Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillakin siivous on niin hankalaa?

Vierailija
12.06.2019 |

Imuroin eilen 130neliötä, pesin vessan, 2 koneellista pyykkiä, pesin terassilla 160x230 maton ja leikkasin nurmikon. Lisäksi päällä vielä kurkunpääntulehdus.
Mikä on sinun tekosyysi, ettet saa mitään aikaiseksi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla joku tekosyy? Mulla on ihan oikeana syynä se, että olen laiska ja mielummin makaan vapaa-aikanani sohvalla, kuin siivoan.

Vierailija
22/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy? Koska sotku ei haittaa minua. Elämän tärkeimmät asiat on minulle jotain muuta kuin siisteys. Ei voi mitään, en edes huomaa sotkua ennekuin mies on sen siivonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ei kestä pirin vetämistä.

Vierailija
24/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappa se. Kun tuntuu että joka päivä imuroin ja tiskaan, ja silti aina löytyy joku nurkka johon on pesiytynyt villakoiria. Ja aina on tiskikasa lavuaarissa. Justhan minä tiskasin!

Lenkilläkin pitäisi käydä, ja arvaa olenko viikonlopun jälkeen käynyt? Jokainen päivä vaan hurahtaa ohi, en edes huomaa kuinka aika vaan etenee, ja mitään en saa aikaan. Vastahan minä olin yläasteella, ja kohta olen nelikymppinen. Miten tää nyt näin meni? En tajua.

Vierailija
25/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ”tekosyyt” on että käyn töissä ja sen lisäksi krooninen sairaus. Näiden takia en jaksa siivota niin usein kuin olisi ehkä tarpeen. Siinä ap sulle ihmeteltävää siivouksen lomaan. Hei ja kun oot noin reipas niin tuu meille siivomaan.

Vierailija
26/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TotuusSattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetys-I kirjoitti:

"Imuroin eilen 130neliötä, pesin vessan, 2 koneellista pyykkiä, pesin terassilla 160x230 maton ja leikkasin nurmikon."

Jos tuo oli kaikki mitä sinä päivänä teit niin en tuolla vielä elvistelisi. Eli kerropa mitä muita velvollisuuksia sinulla oli? Kävitkö töissä, laitoitko ruoan, kävitkö kaupassa, kuskasitko harrastuksiin, viestittelitkö kouluun, autoitko läksyissä? 

Tein myös ruuan, kävin tokmannissa. Jos et tiennyt, koulut on kiinni. Leikkasin myös kuolleet oksat ruusupensaista, kastelin pihakukat ja muuta pientä. Ap

OK. Eli et käynyt töissä. Meidän muiden tekosyy on siis se että meillä menee 8 tuntia + työmatkat johonkin muuhun kuin kotihommiin. Jos minulla olisi ollut 9 tuntia ylimääräistä aikaa, olisin saanut aikaan huomattavasti enemmän kuin sinä.

Mulla ei ole se työkään este kotihommille, jopa yövuorojenkin välissä saan tehtyä imuroinnit ym. 10tuntia yövuoroa, työmatkat, 6-8 tuntia nukkumista ja siivous siellä välissä ja taas töihin. Ap

Vierailija
27/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan töissä 37,5h viikossa.

Kotona en todellakaan tee muuta kuin pakolliset, eli puhtaat astiat koneesta kaappiin ja likaiset koneeseen. Pyykkiä pesen 1-2 koneellista viikossa. Joskus saattaa mennä parikin viikkoa etten pese pyykkiä ollenkaan.

Perussiivouksen teen max kerran kuukaudessa.

Vierailija
28/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TotuusSattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetys-I kirjoitti:

"Imuroin eilen 130neliötä, pesin vessan, 2 koneellista pyykkiä, pesin terassilla 160x230 maton ja leikkasin nurmikon."

Jos tuo oli kaikki mitä sinä päivänä teit niin en tuolla vielä elvistelisi. Eli kerropa mitä muita velvollisuuksia sinulla oli? Kävitkö töissä, laitoitko ruoan, kävitkö kaupassa, kuskasitko harrastuksiin, viestittelitkö kouluun, autoitko läksyissä? 

Tein myös ruuan, kävin tokmannissa. Jos et tiennyt, koulut on kiinni. Leikkasin myös kuolleet oksat ruusupensaista, kastelin pihakukat ja muuta pientä. Ap

OK. Eli et käynyt töissä. Meidän muiden tekosyy on siis se että meillä menee 8 tuntia + työmatkat johonkin muuhun kuin kotihommiin. Jos minulla olisi ollut 9 tuntia ylimääräistä aikaa, olisin saanut aikaan huomattavasti enemmän kuin sinä.

Mulla ei ole se työkään este kotihommille, jopa yövuorojenkin välissä saan tehtyä imuroinnit ym. 10tuntia yövuoroa, työmatkat, 6-8 tuntia nukkumista ja siivous siellä välissä ja taas töihin. Ap

Kun nyt olet kerran täällä vastailemassa avaukseesi, niin voitko kertoa, mitä haet tällä avauksella? Kyselin myös edellisellä sivulla siitä, etkö ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia, ja sen takia heidän vahvuutensa ja kykynsä ovat erilaisia. Toivon edelleen, että pohdit asiaa ja kerrot vastauksesi.

Vierailija
29/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tekosyyni" on MS-tauti.

Siivoan kyllä ihan viikottain, mutta en jaksa kovin paljon kerralla.

Saatan siivota yhtenä päivänä vessan ja toisena imuroida olkkarin tai eteisen.

Enemmän kuitenkin keskityn järjestyksen ylläpitämiseen, vaikka en sitäkään jaksa tehdä niin hyvin kuin haluaisin.

Meillä on esimerkiksi vieläkin talvivaatteet eteisen naulakossa kun en ole jaksanut viedä niitä varastoon.

Onneksi on varaa maksaa siivoojalle.

Mies siivoilee myös jonkin verran ja olen siitä iloinen vaikka siivousjälki onkin kehnonlaista.

Vierailija
30/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vapaa-aikani mieluummin johonkin muuhun kuin siivoamiseen. Kyllähän sitä pakko on aina välillä siivota, mutta jos mun pitää valita siistin kodin ja tallilla käymisen välillä, niin kyllä tallilla käyminen voittaa.

Vierailija
31/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lepää, kun on kurkunpääntulehdus? Joo, pakolliset hommat on tehtävä, mutta kun on sairas, pitää levätä, jotta paranee, eikä tauti pahene. Olet varmaankin kuullut sydänlihastulehduksesta?

Tuntuu, ettei itsellä ole aikaa sairastaa. Olo oli aika kipeä nukkumaan mennessä, kunnes alkoi lapsella oksennusshow ja oma olotila oli pakko unohtaa. Paikat oli pakko saada sitten putsattua seuraavana päivänä. Ap

Huvittavaa. "Ei ole aikaa sairastaa". WTF?! Entäpä jos joku vakavammin sairas sanoisi, ei mulla ois aikaa sairastaa, pitää hoitaa tärkeempiä asioita, tsiisus.

Vierailija
32/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaakaa ihmiset roboimurit. Säästää aikaa hurjasti. Omani pyörii ajastimella joka aamu (kissatalous) ennen kun nousen, on mukava tulla alakertaan kun lattiat on muruttomat.

Lapsiperheissä todennäköisesti helpompi painaa sitä nappia silloin kun sopii.

Hyvän saa 300 eurolla.

Toimii tosi hyvin rintamiestalossa jossa tilat kolmessa kerroksessa ja kynnykset joka huoneen ovella.

Vierailija
33/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ettet saa mitään aikaiseksi?"

- olin töissä, ja jouduin tekemään vielä kotonakin etätöitä

- kävin uimassa lasten kanssa, ja kuljettiin matkat pyöräillen

- kävin kaupassa töiden jälkeen

- pesin pyykkiä

- pyykin pyöriessä tein ruokaa

- ruuan jälkeen askarreltiin lasten kanssa synttärikortteja

- jonka jälkeen viikkasin vaatteet kuivurista kaappiin

- ennen nukkumaanmenoa luin lapsille

- ja ehdin vielä lukea itsekin ennen nukahtamista.

Eipä haitannut, etten siivonnut tai saanut "aikaiseksi mitään".

Vierailija
34/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap kokemusta vaikeasta nivelrikosta oikeassa kädessä? Voin sanoa että mulle jolla on niin siivoaminen on oikeasti vaikeaa. Imuroiminen on todella kivuliasta ja teen sen pienissä erissä. Vessan pystyn vasemmalla kädellä pesemään mutta olisihan se paljon helpompaa kahdella kädellä hoitaa. Samoin vaikka tiskirätin puristaminen nihkeäksi sattuu aivan hitosti. Siivoan kyllä mutta oli se hemmetin paljon helpompaa ennen tätä nivelrikkoa.

Vierailija
35/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä siivoan päivittäin mutta aina tuntuu että on "kaaos". Minulla on 4 hyvin villiä ja vilkasta lasta, joista 3 alle kouluikäisiä. Tänään olen noin 10 kertaa kerännyt lelut, että pääsisin imuroimaan lasten huoneet. Kun saan viimeisestä huoneesta lelut kerättyä lattialta ja kaivan imurin esiin, on jo ensimmäinen huone sotkettu uudestaan. Sitten pitäisi välissä tehdä ruoka, laittaa tiskit, pestä pyykit, pyyhkiä pölyt, ulkoilla 2xpäivässä lasten kanssa, käydä kaupassa jne. Eli oma "tekosyy " on se, että aika ei yksinkertaisesti riitä kaikkeen. Niin ja olen yh.

Vierailija
36/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin terve. Tein töitä. Tienasin hyvin. Maksoin siivoojalle siitä, että hän teki siivouksen. 

Vierailija
37/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyni on se, että ei ollut siivouspäivä. Se on vasta viikonloppuna. Kävin sen sijaan töissä ja luin monta tuntia töiden jälkeen hyvää kirjaa.

Vierailija
38/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä 8 h, lapsen kanssa puistossa pari tuntia, luin lapselle puoli tuntia, pesin kaksi koneellista pyykkiä ja luin itse kirjaa tunnin verran. Siihen se eilinen päivä sitten menikin. Ja oli ihana päivä, yhtään ei kaduta!

Vierailija
39/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan Crohnin tautia (ikuinen vatsatauti) eikä tosiaankaan tee mieli näissä kamalissa jatkuvissa vatsakrampeissa lähteä siivoomaan. Jo kaupassa käynti tai roskien vienti on yksi iso saavutus. Jo pelkästään ripuloimiseen menee tolkuton määrä aikaa päivästä.

Vierailija
40/59 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava masennus.