Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä jumissa puolison takia, auttakaa!!

Vierailija
12.06.2019 |

Tunnen hirvittävää ahdistusta, eikä puoliso tee kompromissia! Onko ero ainut (en halua sitä kylläkään!!) tapa ratkaista asia?
Tarvitsen tosiaan neuvoja!

Kaikki muuten elämässä ok, mutta jumissa asumisen takia. Puoliso hankkii reilusti enemmän kuin minä. Siihen hän perustaa syynsä, että emme muuta! Koska hänen työpaikka ei saa muuttua (ymmärrän kyllä tämänkin...), mutta hän ei tingi yhtään matkasta. Jos työmatka muuttuisi hän ei muuta.

Nykyinen asunto on erittäin epätyydyttävä, jos kertoisin kaiken (jota en nyt halua anonyymiuden takia avata), niin uskoisin, että valtaosa ymmärtäisitte minua!

Olen ehdottanut rivitaloa, omakotitaloa, läheltä, kaukaa...... MIKÄÄN ei kelpaa!!!!!! Hän määrää, koska hänellä suurempi palkka! Väliaikaiseenkaan muuttoon ei suostu, koska siitä tulisi stressi. Kaikki muutokset ovat hänelle aina olleet vaikeita.
Tein listaa, johon laitoin miinukset ja plussat: miinuksia todella paljon enemmän kuin plussia tässä asunnossa. Puoliso vain sanoi, että: "etsitään parempi asunto". MUTTA KUN MIKÄÄN EI KELPAA???!!!!!!!

Voisin muuttaa yksin, silloin pitäisi erota ja hajottaa perhe, jakaa lemmikit jne... En halua. Mutta en kyllä enää kestä tätäkään :(

Olen panostanut hyvinvointiin, harrastanut, lomaillut jne jne, että tilanteeseen saa etäisyyttä, antanut puolisolle miettimisaikaa ym. Kaksi vuotta katseltu ilmoituksia, mikään ei ole kelvannut s--t-na!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai erilleen muutto tarkoita että tarvitsee välttämättä erota? Jos muutatte lapsien kanssa työviikon ajaksi vuokralle kivempaan asuntoon ja tulette viikonlopuiksi vanhaan kotiin. Monihan tekee reissutöitä. Voi olla että miehenkin mieli alkaa muuttua kun viettää viikot yksinään siellä.

Vierailija
2/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä änkyröitä ukkoja. Potkikaa jo pihalle tuollaset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa ja asumismuotonsa itse.Muuta itse sinne unelmiesi rivitaloon tai omakotitaloon, ja anna miehen asua missä ja miten haluaa. Jos ansiotasosi ei riitä, niin kouluttaudu ja hanki parempipalkkainen työ niin voit toteuttaa unelmasi. Miehen velvollisuus ei ole totella sinun määräyksiäsi ja tyydyttää pesänrakennusviettiäsi.

Vierailija
4/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina ei kerro, miksi nykyinen asunto on sinulle niin mahdoton, että siellä ei voi asua.

Vierailija
5/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies jaksaa katsoa ap:ta? Ero on parasta, molemmille.

Vierailija
6/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Tuota voisi todella kokeilla! Alanpa katsella ilmoituksia, ehkä se saa puolisoon "vauhtia" :)

Miten tällaiset asiat yleensä voi ratkaista, jos toinen ei suostu joustamaan YHTÄÄN? Oli kyse sitten asunnosta tai mistä hyvänsä?

Itse kuitenkin yritän aina neuvotella ja "ratkaisu löytyy". Tuntuu niin tyhmälle, miten joku voi olla niin itsekäs??? Puolison tarpeet ovat nyt muun perheen edellä!

Vierailija
7/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina ei kerro, miksi nykyinen asunto on sinulle niin mahdoton, että siellä ei voi asua.

Tämä minuakinkiinnostaa. Onko nykyinen asunto kerrostalo, jossa ei ole pihatöitä ja miehen mielestä siellä on helppo asua? Ja asutteko vuokralla? Mistään ei tarvitse itse huolehtia, senkus soittaa huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle ja he maksavat laskun jos joku kosahtaa? Vai mikä on?

Ja millainen se työmatka nyt on? Kolme kilometriä? Keskellä kaupunkia? Vai häh?

Onko nykyinen asunto aivan mätä ja homeessa, vain miksi sinä haluat sieltä pois?

Vierailija
8/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä asunnossa mättää? Onko se oma vai vuokra-asunto? Jos asunto on sinulle liian kallis, niin silloin muuttaminen halvempaan on ihan järkevä vaihtoehto ja ainoa, jos mies ei suostu maksamaan siitä isompaa osaa.

Vierailija
9/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun valitsee minäminämiehen puolisoksi. 

Vierailija
10/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies ymmärtää häipyä tuollaisesta suhteesta. Itseä alkoi ahdistaa jo pelkkä ajatuskin katon jakamisesta ap:n kaltaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
11/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, mä taas aattelin että sen siitä saa kun valitsee minäminänaisen puolisoksi :D

Oikeesti. Miksi väärät ihmiset pariutuu keskenään?

Vierailija
12/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He todennäköisesti asuvat anoppien liian suurella vaikutusalueella. Se ei ole mukavaa.

Vierailija
13/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan nainen vaatii eron uhalla, että mies kustantaa hänelle muuton, jota mies itse ei halua.

Kyseessä aika selvästi minäminä-nainen, eikä mies.

Vierailija
14/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Tuota voisi todella kokeilla! Alanpa katsella ilmoituksia, ehkä se saa puolisoon "vauhtia" :)

Miten tällaiset asiat yleensä voi ratkaista, jos toinen ei suostu joustamaan YHTÄÄN? Oli kyse sitten asunnosta tai mistä hyvänsä?

Itse kuitenkin yritän aina neuvotella ja "ratkaisu löytyy". Tuntuu niin tyhmälle, miten joku voi olla niin itsekäs??? Puolison tarpeet ovat nyt muun perheen edellä!

Olen itse vähän samankaltaisessa tilanteessa. Syyt todennäköisesti erit tosin. Meidän talo on AIVAN liian suuri meille. Olen koittanut ehdotella miehelle että jos myytäisiin tämä ja muutettaisiin sopivan kokoiseen taloon, säästöä tulisi paljon ja lisäksi voisimme ostaa sijoitusasunnon erotuksella.

Mutta ei. Kun ei. Pitää asua tässä. Olen harkinnut että kävisin vaan pankin puheilla laina-asioissa ja alkaisin suunnittelemaan ostoa, hän saa tulla mukaan tai ei. Kurjaa se, että jos tämä myytäisiin niin sitten olisi ilman pankkilainaa varaa ostaa sekä sopiva että sijoitus.

Vierailija
15/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vähän samankaltaisessa tilanteessa. Syyt todennäköisesti erit tosin. Meidän talo on AIVAN liian suuri meille. Olen koittanut ehdotella miehelle että jos myytäisiin tämä ja muutettaisiin sopivan kokoiseen taloon, säästöä tulisi paljon ja lisäksi voisimme ostaa sijoitusasunnon erotuksella.

Mutta ei. Kun ei. Pitää asua tässä. Olen harkinnut että kävisin vaan pankin puheilla laina-asioissa ja alkaisin suunnittelemaan ostoa, hän saa tulla mukaan tai ei. Kurjaa se, että jos tämä myytäisiin niin sitten olisi ilman pankkilainaa varaa ostaa sekä sopiva että sijoitus.

Ja mikä konkreettinen ongelma se on sinulle että talonne on iso?

Vierailija
16/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehdottanut myös kerrostaloasuntoa? Jos vielä löytyisi lähempää miehen työpaikkaa? Et ketjussa ole kertonut, olisitteko muuttamassa vuokralle vai ostamassa omaa. Jos omaa ja nykyinenkin on oma, miten helposti nykyisen saa myytyä? Pitäisikö uutta asuntoa verten ottaa lisää velkaa? Ymmärrän sen, jos mies ei halua lisätä velkamäärää tai maksaa suurempaa vuokraa, mutta jos uusi asunto olisikin edullisempi kuin nykyinen ja lähempänä miehen työpaikkaa, hän saattaisi jopa suostuakin. 

Vierailija
17/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se pitänyt arvata, mitä vastauksia tältä palstalta saa.....

Paljastetaan nyt muutama asia: muurahaiset valtaa tämän talon joka kevät! Myrkytys ei auta! Lapset jakaa ainoan makkarin, me nukumme olohuoneessa! Tilaa ei ole! Meni vielä, kun lapset oli pieniä, nyt ei enää!!

Itseasiassa, jos muuttaisimme hieman kauemmas, säästäisimme joka kuukausi rahaa, koska täällä kovat vuokrat!

t, ap

Vierailija
18/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se pitänyt arvata, mitä vastauksia tältä palstalta saa.....

Paljastetaan nyt muutama asia: muurahaiset valtaa tämän talon joka kevät! Myrkytys ei auta! Lapset jakaa ainoan makkarin, me nukumme olohuoneessa! Tilaa ei ole! Meni vielä, kun lapset oli pieniä, nyt ei enää!!

Itseasiassa, jos muuttaisimme hieman kauemmas, säästäisimme joka kuukausi rahaa, koska täällä kovat vuokrat!

t, ap

Voisitteko muuttaa lähemmäs miehen työpaikkaa? Tai sitten saman matkan päähän kuin nytkin, mutta toiseen suuntaan? Kerrostalokolmio jostain, mistä miehen on helppo kulkea töihin? 

Vierailija
19/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa itsellesi asunto kauempaa keskustasta. Kannattaa tehdä se kesäkuun aikana, nyt on paljon vapaita asuntoja markkinoilla opiskelijoiden muuttaessa. Ensi kuussa on sitten taas pulaa kun korkeakouluhaun tulokset tulevat julki.

Vierailija
20/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku haluaa vapaaehtoisesti asua kerrostalossa, jos varaa olisi omakotitaloon? En ymmärrä vaikka vastaava koettu.

t: yksi ero vastaavan aiheen takia takana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä