Birgitta tyttölapselle nimeksi?
Kommentit (24)
Ruotsin prinsessa on Birgitta. Ehkä on tulossa tämä nimi taas muotiin.
Minun työkaverini on nimeltään Birgitta. Hän on ihana ihminen, vaikka vähän höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Entinen työkaverini Birgitta on ilkein ikinä tuntemani ihminen.
Mutta eihän nimi tietenkään ketään pahenna.
Ja hänenkin oikea nimensä oli alunperin Sari tai Sirpa tai mikälie Pirjo, mutta halusi muuttaa nimensä vähän fiinimmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hänenkin oikea nimensä oli alunperin Sari tai Sirpa tai mikälie Pirjo, mutta halusi muuttaa nimensä vähän fiinimmäksi.
Miksi sitten vaihtoi huonommaksi?
Juu, ja vielä jos sukunimenne alkaa tuplaveellä antakaa toiseksi nimeksi vaikka Marianne. Olisi sitten nimikirjaimet BMW.
Huvila & huussi -ohjelmassa on Pirkitta. Paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet. Kyllä hän on syntymästään asti ollut Birgitta. Lempinimenä käytetään Gittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten vaihtoi huonommaksi?
Oletan, että halusi peittää savolais-kainuulaiset juurensa ja esittää suomenruotsalaista.
Vierailija kirjoitti:
Huvila & huussi -ohjelmassa on Pirkitta. Paljon parempi.
Kas kun ei Piata. Piata Pirkitta, siinäpä vasta nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet. Kyllä hän on syntymästään asti ollut Birgitta. Lempinimenä käytetään Gittaa.
Sä olet sekaisin. Eikä lempinimi ollut Gitta.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin prinsessa on Birgitta. Ehkä on tulossa tämä nimi taas muotiin.
Tuskin kuitenkaan Ruotsin prinsessa Birgitan ansiosta. Vaikea uskoa, että kukaan haluaisi nimetä tyttärensä hänen mukaansa.
Miten tulee purkkirusketus ja tupeeratut hiukset ekaksi mieleen?
Mulla oli lapsena Birgitta-niminen kaveri, jota kutsuttiin aina nimestä väännettynä lyhenteellä Pikka. Mä en jotenkin näe Birgittaa ollenkaan lapsen nimenä, ja muiden lasten lausumana nimi olisi todennäköisesti PIRKITTA.
Mun nimi on Birgitta. Vihaan sitä, kukaan ei edes osaa lausua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai Klittaa?
En tykkää Birgitta nimestä, ei käy suomalaiselle tytölle/naiselle. Mielummin vaikka Malviina, se on kyllä tosi kaunis ja naisellinen nimi :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lapsena Birgitta-niminen kaveri, jota kutsuttiin aina nimestä väännettynä lyhenteellä Pikka. Mä en jotenkin näe Birgittaa ollenkaan lapsen nimenä, ja muiden lasten lausumana nimi olisi todennäköisesti PIRKITTA.
Pikka Kock?
Pyhä Birgitta kuuluisin.
Käy, mikäli ei ole perinteinen suomalainen sukunimi. Usein toisena nimenä.
Birgitta Evamaria
Anna Birgitta