Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä jumissa puolison takia, auttakaa!!

Vierailija
12.06.2019 |

Tunnen hirvittävää ahdistusta, eikä puoliso tee kompromissia! Onko ero ainut (en halua sitä kylläkään!!) tapa ratkaista asia?
Tarvitsen tosiaan neuvoja!

Kaikki muuten elämässä ok, mutta jumissa asumisen takia. Puoliso hankkii reilusti enemmän kuin minä. Siihen hän perustaa syynsä, että emme muuta! Koska hänen työpaikka ei saa muuttua (ymmärrän kyllä tämänkin...), mutta hän ei tingi yhtään matkasta. Jos työmatka muuttuisi hän ei muuta.

Nykyinen asunto on erittäin epätyydyttävä, jos kertoisin kaiken (jota en nyt halua anonyymiuden takia avata), niin uskoisin, että valtaosa ymmärtäisitte minua!

Olen ehdottanut rivitaloa, omakotitaloa, läheltä, kaukaa...... MIKÄÄN ei kelpaa!!!!!! Hän määrää, koska hänellä suurempi palkka! Väliaikaiseenkaan muuttoon ei suostu, koska siitä tulisi stressi. Kaikki muutokset ovat hänelle aina olleet vaikeita.
Tein listaa, johon laitoin miinukset ja plussat: miinuksia todella paljon enemmän kuin plussia tässä asunnossa. Puoliso vain sanoi, että: "etsitään parempi asunto". MUTTA KUN MIKÄÄN EI KELPAA???!!!!!!!

Voisin muuttaa yksin, silloin pitäisi erota ja hajottaa perhe, jakaa lemmikit jne... En halua. Mutta en kyllä enää kestä tätäkään :(

Olen panostanut hyvinvointiin, harrastanut, lomaillut jne jne, että tilanteeseen saa etäisyyttä, antanut puolisolle miettimisaikaa ym. Kaksi vuotta katseltu ilmoituksia, mikään ei ole kelvannut s--t-na!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku haluaa vapaaehtoisesti asua kerrostalossa, jos varaa olisi omakotitaloon? En ymmärrä vaikka vastaava koettu.

t: yksi ero vastaavan aiheen takia takana

Esim. minä. Haluan ehdottomadti8adua lähellä keskustaa ja työpaikkaa.

Vierailija
22/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsittekö sopuun muutosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto terveysriski? Jos on, niin sitten kyllä pakkaat kamat ja muutat lasten kanssa. Mies päättäkööt onko se hänen mielestään ero vai ei ja sen päätöksen mukaan elät miten elät. Eikä tarvitse pohtia edes huonoa omatuntoa, omaa ja lasten terveyttä on lupa suojella.

Jos taas kyse on yleisestä viihtyvyydestä niin vaikeampi sanoa. Mielestäni ei ole kuitenkaan hyvä merkki, että mies päättää yksin asioista ja tuo on jossain määrin taloudellista väkivaltaakin, jos toinen vain yksin päättää kaiken kun tienaa enemmän.

Vierailija
24/27 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne nyt, joko sopiva asunto löytyi?

Vierailija
25/27 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta ei käynyt ilmi, olisiko asunnon vierestä löytynyt vähän suurempi asunto, jossa ei ole muurahaisia. Hyvin erikoista, ettei muka mitään olisi läheltä löytynyt.

Vierailija
26/27 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee kompromissejä niin ehkä on parempi asua eri asunnoissa. Voiko remontilla parantaa sitä asuntoa?

Vierailija
27/27 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku haluaa vapaaehtoisesti asua kerrostalossa, jos varaa olisi omakotitaloon? En ymmärrä vaikka vastaava koettu.

t: yksi ero vastaavan aiheen takia takana

Itse ainakin asun mieluummin kantakaupungissa kuin jossain Nöykkiössä keskellä skutsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan