Kuka kannattaa yleislakkoa, jos porrastettu työttömyysturva toteutuu?
Nuoli ylös = kannatan
Nuoli alas = en kannata
Veikkaan hallituspuolueiden, varsinkin pääministeripuolueen kannatuksen suoranaista syöksymistä, jos porrastettu työttömyysturva toteutuu.
Kommentit (27)
Ei suomalaisista ole lakkoilemaan tai mellakoimaan. Liian vähän testosteronia.
Miksi ei saisi toteutua?
Vähän perusteluja.
Luuletko että työssäkäyvät jäisivät töistä pois sen takia, että jotkut saamattomat ihmiset saisivat yhä enemmän tukia valtion varoista. Älä unta näe.
Minä kannatan lakkoa jos ei toteudu.
Kannatan tietysti! Historiaa tuntien olisi todella hilpeää, jos Suomessa on Demarit ja Vasemmistoliitto hallituksessa ja yleislakko. Kuulostaa ihan porvarin märältä päiväunelta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi toteutua?
Vähän perusteluja.
Miksi olisi perusteltua leikata heikoimmassa asemassa olevilta 20% perusturvasta? Miten arvelet sen parantavan heidän työllistymismahdollisuuksia, kun rahatilanteen vuoksi heidät kohta pakotetaan jäämään kotiin? Eivät voi lähteä sieltä minnekkään, kun ei rahat riitä liikkumiseen. Perusturvan leikkauksella on tapana myös masentaa sen varassa olevia ja heikentää heidän uskoa tulevaisuuteen. Sillä on olennainen vaikutus siihen, jaksaako ihminen edes etsiä ja hakea töitä.
Minä en voi ymmärtää, miksi työttömiä rangaistaan työpaikkojen puutteesta. Työpaikat syntyvät yrityksiin tai eivät synny. Työttömät ovat tilanteeseen täysin syyttömiä. Työpaikkoja tulee lisää heti, kun työllistäminen tehdään yrittäjille riskittömämmäksi ja/tai halvemmaksi. Keinoja siihen on monia.
t. Pienyrittäjä
haha, oispa koominen tilanne jos kansa oikeasti ryhtyisi yleislakkoon SAK:n politiikkaa vastaan 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kannatan tietysti! Historiaa tuntien olisi todella hilpeää, jos Suomessa on Demarit ja Vasemmistoliitto hallituksessa ja yleislakko. Kuulostaa ihan porvarin märältä päiväunelta. 😂
Höpö höpö, lakko on aina porvarin painajainen. Porvari lakon maksaa eikä kukaan muu. Kukaan fiksu ei kannata lakkoa mistään syystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi ymmärtää, miksi työttömiä rangaistaan työpaikkojen puutteesta. Työpaikat syntyvät yrityksiin tai eivät synny. Työttömät ovat tilanteeseen täysin syyttömiä. Työpaikkoja tulee lisää heti, kun työllistäminen tehdään yrittäjille riskittömämmäksi ja/tai halvemmaksi. Keinoja siihen on monia.
t. Pienyrittäjä
Työpaikkoja ei puutu vaan työn tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
samaa nauroin😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Pienyrittäjä
Työpaikkoja ei puutu vaan työn tekijöitä.
Puuttuu vain alle tes-palkkoja tehtävään työhön.
Ilmaistyöhön kaivataan tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
t. Pienyrittäjä
sitten on se työttömien joukko jota kukaan ei halua palkata vaikka mikä olisi. Päihdeongelmaiset, mt-ongelmaiset, sosiaalisesti täysin kyvyttömät ja täysin työhön soveltumattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Pienyrittäjä
sitten on se työttömien joukko jota kukaan ei halua palkata vaikka mikä olisi. Päihdeongelmaiset, mt-ongelmaiset, sosiaalisesti täysin kyvyttömät ja täysin työhön soveltumattomat.
Näitäkään ei ole oikein kepittämällä ja kiristämällä rangaista. Kärsivät ihan varmasti tarpeeksi jo muutenkin.
t. Pienyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä voisinkin pyörtää päätökseni ja liittyä lakkoon :D
Työtön = lakossa ?`
Buiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhahahahaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ...
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Pienyrittäjä
Näitäkään ei ole oikein kepittämällä ja kiristämällä rangaista. Kärsivät ihan varmasti tarpeeksi jo muutenkin.
t. Pienyrittäjä
Minä arvostan ihmisiä jotka näkevät ympärilleen. Olenhan itse kohdannut tuhansia töitä hakevia.
Kyllä minä sen ymmärrän, ettei se kaikille ole helppoa, kuten ei pienyrittäjän arkikaan.
Ystävällisesti,
Sinccis
Tämä porrastus koskisi vain ansiosidonnaista työttömyysturvaa ei työmarkkinatukea.
Ei kukaan.
Normaali ihminen ei sellaiseen hullutukseen lähde.