kestovaippainfon sivuilla tutkimassa erilaisia vaippoja ja keskusteluja lukenut. esikoisen kanssa siis kestoiltiin, mutta nyt taas ihan uudella innolla ja vähän uusia vaippahankintojakin tehden, että saa paremmat systeemit ja voi täyskestoilla :)

krisse myös eilen taisi mainita sellaisista vihlovista alavatsa/nivuskivuista. mulla on kans nyt ollut päivittäin sitä, että meinaa jalka mennä yhtäkkiä alta. se on ihan hirveen tuntuista, ja melkein ei uskalla edes lähteä kävelemään minnekään, jos ei tiedä että tarpeen tullen pääsee makaamaan. istuminen aiheuttaa myös ikävää kipua, iskias alkaa vaivata kun vähänkin pidempään istuu :/. taitaaa vauveli vaan hermoja painaa, ja sit välillä myös täällä niitä paljon puhuttuja sukkapuikkovihlontoja.

[color=8B2252] kaikista ikävistä kivuista huolimatta en usko, että tämä ihan heti on syntymässä. vaikka supisteleekin välillä kovastikin, niin uskon, että joudun kärvistelemään juhannukseen asti (jolloin on rv 41+). toisaalta nyt on taas tullut sellainen olo, että ei sen tarttis ihan heti syntyäkään. on tulossa uusia vaippojakin, niin oishan se kiva, että ehtis ne valmiiksi pestä :). ja on jotenkin ollut niin tosi väsynyt olo, että ihan mielellään vaan lepää, kun tietää että sitten ei enää ehdikään levätä...

neuvolassakin tuli taas käytyä toissapäivänä. eipä siellä mitään ihmeempiä ollut, kaikki arvot ihan ok, paitsi hemppa oli laskenut 113:n, niin jouduin rautaa alkaa popsia. th sanoi, että siitä vauva tuntui vähän isommalta, kun viikkoa ennen lääkäri oli sitä mieltä, että ihan keskikokoinen (2,5 kg rv 35+).

[color=indigo] toivotaan, että tulee taas lisää kerttuja ;) mukavaa jatkoa kaikille!

gabriela rv 36+6

Vierailija
31/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Lostia..

Suhteet vanhempiin: Äitin kanssa tullaan toimeen oikein hyvin, näin raskauden myötä vielä on tullut läheisemmäksi, nyt siis kun meikäläisestäkin tulee äiti.

Niin ja oma koko: 50 cm 4120 g, yliaikainen, eli jotain 41+ viikoilla olen syntynyt.

Joku oli taas jakautunut, ONNEA!

Ja sitten katkesi ajatus...

Vierailija
32/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heti asiaan..

7.6. en voi auttaa tietämällä kivusta/särystä, mutta voin jakaa tuntemukset..Mulla on ollut ihan samalaista jomotusta, joka säteilee enemmän oikealle puolelle. Ei pysty oikeen istuun, eikä tekeen mitään ja tuntuu poltteelta. Mulle ne on kestänyt 1h-3h ja kipu voi kadota ja sit tulla takaisin.

Viimeks kysyin asiasta neuvolassa ja käski tarkkailla, jos supistaa samalla. Mulla menee maha välillä kovaksi samalla, mutta se kestää hetken, kun taas selkäkipu on pysyvää. Itse kyllä mietin, että olisko se vaan selkäsärkyä, kun vatsa painaa niin paljon.

Jos se ennakoi jotain, niin hyvä niin :) mutta muuten tarvii varmaan vaan kärsiä..Välillä kipu ollut niin tuskaista, että tekee mieli kipulääkettä, mutta vielä olen pärjännyt ilman. Mies joutuu hieromaan selkää koko ajan..

Mutta tavallaan " kiva" kuulla, että muillakin samalaisia kipuja, vaikkei ne kivoja olekaan..

Gabriela : puhuit kanssa kestoista, minkälaisia vaippoja käytät? Onkohan se harso ja kuori yhdistelmä hyvä vastasyntyneelle?

Muistan myös, että kirjoitit lukeneesi aktiivisynnytys-kirjaa. Onko sulla " aktiivisynnytys" kokemusta ensimmäisestä synnytyksestä? Olin siellä tammisaaressa tutustuun ja vaikutti tosi kivalta. Mutta silti alkaa pelottaan synnytys..Mutta helpotus se, ettei tarvi selällä maaten ponnistaa..

Jännää kun viikot kuluu ja pian on vauva! En taida enää osata kuvitella oloa ilman mahaa...

Anninapa rv 35

Vierailija
33/33 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anninapa:

Gabriela : puhuit kanssa kestoista, minkälaisia vaippoja käytät? Onkohan se harso ja kuori yhdistelmä hyvä vastasyntyneelle?

Muistan myös, että kirjoitit lukeneesi aktiivisynnytys-kirjaa. Onko sulla " aktiivisynnytys" kokemusta ensimmäisestä synnytyksestä? Olin siellä tammisaaressa tutustuun ja vaikutti tosi kivalta. Mutta silti alkaa pelottaan synnytys..Mutta helpotus se, ettei tarvi selällä maaten ponnistaa..

meillä oli esikoisella käytössä taittoflanellit ja pul-kuoret. varmaan noi harsotkin on ihan hyviä vastasyntyneelle. meillä oli vain jotain huonoja harsoja, joita ei käytetty kuin ihan vähän vaan kokeiltiin. mut niitä on kuulemma hyviäkin (ihan vaippakäyttöön tarkoitettuja, valkaisemattomia). äitiyspakkauksen harsot ei kovin hyvin ime. tälle kakkoselle olen noiden vanhojen lisäksi vielä neulonut hahtuvavillahousuja ja ommellut vanhoista pyyhkeistä muotoonommeltuja sisävaippoja. en vielä tiedä kuinka hyvin ne toimii, mutta toivottavasti hyvin :). lisäksi olen tilannut vielä nauhavaippoja. mutta varmaan siis ihan hyvin aluksi pärjää kunnon harsoilla ja kuorivaipalla. kestovaippainfosta löytyy hurjasti tietoa, jos kiinnostaa:

http://www.kestovaippainfo.fi/

siellä mm. keskusteluissa on paljon neuvoja aloitukseen jne. ja muutenkin on paaaljon vinkkejä noilla sivuilla ja tietoa erilaisista vaipoista.

tuosta aktiivisesta synnytyksestä: esikoisen synnytykseen menin sen kummemmin valmistautumatta, ihan vaan silleen, että katson mitä tulee eteen. en muuten kovin aktiivinen ollut, paitsi ponnistin polviseisonnassa sängyn selkänojaa nojaten, se tuntui tosi luonnolliselta asennolta mulle. en siis etukäteen juuri tiennyt mitään aktiivisesta synnytyksestä, mutta ihan luonnostaan tuo asento tuli. nyt toista odottaessa olen sitä kirjaa lukenut. ja toivonkin, että osaan olla aktiivisempi tässä kuin ekassa synnytyksessä. hengitysjuttuja ja rentoutumista olen harjoitellut nyt etukäteen, ja toivon, että pääsisin ammeeseen. mutta aika näyttää kuinka käy :). liikaa ei ehkä kannata suunnitella, ettei tule liikaa paineita.

gabriela rv 36+6 (ja huomenna taas uusi viikko!)