Katusoittajana ärsyttää suuresti ihmiset jotka jäävät kuuntelemaan mutta eivät silti maksa mitään
Kommentit (65)
Ihmisenä ärsyttää suuresti katusoittajat. Kukaan ei ole pyytänyt teitä terrorisoimaan typerillä renkutuksillanne ilmatilaa ihmisiltä jotka haluaisivat kulkea ja shoppailla rauhassa.
Oi että aina tekee mieli potkia ne säälittävät rahakupit nurin ohi kävellessä.
Vierailija kirjoitti:
Kitaran rämpyttelijöistä suurin osa on vain keskinkertaisia taidoltaan, sekä laulamisessa että soittamisessa. Harvoin olen kuullut oikeasti lahjakasta kitaristia kadulla. Haitarinsoittajat, joiden repertuaariin kuuluu vain vanhan ajan iskelmiä, ovat pelkästään ärsyttäviä.
Nuo kitaristi-laulajat tuntuu olevan monesti jotain elämäntapahippejä ja meno perus nuotiorämpytystä. Sähkökitaristeissa on monesti ihan OK tasoisia, mutta en halua periaatteesta tukea vahvistetun musiikin huudattamista julkisilla paikoilla. Hanuristit, kaikki kammottavia, taas taitaa kaikki olla romanian tuontitavaraa?
Selvästi parhaimmistoa, oikeastaan todella hyviä, on ollut ne venäläiset(?) viulisti- ja sellistikokoonpanot, joita aika ajoin soittelee ainakin asematunnelissa. Todella kaunista kuultavaa ja miellyttävän vaatimattoman oloisia ovat vielä olemukseltaankin! Taitavat olla ilmeisesti ammattimuusikoita jotka tekee välillä pientä sivukeikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisenä ärsyttää suuresti katusoittajat. Kukaan ei ole pyytänyt teitä terrorisoimaan typerillä renkutuksillanne ilmatilaa ihmisiltä jotka haluaisivat kulkea ja shoppailla rauhassa.
Oi että aina tekee mieli potkia ne säälittävät rahakupit nurin ohi kävellessä.
0/5
Hieman ohi aiheen, mutta minä heitin kerran Helsingissä Suurkirkon edessä 50 senttisen sellaiselle 'ihmispatsaalle' (maalattu täysin valkoiseksi, ja liikkuu vain jos saa rahaa). Hän vilkaisi kuppiin, johon olin rahan heittänyt, ja alkoi huutaa minulle "two euros! two euros!" Juoksin vain paikalta pois, kun hämäännyin siitä, että hän vaati tietyn summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää että alle kahden euron "tippiä" ei arvosteta. Pidän jatkossa sitten euron itselläni, sen sijaan että antaisin sen katusoittajalle. Olen olettanut, että he ovat köyhiä ja epätoivoisia ja oikeasti tarvitsevat rahaa. Missään tapauksessa en voi antaa kahta euroa pienistä tuloistani. No ehkä silloin, jos 5-senttiset hyväksytään, niitä löytyy kyllä.
Miksi sitä sanotaan tipiksi? Tippihän annetaan jollekin asiakaspalvelijalle, jota halutaan erityisesti kiittää.
Oikein hyvästä soittajasta voi saada pienen elämyksen, kun kuuntelee esim. viulun ääntä. Kitaran rämpyttelijöistä suurin osa on vain keskinkertaisia taidoltaan, sekä laulamisessa että soittamisessa. Harvoin olen kuullut oikeasti lahjakasta kitaristia kadulla. Haitarinsoittajat, joiden repertuaariin kuuluu vain vanhan ajan iskelmiä, ovat pelkästään ärsyttäviä.
Mitä saat nykyään alle kahdella eurolla? Et yhtään mitään.
Mutta mitä sä sitten tarjoat sillä kahdella eurolla? Näppäilet kitaraa ja laulat jotain ikivanhaa J. Karjalaisen biisiä?
Jos yksi ihminen antaa 50 senttiä ja toinen 1,50 niin siinä sulla on 2 euroa. Jos jaksat soitella koko päivän, niin ehkä siihen kertyy kymppi tms.
Mitä vikaa on J. Karjalaisen biiseissä? Kympillä saa just ja just matkakulut katettua. Pitäähän sitä ihmisen jotain syödäkkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi että aina tekee mieli potkia ne säälittävät rahakupit nurin ohi kävellessä.0/5
Tuliko paha mieli kun sun suurta lahjakkuutta ei ymmärrettykään? Tuo em. kirjoittaja kiteytti täydellisesti sen, mitä mieltä yli 90% ihmisistä on katusoittajista.
Eniten herättävät vitutusta ja myötähäpeää. Mene poika oikeisiin töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää että alle kahden euron "tippiä" ei arvosteta. Pidän jatkossa sitten euron itselläni, sen sijaan että antaisin sen katusoittajalle. Olen olettanut, että he ovat köyhiä ja epätoivoisia ja oikeasti tarvitsevat rahaa. Missään tapauksessa en voi antaa kahta euroa pienistä tuloistani. No ehkä silloin, jos 5-senttiset hyväksytään, niitä löytyy kyllä.
Miksi sitä sanotaan tipiksi? Tippihän annetaan jollekin asiakaspalvelijalle, jota halutaan erityisesti kiittää.
Oikein hyvästä soittajasta voi saada pienen elämyksen, kun kuuntelee esim. viulun ääntä. Kitaran rämpyttelijöistä suurin osa on vain keskinkertaisia taidoltaan, sekä laulamisessa että soittamisessa. Harvoin olen kuullut oikeasti lahjakasta kitaristia kadulla. Haitarinsoittajat, joiden repertuaariin kuuluu vain vanhan ajan iskelmiä, ovat pelkästään ärsyttäviä.
Mutta mitä sä sitten tarjoat sillä kahdella eurolla? Näppäilet kitaraa ja laulat jotain ikivanhaa J. Karjalaisen biisiä?
Jos yksi ihminen antaa 50 senttiä ja toinen 1,50 niin siinä sulla on 2 euroa. Jos jaksat soitella koko päivän, niin ehkä siihen kertyy kymppi tms.
Mitä vikaa on J. Karjalaisen biiseissä? Kympillä saa just ja just matkakulut katettua. Pitäähän sitä ihmisen jotain syödäkkin.
Oletko sä se joka on soittanut joskus Tampereen Kuninkaankadulla ja laulanut epävireisesti "Mies jolle ei koskaan tapahdu mitään"?
Luulin että soitat vain "ekstraa" saadaksesi. Jos minä saisin edes euron noin mitättömästä työstä, olisin tyytyväinen.
Itse ainakin tulen aina jammailemaan ilmaiseksi. Minut tunnistaa vetkulimaisesta tanssityylistä. Tanssin tosi letkeesti jammaillen.
Musiikki on ilmaista ja kun se iskee niin ei tunne kipua.
Jos miysiikki maksaisi jotain niin korvan suulla siitä perittäisi muuten maksu. Eikä muuten peritä, joten evolutiirisessä mielessä musiikki on tarkoitettu ilmaiseksi jammattavaksi kaikille.
wubsu wabba jammin, jamming kirjoitti:
Itse ainakin tulen aina jammailemaan ilmaiseksi. Minut tunnistaa vetkulimaisesta tanssityylistä. Tanssin tosi letkeesti jammaillen.
Jos miysiikki maksaisi jotain niin korvan suulla siitä perittäisi muuten maksu. Eikä muuten peritä, joten evolutiirisessä mielessä musiikki on tarkoitettu ilmaiseksi jammattavaksi kaikille.
😂🤣😂
Ei ole koskaan kolikoita mukana. Katsottavat voisivat ottaa mobile pay/pivon käyttöön, niin rahaa voisi tullakin.
Toki se menisi sitten tilille ja sitä pitäisi soskussa sitten selitellä...
0/5, yksikään suomea puhuva ei ole katusoittajana
wubsu wabba jammin, jamming kirjoitti:
Itse katusoittojana siirryn korttelin verran pakoon tuollaista wubsu wabba jammingia.
Sulla menee ihan liian lujaa. Muutenkin on vaarana että porukka alkaa heitellä sua rahoilla ja jään ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla menee kymppi matkoihin, voi ehkä harkita kannattaako koko soittaminen. Jos saat vain sen matkarahan takaisin, niin se on plus miinus nolla. Mutta jos saat siitä jotain positiivista elämääsi, niin ei se tieysti väärinkään ole.
J. Karjalaisen biisit on aika vanhoja. Ne eivät vaadi kummoista laulutaitoa ja niitä kuulee radiossa koko ajan. Kokeile jotain vähän harvinaisempaa välillä, kuulijat saattaisivat arvosaakin.
Veroja maksavana kansalaisena vtuttaa, että kaikille rakennettua infrastruktuuria käytettäessä (soitetaan jollain julkisella paikalla) jotkut katsovat oikeudekseen alkaa määritellä, miten niiden muiden pitää siellä käyttäytyä. Jos tulee julkiselle paikalle soittamaan, niin sitten tulee. Ropo soittajalle on vapaaehtoinen lahjoitus - ei vero. Ne verot on jo kiskottu selkänahasta, jotta ap:kin saa soitella ja paheksua.
Kaikkea sitä on. Ryömisi ap:kin jonnekin Intiaan täältä mouruamasta.
Tuo on muuten totta mitä aikaisempi kirjoittaja kirjoitti. Musiikki on ilmaista.
Ei siitä pitäisi kenenkään joutua maksaa rahaa.
Toki ihmisille kuuluu perustulo.
On älytöntä vaatia rahaa musiikista. Siinä ei ole logiikkaa.
Ei musiikki ole työtä se on ääntä.
Jos yllättäen ja kenenkään pyytämättä ryhdyt musisoinnin varjolla kerjäämään ja huomaat ettei maksa vaivaa, niin tajuat kaiketi itsekin mitä tehdä?
Katusoittajalle sellainen vinkki että niillä joilla on rahaa, on kiire ansaitsemaan sitä lisää. Vain pers.aukiset pummit ehtivät pysähtyä kuuntelemaan jotain katusoittajaa - ja heillä ei, yllätys, ole rahaa sinulle annettavaksi.
Etsi paikka jossa voit tehdä keikkaa rahaa vastaan. Tai mene oikeisiin töihin.
Trolli, mutta vastaan silti. Kuules, ne katselemaan ja kuuntelemaan jäävät ihmiset helpottavat ”maksavienkin asiakkaiden” lähestymistä. Monesti kävelen vain ohitse, kun en kehtaa ainoana ihmisenä pysähtyä kaivelemaan lompakkoani. Vaan jos soittajan lähistöllä on parikin kuuntelijaa, niin mielelläni seisahdan itsekin hetkeksi seuraamaan ja avaan lompsani.
Kaivan aina lompakosta kasan pienimpiä hiluja ja niitä kun on paljon, niin kilinästä voisi päätellä, että on isokin lahjoitus, vaikka todellisuudessa kyseessä joku 75 senttiä tms.