Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kustantaisitko opiskelevan lapsesi silmälasit?

Vierailija
10.06.2019 |

Tyttö on vuoden opiskellut yliopistossa ja nyt hänellä pitäisi saada silmälasit. Hän kysyi, voisimmeko kustantaa ne. Olemme itsekin vähävaraisia, mutta pystyisimme kyllä kustantamaan silmälasit. Miten te tekisitte?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Glassesusassa on jatkuvasti hyviä tarjouksia.

Vierailija
2/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti

Ja teen ilman pyyntöäkin

Vierailija
4/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottasin tyttöä perustamaan pienen kittarin.

Vierailija
5/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lasit maksavat monta sataa. Käskisin mennä Kelan pakeille, niin saa maksusitoumuksen niihin nii ei tarvi maksaa vanhemman eikä opiskelijan.

Vierailija
6/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ehkä hän on hyvätuloinen joskus ja auttaa sitten teitä.

Vierailija
7/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kustantaisin! Olen itsekin saanut opiskeluaikoina erilaista tukea vanhemmiltani ja pidän sitä arvossa. Haluan myös omalle lapselleni suoda samanlaista hyvää, mitä itse olen saanut. 

Vierailija
8/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että osallistutte kustannuksiin, mutta tyttö saa myös omistaan laittaa... pitäisi opiskelijaltakin budjetoiden noin tärkeään asiaan pystyä jotain irroittamaan.

Vierailija
9/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ei saa maksusitoumusta vaan käskyn ottaa opintolainaa

Vierailija
10/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olisivat ihan varmasti kustantaneet mulle silmälasit, jos sellaiset ois ollu pakko hankkia opiskeluaikana. Kustantaisivat varmaan vieläkin, jos pyytäisin, vaikka olen ollut vuosia työelämässä :D En siis todellakaan pyytäisi, mutta kun mitä tahansa hankintoja teen, niin vanhemmat on huolehtimassa, että onhan mulla varaa siihen.

Vierailija
11/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, vituttaan kelaan neuvojat.

Vierailija
12/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta maksettaisiin ne.

Vierailija
13/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani olisivat ihan varmasti kustantaneet mulle silmälasit, jos sellaiset ois ollu pakko hankkia opiskeluaikana. Kustantaisivat varmaan vieläkin, jos pyytäisin, vaikka olen ollut vuosia työelämässä :D En siis todellakaan pyytäisi, mutta kun mitä tahansa hankintoja teen, niin vanhemmat on huolehtimassa, että onhan mulla varaa siihen.

Tuossa tilanteessa on vain yksi oikea tapa toimia: lypsä rahaa vanhemmilta niin paljon kuin ikinä irtoaa ja sitten kun rahahanat sulkeutuu niin katkaiset välit, ei tarvitse enää jaksaa puhua niiden kanssa.

Vierailija
14/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehottasin tyttöä perustamaan pienen kittarin.

Mikä ihme täällä vauvapalstalla on noissa kittareisa (onko se jokin maalarin apulainen viimeistelytöihin?) on; samaa sarjaa porvoolaisten kanssa?

Vierailija
15/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani autan aina vaikka ovat aikuisia

Vierailija
16/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat: jotkut äidit ei ikinä katkaise sitä napanuoraa

Myös palstamammat: totta kai kustannan pyytämättäkin!

Vierailija
17/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa on vain yksi oikea tapa toimia: lypsä rahaa vanhemmilta niin paljon kuin ikinä irtoaa ja sitten kun rahahanat sulkeutuu niin katkaiset välit, ei tarvitse enää jaksaa puhua niiden kanssa.

Jotkut meistä, jotka ovat elämässään saaneet monenlaista hoivaa, huolenpitoa ja huomioimista (sekä taloudellista että muuta), keksivät kyllä parempiakin tapoja toimia.

Vierailija
18/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin? Oma perheenjäsen, joten tottakai autetaan niin paljon kuin pystyy.

Vierailija
19/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kustannut lukion kirjat pojalle mm 15 pitkän matikan kirjaa. Autokoulu. Muuttorahaa.

Vierailija
20/34 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija ei saa maksusitoumusta vaan käskyn ottaa opintolainaa

Myös opintotuella ja opintolainalla elävä opiskelija voi saada toimeentulotukea silmälaseihin.