1.6 ostettu 24x5,5% ja 24x7,5% juotavaa. Kuinka pitkäksi aikaa nämä 48 tölkkiä riittäisi sinulla?
Eli mies osti laivalta laatikon vahvaa kaljaa ja laatikon lonkeroa. Nyt puolet juomista on jo tuhottu, ja vaikuttaa siltä ettei juhannusjuomat kestä juhannukseen asti.
Mikä olisi sinun juomatahtisi noitten kanssa? Itse jos en olisi raskaana, olisi mennyt nyt tässä välissä max 8 tölkkiä.
Kommentit (77)
Vuodessa menee 0-3 tölkkiä III olutta, joten luulen että juomatta jäisi
Laskin että tuossa on 1,0296 litraa alkoholia eli n. 69 annosta. Juon joka ilta n. 3 annosta eli nuo olisi tuhottu kolmessa viikossa.
Lonkeroa en juo enkä oikeastaan bulkkilageriakaan. Siltä osin pitkän ajan ostos. Mikäli nyt ylipäänsä mietin kauanko 48 tölkkiä olutta minulla kestäisi, niin juon 2-4 tölkkiä kuukaudessa kotona. siltä pohjalta voi arvoida, että 1.5 vuotta voisi mennä 48 tölkin juomiseen.
48 tölkkiä siideriä riittäisi noin puolelle vuodelle, riippuisi hieman kesäajan kulutuksesta. Jos olisi paljon puutarhassa huhkimista niin sitten noi saattaisi mennä viidessä kuukaudessa.
Varmaan aika samaan tahtiin olisi minulla kulunut kuin ap:n miehellä. Kohtuukäytön rajoillahan tuossa olisi vajaan neljän viikon juomat.
Alkoholinkäyttö on todella vaihtelevaa ihmisillä. Olin aivan äimän käkenä, kun työkaveri kertoi taannoin löytäneensä kolme vaimonsa siideriä kaapista. Joi ne janoonsa omien oluiden viilentyessä ja jokunen olut sitten vielä päälle. Normi arki-iltana six pack huiviin. Mietin, että ehkä kerran vuoteen tulee juotua tuon verran illan aikana, jos kavereiden kanssa jossain.
Visiitti maaseudun Alkoon oli myös silmiä avaava, kun edellämennyt pariskunta osti pienen pullon kirkasta ja ison pullon kirkasta. Näytti herran perjantaipullo ja rouvan perjantaipullo. Itse otin nyt nelisen vuotta vanhan vodkan desifiontikäyttöön. Saan pullon pois pakkasesta tilaa viemästä.
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä kertonut, että millä aikavälillä ne on nyt sitten juotu.
Otsikossa lukee 1.6 ostettu ja tänään on 12.6 eli sillä aikavälillä.
Arvioisin, että noin 24 vuotta. Otan saunajuoman ehkä kaksi kertaa vuodessa. Tosin nykyisin pienikin määrä alkoholia aiheuttaa migreenin joten saattaisi jäädä juomatta kokonaan.
Noin kahden vuoden välein käydään Baltian maissa laivalla viikon reissu. Yleensä samalla kertaa ostetaan 15 pulloa kuohuviiniä/samppanjaa ja 3*24 siideriä/lonkeroa. Nuo riittävät meillä vajaaksi kahdeksi vuodeksi kahdelle aikuiselle ihmiselle ja useampaan illanviettoon ystävien kanssa. Yleensä uudenvuoden juhlissa menee 4-5 pulloa samppanjaa.
Mun mies olis juonut kaljat alle viikossa ja lonkeroista olis juotu 0-8, jos olisin tiukasti tehnyt selväksi, että mies ei niihin saa koskea.
Kysyisin veljeltä jos kelpaa, itse en juo. Muutoin antaisin/myisin naapurille.
Kesällä kestäisi yksin varmaan 8-12vkoa. Sekin on enemmän kuin haluaisin juoda mutta en vaan saa alkoholin käyttöä joten sitä menee tällä hetkellä ehkä 6 annosta viikossa max.
Mies on saksalainen ja juo joka päivä
1-2 olutta joten miehellä nuo oluet kestäisi vaan 24-36 päivää ? . Ja valittaa kun maha ei pienene. Ei varmaan pienene kun kaljaa juo joka päivä. Mutta en puutu noihin määriin kun muuten ei juo paljon, harvoin yli 4 annosta ja erittäin harvoin (kerran vuodessa ) on edes huppelissa ja sillonkaan ei kestä juoda paljon.
Joskus ostan siiderin siltä varalta, että jos "tekee mieli". Just yks päivä kaadoin ne kaikki varalta ostetut viemäriin, kun oli päiväykset menny aikoja sitten umpeen. Siitä voit päätellä, kauanko tuollainen satsi mulla kestäis. :)
Jäisivät avaamattomina perinnöksi uusille sukupolville.
Lonkut pari vuotta, olutta en juo, mutta varmaan vuodessa tai kahdessa sais ne muille tarjottua.
9.6. aamulla menis viimeiset darran paranteluun.
Yli vuoden, kaksi tai kolme vuotta.