Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko etävanhemman maksaa osuutensa lapsen vakuutusmaksuista?

Vierailija
11.06.2019 |

Tytär 1,5v ja otin pohjolasta hänelle vakuutuksen. Kausimaksu 548e mikä maksetaan 6 erässä. Lapsen isä nyt tosiaan väittää ettei hänellä ole vara maksaa jokatoinen kk sitä reilu 40e. Hän käy töissä kuitenkin ja on vara polttaa tupakkaa ja ajaa dieseliä mutta hänen mukaansa ne ovat hänen omia päätöksiä (niinkuin onkin) mutta elatusmaksuakin hän maksaa sen pienimmän mahdollisen summan. Mua ei oikeasti kiinnostaisi maksaako vai ei JOS mulla olisi itsellä vara maksaa tyttären vakuutus yksin. Tiedän ettei hänelläkään paljoa rahaa ole, mutta mielestäni hän voisi silloin jokatoinen kk säästää vaikka tupakeissa vakuutusmaksujen verran. Mitä mieltä? Maksanko vakuutukset yksin vai oonko ihan hirviö jos vaadin häntä osallistumaan myös? Itse olen antanut hänen autoonsa 400e istuimet (maksan osamaksulla sitä edelleen joka kk), mulla ei itselläni ole autoa niin annoin sen hänelle. Perkele että ärsyttää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu elatusmaksuun.

Vierailija
2/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pitänyt puhua/sopia vakuutuksen ottamisesta/maksamisesta miehen kanssa ensin, jos rahatkin vähissä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pitänyt puhua/sopia vakuutuksen ottamisesta/maksamisesta miehen kanssa ensin, jos rahatkin vähissä??

Mä kyllä ilmoitin, mutta hän itse sanoi, että asia ok. Nyt väittää, että ei olekaan ok kun luuli vakuutuksen olevan jotain 10e kuulemma.

Vierailija
4/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus on sinun valinta

Vierailija
5/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies maksaa pienintä elatusmaksua, niin etkö saa kelalta loppuosaa? Ei miehen kuulu maksaa sinun ottamaa vakuutusta, eikä muitakaan lapsen menoja kuten esim harrastuksia.

Voisit yrittää tuosta autonpenkki-asiasta puhua jos mies ottaisi sen omiin nimiinsä. Tai maksaisi sen lyhennykset sinulle.

Vierailija
6/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sairauskuluvakuutus kun on noin kallis? Sehän on täysin vapaaehtoinen. Turvaistuimiakin on monta? Miksi? Ne on pakollisia, mutta ei kai niitä useita tarvita yhdelle lapselle.

Kilpailutitko nuo vakuutukset?

Vierailija
7/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ilmoitin, mutta hän itse sanoi, että asia ok. Nyt väittää, että ei olekaan ok kun luuli vakuutuksen olevan jotain 10e kuulemma.

Mamma on taas neuvottelematta tehnyt lasta koskevia päätöksiä. Miehen osuus on hyväksyä tai itkeä ja hyväksyä. Mamma on hyvä ja maksaa ite. Henkilön vakuuttaminen ei ole pakollista.

Vierailija
8/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoi. Taas näitä. 

En ymmärrä miehiä, jotka eivät huomioi lapsiaan, mutta yhtä vähän ymmärrän naisia, jotka eivät ymmärrä, että elarit kattaa miehen osuuden lapsen elättämisestä ml. vakuutukset jne. Muista menoista pitäisi sopia sitten erikseen. 

Ei, en ymmärrä tupakan polttamista. Mutta käypä ap nyt varmuudne vuoksi läpi myös omat kulutustottumuksesi, ettei sieltä löytyisi turhia nautintoaineita tai jotain muuta turhaa. Et voi kontrolloida sitä, mihin exäsi omat rahansa käyttää.

Vierailija
9/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vakuutus maksaa noin paljon?

Kyllä se kuuluu elatusmaksuihin. En ole koskaan ymmärtänyt mihin Suomessa noita vakuutuksia tarvitaan, kun kansainvälisessä vertailussa on hyvä julkinen terv.hoito.

Meillä kolme lasta ja yhdellä jo syntyessään paha allergia ja ainakin meillä julkiselta puolelta on saatu erinomaista hoitoa. Ja usein samat lääkärit toimivat niin yksityisen kuin julkisen terv.hoidon palveluksessa.

Vierailija
10/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaskuluvakuutus? Aika hemmetisti saa lapsi sairastaa, että vakuutuksesta (kausimaksu+omavastuut) tulee edes järkevä, saati kannattava. Paitsi tietenkin, jos lapsi raahataan yksityiselle jokaisesta aivastuksesta. Vakavat sairaudet hoidetaan joka tapauksessa julkisella. Irtisano vakuutus, johon teillä ei selvästi ole varaa. Säästä osa summasta ja sillä pääsette jonkun kerran vuodessa yksityiselle lääkärille, jos lapsi sattuu sairastumaan hankalaan aikaan ja haluatte välttää jonottamisen päivystyksessä.

Vierailija
11/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuluu elatusmaksuihin. En ole koskaan ymmärtänyt mihin Suomessa noita vakuutuksia tarvitaan, kun kansainvälisessä vertailussa on hyvä julkinen terv.hoito.

Meillä kolme lasta ja yhdellä jo syntyessään paha allergia ja ainakin meillä julkiselta puolelta on saatu erinomaista hoitoa. Ja usein samat lääkärit toimivat niin yksityisen kuin julkisen terv.hoidon palveluksessa.

Ei Suomessa ole hyvä julkinen terveydenhuolto. Juuri julkaistiin tutkimus.

Vierailija
12/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, tuo vakuutus on törkeän kallis. Olen vakuuttanut kummatkin lapseni ja vuosimaksu on ollut jotain reippaan satasen luokkaa. Kyseessä siis ollut sairaus- ja tapaturmavakuutus. Eihän sitä kauheasti ole käytetty mutta esim. lapsen allergiatestit lääkärikäynteineen teki jo yli 500 euroa, niin helpotti, kun ei tarvinnut tuollaista summaa löytää ihan yllättäen itse.

Toiseksi elatusapuun kirjataan kaikki lapsen kulut ja sen jälkeen summa jaetaan vanhempien tulojen ja luonaolon mukaisesti. Vakuutus ei siis ole mukana elareissa mutta toisaalta kun mies maksaa minimielareita, niin eipä se olisi sinua hyödyttänyt, vaikka olisi ollutkin. Joudut siis itse maksamaan vakuutuksen joka tapauksessa. Suosittelen halvempaa. Kilpailuta vakuutusyhtiöitä. Tarkista, mistä oikein maksat.

Vierailija
13/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Muualla asuvan vanhemma AINOA velvollisuus on maksaa elatusmaksuja, jos toisin ei ole sovittu kun on tehty sitä elatussopimusta.

Vierailija
14/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde kiitos.

Suomen julkinen terv.hoito tekee kansainvälistä yhteistyötä ja saa tarvittaessa apua ja osaamista muilta kollegoilta ulkomailta.

Tutulle syntyi 510g vauva ja hän vietti lähes ensimmäiset vuodet sairaalassa ja yhteiskunnan piikkiin vauvalle tehtiin kolme leikkausta Norjassa, kun sieltä löytyi paras osaaminen ja lääkärin ammattitaito.

Olen käyttänyt yksityistäterveydenhoitoa ja samoin työterveydenhoitoa, niin lähes aina suuremmat toimenpiteet on tehty lopulta julkisella puolella lääkärinlähetteellä.

Ja on hyvä muistaa, yksityisen lääkärifirman suurin tavoite ei ole potilaiden hyvinvointi, vaan tuottaa osakkeenomistalle mahdollisimman suuret osingot.

Ja mitä tulee tutkimuksiin, niin kyllä kansainvälisessä vertailussa julkinen terv.hoito toimii hyvin ja vastahan viime talvena käytiin vilkasta keskustelua Suomen terv.hoidon hyvyydestä Amerikassa asti ja haluttiin ottaa mallia.

Veljeni on yksityisen lääkärifirman lääkäri ja silti käytän julkista terv.hoitoa ja hänen perheensä, eikä sairausvakuutuksia makseta, kun siinäkin tehdään suurta bisnestä.

Vierailija
15/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vakuutus? Meilläkin on kolme lasta ja yhden yhtä kertaa sitä ei olisi tarvittu. Taitaa nyt mammalla olla omia menoja, joita hän haluaa maksattaa exällä... Kuitteja ei tietenkään löydy.

Vierailija
16/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vakuutus ei edes ole järkevä. Turhaa rahanmenoa.

Vierailija
17/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Vierailija
18/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde kiitos.

Suomen julkinen terv.hoito tekee kansainvälistä yhteistyötä ja saa tarvittaessa apua ja osaamista muilta kollegoilta ulkomailta.

Tutulle syntyi 510g vauva ja hän vietti lähes ensimmäiset vuodet sairaalassa ja yhteiskunnan piikkiin vauvalle tehtiin kolme leikkausta Norjassa, kun sieltä löytyi paras osaaminen ja lääkärin ammattitaito.

Olen käyttänyt yksityistäterveydenhoitoa ja samoin työterveydenhoitoa, niin lähes aina suuremmat toimenpiteet on tehty lopulta julkisella puolella lääkärinlähetteellä.

Ja on hyvä muistaa, yksityisen lääkärifirman suurin tavoite ei ole potilaiden hyvinvointi, vaan tuottaa osakkeenomistalle mahdollisimman suuret osingot.

Ja mitä tulee tutkimuksiin, niin kyllä kansainvälisessä vertailussa julkinen terv.hoito toimii hyvin ja vastahan viime talvena käytiin vilkasta keskustelua Suomen terv.hoidon hyvyydestä Amerikassa asti ja haluttiin ottaa mallia.

Veljeni on yksityisen lääkärifirman lääkäri ja silti käytän julkista terv.hoitoa ja hänen perheensä, eikä sairausvakuutuksia makseta, kun siinäkin tehdään suurta bisnestä.

Niin. Sieltä julkisesta terveydenhuollostahan et esimerkiksi saa ollenkaan lähetettä sinne isoihin operaatioihin. Itsekin olen hakenut ne lähetteet esim erikoissairaanhoitoon aina yksityislääkärin kautta.

Viimeksi terveyskeskuslääkäri väitti (venäjäksi) minua juopoksi. Yksityislääkärille vein ihan ne samat labratulokset, hän sanoi kilpirauhaseni tulehtuneen ja sain lähetteen HYKSiin.

Vierailija
19/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen avulla nopeammin lääkäriin?

Jos lapsi joutuu tapaturmaan, sairaalamaksut?

Paljonko on omavastuu: 200?

Vierailija
20/36 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin maksat sen itse. Isä maksaa osuutensa jo elatusmaksuissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan