Pakko-oireinen häiriö: Saat yhtäkkiä mieleen viikon takaisen asian ja haluan korjata sen jollain tavalla
Onko kellään tällaista ongelmaa? Olen kärsinyt jo muutaman vuoden siitä, että kaivan tapahtumia esimerkiksi parin päivän takaa ja sitten saan yhtäkkiä sellaisen päähän pinttymän, että joku on varmasti ymmärtänyt minut väärin siinä tilanteessa. On pakko korjata se jollain tavalla ja yrittää saada se keskustelun aiheeksi kyseisen ihmisen kanssa. Tämä taas aiheuttaa kamalan paineen ja keskittymiskyvyn herppaantumisen opiskeluissa, kun yritän pakko-oireisesti saada kyseisen asian esille jollain tapaa ja mietin kuumeisesti miten esitän asian ja vaivihkaa saan asian jollain tavalla korjatuksi. Tämä helkutin asia toistuu viikosta toiseen.
Tämän jälkeen saan mielenrauhan ja suoritettua asian niin sanotusti to do -listalta, kunnes tulee taas seuraava asia, joka jää häiritsee ja on vailla korjaamista. Olen siis hyvin neutraali ihminen, en loukkaa koskaan ketään.
Onko kenelläkään tällaista pakko-oiretta?
Kommentit (9)
Miltä sinusta tuntuu kun nämä ihmiset eivät ole yhtä kiinnostuneita korjailuistasi kuin sinä itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Miltä sinusta tuntuu kun nämä ihmiset eivät ole yhtä kiinnostuneita korjailuistasi kuin sinä itse olet?
En huomaa sitä ovatko he vai eivät. Kunhan saan asian korjatuksi siten, kuin olen ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomaa sitä ovatko he vai eivät. Kunhan saan asian korjatuksi siten, kuin olen ajatellut.
Siis onko sulle ihan sama kuunteleeko joku vai ei? Sanasihan menevät tyhjille seinille, jos kuuntelija ei kuule sinua. Vai täytyykö sun saada vaan juttu ulos systeemistä ja ”asia on korjattu”?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulle ihan sama kuunteleeko joku vai ei? Sanasihan menevät tyhjille seinille, jos kuuntelija ei kuule sinua. Vai täytyykö sun saada vaan juttu ulos systeemistä ja ”asia on korjattu”?
Kyllähän varmasti se henkilö kuuntelee kun vaivihkaa korjaan asian sivulauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän varmasti se henkilö kuuntelee kun vaivihkaa korjaan asian sivulauseessa.
No ei välttämättä kuule eikä halua kuulla ja tätä totuutta et nyt saa korjattua, vaikka kuinka palaisit tähän viikon, kuukauden tai muutaman vuodenkaan kuluttua. Toisia ei vaan kiinnosta autistiset tavat hevonkakkaraa.