Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko valtio perustaa tehtaita työttömille?

Vierailija
10.06.2019 |

Esim että valmistettaisiin esim huonekaluja joita myytäisiin maailmalle ja siitä tulisi vientiä. Työtön saisi esim 1500 käteen nykyisen korvauksen tilalle. Eli tehtaat pyörisi niin että eivät tavoittele maksimi voittoa, vaan niin että rahat riittää tehtaiden pyörittämiseen.

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille ihmeen työttömille? Kaikki työttömätkö noihin pääsisivät/joutuisivat? Voisiko irtisanoutua nykyisestä työstä ja mennä huonekalutehtaaseen? Mitä työtön kampaaja tai biologi tai tanssitaiteilija tekisi siellä tehtaassa? Olisiko meillä veronmaksajille tuollaiseen varaa?

Kyllä niille sellainen homma keksitään johon taidot riittää.

Mutta itse olisin kunnallisten työtehtävien kannalla. Työttömyyskorvauksella pääsee siivoamaan katuja (ei koneita), tyhjentämään roskiksia, Lajittelemaan jätteenkäsittelylaitokselle jne.

Ja jos ei hommat maistu niin poistetaan työttömyyskorvaus määräajaksi eli  kunnes tulee nälkä ja hommat maistuu taas.

Mulle kyllä hommat maistuisi mutta suurin osa noista luettelemistasi hommista on sellaisia mitä en pysty tekemään. Mulla on niin paha nivelrikko että en pysty pitämään edes kahvikuppia kädessäni. Voisin kyllä lukea mummoille kuten joku ehdotti koska siinä ei tarvitse käsiä samalla tavalla kuin jossain jätteiden lajittelussa, katujen siivouksessa tai mummojen ulkoilutuksessa (jos mummo kaatuu niin en pysty ottamaan vastaan enkä työntämään pyörätuolia). En pysty haravoimaan edes omaa pikkupihaa. Tuskin olen ainoa joka on vajaakuntoinen ja sen vuoksi hankalasti työllistyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä