***KESÄKERTUT TORSTAITA***
[b]Huomenta kaikille![/b]
Eiliset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7367646&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (33)
joo siis eilen valvoin n. 2.00 asti yöllä surffaillen netissä ja tutkien kestovaippojen ihmeellistä maailmaa :DDD ihan hullu oon siis...
sitte yöllä/ aamulla heräilin koko ajan kun mahaa taas repi sivusta ja siellä sit ähisin kontillani sängyssä kun en tiennyt mitenpäin sitä olis taas ettei sattuis :((
nyt on siirretty pinnasänky lastenhuoneesta meidän makkariin ja eilen järjestin ja siivosin meidän vessan ja kaapin siellä vauvan tavaroille (mm. kestovaipoille ;DD)
tänään pitäs vielä laittaa tuo pinnasänky yläasentoon ja vuodevaatteet siihen valmiix...
ai ihanaa kohta meillekkin tulee vauva :))) voi tätä pientä onnea täällä masussa :)
voe mahoton kun nuo tytöt heräs tänään aikasin (siis janina ja mimosa) ei ois millään jaksanut nousta :// ihannaaa kun kaikilla tulee jo enemmän supistuksia ja kaikkee
jospa tästä oikeen buumi alkais ...ensin kaikki vaan jännittyneenä odotteli ja sit kun yksi synnyttää niin johan kaikki haluutaan heti perässä :DDD eix vaan :D
taidan käydä nyt ensin laittamassa pyykin pesukoneen päälle..ja hakemas vähän kahvia ja lasten ohjelmat esikoiselle päällä....
Ainii saatiin mimosalle kaverilta uus " käytetty" sänky...kun tähän mennessä on nukkunut pinniksesä...eilen nukkui sitten ekaa kertaa päikkärit ja yön siinä.
meni suht hyvin, illal tosi meni tunti ennen ku tytöt nukahti sinne sänkyihinsä :((
no nyt sitä kahvetta ->
terkuin: krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv36+5
Hei herätys Kerttuset! Kello on jo yhdeksän=)
Taitaa olla joukko harvenemassa - oisko aurinko ottanu omansa vai mistäs tuulee...
SiiriS - olihan mukava kuulla kuulumisia. Juuri eilen mietinkin, että missä on kerttusten ulkomaanäidit. Heti oli pinossa yhden kuulumiset.
Himoja en näin osaa uusia nimetä. Hieman voisi sivuta tuota kotikaljaa tuo minun mieltymykseni alkoholittomaan olueen, mutta ei se nyt himon tasolla ainakaan vielä ole=)
Kaurapussia olen ajatellut joskus, mutta en omaa ainakaan aio mukaan ottaa. Täytyy sitten miettiä sairaalassa miltä tuntuu.
7.6.06 - Joo rohkeesti vaan yhteyttä neuvolaan, jos oma olo sille tuntuu.
Nyt taidan poistua tuonne ukon kanssa riitelemään=)
Lytte, yksin pinoa venytellen...
Ja hyvää helatorstaita kaikille!
Lilli: Mielitekoja ei ole ollut, no ei oikeastaan ollut kauheasti alkuraskaudessakaan.. Ja jos on ollut, ovat olleet ainutkertaisia (eli just nyt tekee jotain mieli, ja kun on tyydytetty > unohtaa), siksi en ajattele mielitekona.
7.6.06: Olipa kummallinen (ja töykeä) terveystäti.. Mutta ihmiset on erilaisia. Omasi kun on ollut mukava, niin sijainen tuntuu vielä kamalammalta kuin oikeasti onkaan.. En tiedä mitä sanoisi, mutta kohtapa on sunkin laskettuaika ja pääset synnyttämään. Ja jos tekee huonoa, voit käydä vaikkapa aamuvastaanotolla mittaamassa verenpaineesi? Vai?
Nyt ei ajatus kulje, tarttee keittää kahvetta..
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 37+5
Myöhään olen minäkin aamukahvillani.. johtunee siitä, että miehellä on vapaapäivä ja sai jäädä kainaloon köllimään pidemmäksi aikaa :)
SiiriS: Tervetuloa joukkoon hilpeään :) Kiva kuulla miten siellä isossa maailmassa hoidellaan näitä juttuja. Yrittävätkö ne siellä ulkokäännöstä?
Omaan napaan ei kummempia kuulu. Siivoilla yritän, mutta tuntuu että kun saan yhden paikan siistiks niin on jo seuraava siivousta vailla ...turhauttavaa.
Ninni rv 35+1
Mahdoton kuinka aikaisin te nousette ja kukutte pitkin yötä! Mä menin nukkumaan klo 23.30 ja heräsin 8.45. Pari kertaa kävin vessassa välillä, mutta nukkuisin kyllä pidempäänkin, mutta nuo pojat herättelee aina aamusta. Mulla on näköjään niin hyvät unenlahjat, ettei edes raskaus pahemmin niitä häiritse.
Krisse: Meillä kans kuopus nukkunu pinnasängyssä vielä, mutta nyt kk sitten vaihdettiin normaaliin sänkyyn. Siitä lähtien meidän illat onki ollu yhtä h#¤%" %ttiä! Nukkumaan rauhoittuminen kestää vähintään tunnin. Kumpikaan pojista ei pysy sängyissään, vaikka aiemmin esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Ollaan ihan väsyneitä tähän tilanteeseen miehen kanssa, mutta jospa se tästä rauhoittuu ennen kouluikää... ;) Mäki taidan tänään kantaa sen pinnasängyn meidän makkariin ja nostella pohjat yms. Jos se alkais tuntua todemmalta tuo vauvan taloon tuleminenkin sen jälkeen.
Mullakaan ei mitään erityisiä himoja ole. Ei oo oikeastaan ollu koko raskaudessa, eikä aiemmissakaan. Suht samalla tavalla oon syöny ku ennen raskauttakin. Tosin oon antanu itselleni luvan herkutella useammin. Painoa on nyt tullut reipas 11kg.
Lytte, mä oon kuullu, että ylähuuli turpoaa kun synnytys on lähellä. Eräs tuttavani tosin sanoi jo 2vkoa ennen kuin kuopus syntyi mun turvonneesta ylähuulesta, että sitä en tiedä onko synnytys sitten päivien vai viikkojen päässä ylähuulen turvotuksesta. ;)
Huomenna mulla onkin sitten taas neuvola! Niin ja muuten kumma tuo 7.6.06 neuvolatäti. Sinuna soittaisin maanantaina sille omalle ja kysyisin, että onko tosi ettei sun tarvitse ens viikolla tulla ollenkaan.
Paksua helatorstaita kaikille!
Mirju 36+4
[color=blue]Täällä nukuttiin tänään ruhtinallisesti 8.20 saakka, hiukan edellisyön valvominen taisi vaikuttaa. Aurinko paistaa ihanasti ja ajateltiin miehen kanssa pian aamulenkille :)
Tyttö vietiin eilen pitkälle viikonlopulle mummon ja papan luo ja voitte kuvitella kuinka hiljaista meillä täällä nyt on. Ihan outo olo ja ikävä omaa pikkuprinsessaa :/
Lytte: Mulla on kanssa ylähuuli ollut jo jonkun aikaa turvoksissa ja kanssa haaveilen josko ennakoisi synnytystä. Mutta siis viikon verran oon ollut kuin Hunter Tylo, eikä vaavi ainakaan vielä esitä ulostulon merkkejä...
Nyt en sitten muista oliko muuta kommentoitavaa, mutta palaan asiaan vaikka myöhemmin :)
Nyt lenkkareita sovittelemaan ja ukkomurun kanssa ulkoileen, siis kun se joskus saa Hesarinsa päätökseen... Miehiä saa aina odottaa!!
Helmis ja Onsku 35+6[/color]
Miun on joka ilta saatava puoli litraa ihan kylmää cokis-lihgtia :) En juo sitä siis pitkin päivää tai mitään, vaan illalla nimenomaan tuoppi nenäneteen ja melkein kertahuitaisulla naamaan :)
Helmis
Meni mummilassa niin myöhäseen, että en jaksanu konetta enään avata..Oltiin siis siellä painoarviossa eilen ja sanoivat, että ultrauksen mukaan nyt 3050g ja katsoi jostain, että jos normaalisti kasvaa niin vko40 hän olisi sitten 3400g. Turhaan siis gyne pelotteli isolla vauvalla. Sanoi meinaan vaavin olevan jo nyt 3500g ja kasvavan vielä..Ite olen ollu 4850g ja äitini sanoi, et se oli jotain niin kauheeta se synnytys (olin toinen lapsi). Alko vähän pelottamaan, mut nyt on hyvä olo ja tuntuu, et voi turvallisin mielin lähtee synnärille, kun tietää osittain mitä on tulossa.
Niin sukupuoltakin taas kyseltiin, mutta eipä näyttäny! Oli selkä ylöspäin koko ajan..Rakenneultrassa kyllä sillon tyttöä veikkasivat. Eihän sitä koskaan tiedä. Jännittää sekin jotenkin, kun esikoisesta oli ihan varma, että hän oli poika. :)
Jostain mielihaluista oli kyselty --> Mulla on ollu se light-cocis sellanen, et tuntuu, et sitä on pakko saada. Ja kaikki makea. Eikö ne sano, et jos odottaa tyttöä niin tekee mieli koko ajan jotain makeaa??? Tosin alkuraskaudessa tuli himo Kartanon perunalastuihin (vihreä pussi) ja olen vältelly sitte niitä niin hyvin ku mahdollista :D
Nooh..nyt ei ajatus kulje. Tulen myöhemmin uudelleen..
Hanna* 37+4 kait?? :D
[color=fuchsia]Mie oon taas aamun touhuillut. Pesin keittiön verhot, silitin kaikki jo eilen pestyt ja sit hinkkasin yhden soivan nallen puhtaaksi ja parsin sen pään. Niin ja desinfioin kaikki muoviset lelut, mitä ollaan saatu. Neuroottista?? Mut nyt oon tehnyt jo oikeastaan kaiken mahdollisen mitä kotona vaan voi. On sit mukava vauvan syntymän jälkeen, ettei tartte rueta tekemään mitään siivoushommia. Voin nautiskella kesästä, vauvasta, mansikoista ja jäätelöstä.
Ei nyt semmoisia mielitekoja ole, mitä ei olisi aikaisemminkaan ollut. Light-limpparit maistuu mullekin erittäin hyvin. Tällä hetkellä ei tee oikein mieli mitään suolaista kun rupee sit turvottamaan. Toisaalta äsken kun söin marjapuuroa, niin nyt kyllä rupes tekemään mieli sipsejä. Yks päivä oiskohan ollut Hoxa kun puhui Kartanon perunalastuista, niin oli pakko lähtee itsekin niitä ostamaan. =) Että mielitekoja tulee sitä mukaa kun joku ruuasta puhuu.
Mie kyllä inhoon sydämeni pohjasta näitä pyhäpäiviä. Ja kaiken lisäks täällä sataa vettä, joten ulkoilu ei pidemmän päälle kiinnosta. Jossain vaiheessa pitää käydä haukkaamassa happea. Mie en vaan oikein keksi mitään fiksua tekemistä. Mie oon semmoinen ihminen, joka ei malta olla paikallaan pitkään. Taitaa telkkarista tulla jotain leffoja, ehkä mie jaksan katsoa niitä..
Tytteli-83 rv 37+1
Täällä on mieli matalalla ja olen kuin ärsytetty karhu. Aamu onkin mennyt tapellessa miehen kanssa. Se ei tunnu vieläkään ymmärtävän viimeisillään raskaana olevan naisen mielentiloja, vaikka tämä on jo seitsemäs raskaus. Ihmettelee kun mulla pinna pettää helposti ja oon " aina" pahalla päällä. Olen kyllä jo ihan kurkkua myöten täynnä tätä raskautta. Ei tiedä itkiskö vai mitä tekis... mikään ei kiinnosta eikä huvita.
Maanantaina aika polille vauvan koon arviointiin ja melkein tiedän ettei niitten ultran mukaan ole niin iso. Viimeksi niiden arvio heitti puoli kiloa, nyt varmaan käy niin että arvioivat laskettuna olevan sen 4,5kg ja onkin silloin jo 5kg. Olenhan mä sen 4,5kg synnyttänyt, mutta EN halua sen isompaa synnyttää. Tässä mielentilassa alkaa muutenkin taas pelot nousta pintaan, selviänkö hengissä, entä vauva, entä kivut? En varmaan taaskaan saa muuta kuin ilokaasua. Aina joku syy ettei saa puudutteita ja sitten kas ei ehdikään enää...
Sori tämä valitus, pakko purkaa jonnekin, mieskään ei ymmärrä.
Olsku mieli matalla rv38+1
Mä varmaan terrorisoin täällä koko hela dagen :) Ulkona on ihan kiva ilma, tosin iltapäiväksi on luvattu sateita. Pojat touhuavat taas ulkona ja minä sisällä. Pesen taas pyykkiä..mietinkin, että kuinka sitä voi kerääntyä niin paljon (ihan yhdessä päivässä). Pesen kyllä pyyhkeitä ja lakanoitakin.. Sitte tein makkarakeiton ja muutenkin siivoilin esikoisen tavaroita pois nurkista. Ja vaunut on nyt sitten taas ihan kuin uudet! Kaikki valmiina, jopa kylpyammeenjalat (siis vauvan) ja kylpyammeen asensin tonne pesuhuoneeseen. Eilen ostettiin tuttipullo ja vesi/maito tutteja..pyllypyyhkeitä jne. Nyt on kanssa se tilanne, et ei voi muuta kuin odottaa. Olen kaikinpuolin valmis ihan kaikkeen :) Tosin se vauvan rottinkinen ensisänky mikä saadaan lainaksi, ei ole vielä tullut..joten sitä ainoastaan odotellaan.
Ja olishan täällä taas ikkunoiden pesua ja imuroimista..mutta kun supistaa niin paljon, ettei voi vaikka kuinka haluaisin! :( Se harmittaa. Jos nakittais äidin tänne vähän jelppimään :)
[size=3]MILLAISET SUHTEET TEILLÄ ON VANHEMPIINNE?
ONKO NE JOTENKIN RASKAUDEN MYÖTÄ MUUTTUNEET?[/size]
Hanna*
[size=2]Minkä kokoisia olette olleet syntyessänne??[/size]
[color=red]Hoxa --> 55cm ja 4850g (kuukautta ennen..ja keskoskaapissa!)[/color]
Äitiä kuulemma nolotti ihan kauheesti, kun muut oli niin pieniä :D
Olin sokerivauva.. Hanna*
jamesiinalle ja perheelle onnittelut, lisää infoa odotellen!
kokogallup: olin sairaalassa sen hetken suurin vauva, 4500gr ja
52cm, äitini taas pienin äiti, 153cm ja normaalitilassa 45kg...
eipä minustakaan järin suuri tullut lopulta. Lapseni olivat molemmat
4kg ja nyt painoarvio viikolla 36 oli 3300-3400... riittäis kyllä toi
4kg.
pearl73
Kävin kurkkaamassa noita meiän syntyneitä. Niitäpä oli jo muutama. Mä taas ollut poissa tältä sivulta ni mistäs oisinkaa kuullut.
Meillä oli lääkäri ti, kaikki hyvin. Mulla vaa tullut aikalailla ihottumaan tuohon navan ympärille, kutittaa aivan järkyttömästi. Yritti se täti meille vielä kattoa kumpi ois tulossa mutta ei niillä neuvolan onnettomilla laitteilla mitään näkynyt :/ eli synnytyksessä sitten...
Leivoin just vadelmapiirakan. Kävin ottamassa tässä välissä sen pois uunista. Ai kun tuoksuu hyvältä. Kohta napostelemaan sitä.
Ma sain äp:kin vihdoin, oli paremman näköi mielestäni kuin kuvissa ja viime perjantaina hain nuo meidän vaunut. On muuten tosi kivan näköiset.
Enää meiltä ei siten oikein mitään puutukaan. Turvakaukalo vain. Sitä ajattelin vklo:na käydä kattelemassa.
Mutta mutta, yritän tässä taas kirjoitella kun ehin ja jaksan. Viimeistään ilmoitan kun vauva syntyy.
S@n ja rv 37 tasan.
Ihana torstai aamu!
Illalla myöhään tuli veljeltä viestiä että lähtivät synnärille ja sinne jäivät. Kahden tunnin sisällä klo 1.36 heille syntyi ponteva poika, 3590g ja 49cm. Kummi-poikani 2,5v sai siis pikku-veljen! Kesäkertusta tuli toukokuun lapsi. LA oli ollut 2.6.
Täytynee opettaa hänelle pmmp:n pikku-veli biisi =)
Kumpa tää meidän kesäkerttukin täältä jo tulisi. Onhan laskettuun vielä vajaat neljä viikkoo (LA20.6), mutta alan olee aika valmista tavaraa..
Aurinkoista ja tuulista torstaita kaikille!
Kiitos Äitimiia kommentista, eli voin sitten odotella ekoja supistuksia vasta tuolla lähellä synnytystä. On jotenkin niin outoa, kun teillä muilla supistelee koko ajan ja mulla ei mitään. La on kuitenkin siinä ensimmäisten joukossa, mutta jospa sitten vasta lähempänä tuota juhannusta sauva päättääkin syntyä.
Vastauksia noihin kyselyihin mitä muistan:
- himoja ei ole oikeestaan mitään. Yhdessä vaiheessa oli tavallinen Cokis, mutta ei se ollut niin, että pakko saada vaan teki mieli. Ja aina olen tykännyt sokerista, eli makeiset on maistuneet. Viimeisellä kolmanneksella on sitten jäänyt makea ja suolan himokin oikeestaan aika vähälle.
- joku kyseli suhteista vanhempiin, niin ainakaan vielä ei ole muuttuneet mihinkään suuntaan. Ovat aina olleet lämpimät ja läheiset. Ehkä sitten kun on tuo oma nyytti kainalossa, niin tietää millaista äidillä on ollut =)
7.6.06 inhottavaa tuollainen kohtelu neuvolassa. Minulle neuvolan täti on aina laittanut viimeisen neljän viikon aikana johonkin rakoon ajan. Oli jo huolissaan yksi kerta, kun en mahtunut mihinkään kohtaan ja joutui laittamaan ajan vasta maanantaille (vaikka enne kävin aina perjantaisin) ja sanoi vielä että pitää nähdä joka viikko ja heti pitää soittaa jos tulee jotain. Eli soita ihmeessä omalle neuvolatädille maanantaina.
Sitten tarvitsen taas apua teiltä kokeneilta!!! Eli ensisynnyttäjän taas miettii kaikenlaista. Eli minulta on nyt muutaman päivän ajan " tihkunut" tai lorahdellut jotain ylimääräistä. Eli MISTÄ TIETÄÄ koska se on lapsivettä?? Yritin löytää netistä tietoa, mutta ei sieläkään ollut mitään sellaista apua. Tiedän, mitä on valkovuoto, mutta voisiko tämä olla kuitenkin lapsivettä? Ja miten kauan se tihkuminen voi kestää?
Palailen taas jossain vaiheessa ja kiitos jos joku osaisi auttaa.
Nyyti ja masu-asukki 38+6
[color=navy]LAPSIVESI: Apteekista saa testitikkuja, joilla voi testata onko kyseessä lapsivesi. Itsekin kävin aamulla vessassa ja pyyhkimisen jälkeen kun nousin ylös, niin rupes reisiä pitkin yhtäkkiä lorisemaan jotain. Itse olen kyllä varma, että se oli valkovuotoa, koska se oli sakeaa ja haisi ihan valkovuodolle. Mut jännä miten se on niin juoksevaa kun heti pyyhkimisenkin jälkeen lorisi. Tosi ihanat kuvaukset...
VÄLIT VANHEMPIIN: Ensinnäkin itse olin syntyessä 52cm, 3700g. Välit vanhempiin on ylipäätänsä sen jälkeen lähentyneet paljon kun muutin neljä vuotta sitten kotoa pois. Kyllä me äidin ja siskon kanssa soitellaan joka päivä.
Ihana kuulla, että en ole ainoa ärsytetty karhu täällä. En tiedä mikä miuta vaivaa. Mies yrittää pussailla ja pitää hyvänä, mut mulla se saa vaan sapen kiehumaan. Toisaalta, sanoin sille että kun mulla on tylsää, niin suutun helposti ja pyysin, että ei ärsyttäisi mua. Silti pitää koko ajan tulla lääppimään. Äsken rupes arska paistamaan ja kävin vähän pyöräilemässä. Heti mieli piristyi. Siitäkin mieli piristyi kun silitin lakanoita. Miun on pakko keksiä vielä jotain siivottavaa, että pysyn hyvällä tuulella.
Varmaan harmillisen vähän otetaan meidän miehiä huomioon. Onhan tää loppuraskaus varmaan niillekin rankkaa. Aina vaan pitäisi olla meitä äitejä ymmärtämässä.
Jotenkin on semmoinen outo olo. Toisaalta synnytys on tosi lähellä, toisaalta tosi kaukana. Oman nyytin syliin saaminen tuntuu jotenkin hirmu epätodelliselta. Voi että mie en millään malttaisi odottaa. Mulla tulee pitkät kolme viikkoa jos menee laskettuun aikaan asti. En edes halua ajatella sitä, että menisi yliaikaiseksi.
Tytteli-83 ja enää muuten 20 päivää laskettuun aikaan.
ISO ONNITTELU IAHN ENSIKSI JAMESIINALLE JA TYTYLLE!
Saispa jo oman nyytin syliin masusta... **kaipaa**
Mulla taas menny muutama päivä taustaillessa. On ollut viimeset koulupäivät ennen äippäloman alkua ja vihdoin se eilen alkoi! Ei tosin olis muuttanut mitenkän kuvioita, kun koulu olis loppunu muutenki eilen. Nyt sitte jäi suorittamatta 11 opintoviikkoa mammaloman jälkeen. Ihan kiva vaikkakin olisin mielellään halunnut saada tänä keväänä kaikki mutta.. Kaikkea ei voi saada (sanoi äitini) ja siihen nyt sitte sopeudun edelleen. Ehkä iso juttu onki siinä, kun luokkakaverit valmistuu ja menee töihin mieluisiin paikkoihin.
Galluppeihin vastauksia: Eli ite oon ollu syntyessäni 3970g ja 53,5cm pitkä. Eli ihan soppeli ekaksi lapseksi meidän äitille. Mun veljet onki sitte ollu hiukka isompia..
Ja välit vanhempiin.. Hmm. Äiteen kanssa melko samanlaiset kuin ennen eli aika vaihtelevat. Hyvin tullaan toimeen kun ei puututa toistemme tekemisiin vaan eletään tätä päivää ja tätä hetkeä. Vauvasta se toki on ihan innoissaan. Kuulin, kun puheli toiselle, että kesällä sitte työnnellään rattaita.. :) Anoppi on ehkä tullu läheisemmäksi. Kyselee raskaudesta jonkin verran ja on iloinen mutta ei tunkeileva lainkaan. Isä ja appi on niin kuin ennen. Isälle on ehkä hiukan helpompi kertoilla nykyään omista oloista kuin ennen: arvasihan se tään raskauden ihan itekseen ja oli iloinen!
Oma napa: Supisteluja tiuhaan. Onneksi ei kipeitä. Muutamia menkkamaisia olotiloja on tullu muttei pahempaa. Oon nyt tänään vaan levänny sohvalla, lukenu ja kattonut TV:tä (jota jaksan nykyään tehdä harvoin). Jotenki oonki aika poikki. Hyvä, kun jaksaa olla. Onneksi huomenna on neuvola ens tiistaina lääkäri. Saa siellä sitte valitella vaivoja ja yrittää päästä painoarvioon sillä on kovasti veikkailtu isohkoa vauvaa tälle Kertulle..
Vauva liikkuu ja myllää jalat pitkin kylkiä päivittäin. Onni on, että lapsi on niin aktiivinen. Ei tarvii siitä ainakaan olla nyt huolissaan vaikka supistelee. Sais vaan sen syykkyyn ja pian!! Ei jaksais odottaa sitä hetkeä vaikka siihen tod. näk. on vieläpitkähtkö aika kun la vasta 30.6.
Alide ja Murunen rv34+6
Unohin kommentoida siihen LAPSIVESI asiaan: eli mullakin tuntuu, että jatkuvasti tulee jotain housuihin ja kun nousee niin ihan pulahtaa pöksyyn (kivaa varmaan lukea). Oon silti ite tulkinnu sen valkovuodoksi, kun mulla on koko raskauden ajan sitä tullu enemmän ja vähemmän - nykyään taas paljon enemmän. Eli uskon, että voi olla hormonaalisista syistä aika runsastakin näin loppuraskaudesta!
Alide taas.
Täällä taas varhaista hetkeä vietän... Ei nukuta niin ei nukuta. Aivan ihana auringon paiste tuolla ulkona. Ei pilviä missään ja tuuli puhaltelee navakasti. Ois ihan mökki-ilma, mut en kyllä enää uskalla Päijänteelle lähteä. Täytyy tyytyä tuohon omaan pihaan=)
Eilisen pinon luin, mut enpä nyt muista mitään. Tää on jotenkin toivotonta. Aamulla oli peilissä vastassa aivan turvonnut ylähuuli ja silmän ympärykset. Missään muualla ei sitten turvotusta ole. (???) Voisikohan tää enteillä vaikka synnytystä - kysyy toiveikas... Joo joskushan sanotaan, että synnyttävän naisen tunnistaa naamasta eli juuri tuosta turvotuksesta... No eilen illalla taas supisteli, mut enmä vielä lähtöön usko - edes lähipäivinä. Jäädään odottavalle linjalle;-)
Vielä ois remonttia jäljellä, joten jalat ristiin ja kellariin. No hätä, joitain pieniä vauvan vaatteita tosin vein jo meiän äitille pesua varten. Ei milllään malta ja toisaalta tarviihan tuo pieni ne sitten päälle, kun päättää syntyä. Josko siitä tulis ukkosenpoika, kun siskonsa toi aikanaan talven ja pysyvän lumen...
Nyt lukemaan pino uudestaan ja sitten vastailuja...
Lytte ja Pikku-ukko 36+5