Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea masennus ja tyhjyys

Vierailija
10.06.2019 |

Vähän erikoisempi ihmettelyn aihe.

Olen sairastanut vuosikymmeniä kroonista masennusta niin, että se on lopulta invalidisoinut minut fyysisestikin - pysyvästi. Mitään hävittävää tässä ei enää ole.

Kohtalontovereilta ja muiltakin haluaisin tiedustella; oletteko jossakin kohtaa menettäneet kärsimyksenkin? Itse vuosia sitten kauhistelin kaiken ”hyvän” merkityksen katoamista, ymmärrystä sen hetkellisestä illuusiosta ja siitä, ettei se koskaan kannattelisi. Nyt viime vuosina sama tapahtuu ”huonolle”. Jäljelle jää tyhjyys, ei mikään.

Kokemuksia, jos suinkin löytyy 😊

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, mutta silti parempaa kuin ahdistus.

Millaista peruuttamatonta tuhoa ahdistus tekee kognitiivisille toiminnoille?

Pahaa. Olen akateemisesti koulutettu, työmuistini ja keskittymiskykyni ovat lähes tuhoutuneet. Alamäki on ollut sekä jyrkkä että kivinen.

Sama homma täällä, juuri tehtiin psykologin laajemmat testit jossa tuloksena että työmuisti on heikentynyt todella paljon, samoin kyky keskittyä, hahmottaa muuttuvia asioita/ajattelumalleja jne. Koko ajan tuntuu kuin olisi jonkinlaisessa sumussa eikä edes oikeasti olemassa. Koita siinä nyt sitten keskittyä esim johonkin matikkatehtäviin.

Minua ei joiltakin osin enää ”olekaan olemassa”.

Vierailija
22/23 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen outo olo. Tajusin vitamiinit ja hivenaineet ei ole balanssissa. Ramavit auttoi ja järki palasi pikkuhiljaa...

Tosi hienoa että sinulla on ollut vain hetkellinen vitamiininpuutos. Sillä ei tosin voi puheeniheena edes sivuta vaikeaa masennusta.

Oletan, että lähes kaikki markkinoilla olevat lääkevalmisteet on kokeiltu, myös sähköshokit. Terapia. Näin täällä, mikään ei tehoa. Minä kuljen syvemmälle tyhjyyteen, kunnea jonakin päivänä olen itsekin osa sitä.

Tyhjä henkesi ja sielusi huutavat Jumala-ikävää - näitä sattuu niiin paljon, sillä ihmisen hengessä on Jumalan kokoinen tyhjä aukko, jonka voi täyttää vain Jeesuksen Kristuksen Pyhä Henki.

Rukoile Jeesusta avuksi ja Hän tulee ja täyttää sinut rauhallaan ja rakkaudellaan ja samalla tyhjyytesi poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen outo olo. Tajusin vitamiinit ja hivenaineet ei ole balanssissa. Ramavit auttoi ja järki palasi pikkuhiljaa...

Tosi hienoa että sinulla on ollut vain hetkellinen vitamiininpuutos. Sillä ei tosin voi puheeniheena edes sivuta vaikeaa masennusta.

Oletan, että lähes kaikki markkinoilla olevat lääkevalmisteet on kokeiltu, myös sähköshokit. Terapia. Näin täällä, mikään ei tehoa. Minä kuljen syvemmälle tyhjyyteen, kunnea jonakin päivänä olen itsekin osa sitä.

Tyhjä henkesi ja sielusi huutavat Jumala-ikävää - näitä sattuu niiin paljon, sillä ihmisen hengessä on Jumalan kokoinen tyhjä aukko, jonka voi täyttää vain Jeesuksen Kristuksen Pyhä Henki.

Rukoile Jeesusta avuksi ja Hän tulee ja täyttää sinut rauhallaan ja rakkaudellaan ja samalla tyhjyytesi poistuu.

Ja sitten? Kerrotko mitä sitten? Palaan samaan turhuuteen kuin ennenkin? Turhiin ja mitättömiin pikkuseikkoihin ja tapahtumiin. Epäilen, ettei Jeesus minua niihin tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan