Iltalehdestä bogattua: "halpisuikkarin kyllä erottaa rannalla"
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/2a28941c-5774-44c5-af65-69c37c75d3af
No en kyllä ite erota onko H&M vai joku kalliimpi merkki😅 Ehkä voi päätellä sillä lailla että mitä kalliimpi uikkari niin sitä vähemmän kangasta ja enemmän pyllystä esillä... Mitä mieltä? Ostaako joku muka yli sadan euron biksuja Suomen kesään, joka tunnetusti kestää yhteensä sen 2 vkoa ja siihen päälle viikon etelänloma talvella...
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 21 vuotta vanha uimapuku :)
Minullakin oli melko vanha uikkari, jota tyytyväisenä pidin kesäisin. Kunnes eräänä kesänä keksin ennen rannalle lähtöä keksin katsoa itseni peilistä myös takaapäin - persus oli haalistunut ohueksi höytyväksi niin, että venyessään muhkean takamukseni ylle persvako näkyi kuin harson läpi. Tsekkaa joskus tilanne! :)
Kuminauhat "kuolee" ajan kanssa.
Näissäkin on tapahtunut joku laatumuutos, koska mulla on 70-80-luvun vaatteita, joissa kuminauhat on edelleen hyvät, nykyiset hapertuu jo muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli melko vanha uikkari, jota tyytyväisenä pidin kesäisin. Kunnes eräänä kesänä keksin ennen rannalle lähtöä keksin katsoa itseni peilistä myös takaapäin - persus oli haalistunut ohueksi höytyväksi niin, että venyessään muhkean takamukseni ylle persvako näkyi kuin harson läpi. Tsekkaa joskus tilanne! :)
Näissäkin on tapahtunut joku laatumuutos, koska mulla on 70-80-luvun vaatteita, joissa kuminauhat on edelleen hyvät, nykyiset hapertuu jo muutamassa vuodessa.
Paljon riippuu siitä käytöstäkin. Meidän jääkiekkoilijalta irtosi sukkanauhoista yksi 3x20 cm kuminauhanpala, jonka päässä se pidike osa on. Laitoin sen kaappiin talteen, että ompelen joskus takaisin. Pelaaja jatkoi sukkanauhojen käyttöä (3-5 x viikossa). Irronnut pätkä unohtui kaappiin, jossa se oli pimeässä ja huoneenlämmössä. Seuraavan kauden alussa minua muistutettiin, että olisi kiva jos saisi sen kiinnikkeen ommeltua takaisin. Kun otin sen esille kaapista siitä oli se jousto täysin kuoleentunut. Muu osa sukkanauhavyötä on vielä vuosienkin jälkeen kunnossa. Jotenki n olisi kuvitellut, että käytössä se kuminauha kulahtaisi nopeammin.
Mulla on itse ommeltu uimapuku, erottaakohan senkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon riippuu siitä käytöstäkin. Meidän jääkiekkoilijalta irtosi sukkanauhoista yksi 3x20 cm kuminauhanpala, jonka päässä se pidike osa on. Laitoin sen kaappiin talteen, että ompelen joskus takaisin. Pelaaja jatkoi sukkanauhojen käyttöä (3-5 x viikossa). Irronnut pätkä unohtui kaappiin, jossa se oli pimeässä ja huoneenlämmössä. Seuraavan kauden alussa minua muistutettiin, että olisi kiva jos saisi sen kiinnikkeen ommeltua takaisin. Kun otin sen esille kaapista siitä oli se jousto täysin kuoleentunut. Muu osa sukkanauhavyötä on vielä vuosienkin jälkeen kunnossa. Jotenki n olisi kuvitellut, että käytössä se kuminauha kulahtaisi nopeammin.
Hmm, ehkä se kaapissa ollut kuivui liikaa, vaativat kosteutta pysyäkseen kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti kuvastaa sitä tyypillistä suomimamman asennetta ja miksi tässäkin ketjussa voimaantuneina ylpeillään sillä, ettei panosteta uima-asuihin yhtään enempää kuin on pakko. Omasta kropasta ja pukeutumisesta ei välitetä tippaakaan sen jälkeen, kun pesänrakennus- ja hoivavietit on saatu tyydytettyä.
Halpissuikkarin vahva kaupunki Tallinna menettää asemiaan. Viipuri ja Narva painavat päälle hintakilpailulla. Imutehoissa ei juurikaan eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti kuvastaa sitä tyypillistä suomimamman asennetta ja miksi tässäkin ketjussa voimaantuneina ylpeillään sillä, ettei panosteta uima-asuihin yhtään enempää kuin on pakko. Omasta kropasta ja pukeutumisesta ei välitetä tippaakaan sen jälkeen, kun pesänrakennus- ja hoivavietit on saatu tyydytettyä.
Usko pois, tuon jälkeen olen panostanut. :'D En kokenut tuosta voimaantumista kyllä muutenkaan, ennemmin häpeää. Mutta mikä tahansa pilkka saa sun viisarin värähtämään, niin anna mennä. :)
Vierailija kirjoitti:
"Edullisesti massatuotetut bikinit leikataan tietyn valmiin kaavan mukaan. Itse taas kiinnitän suunnittelussa paljon huomiota yksityiskohtiin ja istuvuuteen. Mikään ei tietenkään istu täydellisesti kaikille, sillä kaikki vartalot ovat erilaisia, mutta kyllä suunnittelu parantaa istuvuutta, Asujamaa toteaa."
Hyvä luoja mitä idiotismia koko juttu, ja tuo osuus varsinkin. :D Meinaako kirjoittaja, että jossain tehtaassa aletaan vaan randomisti leikellä ja parsia niitä halpisuikkareita kasaan ilman että kukaan on niitä suunnitellut? Vaateketjujen biksuthan nimenomaan suunnitellaan sopimaan mahdollisimman moneen vartaloon jotta ne menisivät kaupaksi. Jos joku kaipaa mittatilausbiksuja niin ne hänelle sallittakoon.
Itse olen aina käyttänyt näitä ns. halpisuikkareita, ja hyvin laadukkaita ovat olleet (kun hiukan keskittyy ostotilanteessa). Pitäneet mallinsa ja värinsä hienosti jopa useamman vuoden. Musta tuntuu että jutun kirjoittaja ei ole halpisbiksuja nähnytkään, en esim. ole koskaan törmännyt mihinkään verkkovuoreen yksissäkään uikkareissa.
Samaa mieltä!!
No ainakin ne muumiperseuikkarit/-bikinialaosat oletan halpisketjujen tuotoksiksi, mutta mitäpä siitä.
Suurinosa sellaisia käyttää eikä kenenkään peppu näytä mielestäni hyvältä niissä, mutta ei kuulu minulle.
Kommenttina vaan tuohon, että voiko muka jostain nähdä onko halpaa vai ei, niin voi, todellakin voi.
Eikä ne muotoon ommellut paremmat uikkarit/alaosat edes ole aina mitään kalliita, vaikka vähän halpisketjujen uikkareita kalliimpia ovatkin.
Mä en anna suikkaria rannalla. Millanen se halpi on?
Minulla on musta halppisuimapuku ja sen alla treenattu kroppa joten lopputulos on kuitenkin ihan hyvä, jopa näyttävä. Istuu kuin toinen iho.
Taisi maksaa alle kympin.
Aika paljon kestävyyteen vaikuttaa se miten niitä huoltaa esim. uimahallikäynnin jälkeen pitäisi aina pestä kunnolla, ei vain huuhdella, koska kloori haurastuttaa. Samoin jos käyttää kovin suolaisessa merivedessä ulkomaan reissuilla.