Curly Girlissä eniten v.tuttaa....
"Lutkuttaa", "lussutella" ja "lutsutella"-verbien käyttö. Esimerkiksi hiuksia "lutkutetaan" hoitoaineessa. Miksi he hokevat näitä sanoja kun kukaan muu ei niin tee :"D Ihan järkyttävää.
Muuten hei hieno homma jos kitaroista/afroista opetellaan täälläkin päin maailmaa pitämään huolta. Ehkä tulevaisuudessa päästään jo vähemmällä (mm. muovin ja rahan) kulutuksella senkin kanssa 👍🏻
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä niin nauran tälle, että harva se päivä joku kokee tarpeelliseksi ilmoittaa koko maailmalle inhoavansa curly girl metodia ja halveksivansa niitä, jotka sitä käyttävät. Mistä lähtien muiden tapa hoitaa hiuksiaan, on se sitten suoristamista tai kiharoiden hoitoa tai mitä tahansa muuta, on ollut teiltä pois?
Tyytyväinen curly girl :)
Keksikää vaikka suomenkielinen järkevä sanasto tuolle. Mihin edes tarvitsette jotain metodia? Eihän perinteinen hiustenhoitotapakaan ole mikään metodi.
Miksi keksisimme? Siksi ettei sinua ketuttaisi?
Koska tuo teidän käyttämä kieli on varmaan isoin syy yleiselle myötähäpeälle ja sille että teille naureskellaan. Erotutte omituisella tavalla. Mutta jos tää ei haittaa niin antakaa mennä vaan. Mutta älkää sit ihmetelkö kun jotkut pilkkaa kultiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä niin nauran tälle, että harva se päivä joku kokee tarpeelliseksi ilmoittaa koko maailmalle inhoavansa curly girl metodia ja halveksivansa niitä, jotka sitä käyttävät. Mistä lähtien muiden tapa hoitaa hiuksiaan, on se sitten suoristamista tai kiharoiden hoitoa tai mitä tahansa muuta, on ollut teiltä pois?
Keksikää vaikka suomenkielinen järkevä sanasto tuolle. Mihin edes tarvitsette jotain metodia? Eihän perinteinen hiustenhoitotapakaan ole mikään metodi.
Koska tuo teidän käyttämä kieli on varmaan isoin syy yleiselle myötähäpeälle ja sille että teille naureskellaan. Erotutte omituisella tavalla. Mutta jos tää ei haittaa niin antakaa mennä vaan. Mutta älkää sit ihmetelkö kun jotkut pilkkaa kultiksi.
Mä lähinnä ihmettelen, millainen ihminen kokee tarpeelliseksi pilkata muita. Mutta ehkä se kertoo enemmän teistä pilkkaajista kuin meistä kiharatytöistä.
Hirveän hankala näköjään ymmärtää että hiuksia hoitamalla osa porukasta saa hiuksen kihartumaan. Mulla esim ennen metodia kihartui järvivedellä korkkiruuveille. Mut järvivettä ei saa hanasta, joten hoitoaineet, pesu-ja kuivaustyylit muuttamalla lopputulos on sama. Harjata ei tarvi, muotoilla ei tarvi, muotoilutuotteita ei tarvi, jos ei halua käyttää. Tuloksena kihara. Jos en kiinnitä em. asioihin huomiota, niin tuloksena epämääräinen kuiva pöheikkö. Mä lutkuttelen ja ploppaan ja kuivaan diffuuserilla tyytyväisenä hyvinvoivaa tukkaani ja kummastelen heitä, joita toisten hiustenhoitorutiinit niin kovasti harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän hankala näköjään ymmärtää että hiuksia hoitamalla osa porukasta saa hiuksen kihartumaan. Mulla esim ennen metodia kihartui järvivedellä korkkiruuveille. Mut järvivettä ei saa hanasta, joten hoitoaineet, pesu-ja kuivaustyylit muuttamalla lopputulos on sama. Harjata ei tarvi, muotoilla ei tarvi, muotoilutuotteita ei tarvi, jos ei halua käyttää. Tuloksena kihara. Jos en kiinnitä em. asioihin huomiota, niin tuloksena epämääräinen kuiva pöheikkö. Mä lutkuttelen ja ploppaan ja kuivaan diffuuserilla tyytyväisenä hyvinvoivaa tukkaani ja kummastelen heitä, joita toisten hiustenhoitorutiinit niin kovasti harmittaa.
eli silloin kun Suomessa pestiin saunassa järvivettä käyttämällä oisin ollut luonnonkiharainen, mutta kun juomavedellä peseminen ei tee sitä, en siis oo luonnonkiharainen.. melkoista saivartelua cg-metodista ärsyyntyneillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähinnä ihmettelen, millainen ihminen kokee tarpeelliseksi pilkata muita. Mutta ehkä se kertoo enemmän teistä pilkkaajista kuin meistä kiharatytöistä.
Mä ainakin koen tarpeelliseksi pilkata sellaista ihmistä joka käyttää tietoisesti "lutkuttaa"-sanaa "läträämisen" sijasta. :D oikeesti uskokaa mua, tän jutun selväksi tekeminen on teille palvelus..
-ap
Tunnen kaksi kiharatyttöä livenä. Toisella on oikeasti luonnonkiharat ja paksut hiukset. Olivat ennen nätit ja tuuheat. Nyt on klähmäiset ja täynnä muotovaahtoa ja jäykät kikkurat.
Toisella taas on piikkusuorat hiukset. On onnellinen, kun on saanut liukkaat ja lasiset hiukset karheiksi ja takkuisiksi ja saa pysymään kiharat, kun laittaa puoli pulloa muotovaahtoa ja muita tököttejä ja ihan itsestään hups kihartuvat (oikeasti käyttää paplareita)
Ja tosiaan, ihan minun puolesta curlatkoot ja lutkuttakoot. Mutta ainakaan nämä kaksi esimerkkiä, mitkä tunnen, ei oikein ole hyvää mainisto metodille. Joten pesen ja kuivaan hiukseni, kuten ennenkin ja en ala käyttämään mitään muotoilutuotteita, koska en ole ennenkään niitä käyttänyt.
Saanko kiharat tällä metodilla jos hiukseni on toisinaan (itsestään) laineilla mutta yleensä suorat? Eikä ole ikinä olleet luonnonkiharat.
Juu, tuo lutkutus pisti kans korvaan, kun juuri katsoin facessa yhden cg-ihmisen videota.
Minä siedän ap:n mainitsemia sanoja ihan hyvin, mutta jostain syystä ilmaus "olla metodilla" ärsyttää tosissaan. "Olen nyt ollut metodilla kolme viikkoa." Grrr.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kiharat tällä metodilla jos hiukseni on toisinaan (itsestään) laineilla mutta yleensä suorat? Eikä ole ikinä olleet luonnonkiharat.
Kun lutkuttelet co-washissa ja ploppaat psg:llä teeppariin niin ehkä saat castin avulla kiharat. Ekaks voi tulla klähmäset mut onneks CG-yhteisö tsemppaa 😘🐵🐵😍
(En oo ikinä nähnyt missään niin paljoa apina- ja sydänsilmähymiöitä kuin cg-ryhmässä.)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kannattaa kokeilla, ei kukaan kiellä. Mutta kannattaa pitää järki päässä, eikä istua tuuletuskaapissa t-paita päässä litra geeliä tukassa, kuten joku on kuulema Facebook-ryhmän mukaan tehnyt. Ja usein paplarit/kiharrin on vaan helpompi, järkevämpi ja halvempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ploppaus on hassu sana. Kautta aikojenhan naiset ovat kietaisseet pyyhkeen päähän suihkun jälkeen. Ainoa ero tuossa on, että pyyhkeen sijaan laitetaan t-paita. Ja jengi kyselee vinkkejä, miten plopataan o_O
On siinä se ero, että se tavallinen pyyheturbaani venyttää hiuksen suoraksi ja kiharatyttöjen (Huom tyttöjen, miksi he tytöttelevät itseään?) t-paitarituaalissa hiukset tuupataan kasalle niin että kihara muotoutuu.
Eli tavallaan sama kun laittaisivat paplarit ja antaisivat tukan kuivua.
Ei. Siitä ei ole kyse. Jätettävä hoitoaine sekä geeli (jos niitä haluaa käyttää) laitetaan vettä valuviin hiuksiin, sillä tarkoituksena on pitää kosteus (vesi) hiuksessa jotta kihara näyttää nätiltä. Ploppaus siksi ettei vesi valu selkää pitkin lattialle kun astut kylpyhuoneesta ulos. Toki jotkut ploppaavat kauemmin, mikä kullekkin sopii, mutta itse ploppaan noin 15 minuuttia eli sen ajan mikä kestää tulla ulos suihkusta, levittää kosteusvoiteet sekä pukea vaatteet päälle. Sen jälkeen annan hiusten ilmakuivua tai jos on kiire, niin avustan kuivumista hiustenkuivaajalla.
Öh, mutta tuohan on itsensä huijaamista? Jos on geeliä päässä, niin totta kai se "kihara"ehtii muotoutua jo siellä t-paitamytyssä, eikä muutu enää miksikään, jollet koske tukkaan. Jos tuolla metodilla saa kauniit kiharat, niin antaa mennä vaan. Mutta onhan tuo sama asia kuin paplarit olisivat hetken päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lutkutus tarkoittaa imemistä eikä huljuttelua.
Niin, vieläpä erityisesti tissin tai kullin.
Kuvitteletko todellakin noin? :D Mitä tahansa voi lutkuttaa! Jos sillä kuitenkin tarkoitetaan hoitoaineen puristelua hiuksiin, niin se on jotain muuta. Vaikka voihan siitä kuulua hiukan samanlainen ääni.
Eri
Sitäkö se tarkoittaa? Itselleni tuli mielikuva hiusten tai hoitoaineen imeskelystä, ja mietinkin, että on omituista porukkaa olemassa 😂
Onkohan siinä siis käynyt joku kirjoitus- tai ajatusvirhe ja on tarkoitettu sanoa, että hoitoainetta lotrataan hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ploppaus on hassu sana. Kautta aikojenhan naiset ovat kietaisseet pyyhkeen päähän suihkun jälkeen. Ainoa ero tuossa on, että pyyhkeen sijaan laitetaan t-paita. Ja jengi kyselee vinkkejä, miten plopataan o_O
On siinä se ero, että se tavallinen pyyheturbaani venyttää hiuksen suoraksi ja kiharatyttöjen (Huom tyttöjen, miksi he tytöttelevät itseään?) t-paitarituaalissa hiukset tuupataan kasalle niin että kihara muotoutuu.
Ja sitten sitä "teepparin" sisässä muotoiltua tukkaa väitetään luonnonkiharaksi...
Niinpä. Mulla oli tukka yön nutturalla (kuten aina) ja nyt se on kiharalla mutta ei tulisi mieleenkään tätä luonnonkiharaksi väittää. Ihan piikkisuora se taas suihkussa on. Tai vaikka sateella.
Jep! Eikä siinä ole mitään pahaa, että saa kiharat jostain muualta kuin geeneistä, usein tehdyt kiharat ovat kauniimmat.
Tämä on ongelma curly girl -metodissa: väitetään jotain, mikä ei pidä paikkansa. Tekopyhää. Ei se silti sulje pois sitä, että totta kai ihmiset saavat hoitaa tukkaansa juuri niin kuin haluavat ja kihartaa tukkaansa juuri niin kuin haluavat.
No mitäs hiusten suoristaminen sitten on? Vai kuljetko ympäri huutamassa, että tämä on muuten raudalla suoritettu? Epäilen vahvasti..
Erehdyt, minä en ole se, joka huutelee omasta tukastani tai muiden hiuksista. kaupungilla. CG-tylleröt tekevät sitä. Jos joku kysyy, voin kertoa, että kyllä, olen suoristanut tänään tukkani, huomenna avitan kutrejani kihartimella, ylihuomenna jätän luonnontilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sitä "teepparin" sisässä muotoiltua tukkaa väitetään luonnonkiharaksi...
Ei kukaan muotoile paidassa tukkaa, koska ei hiusten anneta kuivua paidan sisällä. Itse pidän paitaa päässä n. 5min kun pukeudun ja sen jälkeen tukka saa kuivua vapaasti. Ploppauksen idea on alkukuivata hiukset mahdollisimman hellästi ja venyttämättä niitä mihinkään tiukkaan karheaan turbaaniin. Hyvin moni myös ainoastaan puristelee hiukset paitaan, tää pakollinen into ploppaamiseen on hyvin suomalainen versio metodista...
Jos tässä metodissa käskettäis hieroa päähän p****kaa yön ajaksi, naiset sen tekisivät samantien.
Sen verran hyvin markkinoitu ja mainostettu juttu.
T. Juice+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan muotoile paidassa tukkaa, koska ei hiusten anneta kuivua paidan sisällä. Itse pidän paitaa päässä n. 5min kun pukeudun ja sen jälkeen tukka saa kuivua vapaasti. Ploppauksen idea on alkukuivata hiukset mahdollisimman hellästi ja venyttämättä niitä mihinkään tiukkaan karheaan turbaaniin. Hyvin moni myös ainoastaan puristelee hiukset paitaan, tää pakollinen into ploppaamiseen on hyvin suomalainen versio metodista...
Olen ollut parikymmentä vuotta jäsenenä eräässä amerikkalaisessa luonnonkihararyhmässä. Siellä on koko ajan plopattu ihan yhtä ahkerasti kuin täälläkin, mutta pitemmän aikaa, jopa tuntikausia.
Castin sijaan voisi kyllä ihan puhua suomalaisittain pidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavallaan sama kun laittaisivat paplarit ja antaisivat tukan kuivua.
Ei. Siitä ei ole kyse. Jätettävä hoitoaine sekä geeli (jos niitä haluaa käyttää) laitetaan vettä valuviin hiuksiin, sillä tarkoituksena on pitää kosteus (vesi) hiuksessa jotta kihara näyttää nätiltä. Ploppaus siksi ettei vesi valu selkää pitkin lattialle kun astut kylpyhuoneesta ulos. Toki jotkut ploppaavat kauemmin, mikä kullekkin sopii, mutta itse ploppaan noin 15 minuuttia eli sen ajan mikä kestää tulla ulos suihkusta, levittää kosteusvoiteet sekä pukea vaatteet päälle. Sen jälkeen annan hiusten ilmakuivua tai jos on kiire, niin avustan kuivumista hiustenkuivaajalla.
Öh, mutta tuohan on itsensä huijaamista? Jos on geeliä päässä, niin totta kai se "kihara"ehtii muotoutua jo siellä t-paitamytyssä, eikä muutu enää miksikään, jollet koske tukkaan. Jos tuolla metodilla saa kauniit kiharat, niin antaa mennä vaan. Mutta onhan tuo sama asia kuin paplarit olisivat hetken päässä.
Olet väärässä. Hiukseni ovat on pitkät ja luonnonkiharat eikä niiden kiharuus tule tai muotoudu ploppaamalla. Ploppauksen jälkeen niiden kuivuminen kestää noin 6 tuntia ilman kuivaajaa ja sinä aikana taatusti ravistelen ja kosken hiuksiani edesauttaakseni niiden kuivumista. Joka pesukerralla en ploppaa, mutta olen huomannut sen hiukan auttavan juuren kohottamiseen, eikä pitkä ja raskas tukkani ole ihan niin päätä myöten kuin ilman ploppausta se olisi.
Suorahiuksisten taitaa olla vaikea ymmärtää millaista on elää luonnonkiharan kanssa. Kuivana hiusta ei voi harjata tai kammata eikä silikonitipat tai -öljyt auttaneet latvan siistimiseen laisinkaan. Metodin kautta olen löytänyt hiuksilleni sopivat tuotteet. Sen ei pitäisi olla ongelma kenellekään. Ei kiitos kähärälle pörrötukalle.
No mitäs hiusten suoristaminen sitten on? Vai kuljetko ympäri huutamassa, että tämä on muuten raudalla suoritettu? Epäilen vahvasti..