Ainoa tapa jolla kestää olla töissä kassalla
On oikeasti arvioida ja arvostella ihmisten ostoksia. Jos tuhti ihminen ostaa järkkyjä määriä herkkuja tai deeku kaljaa ja röökiä, on helppo tuntea ylemmyydentunnetta omista valinnoistani. En muuten kestäisi. Pa*ka homma, palkka ei ole edes huonoin osuus vaan TYLSYYS! Ja tauoilla kaikki herkkupalat, kuten ääriesimerkit edellä mainituista, kerrotaan työkavereille ja niille nauretaan. Sillä jaksaa taas sen pari tuntia. Eli voin vakuuttaa, ETTÄ TEIDÄNKIN OSTOKSIANNE PÄIVITELLÄÄN JA ARVOSTELLAAN (jos kuulutte esim. edellä mainittuihin). Tavalliset ihmiset on kamalimpia asiakkaita - ei ikinä mitään ihmeellistä ostettavaa :(
Kommentit (70)
Tämä asikaspalvelijoiden asiakkaiden arvostus on jo niin nähty.
Kaikille ei asiakaspalvelutyöt sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen tulisi panostaa koulitukseen ihmisten kanssa olosta koska asiakas huomaa jo ovelta jos hän on kassojen silmatikku- asiakas. Sen aistii ihan heti eikä hän tule kauppaan toista kertaa ellei ole pakko.
Tiedätkö mitä se koulutus on? Puolessa minuutissa kerrotaan perustervehdykset. Ihmisvihaaja on virherekrytointi.
Aspatyö tekee ihmisvihaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa miltä näyttää se kassa jonka luona viimeksi asioi?
Minä. Oli mun kaveri. :)
Vierailija kirjoitti:
Laitoin K -ryhmälle tän ketjun ja nyt laitan vielä S- ryhmälle. Voivat käyttää koulutuksessa hyödyksi.
Mitä ajattelit että ne voi tehdä? Alkavat lukea työntekijöiden ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen tulisi panostaa koulitukseen ihmisten kanssa olosta koska asiakas huomaa jo ovelta jos hän on kassojen silmatikku- asiakas. Sen aistii ihan heti eikä hän tule kauppaan toista kertaa ellei ole pakko.
Tiedätkö mitä se koulutus on? Puolessa minuutissa kerrotaan perustervehdykset. Ihmisvihaaja on virherekrytointi.
Ei tee.
Mutta kuitenkin, lähikauppani myyjät ovat kohteliaita ja iloisia.
M30
Suomalainen on niin itsellinen ollut aina ettei alistu palvelemaan , muualla maailmassa tämä otetaan taiteena ja viedään asiakaspalvelu uudelle tasolle jossa palvelija on ylevä. Kyllä Jeeves hoitaa Jeeves oli aatelisempi kuin se palveltava Bertie:)
Suomi saisi ottaa oppia tästä asenteesta. Toisen palvelija on se suurin, sanoi Jeesuskin.
Onneksi ap ei ole apteekissa töissä. Tukehtuisi varmaan uteliaisuuteen.
Mua kyllä katsottiin pitkään, kun raskaana ollessa ostin pari koppaa kaljaa, röökiä, makkaraa, sipsejä, ranskalaisia, suklaata, jäätelöä yms. Ja samoin, kun tölkkejä kävin palauttamassa aina noin 10e edestä kerrallaan. Ison osan tölkeistä olin kerännyt lenkkimatkoilta ja leikkipuistoista. Pullot ja tölkit eivät kuulu luontoon, samoin napsin mukaan roskia jos on roskapussi mukana.
Heh, mä olin synnäriltä kotiin palatessa viitisen kiloa kevyempi, mitä ennen raskautta enkä tosiaankaan juonut tai polttanut 😅. Mutta on varmasti "hauskaa" ollut kassoilla päivitellessä ja tuomitessa 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin K -ryhmälle tän ketjun ja nyt laitan vielä S- ryhmälle. Voivat käyttää koulutuksessa hyödyksi.
Mitä ajattelit että ne voi tehdä? Alkavat lukea työntekijöiden ajatuksia?
Alkavat kiinnittää huomiota miksi ihmiset valittavat jatkuvasti joistain.
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä katsottiin pitkään, kun raskaana ollessa ostin pari koppaa kaljaa, röökiä, makkaraa, sipsejä, ranskalaisia, suklaata, jäätelöä yms. Ja samoin, kun tölkkejä kävin palauttamassa aina noin 10e edestä kerrallaan. Ison osan tölkeistä olin kerännyt lenkkimatkoilta ja leikkipuistoista. Pullot ja tölkit eivät kuulu luontoon, samoin napsin mukaan roskia jos on roskapussi mukana.
Heh, mä olin synnäriltä kotiin palatessa viitisen kiloa kevyempi, mitä ennen raskautta enkä tosiaankaan juonut tai polttanut 😅. Mutta on varmasti "hauskaa" ollut kassoilla päivitellessä ja tuomitessa 🙄.
Hih hih
Eipä kyllä haittaa mitä yks kaupan kassa arvostelee omassa pikku päässänsä. Kateellinen olet kuitenkin kun ostan kylmiä lonkeroita hellekelillä ja lähden beachille. ;)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia menenkin aina itsepalvelukassalle. Eipä kukaan kyttää ja arvostele. Ja kun tarpeeksi moni valitsee samoin, ei sinulle kohta enää riitäkään töitä. Ja sehän on vain iloinen asia.
Et sitten oo huomannut siellä sitä myyjää, joka nimenomaan vaan kyttää työkseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan väärä asenne. Mä joudun joskus niiille jyrähtämään, kun niillä nousee liikaa "hattuun".
Sinccis
Ne alkaa pikkuhiljaa luulemaan, että ne voi siten kohdella kaikkia muitakin. Pomojakin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ap ei ole apteekissa töissä. Tukehtuisi varmaan uteliaisuuteen.
????
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on niin itsellinen ollut aina ettei alistu palvelemaan , muualla maailmassa tämä otetaan taiteena ja viedään asiakaspalvelu uudelle tasolle jossa palvelija on ylevä. Kyllä Jeeves hoitaa Jeeves oli aatelisempi kuin se palveltava Bertie:)
Suomi saisi ottaa oppia tästä asenteesta. Toisen palvelija on se suurin, sanoi Jeesuskin.
Huomaa tästäkin ketjusta mikä on asenne kassoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sepä kaiken hauskinta onkin kun antaa sen pienen halveksunnan näkyä :D Kun tietää ettei tee mitään väärin vaan näkee että asiakas pahoittaa mielensä, niitä asiakas valituksia on kiva odotella :D Tietää että potkuja ei saa kun ei ole mitään väärin tehty :D
Meillä valitettiin yhdestä nirppanokkaisesta kassasta. :D Otin ihan puhelimenn :D käteeni ja soitin kauppiaalle ja kerroin mistä kiikasti. :D
Enkä ollut ainoa valittaja... :D
Nirppanokka joutui puhutteluun ja asenne parani. :D
Kyseessä K-kauppa ja laitoin myös sähköpostitse asiallisen valituksen ylempään portaaseen.
Eli siinähän vittuilet. Jonkun aikaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa tästäkin ketjusta mikä on asenne kassoja kohtaan.
No mutta kassalla olijahan tässä halusi pahoittaa asiakkaitten mieliä huvikseen ja katkerana.