Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkia "aineita" laitat itseesi esim normaalina työpäivänä?

Vierailija
10.06.2019 |

Lapsuuden ystäväni (lestadiolainen) oli meillä perheineen yökylässä viikonloppuna. Jossain vaiheessa iltaa aloimme keskustella erilaisista kauneudenhoitoaineista yms kemikaaleista. Ennakko-oletukseni oli että ystäväni käyttäisi lähinnä babyöljyä ja palashamppoota, mutta hänen aineiden määrä oli ainakin triplat minun aineisiini. Minä laitain aamuisin kasvoille aurinkovoidetta ja työpäivinä cc-voidetta. Iltaisin pesen itseni pesuaineella, käytän shamppoota ja hoitoainetta. Mitään muuta en käytä päivän aikana. Lisäksi omistan huulirasvan, aurinkopuuterin ja ripsivärin. Olen kolmekymmentä ja voi olla etten enää kauaa voi elää näin luomusti...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiinia. . .

Vierailija
2/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulirasvaa ja käsirasvaa. Suihkun jälkeen perusvoidetta ja antiperspiranttia. Naamaan silmänympärysvoide ja naamarasva, missä suojakerroin. Kaikki tuotteet on apteekista. Töihin laitan ripsiväriä, jos olen kotona, niin en laita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 15 v tyttönikin käyttää enemmän kauneudenhoitoaineita kuin sinä, ap.

Itse käytän aamulla hoitavaa seerumia, meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa, kajaalia, ripsiväriä, kulmakynää, kulmageeliä, huulirajauskynää, huulipunaa, dödöä, hiuslakkaa, mahdollisesti kynsilakkaa. Toki sitten naamanpesuainetta, kasvovettä, shamppoota ja hoitoainetta.

Nyt kun olen kotona iltatähtemme kanssa, ehostan itseäni kevyesti joka päivä. Jos lähden ulos, laitan kaikki edellä mainitut.

Vierailija
4/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnaa hammasharjaan, jolla pesen hampaani. Suihkussa käytän shampoota ja suihkun jälkeen antiperspiranttia ja kasvovoidetta.

Vierailija
5/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin: hammastahna, antiperspirantti, auringonsuojavoide, huulirasva. 49 v

Illalla:suihkusaippua, shampoo, hoitoaine, hammastahna (joskus kosteusvoide)

Vierailija
6/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joka toinen päivä shampoota ja hoitoainetta. Joka päivä käytän seerumia, kosteusvoidetta ja huulivoidetta. Kesäisin myös aurinkovoidetta. Olen 37 v.

Vierailija
7/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän joka toinen päivä shampoota ja hoitoainetta. Joka päivä käytän seerumia, kosteusvoidetta ja huulivoidetta. Kesäisin myös aurinkovoidetta. Olen 37 v.

Niin ja tietty alumiinitonta deodoranttia.En enää lakkaa kynsiä kun luin että lakka imeytyy verenkiertoon.

Vierailija
8/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kuvittelin, että tosi vähän, mutta loppujen lopuksi näitä on ihan hirveästi.:

Aamulla: kasvovesi ihon puhdistukseen, sitten seerumi, silmänympärysvoide ja päivävoide. Hampaidenpesuun tahnaa, käsien pesuun nestesaippuaa, hiuksiin hiuslakkaa, kainaloihin deodoranttia. Päivästä riippuen joko jää tuohon tai jos on edustushommia töissä niin tuohon lisäksi bb-voide, luomille pohjustusvoide, rajauskynä, ripsiväri, huulikiilto

Illalla: shampoo, suihkusaippua, hoitoaine toisinaan. Suihkun jälkeen vartalovoide, seerumi, silmänympärysvoide ja yövoide, hiuksiin muotoiluvoide, deodorantti, hammastahna.

Toisinaan käsivoide ja jalkavoide.

Vierailija
9/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivävoiteella aloitan, sitten työpäivänä cc-voidetta vähän poskille peittämään aavistuksen couperosaa, cc-puuteria, ripsiväriä, eyerlineria, hampaisiin hammastahnaa. Iltasella pesen meikit puhdistusmaidolla ja misellivedellä, laitan yövoiteen ja suihkussa suihkushampoota tietenkin, hammastahnaa tietenkin illalla taas. Suurinpiirtein siinä ne ovat. N45

Vierailija
10/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahna, shampoo, kosteusvoide, deodorantti, ripsiväri ja huulivoide. Siinäpä taitaa olla yleisimmät.

Vierailija
11/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kasvot Cienin nesteellä. Laitan jotain The ordinaryn seerumeista ja aurinkosuojan. Sitten primer, meikkivoide, peitevoide, väritön puuteri, poskipuna, kulmaväri, luomiväri, ripsari, huulirasva tai -puna. Hiuksiin hiuspuuteri ja/tai -kiinne. Kainaloihin tietty dödö, joskus hajuvettä. Illalla kosteusvoide käsille ja jaloille. Naamaan seerumi ja yövoide. Viikoittain kasvojen kuorinta tms. Sitten on tietysti shampoo, hoitoaine, värjäysaineet, kuivashampoo, hiusöljy, hair perfector. Juhlameikkiin eyeliner, silmien rajauskynä jne. Muita aineita on saippuat, karvojen ajelugeeli, kynsilakka...

Vierailija
12/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset meistä ovat luonnostaan sen näköisiä, että ei tarvita kemikaaleja. Kun on vielä kohtuullisen hyvä iho, ei tarvita varsinaisesti mitään päivittäisiä aineita. Onneksi lapseni ovat tulleet äitiinsä ja myös jo edesmenneisiin isoäiteihin eivätkä tarvinneet 15-vuotiaina paljonkaan aineita.

Hiukseni vaativat sekä shampoota että hoitoainetta, muuten ihon pesuun riittää tavallisesti vesi, kun sitä käyttää riittävästi. Päivittäin deodorantti ja jotain kosteusvoidetta.

Vierailija
13/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnaa, deodoranttia, huulipunaa.

Vierailija
14/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivävoiteella aloitan, sitten työpäivänä cc-voidetta vähän poskille peittämään aavistuksen couperosaa, cc-puuteria, ripsiväriä, eyerlineria, hampaisiin hammastahnaa. Iltasella pesen meikit puhdistusmaidolla ja misellivedellä, laitan yövoiteen ja suihkussa suihkushampoota tietenkin, hammastahnaa tietenkin illalla taas. Suurinpiirtein siinä ne ovat. N45

Ai niin, hiusten pesu unohtui, tosin en tee sitä joka päivä, mutta shampoo ja hoitoaine. Dödöä tarvittaessa kainaloon. N45

Vierailija
15/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain luonnonkosmetiikkaa. Tässä työpäivieni kosmetiikan käyttö: 

Aamu: dödö, kasvovesi, silmänympärysvoide, kasvovoide, kulmakynä, eyeliner, mineraalimeikkipuuteri, ripsiväri, poskipuna. 

Ilta: puhdistusmaito, kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide, muutaman kerran viikossa, varsinkin saunan jälkeen myös arganöljyä tippa, kaksi kasvoille. Ennen nukkumaan menoa käsi- ja jalkavoide. 

Suihkussa käyn vaihdellen aamulla tai illalla: palasaippua, shampoo, hoitoaine. Jalat on pakko rasvata suihkun jälkeen, muuten kuivuvat. Ennen hiusten föönaamista laitan suolasuihketta. Hiuslakkaa tarpeen mukaan, ei päivittäin. 

Kerran tai kaksi viikossa laitan kasvonaamion ja noin kerran viikossa teen jalkakylvyn, tarvittaessa raspaan noin kerran kuussa. 

Vierailija
16/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkusaippua, shampoo, antiperspirantti, hammastahna, käsisaippua ja käsidesi tarpeen mukaan. Talvella rasvoja, kun pintakuiva iho kuivuu, kesällä en tarvitse. Aurinkosuoja tarpeen mukaan. Näin normiarjessa, juhlaan sitten vähän enemmän "tököttejä". Olen 52v.

Vierailija
17/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain luonnonkosmetiikkaa. Tässä työpäivieni kosmetiikan käyttö: 

Aamu: dödö, kasvovesi, silmänympärysvoide, kasvovoide, kulmakynä, eyeliner, mineraalimeikkipuuteri, ripsiväri, poskipuna. 

Ilta: puhdistusmaito, kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide, muutaman kerran viikossa, varsinkin saunan jälkeen myös arganöljyä tippa, kaksi kasvoille. Ennen nukkumaan menoa käsi- ja jalkavoide. 

Suihkussa käyn vaihdellen aamulla tai illalla: palasaippua, shampoo, hoitoaine. Jalat on pakko rasvata suihkun jälkeen, muuten kuivuvat. Ennen hiusten föönaamista laitan suolasuihketta. Hiuslakkaa tarpeen mukaan, ei päivittäin. 

Kerran tai kaksi viikossa laitan kasvonaamion ja noin kerran viikossa teen jalkakylvyn, tarvittaessa raspaan noin kerran kuussa. 

Hammastahna unohtui kun on niin itsestäänselvä, aamuin illoin. 

Vierailija
18/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamia

Vierailija
19/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 15 v tyttönikin käyttää enemmän kauneudenhoitoaineita kuin sinä, ap.

Itse käytän aamulla hoitavaa seerumia, meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa, kajaalia, ripsiväriä, kulmakynää, kulmageeliä, huulirajauskynää, huulipunaa, dödöä, hiuslakkaa, mahdollisesti kynsilakkaa. Toki sitten naamanpesuainetta, kasvovettä, shamppoota ja hoitoainetta.

Nyt kun olen kotona iltatähtemme kanssa, ehostan itseäni kevyesti joka päivä. Jos lähden ulos, laitan kaikki edellä mainitut.

12 huomaa unohtaneensa mainita hammastahnan, mutta en laita sitä varsinaisesti "itseeni" vaan hammasharjaan. Pesuaineeni ovat jokseenkin palasaippuasta seuraavia, eli joko apteekista tia lähimmästä kaupasta.Työpaikkani ovat lähes aina olleet sellaisia, että eivät ole olleet työkaveritkaan kovin laittautuneita. Muistanpa  erään työpäivän silloin työnantajan paikallisella konttorilla. Joku rouva laitteli hiuksiaan ja teki töitään hameessa ja korkokengissä eikä tarvinnut kysellä, kuka paikalla olevista naisista on metsänhoitaja.

Ei ihme, kun lainauksen kirjoittajan 15 vuotias tytär käyttää enemmmän kuin minä ja moni muu. Ehkä hänen iltatähtensä laittautuu jo päiväkotiin, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
20/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa pesen palasaippulla, ja palashampoolla. Laitan kasvoille kahta eri seerumia, tai seerumia ja päivävoidetta.

Hieman meikkivoidetta, poskipunaa, kulmakarvakynää, luomiväriä ja ripsiväriä.

Hiuksiin shaper suihketta, tuuheuttavaa suihketta ja ehkä vielä hiuspuuteria.

Deodoranttia ja vähän tuoksua. En värjää hiuksia, tai mitään muutkaan.

Meikit pesen pois saippualla.