Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset juovat alkoholia niin paljon? Nytkin näin puistossa nuoret miehet lonkeroita juomassa kello 10 aamulla, ja toiset hakee viinalasteja Virosta

Vierailija
11.06.2019 |

Miksi suomalaiset juovat näin paljon? Eikö ilman alkoholia voi elää?

Aiheesta on myös päivän keskustelua iltasanomissa, erityisesti kommenteissa on paljon juttua aiheesta...

Viro aikoo laskea viinaveroa – asiantuntija: ”Mitä todennäköisimmin koskee olutta”

Suomalaisella Joukolla selvä näkemys Viron viina­veron laskun seurauksista – ”Pitäisi sen laskea enemmän”

Miksi juodaan viinaa niin paljon, että sitä pitää jopa rahdata vaivalloisesti toisesta maasta? Ja matkojen+ruokien hinnan myötä todennäköisesti maksat sitä kautta näistä juomista enemmän kuin Suomesta ostaessa.

Onko tässä jotain järkeä?

Tätä kulttuuria en ole koskaan ymmärtänyt Suomessa. Mikä siinä on niin hienoa juoda niitä kalja/siideri/lonkero tölkkejä ja viinaputeleita niin paljon arjessa, että niitä pitää hakea kunnon määrä toisesta maasta?

Teetkö sinä tällaista viinarallia? Jos teet niin miksi? Onko se todella antoisaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti suomalaiset eivät juo enempää vaan juomme vain kaduilla. Muissa Euroopan maiss ihmiset juovat ravintoloissa ja vahvan viinipullon kittaaminen on olevinaan niin hienostunutta ja riehuminen on vain temperamenttisuutta.

Vierailija
22/27 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn Virossa (en siis vain Tallinnassa) noin 5-6 kertaa vuodessa. Olen aina useamman yön perillä. En yleensä tuo lainkaan alkoholia. Ainoastaan n. kerran vuodessa, kun olemme Virossa autoturneella, ostamme kotiin lähtiessä kolmen-neljän euron kuohareita muutaman laatikollisen sekä jotkut hanapakkaukset valkkaria ja punkkua. Kuohareista riittää sitten lahjaksi ja koiranhoitopalkoiksi pitkäksi aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytäisinpä jostain raittiin naisen, sellaisen joka tykkää viinan litkimisen sijasta ennemmin syödä terveellisesti, käydä kuntosalilla, lukea kirjoja, nauttia ulkoilmasta.

T: raitis mies joka tekee kaikkea tuota

Ikävä vain, että tällaiset naiset ovat harvinaisia. Outoa että pitää olla parisuhteessakin joku viinanjuontibiletys joka viikonloppu, eikä voi vaikka ennemmin mennä ilman krapulaa herätessä aamusalille ja vaikka piknikille. Onko täällä yhtäkään naista, joka ajattelee samoin kuin minä?

Kyllä on.  Minä ajattelen kanssasi aivan samalla tavalla.  Valitettavasti vain minulla on ikää 65 v.  Mutta hyvää kesää, löydät kyllä vielä ihanan tytön!

Vierailija
24/27 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten alkoholinkulutus on pienempää kuin OECD-maissa keskimäärin.

Vierailija
25/27 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytäisinpä jostain raittiin naisen, sellaisen joka tykkää viinan litkimisen sijasta ennemmin syödä terveellisesti, käydä kuntosalilla, lukea kirjoja, nauttia ulkoilmasta.

Ikävä vain, että tällaiset naiset ovat harvinaisia. Outoa että pitää olla parisuhteessakin joku viinanjuontibiletys joka viikonloppu, eikä voi vaikka ennemmin mennä ilman krapulaa herätessä aamusalille ja vaikka piknikille. Onko täällä yhtäkään naista, joka ajattelee samoin kuin minä?

Itse en kyllä ajattele samoin. Alkoholin turhuudesta olen kyllä samaa mieltä, mutta siitä en ole samaa mieltä, että raitis nainen muka olisi harvinaisuus. Esim. oman laajan tuttavapiirini kaikki naiset ovat lukemisesta ja ulkoilemisesta tykkääviä naisia, joita ei mikään viikonloppubiletys kiinnosta. Enkä jaksa uskoa, että vain minun tuttavapiiriini olisivat jostain mystisestä syystä eksyneet kaikki maamme raittiit ja ulkoilevat naiset. Taitaa omassa tuttavapiirissä olla jotain vikaa, jos sieltä ei löydy yhtään raitista naista.

Joo, tämä on varmasti riippuvaista ikäryhmästä. Itselläni oma ikäryhmä olisi parikymppiset naiset, ja on aika selkeätä että parikymppisen alkupäässä olevat naiset on lähinnä aika juhlivaa sorttia isoksi osaksi, ne raittiit ovat se pienempi prosentti vaikka toki heitäkin on (tuppaavat vain olemaan varattuja ja vietyjä helmiä useimmiten).

Vierailija
26/27 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.  Minä ajattelen kanssasi aivan samalla tavalla.  Valitettavasti vain minulla on ikää 65 v.  Mutta hyvää kesää, löydät kyllä vielä ihanan tytön!

Hienoa! Joo iän puolesta ei ehkä osuta kohdilleen, se siinä onkin että nuoret naiset harvemmin ovat tällaisia raittiita, kun silloin on se juhlimisikä usein. Kiitos samoin sinnekin.

Vierailija
27/27 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on kesätöissä k-supermarketin kassalla ja ihmetteli juuri kuinka ihmiset ostaa niin paljon kaljaa ja muuta alkoholia.