Curly Girlissä eniten v.tuttaa....
"Lutkuttaa", "lussutella" ja "lutsutella"-verbien käyttö. Esimerkiksi hiuksia "lutkutetaan" hoitoaineessa. Miksi he hokevat näitä sanoja kun kukaan muu ei niin tee :"D Ihan järkyttävää.
Muuten hei hieno homma jos kitaroista/afroista opetellaan täälläkin päin maailmaa pitämään huolta. Ehkä tulevaisuudessa päästään jo vähemmällä (mm. muovin ja rahan) kulutuksella senkin kanssa 👍🏻
Kommentit (77)
Ploppaus on hassu sana. Kautta aikojenhan naiset ovat kietaisseet pyyhkeen päähän suihkun jälkeen. Ainoa ero tuossa on, että pyyhkeen sijaan laitetaan t-paita. Ja jengi kyselee vinkkejä, miten plopataan o_O
PLOPATA
Onkohan suoratukkaisten hoitotyylissä sitten
SMUUTATA
Vierailija kirjoitti:
Ploppaus on hassu sana. Kautta aikojenhan naiset ovat kietaisseet pyyhkeen päähän suihkun jälkeen. Ainoa ero tuossa on, että pyyhkeen sijaan laitetaan t-paita. Ja jengi kyselee vinkkejä, miten plopataan o_O
On siinä se ero, että se tavallinen pyyheturbaani venyttää hiuksen suoraksi ja kiharatyttöjen (Huom tyttöjen, miksi he tytöttelevät itseään?) t-paitarituaalissa hiukset tuupataan kasalle niin että kihara muotoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä se ero, että se tavallinen pyyheturbaani venyttää hiuksen suoraksi ja kiharatyttöjen (Huom tyttöjen, miksi he tytöttelevät itseään?) t-paitarituaalissa hiukset tuupataan kasalle niin että kihara muotoutuu.
Ja sitten sitä "teepparin" sisässä muotoiltua tukkaa väitetään luonnonkiharaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon aikaa ihmisillä on pistää hiuksiinsa?
t. Luonnonkikkarat hiukset myös silikonishampoota käytettäessä
Illalla kun pesen hiukset niin menee 5min kauemmin kuin aikaisemmalla tyylillä, aamulla pari minuuttia kun suihkuttelen vettä pumppupullosta ja lisään vähän geeliä. Ei hirveän paljon aikaa vaadi tämä juttu.
Pesetkö joka päivä?
Joku bloggari kirjoitti miten antaa viikossa kerran laitettavan syvähoidon olla päässä "tunnista muutamaan". Siis mun täytyisi ainakin koko päivä ellei useampi suunnitella huolella tollasta operaatiota varten.Arjen suunnittelutaidot omaavana tää homma toimii kivasti ilman ajankäyttöongelmia. Syvähoito päässä kotihommia, imurointi, muu siivous, pyykinpesu..
No ohhoh, meinaatko ettei mulla ole arjen suunnittelutaitoja? Miksi oletat, että kaikki pystyisivät tuntikausia tekemään kotitöitä putkeen ihan vaan suunnittelemalla?
Tuli viba, että curly girl on sulle ja ehkä yleisestikin joku todiste siitä, että pystyy itselleen kurinalaisesti suorittamaan ja suunnittelemaan myös täydelliset kiharat.
Osuit kuule asian ytimeen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sitä "teepparin" sisässä muotoiltua tukkaa väitetään luonnonkiharaksi...
Niinpä. Mulla oli tukka yön nutturalla (kuten aina) ja nyt se on kiharalla mutta ei tulisi mieleenkään tätä luonnonkiharaksi väittää. Ihan piikkisuora se taas suihkussa on. Tai vaikka sateella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavallaan sama kun laittaisivat paplarit ja antaisivat tukan kuivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ärsyttää mua! Läträtään hiukset täyteen muotoilugeeliä, muotoillaan ja annetaan kuivua koppuraiseksi. Ja se on mukamas sitten luonnollista luonnonkiharaa se :D
En ymmärrä miten pyyhe muka venyttää hiuksen suoraksi mutta t-paita ei :)
Inhottaa ajatuskin geelillä kyllästetyistä ”kiharoista”... paluu 80-luvulle? Osalla noista ei edes ole kiharoita vaan joku sotkuinen kasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavallaan sama kun laittaisivat paplarit ja antaisivat tukan kuivua.
Ei. Siitä ei ole kyse. Jätettävä hoitoaine sekä geeli (jos niitä haluaa käyttää) laitetaan vettä valuviin hiuksiin, sillä tarkoituksena on pitää kosteus (vesi) hiuksessa jotta kihara näyttää nätiltä. Ploppaus siksi ettei vesi valu selkää pitkin lattialle kun astut kylpyhuoneesta ulos. Toki jotkut ploppaavat kauemmin, mikä kullekkin sopii, mutta itse ploppaan noin 15 minuuttia eli sen ajan mikä kestää tulla ulos suihkusta, levittää kosteusvoiteet sekä pukea vaatteet päälle. Sen jälkeen annan hiusten ilmakuivua tai jos on kiire, niin avustan kuivumista hiustenkuivaajalla.
Ai että mä niin nauran tälle, että harva se päivä joku kokee tarpeelliseksi ilmoittaa koko maailmalle inhoavansa curly girl metodia ja halveksivansa niitä, jotka sitä käyttävät. Mistä lähtien muiden tapa hoitaa hiuksiaan, on se sitten suoristamista tai kiharoiden hoitoa tai mitä tahansa muuta, on ollut teiltä pois?
Tyytyväinen curly girl :)
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä niin nauran tälle, että harva se päivä joku kokee tarpeelliseksi ilmoittaa koko maailmalle inhoavansa curly girl metodia ja halveksivansa niitä, jotka sitä käyttävät. Mistä lähtien muiden tapa hoitaa hiuksiaan, on se sitten suoristamista tai kiharoiden hoitoa tai mitä tahansa muuta, on ollut teiltä pois?
Siitä lähtien, kun he sisällyttivät "lutkuttamisen" ammattisanastoonsa 🤣 Oikeesti kiltit kiharatytöt googlettakaa se sana! Muuten ok, läträtkää menemään kaikessa rauhassa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä lähtien, kun he sisällyttivät "lutkuttamisen" ammattisanastoonsa 🤣 Oikeesti kiltit kiharatytöt googlettakaa se sana! Muuten ok, läträtkää menemään kaikessa rauhassa.
-ap
Kieli kehittyy :)
Vierailija kirjoitti:
Keksikää vaikka suomenkielinen järkevä sanasto tuolle. Mihin edes tarvitsette jotain metodia? Eihän perinteinen hiustenhoitotapakaan ole mikään metodi.
Jos on taipuisat hiukset, eipä tuohon kauan mene. Minulla kihartuivat hiukset jo eka kerran jälkeen.
Yön aikana latvat olivat suoristuneet sivuilta, koska latvat olivat niin kuivat. Kun lyhensin niitä hiukset olivat kiharat yönkin jälkeen.
Otsatukka tuli jo eka kerralla kohdalleen. Se taipuu itsestään kauniisti. Hiuksiin en tarvitse edes geeliä. Hiukset taipuvat vielä kauniimmin itsestään kuin jos kävisi kampaajalla ja ovat kiharat. Toisin sanoen nyt minulla on vasta normaalit hiukset millaiseksi Luoja on ne alunperin luonut. Olen tosi helpottunut koska inhoan syvästi kaikkea hiusten kanssa puuhailua.
Käytän aina shampoota missä ei ole sulfaatteja, silikonia eikä alkoholia. Riittää kun pesee sellaisella shampoolla ja käyttää tarvittavaa hoitoainetta. Syvähoidon tein aluksi n. 2 -3 kertaa. Aamulla saa hienon kampauksen kun kastelee hiuksia vedellä ja muotoilee niitä nopeasti sormilla ja se on siinä.
Minulla oli ikäni tosi kuivat hiukset vaikka käytin korkealaatuisia tuotteita.
Tajusin heti että ihmiset pilaavat hiuksensa kaikilla mahdollisilla tuotteilla, koska niihin lyödään myrkkyjä joita ei ole tarkoitettu kenenkään hiuksiin. Sitten käytetään uusia myrkkyjä, uusia tuotteita ja käydään kampaajalla ja hiukset rasittuvat koko ajan enemmän ja enemmän, niistä ikään kuin katoaa elämä.
Jutun idea on vain se, että hiukset palautetaan normaaliin olotilaan. Siin kaikki.
Lapsena minulla oli luonnonkiharat hiukset. Uskon nyt että täysin suorat hiukset ovat harvinaiset.
Ei tarvitse siis muuta kuin hoitaa ne aluksi kuntoon ,eli ei myrkkyjä ja tarpeeksi kosteutta ja jatkossa käyttää oikeita tuotteita. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos on taipuisat hiukset, eipä tuohon kauan mene. Minulla kihartuivat hiukset jo eka kerran jälkeen.
Yön aikana latvat olivat suoristuneet sivuilta, koska latvat olivat niin kuivat. Kun lyhensin niitä hiukset olivat kiharat yönkin jälkeen.
Otsatukka tuli jo eka kerralla kohdalleen. Se taipuu itsestään kauniisti. Hiuksiin en tarvitse edes geeliä. Hiukset taipuvat vielä kauniimmin itsestään kuin jos kävisi kampaajalla ja ovat kiharat. Toisin sanoen nyt minulla on vasta normaalit hiukset millaiseksi Luoja on ne alunperin luonut. Olen tosi helpottunut koska inhoan syvästi kaikkea hiusten kanssa puuhailua.
Käytän aina shampoota missä ei ole sulfaatteja, silikonia eikä alkoholia. Riittää kun pesee sellaisella shampoolla ja käyttää tarvittavaa hoitoainetta. Syvähoidon tein aluksi n. 2 -3 kertaa. Aamulla saa hienon kampauksen kun kastelee hiuksia vedellä ja muotoilee niitä nopeasti sormilla ja se on siinä.
Minulla oli ikäni tosi kuivat hiukset vaikka käytin korkealaatuisia tuotteita.
Tajusin heti että ihmiset pilaavat hiuksensa kaikilla mahdollisilla tuotteilla, koska niihin lyödään myrkkyjä joita ei ole tarkoitettu kenenkään hiuksiin. Sitten käytetään uusia myrkkyjä, uusia tuotteita ja käydään kampaajalla ja hiukset rasittuvat koko ajan enemmän ja enemmän, niistä ikään kuin katoaa elämä.
Jutun idea on vain se, että hiukset palautetaan normaaliin olotilaan. Siin kaikki.
Lapsena minulla oli luonnonkiharat hiukset. Uskon nyt että täysin suorat hiukset ovat harvinaiset.
Ei tarvitse siis muuta kuin hoitaa ne aluksi kuntoon ,eli ei myrkkyjä ja tarpeeksi kosteutta ja jatkossa käyttää oikeita tuotteita. Yksinkertaista.
Jatkoa. Aloitin hiusten palauttamisen luonnontilaan noin 2- 3 viikkoa sitten. Odotan mielenkiinnolla jatkoa koska hiukset tulevat terveemmiksi koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kieli kehittyy :)
Ei siltä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksikää vaikka suomenkielinen järkevä sanasto tuolle. Mihin edes tarvitsette jotain metodia? Eihän perinteinen hiustenhoitotapakaan ole mikään metodi.
Miksi keksisimme? Siksi ettei sinua ketuttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mulla oli tukka yön nutturalla (kuten aina) ja nyt se on kiharalla mutta ei tulisi mieleenkään tätä luonnonkiharaksi väittää. Ihan piikkisuora se taas suihkussa on. Tai vaikka sateella.
Jep! Eikä siinä ole mitään pahaa, että saa kiharat jostain muualta kuin geeneistä, usein tehdyt kiharat ovat kauniimmat.
Tämä on ongelma curly girl -metodissa: väitetään jotain, mikä ei pidä paikkansa. Tekopyhää. Ei se silti sulje pois sitä, että totta kai ihmiset saavat hoitaa tukkaansa juuri niin kuin haluavat ja kihartaa tukkaansa juuri niin kuin haluavat.
No joo, totta. Suomessa kyllä tunnutaan tekevän vähemmän noita jäätelöjuttuja, eli pirtelö voisi hyvin siirtyä tarkoittamaan mitä tahansa juotavaa sekoitusta.