Ainoa tapa jolla kestää olla töissä kassalla
On oikeasti arvioida ja arvostella ihmisten ostoksia. Jos tuhti ihminen ostaa järkkyjä määriä herkkuja tai deeku kaljaa ja röökiä, on helppo tuntea ylemmyydentunnetta omista valinnoistani. En muuten kestäisi. Pa*ka homma, palkka ei ole edes huonoin osuus vaan TYLSYYS! Ja tauoilla kaikki herkkupalat, kuten ääriesimerkit edellä mainituista, kerrotaan työkavereille ja niille nauretaan. Sillä jaksaa taas sen pari tuntia. Eli voin vakuuttaa, ETTÄ TEIDÄNKIN OSTOKSIANNE PÄIVITELLÄÄN JA ARVOSTELLAAN (jos kuulutte esim. edellä mainittuihin). Tavalliset ihmiset on kamalimpia asiakkaita - ei ikinä mitään ihmeellistä ostettavaa :(
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ostin purutupakkaa , 10 tikkaria ja vauvanruokaa
mitä ajattelet minusta?
Sinulla ei ole hampaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kun joku kassa alkaa vttumaiseksi niin se saa siirron toiseen pisteseen onneksi. Meillä on hyvä lähikauppias, hän huomaa tällaiset.
Mä taas nostan kaikki painavat tavarat hihnalle tämmöisille kassoille ;)
Sitten poikien kanssa nauretaan kassoille sauna-illoissa.
Sinccis
Enarit laitan juuri väärälle puolelle. Kiva kattoa kun sä ähistelee siinä pienessä tilassa painavaa tavaraa ympäriinsä, että missä se enari on.
Sinccis
Hihhih ;)
Tietty ei mlkuille kassoille mä nostan sen painavan tavaran kärryn reunalle enari kassaan päin mistä se voi lukea sen vaivattomasti.
Elämä on valintoja. Jos mun kanssa haluaa tapella, niin sitä sitten saa .. kovalla kädellä.
Sinccis
Kyllä mä osittain ymmärrän aloittajan pointin. Olen miettinyt että olis kiva olla kassalla ja katsoa mitä ihmiset ostaa. Onhan sitä uteliaisuutta, kun eikös se live videokin jostain kassasta ollut netissä? Ja netti on myös väärällään videoita joissa ihmiset esittelee mitä ne on ostaneet. On se ihan kiinnostavaa, vaikkei elämässä ykkösjuttu olisikaan.
Ne on pieniä pilkahduksia mitä näkee täysin itselle vieraiden ihmisten henkilökohtaiseen elämään, ja se on minusta ihan jännittävää.
Mutta en tykkää tuomita ketään tai arvostella. Se sijaan sellainen utelias miettiminen on ihan hauskaa. Ja jos itsellä on joskus omituiset ostokset ja tiedän sen itsekin, toivon että ne edes pientä hilpeyttä toisi, vaikkei sitä jäisikään kumpikaan analysoimaan sen pidemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin K -ryhmälle tän ketjun ja nyt laitan vielä S- ryhmälle. Voivat käyttää koulutuksessa hyödyksi.
Mitä ajattelit että ne voi tehdä? Alkavat lukea työntekijöiden ajatuksia?
Alkavat kiinnittää huomiota miksi ihmiset valittavat jatkuvasti joistain.
Miten ajattelit että ne reagoi valitiksiin siitä mitä kassa ajattelee? Nauravat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on niin itsellinen ollut aina ettei alistu palvelemaan , muualla maailmassa tämä otetaan taiteena ja viedään asiakaspalvelu uudelle tasolle jossa palvelija on ylevä. Kyllä Jeeves hoitaa Jeeves oli aatelisempi kuin se palveltava Bertie:)
Suomi saisi ottaa oppia tästä asenteesta. Toisen palvelija on se suurin, sanoi Jeesuskin.
Huomaa tästäkin ketjusta mikä on asenne kassoja kohtaan.
No mutta kassalla olijahan tässä halusi pahoittaa asiakkaitten mieliä huvikseen ja katkerana.
Nyt aikuiset ihmiset lähtee kiukuttelemaan kaupan kassoille kun ei provoa tunnista. Vai väitätkö useinkin huomaavasi että kassa arvostelee ostoksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kun joku kassa alkaa vttumaiseksi niin se saa siirron toiseen pisteseen onneksi. Meillä on hyvä lähikauppias, hän huomaa tällaiset.
Mä taas nostan kaikki painavat tavarat hihnalle tämmöisille kassoille ;)
Sitten poikien kanssa nauretaan kassoille sauna-illoissa.
Sinccis
Enarit laitan juuri väärälle puolelle. Kiva kattoa kun sä ähistelee siinä pienessä tilassa painavaa tavaraa ympäriinsä, että missä se enari on.
Sinccis
Hihhih ;)
Tietty ei mlkuille kassoille mä nostan sen painavan tavaran kärryn reunalle enari kassaan päin mistä se voi lukea sen vaivattomasti.
Elämä on valintoja. Jos mun kanssa haluaa tapella, niin sitä sitten saa .. kovalla kädellä.
Sinccis
Millä tavalla se lukee sen kärryn reunalta jos ei pysty lukemaan hihnalta väärin päin?
Ap ei kyllä ole oikeasti kassalla töissä. On kaupassa kuules paljon muutakin taivasteltavaa kuin ihmisten ostokset. Tämän on taas kirjoittanut joku, joka kuvittelee, että kaupassa ei tapahdu tai näe mitään muuta kuin sen kassahihnan ja loppusumman.
Onko pakko tehdä tällaisia pahan mielen provoaloituksia? Muutamaa yliuteliasta ekstroverttia lukuunottamatta kassatyöntekijöitä ei todellakaan kiinnosta tai mietitytä kenenkään ostokset, emmekä me niitä kommentoi kassalla tai takahuoneessa. Ainoa, mitä kommentoimme, on se, jos olemme saaneet positiivista palautetta tai jos joku asiakas ollut ilkeä ja huonokäytöksinen.
Jos kassatyössä tylsistyy, se johtuu siitä, että ei vaivaudu tekemään hiljaisina aikoina esim. myymälän siistimistä tai hyllyttämistä.
Toivoisi kyllä, että ihmiset suhtautuisivat fiksummin meitä perusduuneja tekeviin. Kauppa on monelle nuorelle ensimmäinen oikea työpaikka, eikä ole kivaa, että siellä joutuu kuulemaan asiakkaiden kiukuttelua ja v-tuilua. Jonkun muistisairaan vanhuksen ärtyisyyden ymmärtää, mutta jopa työikäiset naiset saattavat ottaa sellaisen ylimielisen asenteen ja käskyttävän puhetavan, jos kassatyöntekijä tekee kiireessä pienen virheen.
Erittäin vastenmielistä on tuollainen asenne, että me kassat olemme jotain luusereita. Meissä on monenlaisista koulutustaustoista tulevia ihmisiä, osa kaupallisella koulutuksella, osa heitä, jotka ovat mieluummin menneet kassalle töihin, jos oma ala ei ole työllistänyt, kuin jääneet elämään sosiaalituilla. Sekö on luuseriutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä kaiken hauskinta onkin kun antaa sen pienen halveksunnan näkyä :D Kun tietää ettei tee mitään väärin vaan näkee että asiakas pahoittaa mielensä, niitä asiakas valituksia on kiva odotella :D Tietää että potkuja ei saa kun ei ole mitään väärin tehty :D
Meillä valitettiin yhdestä nirppanokkaisesta kassasta. :D Otin ihan puhelimenn :D käteeni ja soitin kauppiaalle ja kerroin mistä kiikasti. :D
Enkä ollut ainoa valittaja... :D
Nirppanokka joutui puhutteluun ja asenne parani. :D
Kyseessä K-kauppa ja laitoin myös sähköpostitse asiallisen valituksen ylempään portaaseen.
Eli siinähän vittuilet. Jonkun aikaa. :D
Tää on ihan totta. Meidänkin lähikaupassa palvelu parani kummasti. Vai olikohan kyseessä sama kauppa. :D
Turun naapurikunnassa tapahtui tämä.
Olet tupakoiva suurperheen äiti?