Ulla Appelsinin kommentti: Mitä Suomelle on tapahtunut – saako naista enää kutsua prinsessaksi?
Kommentit (100)
Ulla Appelsiini edustaa vanhaa ja konservatiivista maailmaa prinsseineen ja pelastettavine prinsessoineen, eikä hän tietenkään voi ymmärtää itseään 40 vuotta nuorempien naisten ajatusmaailmaa. Kekkosen aika ei valitettavasti palaa enää. Se Ullalle tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ulla kirjoittaa vain asioista joista tietää fanipoikiensa häntä ylistävän.
Tämä. Valitettavasti Ullalla korostuu hänen naisvihamieliset kirjoituksensa ja niiden suhteellinen paljous. Uskottavuutta lisäisi jos tasapuolisesti syntyisi samanlaista vihapuhetta miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaanko miespoliitikkoja prinsseiksi? Tai kuvaillaanko heitä ulkonäön perusteella, ei vain sen perusteella mitä he politiikassa tekevät? 🤔
Toisaalta hehkutetaanko miesten sukupuolta samalla tavalla kuin naisten?
"HYVÄ NAISET! NAISET ON VOITTAJIA" Huudettiin joka paikassa vaalien jälkeen. Vastaavaa ei vois ikinä kuvitellakaan miesten kohdalla tässä tasa-arvon maassa.
Kaikkea ei voi saada. Joko ollaan neutraaleja tai sitten ei.
miehiä hän hehkutetaan joka käänteessä, sitä tapahtuu niin paljon että olet sotkeutunut sille. MIEHET VOITTIVAT, POIKA TULI, MIEHET SITÄ JA MIEHET TÄTÄ.. MEIDÄN PIKKU MIES.. ISÄNTÄ... PERHEEN PÄÄ..POIKAPOIOAPOIKAPOOIKA, MIESMIESMIESMIES.. OLE MIES..POJAT ON POIKIA.ON SE KOVA MIES, ÄIJÄ!
Neiti, tyttö, nainen ja prinsessa on haukkumasana pojista ja miehistä. Mietitään koskaan miltä tytöistä ja naisista tuntuu että ovat haulkumasanoja toiselle sukupuolelle? Niin, et mieti. Minä huomasin ton tavan jo lapsena, koska olin tyttö. Ihmettelin.miksi se olisi kamala asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V#ttu et mä vihaan tätä nyky vihervasemmistoa. En ymmärrä, että vielä 10 vuotta sitten tuli äänestettyä heitä. Silloin he ajoivat vapautta olla millainen haluaa, Nyt sieltä määrätään millainen ihmisen pitää olla. Jos et täytä kriteereitä, sinua halveksitaan. Kaikesta josta vihereliitti ei pidä, pöyristytään ja niihin koitetaan vaikuttaa kampanjoilla. Ei tuo ole vapautta, tuo on hirveää fasismia.
Appelsinia fanittavalle persulille on niin vaikeaa hyväksyä vaalien tulosta. Voi, voi sentään.
Ja just tämä. Jos olet eri mieltä olet persu. Punaista totalitarismia. Miten tähän on ajauduttu?
Sama voi olla eri. Jos mieheni kutsuu minua prinsessaksi on sillä erilainen vivahde ZX kuin jos pomoni kutsuu minua prinsessaksi.
Sama Ulla Appelsin sanoma tulee minulle tietyn asenteen takaa, mutta toiselle se voi edustaa älykkyyttä.
Älykkäillä ihmisillä on kyky ymmärtää sanojen vivahteita ja niiden takana olevia tarkoituksia.
Ulla on sovinisti.
Se vähä mitä olen kirjotuksiaan lukenut, niin sen niistä hyvin huomaa.
Eri mieltä saa olla enkä minäkään tätä nykyajan liikaa poliittista korrektiutta enää ymmärrä, mutta pitääkö sylkeä aina naisten naamalle, en ymmärrä tommosia ämmmiä.
Miehet pitää aina miesten puolia, miksi vielä tyhmät ämmmätkin pitää niiden puolta.
KTS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appelsiini ei ole suotta Suomen myydyimmän roskalehden päätoimittaja.
Ilta-Sanomien väki tuntee yleisönsä. Lehti keskittyi ennen vaaleja maaniseen persuttamiseen ja KokoomusCuckPersujen katkeran tappion jälkeen vielä maanisempaan ulinaan jänskistä aiheista, joista tuo Ullan kirjoitelma on varsin hyvä esimerkki.
Silti laitapopulistit pitävät Ilta-sanomia osana "punavihervasemmistolaista tiedonvälitystä" mutta niinhän heidän mielestään on myös kokoomus, Kepu ja osa Persuistakin.
:D
Peilikuva siitä kun muinaiset taistolaiset uhriutuivat näkemään fasismia kaikissa puolueissa, jopa SKDL:ssä johon itse kuuluivat.
:D
Auttaisiko hahmottamaan mittasuhteita vaikka muisto vuodelta 2011: Keskon 70-vuotisjuhlassa herra pääjohtaja koko juhlayleisön edessä ilmoitti pääministeri Mari Kiviniemelle, että tälle olisi parempi titteli kokovartaloministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V#ttu et mä vihaan tätä nyky vihervasemmistoa. En ymmärrä, että vielä 10 vuotta sitten tuli äänestettyä heitä. Silloin he ajoivat vapautta olla millainen haluaa, Nyt sieltä määrätään millainen ihmisen pitää olla. Jos et täytä kriteereitä, sinua halveksitaan. Kaikesta josta vihereliitti ei pidä, pöyristytään ja niihin koitetaan vaikuttaa kampanjoilla. Ei tuo ole vapautta, tuo on hirveää fasismia.
Appelsinia fanittavalle persulille on niin vaikeaa hyväksyä vaalien tulosta. Voi, voi sentään.
Ja just tämä. Jos olet eri mieltä olet persu. Punaista totalitarismia. Miten tähän on ajauduttu?
Joillekin maailma näyttäytyy mustavalkoisena. Tutkimusten mukaan vähemmän älykkäille.😉
Siis oletteko te ikinä lukeneet satuja? Prinsessa haukkumasana? :D Onko Sannikin syyllistynyt tähän hirveään misogyniaan kun laulaa "Prinsessoja ja astronautteja piti meistä tulla". Kolumnin loppu:
"Näin lapsuuden satujen suurkuluttajana on pakko todeta vielä tämä parjattujen prinsessojen puolustukseksi: joka ainut satuprinsessa on oman tarinansa ylivertainen tähti, muut statisteja. Me kaikki muistamme erinomaisen hyvin Lumikin, Ruususen, Tuhkimon – mutta kuinka monta heidän prinssiään eli miestään muistat nimeltä? Aivan."
Juuri näin.
Appelsiini on sovinisti. Hän on päässyt asemaansa leikkimällä tosi-miestä. Tämä on pseudofeminismiä: nainen voi menestyä, jos hän muuttuu miehiseksi.
Todellinen feminismi on sitä, että feminiiniset ominaisuudet saavat yhteiskunnassa arvostusta, ts. miessairaanhoitaja ei ole naurettava eikä naisellinen, vaan sairaanhoito on arvokasta. Greta T. ei ole naurettava pelle tytteli, vaan luonnon tilasta on järkevää olla huolissaan. Imettävän naisen ei tarvitse sulkeutua kotiin piiloon, vaan kahvilassa on ok imettää, koska on luonnollista että lapsi syö, muuten se kuolee. Eikä lapsen syöminen tarkoita, etteikö äiti halua ja voi silti osallistua yhteiskunnnan elämään. Jne.
Äppelsin on päässyt yht. kunnan kaapin päälle, roskalehden päätöimittäjäksi olemalla oikein miehinen persumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaalien tulos oli ihan ok, eli vihervasemmisto hävisi. Lopputulos toki umpisurkea SDP:n naurettavan 0,2% ”rökälevoiton” sekä heidän demokratiaa halveksuvan ominaisluonteensa vuoksi. Toiseksi suurin puolue ei kuulut vihervasemmistoon. Eikä kolmanneksi suurin. Eikä neljänneksi suurin.
Mutta kun valtakunnan suurin lehti vertaa Trumppia sikaan, niin se on ihan ok ja ihanan voimaannuttavaa? Tai Halla-ahoa Darth Sidioukseen?
Huvittavaa. Samat vihervasemmistotoimittajat jotka vertaavat Trumpin ulkonäköä sikaan ja saavat loputonta hupia Halla-ahon punastumisista ja nieleskelyistä, aloittavat hillittömän ulinan kun naispuolista viherpoliitikkoa kutsutaan prinsessaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletteko te ikinä lukeneet satuja? Prinsessa haukkumasana? :D Onko Sannikin syyllistynyt tähän hirveään misogyniaan kun laulaa "Prinsessoja ja astronautteja piti meistä tulla". Kolumnin loppu:
"Näin lapsuuden satujen suurkuluttajana on pakko todeta vielä tämä parjattujen prinsessojen puolustukseksi: joka ainut satuprinsessa on oman tarinansa ylivertainen tähti, muut statisteja. Me kaikki muistamme erinomaisen hyvin Lumikin, Ruususen, Tuhkimon – mutta kuinka monta heidän prinssiään eli miestään muistat nimeltä? Aivan."
Juuri näin.
Lumikki, Ruusunen jne. ovat infantiileja "sankareita" -> heidän suurin toive ja saavutus on saada se prinssi. Nämä ovat samaa sarjaa kuin muslimihunnut oikeasti. Kunnon tyttö on kaunis laiheliini mekossaan ja odottaa prinssiään neitsyenä palatsin tornissa tms. sairasta. sitten saapuu prinssi ja panee tuhkimon paksuksi ja he "elävät onnellisina" = pysyvät yhdessä kuolemaansa asti, vaikka prinssi hakkaisi tuhkimoaan ja "pussaisi" välillä muitakin prinsessoja. Prinsessan ei pidä moisista sivuseikoista itkeä, "voi voi pientä prinsessaa, jos on pari hernettä patjan alla", hemmoteltu tuhma prinsessa jos valittaa, hyi hyi sentään. Valkoisen miehen vallan alla on prinsessan hyvä elää, ja ken ei siihen alistu on tuhma jääprinsessa. Soo soo
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaanko miespoliitikkoja prinsseiksi? Tai kuvaillaanko heitä ulkonäön perusteella, ei vain sen perusteella mitä he politiikassa tekevät? 🤔
Tämä on juuri se syy miksi ainakin minua ärsytti tuo prinsessaksi kutsuminen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun valtakunnan suurin lehti vertaa Trumppia sikaan, niin se on ihan ok ja ihanan voimaannuttavaa? Tai Halla-ahoa Darth Sidioukseen?
Miksei Jussi Halla-ahosta tullut sisäministeriä vaikka hän selväsanaisesti ilmoitti olevansa käytettävissä tehtävään? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lukisit jutun, siellä mainitaan miten miespoliitikkoja kutsutaan paljon "halventamimmillakin" nimillä.
Niin tekojensa perusteella, ei ulkonäön.
Miksei saa, miksei saa, miksei, miksei...uikuti uikuti...
:D :D :D Tämä kommentti olisi kyllä täydellinen vastaus Ullan kirjoitukseen