Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas pitää vähällä lomalla lähteä laivalle

Vierailija
12.06.2019 |

Kun kesäkuun lopussa on viikko lomaa. Kun aina koulussa kysytään että mitä teit kesälomalla? Miksi aina sama kysymys?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nauttikaa kesästä!

Nauttikaa uimisesta ja makkaranpaistosta.

Paistakaa lettuja ja syökää jäätelöä ja mansikoita.

Tehkää polkupyöräretkiä ja käykää ongella.

Antakaa kesäsateen kastella ja nuuhkikaa suomen ihanaa luontoa.

Loikoilkaa nurmikolla ja katselkaa sinitaivasta.

Nauttikaa kesäsaunasta ja saunavastasta.

Vierailija
22/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivareissuhan on älyttömän kallis?? Matkat, ruuat, iltasnaksit ja juomat yms yms?? Ja. kuolettavan tylsää!

Mieluummin vaikka Wizzairilla Turusta Gdanskiin ja Sopotiin pariksi päiväksi ei varmaan ole paljon kalliimpaa. Tai vaikka lautalla Tallinnaan ja ehkä siitä autolla eteenpäin.

Muuten hyvä mutta eikö sun ehdottamissa paikoissa tarvitse syödä eikä juoda?

Oltiin pari viikkoa sitten Gdanskissa. Lennot oli 24euroa edestakaisin. Olut maksoi 2euroa ja joku peruspasta-annos 5€. hieman eri hinnat kuin laivalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kavereiden kanssa kalastimme, uimme, fillaroimme, pelasimme tietokoneella, katsoimme leffoja yms. lomalla. Oli ihan riittävä selitys koulussa, kun kyseltiin lomakuulumisia.

Vierailija
24/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kerrottavaa laivareissussa sitten on?

Se että meni laivalla. Joku on käynyt ulkomailla lentokoneella. Tuollaisista jutuista ne koulussa kertoo. Ei mikään mökkiloma, päiväleiri tms riitä.

Höpsis. Laivareissut on jo tavallisempia kuin mökkilomat. Lentokoneella matkustamisessakaan ei ole mitään erikoista. Moni kakara kulkee koneella liki viikottain. Saati laivalla, jonne saa matkoja parhaimmillaan parilla eurolla, jopa alle. 

Mökkilomat taas ovat monen ulottumattomissa

Tämä oli varmaan vitsi..? Mökkeilystä on tullut täysin työväenluokan harrastus. Ja vuokramökki on edullisempi kuin viikon etelänmatka perheelle.

Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että mökinomistajat kuvittelevat mökkeilyn olevan jotain käsittämättömän hienoa ja varsinkin se oma mökki on lähes tavoittamattoman fantastinen konsepti, vaikka ajat ovat itse asiassa ajaneet mökkeilyn ohi. Itse olen kategorisesti kieltäytynyt kaikista mökkikutsuista jo vuosien ajan ja joskus näiden mökinomistajien ilme on kyllä ikuistamisen arvoinen. Aivan kuin se olisi niin käsittämätön ajatus heille että aivossa tulee oikosulku. :D

/ohis

Vierailija
25/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetat sen vekaras paheksumaan ankarasti ilmastokatastrifimatkailijoita. Kuuntelueväiksi itupiirakkaa ja kaivovettä.

Vierailija
26/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo. Ei kukaan ole noin tyhmä että menee vastentahtoisesti laivalle jotta lapsella olisi syksyllä koulussa kerrottavaa :D

Vierailija
27/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kerrottavaa laivareissussa sitten on?

Se että meni laivalla. Joku on käynyt ulkomailla lentokoneella. Tuollaisista jutuista ne koulussa kertoo. Ei mikään mökkiloma, päiväleiri tms riitä.

Höpsis. Laivareissut on jo tavallisempia kuin mökkilomat. Lentokoneella matkustamisessakaan ei ole mitään erikoista. Moni kakara kulkee koneella liki viikottain. Saati laivalla, jonne saa matkoja parhaimmillaan parilla eurolla, jopa alle. 

Mökkilomat taas ovat monen ulottumattomissa

Tämä oli varmaan vitsi..? Mökkeilystä on tullut täysin työväenluokan harrastus. Ja vuokramökki on edullisempi kuin viikon etelänmatka perheelle.

Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että mökinomistajat kuvittelevat mökkeilyn olevan jotain käsittämättömän hienoa ja varsinkin se oma mökki on lähes tavoittamattoman fantastinen konsepti, vaikka ajat ovat itse asiassa ajaneet mökkeilyn ohi. Itse olen kategorisesti kieltäytynyt kaikista mökkikutsuista jo vuosien ajan ja joskus näiden mökinomistajien ilme on kyllä ikuistamisen arvoinen. Aivan kuin se olisi niin käsittämätön ajatus heille että aivossa tulee oikosulku. :D

/ohis

Totta!!:DD

Vierailija
28/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teidät pakottaa sinne laivalle?

Vierailija
29/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, ammattivalittajan lomailu. Ensi vuonna sitten taas sinne Aruballe, jookosta.

Vierailija
30/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirintäalueelle telttailemaan/mökki, uimaan, saunomaan ja grillaamaan.

Vierailija
31/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla se elämä on yhtä pakkoa. Suoritetaan elämää hampaat irvessä ja valitetaan kaikesta jatkuvasti.

Vierailija
32/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei lähdetä laivalle. Vaan tehdään koko kesä töitä. Tuli vähän muutosta kun asiakkaat niin haluaa. Ap

Vierailija
33/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lomailee joka päivä ja silti jaksaa valittaa eikä mikään ikinä kelpaa tai ole hyvin. Perustyytymätön ja kiittämätön. Katkera ja kateellinen. Kyllä on taas raskasta. Vali vali ving ving. 

Vierailija
34/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivareissuhan on älyttömän kallis?? Matkat, ruuat, iltasnaksit ja juomat yms yms?? Ja. kuolettavan tylsää!

Mieluummin vaikka Wizzairilla Turusta Gdanskiin ja Sopotiin pariksi päiväksi ei varmaan ole paljon kalliimpaa. Tai vaikka lautalla Tallinnaan ja ehkä siitä autolla eteenpäin.

Muuten hyvä mutta eikö sun ehdottamissa paikoissa tarvitse syödä eikä juoda?

Paljon halvempaa kuin laivalla. Ja mahtuu varmaan samaan budjettiin.

Vierailija
35/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppilaiden kanssa aina jutellaan kesälomasta, ehkä tehdään kuvistyö tai joku äikän juttu.

Joku on ollut ulkomailla, toinen mummolassa, kolmas ollut kotona. tai mökillä. Oppilaat kertovat uimisesta, mansikoiden syömisestä tai jäätelöstä. Ei siinä sen ihmeempää.

Paljonhan tuo on opettajasta kiinni, miten homman hoitaa. Oppilaat tykkäävät kertoa kuulumisiaan, opettajan tehtävä on luoda ilmapiiri, jossa kaikki on ok. Itse aloitan aina kedäkuulumiset ja kerron kirjan lukemisesta, riippumatosta ja esim mansikoista. Eli perustekemistä, jotain jokainen on varmasti tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi