Miksei miehet halua tehdä nuorina lasta?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe että lapsi olisi minun. Nainen taas omistaa lapsen aina. Mies voidaan myös erottaa lapsistaan jne. Mies ei koskaan tunne samaa kiintymystä lapseen kuin nainen.
No ei varmaan lapsi tunnu omalta, jos mies möllöttää jossain sivussa ja viettää kaiken ajan muualla kuin kotona. Miehen pitää ruveta hoitamaan lasta ihan vastasyntyneestä, siinä se side syntyy.
Se side voidaan katkaista koska vaan äidin toimesta jos tämä niin haluaa, mutta mies maksaa silti elatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25-29 on sinusta nuorena?
Oletin, että tässä olisi ollut kyse ikäluokasta 20-25. Vastaukseni olisi ollut, koska nainen jota halusin ei halunnut parsiuhdetta kanssani. 25-29 on jo myöhäistä. Tuossa ikäluokassa naiset alkavat vasta kiinnostua, ja siinä menee sitoutumishalut kun pillua olisi tarjolla usemmaltakin.
Eli, jos halutte miehen sitouttaa, kannattaa olla vähän viisaampi ja sitouttaa hyvä potenttiaali silloin kun se on sitoutettavissa.
Sinäkö tykkäät elää etäsuhteessa?
Älä valita, jos et ole valmis tekemään uhrauksia.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se lapsi parantaisi tuon ikäisen miehen elämää? (Tai minkään ikäisen sen puoleen.)
Tähän kun vastaat, AP, niin keskustelu ehkä eteneekin. Muutenhan sinä ihmettelet, miksi joku ei halua ehdoin tahdoin huonontaa elämäänsä, ja se on ainakin minusta täysi itsestäänselvyys.
Ei perhe elänä paranna miehen elämää mitenkään. Naiset vain yrittävät syyllistää miehiä tekemään asioista heidän kanssaan mitä miehet eivät haluaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksuja miehiä. Katso toisenlaisia äitejä, jossa mukulat tehdään varsin nuorina ja sitten erotaankin melkolailla samoihin aikoihin. Ensin työ jota kautta tulee myös se taloudellinen vakaus, jonka jälkeen voidaan katsoa sitä lisääntymistä ;)
Mutta luuleeko miehet että sitten 40 vuotiaana saavat nuoren naisen heidän kanssa perhettä leikkimään?
No, sitten valitsen ennemmin sen lapsettomuuden yli nelikymppisenä. Eli ainakaan minua on tuolla perusteella ihan turha kiristää tekemään lapsia nuorena. -mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletin, että tässä olisi ollut kyse ikäluokasta 20-25. Vastaukseni olisi ollut, koska nainen jota halusin ei halunnut parsiuhdetta kanssani. 25-29 on jo myöhäistä. Tuossa ikäluokassa naiset alkavat vasta kiinnostua, ja siinä menee sitoutumishalut kun pillua olisi tarjolla usemmaltakin.
Eli, jos halutte miehen sitouttaa, kannattaa olla vähän viisaampi ja sitouttaa hyvä potenttiaali silloin kun se on sitoutettavissa.
Sinäkö tykkäät elää etäsuhteessa?
Älä valita, jos et ole valmis tekemään uhrauksia.
Minä olen elänyt pari vuotta etäsuhteessa. En tykännyt siitä yhtään. Sinustako etäsuhde on ihan hyvä juttu?
Mä tein, ekan 25-vuotiaana ja toisen 27-vuotiaana! Nyt jaksan hoitaa niitä, töissä ehdin käydä vanhanakin. M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksuja miehiä. Katso toisenlaisia äitejä, jossa mukulat tehdään varsin nuorina ja sitten erotaankin melkolailla samoihin aikoihin. Ensin työ jota kautta tulee myös se taloudellinen vakaus, jonka jälkeen voidaan katsoa sitä lisääntymistä ;)
Mutta luuleeko miehet että sitten 40 vuotiaana saavat nuoren naisen heidän kanssa perhettä leikkimään?
Luulee ja pieni osa saa. En tahdo vanhaa papparaista isäksi lapsilleni vaikka olisi kuinka hyvät tulot. Vanhus on vastenmielinen. Olen ennemmin vaikka lapseton tai yh.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein, ekan 25-vuotiaana ja toisen 27-vuotiaana! Nyt jaksan hoitaa niitä, töissä ehdin käydä vanhanakin. M30
Ainoa juttu vain, että Suomessa on työelämässä ikäsyrjintä niin rajua, että jos viisikymppisenä joutuu syystä tai toisesta töistä pois, on useimmiten hyvin vaikeaa saada enää uutta työtä. Koskee kyllä nykyisin jo monia 40-45-vuotiaitakin, kaikkein pahimmissa tapauksissa jo 35-vuotiaita!
Toista se on esim. Briteissä, Irlannissa ja jopa Ruotsissa. Briteissä ja Irlannissa yleisesti arvostetaan työelämässä elämän tuomaa kokemusta ja Ruotsissa jopa joka neljäs 70 vuotta täyttänyt on vielä työelämässä mukana!
Toki lapset kannattaa jättää tekemättä ellei mitään tunteita omaa lasta kohtaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulee ja pieni osa saa. En tahdo vanhaa papparaista isäksi lapsilleni vaikka olisi kuinka hyvät tulot. Vanhus on vastenmielinen. Olen ennemmin vaikka lapseton tai yh.
Ihana Ikis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut saa ja jotkut eivät, ja kyllä yleensä riittää jos nainen on 8-12v nuorempi ja sellaisia parisuhteita tiedän itsekin muutamia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sitten valitsen ennemmin sen lapsettomuuden yli nelikymppisenä. Eli ainakaan minua on tuolla perusteella ihan turha kiristää tekemään lapsia nuorena. -mies.
Älä valitse. Nelikymppisenä miehenä sanon että se päätös jota voit katua sitten katkerasti. Mä en nelikymppisenä etsi nuorta naista vaan noin 35v naista joka haluaa lapsen. Mietin oikeasti olenko liian vanha isäksi kun esikoinen täyttäisi 20v kun minä 60v. Musta laoset kannattaa tehdä viimeistään siinä kolmenkympin jälkeen. Se sinkku elämä ja lapsettoman parin elämä on nähty siinä vaiheessa. Ei se hienommaksi vanhempana muutu.
Vierailija kirjoitti:
En koe että lapsi olisi minun. Nainen taas omistaa lapsen aina. Mies voidaan myös erottaa lapsistaan jne. Mies ei koskaan tunne samaa kiintymystä lapseen kuin nainen.
Ei pidä paikkaansa. Lapseni ovat minulle paljon rakkaampia kuin naiseni. Heidän eteensä teen vaikka mitä. M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ikäluokassa naiset alkavat vasta kiinnostua, ja siinä menee sitoutumishalut kun pillua olisi tarjolla usemmaltakin.
Tämä, naisten vika :D
Jännä ajatus, jos ei ole miehen vika, niin se on naisen vika. Muuutta noin se minulla meni. Eri
Kypsymättömyyttäkin.
Minun mies ei oikein lämmennyt ekalle, mutta hänet saatuaan (pienellä painostuksellani, mutta huom. vain pienellä!) oli täysin myyty. Halusi enemmän, saimmekin, ja lopulta hän oli se joka painosti (vähän vain!) minua kuopukseen. Itse oli vähä reilu 40v silloin, minä vähän vajaa.
Siis: miehet eivät tajua nuorempina, mikä onni ja tarkoitus lapsissa on <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valitse. Nelikymppisenä miehenä sanon että se päätös jota voit katua sitten katkerasti. Mä en nelikymppisenä etsi nuorta naista vaan noin 35v naista joka haluaa lapsen. Mietin oikeasti olenko liian vanha isäksi kun esikoinen täyttäisi 20v kun minä 60v. Musta laoset kannattaa tehdä viimeistään siinä kolmenkympin jälkeen. Se sinkku elämä ja lapsettoman parin elämä on nähty siinä vaiheessa. Ei se hienommaksi vanhempana muutu.
Olen päättänyt jo, että tarvittaessa valitsen. Työura sekä omat harrastukset ja muut kiinnostuksen kohteet menevät edelle. -mies
40v mies vois kuvitella yli 30v naista lapsensa äidiksi. Ei mitäön 20v kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaan naisia painostetaan lisääntymään just noina vuosina. Varsinkin tällä palstalla miehet uli-se-vat asiasta.
Niinpä ja vielä niin ettå omasta elåmästä täysillä nauttinut ja kaikkea kokenut nelikymppinen mies olettaa että joku 20-25- vuotias nainen alkaa hänen kanssaan perustamaan perhettä kun mies on nyt valmis ja ihnettelee kun naiset ei innostu kun nuorenahan ne lapset on tehtåvä ja kun ne nuoret naiset haluaakin opiskella matkustaa olla töissä ja kartuttaa varallisuutta ennen perheen perustamista. Sitä juurikin mitä mies piti omalla kohdallaan ainoana oikeana asiana.
Mutta puolison pitää olla suunnilleen saman ikäinen eli nuoret kuuluu nuorille ja vanhat vanhoille.
Nautin suunnattomasti siitä kun näen oman tyttäreni 28v nauttivan elämästään kaikin puolin enkä ollenkaan edes odota että hän tekisi lapsia koskaan.
Ovat onnellisia kahdestaankin.
https://yle.fi/uutiset/3-10805215