Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä ei halua lasta nyt, eikä vielä moneen vuoteen!

Vierailija
09.06.2019 |

Mä täytän tänä vuonna 20 ja poikaystävä on 21. Kerroin poikaystävälle, että mä haluaisin lapsen, ja poikaystävä näytti suorastaan järkyttyneeltä tämän jälkeen! Ei kuulemma halua lasta vielä ainakaan moneen vuoteen! Sanoi, ettei ole valmis isäksi ja haluaa tehdä ensin muita asioita elämässään, kuten opiskella, valmistua ja päästä sen jälkeen vakituiseen työelämään, ja elää sekä itselleen että parisuhteessa kahdestaan ennen lapsia.

Tuli meillä tästä riitakin, johon poikaystävä totesi, että jos mä todella haluan lapsen, niin sitten mun pitää etsiä sellainen mies, joka myös haluaa niitä lapsia nopealla aikataululla. Sanoi, että varaudu siihen, että saatat joutua katselemaan aika paljon vanhempia miehiä, jotta sellaisen miehen löydät.

Mutta mä en halua jättää mun poikaystävää ja mä haluan lapsen mun poikaystävän kanssa! Miten mä voin saada poikaystävän mielen muuttumaan? Eihän lapsi nyt estä elämästä normaalia elämää!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä vaan suosiolla se poikaystävä etsimään tasoistaan naista. Sinä voit sitten hankkiutua yh-äidiksi jonkun oman tasoisesi kanssa. Tai mieluummin unohtaa koko lapsia asiat niin kauan kuin itse olet vielä pikkutyttö. 

Vierailija
22/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät vaan pillerit salaa pois ja sanot että "oho ehkäisy petti". Niin ne kaikki muutkin tekee.

Moni tosin sitten päätyy yksinhuoltajaksi. Harva tahtomattaan isäksi päätynyt uskoo vahinkoihin.

ei se poista elareita ja uuden miehen saa aina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle voisi sopia tällainen 40+ lapseton Hopeakettu

Vierailija
24/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ojasta allikkoon! Sensijaan kannattaa ottaa tällainen 50+ hopeakettu joka on jo muutaman lapsen kasvattanut aikuiseksi asti. Minulla on kokemusta.

Vierailija
25/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankkiutuisin raskaaksi. Poikaystäväsi käytös on pöyristyttävää ja itsekästä. Et saa lasta koskaan jos jäät odottamaan. Pillerit jätät pois ja hups vahinko. Kyllä se poikaystäväsikin ymmärtää.

Vierailija
26/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se lapsi. Ehdit sitä uraa ja töitä tehdä ihan tarpeeksi tulevaisuudessa. Sossusta saa kyllä perustoimeentulon. Muista että sinulla on oikeus lapseen!

Vierailija
27/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ojasta allikkoon! Sensijaan kannattaa ottaa tällainen 50+ hopeakettu joka on jo muutaman lapsen kasvattanut aikuiseksi asti. Minulla on kokemusta.

kannattaa koeajaa molemmat ennen hankintapäätöstä!

(aina voi jakaa)

Vierailija
28/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hankkiutuisin raskaaksi. Poikaystäväsi käytös on pöyristyttävää ja itsekästä. Et saa lasta koskaan jos jäät odottamaan. Pillerit jätät pois ja hups vahinko. Kyllä se poikaystäväsikin ymmärtää.

tämä pitää paikkansa. Ei voi tietää koska mies sitten haluaa lapsen, jos koskaan. Toimi kun olet nuori ja hedelmällinen!

Vierailija
29/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee se lapsi. Ehdit sitä uraa ja töitä tehdä ihan tarpeeksi tulevaisuudessa. Sossusta saa kyllä perustoimeentulon. Muista että sinulla on oikeus lapseen!

Ja myös poikaystävällä on oikeus olla haluamatta lasta.

Vierailija
30/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on vain 1/3 ääntä näissä asioissa ja syntymätön lapsi haluaa aina maailmaan.

Vierailija
31/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on noiden "en vielä halua" miesten kanssa sellainen homma että on itse tehtävä ne ratkaisut. Muuten se oikea aika ei tule koskaan. Ei mies synnytä joten se oikeus meni siinä. Suosittelen lasten tekoa nuorena, vanhana tekee niitä uria ja töitä.

Vierailija
32/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi saada poikaystäväsi mieli muuttumaan? Hän on järkevä tässä ja haluaa saada kaikki asiat kuntoon ennen kuin alkaa lapsia tekemään. Vastuutonta tuoda lapsia tähän maailmaa jos ei ole edes kouluja käyty!

Opiskella voi myös silloin, kun on lapsia. Sitäpaitsi tukeehan yhteiskunta rahallisesti alaikäisten lasten vanhempia. t. ap.

Opiskelu pienen lapsen kanssa on yhtä helevevettiä. Työpäivä kestää sen 8-8,5h +matkat mutta koulupäivän päälle tulee vielä läksyt, esseet, tutkielmat, ryhmätyöt, kokeisiin luku, esitelmät jne. On yhtä tuskaa pitää lapsi päiväkodissa reilu 8h päivässä ja yrittää tehdä kotityöt ja koulutehtävät kun pieni lapsi huutaa vieressä huomiota, seuraa, nälkää ja väsymystä. Tai sitten kun se lapsi on kipeänä, niinkuin pienet tarhalaiset yleensä hyvin usein on. Koulussakin yleensä on päiviä, esim kokeita tai joku pakollinen harjotus, josta ei oikeastaan voi olla pois. Meillä oli aikanaan lukiossa yhtä kurssia tarjolla vain joka toinen vuosi ja jonkun sairastelukierteen vuoksi jollain veny yhden kurssin takia opinnot neljään vuoteen. Mahtoi olla kivaa viimeisenä vuonna, suorittaa vain yksi kurssi. AMK:ssa meillä oli taas vaihtelevasti koulupäivät pahimmillaan 12h, aamukasista iltakasiin. Se jo yksistään oli ihan hirveää sen jälkeen käydä kaupassa, tehä safka, tehä läksyt.

Opintotuki on jotain 250e? Ammattikoulussa/lukiossa vissiin vielä vähemmän? Lapsilisä 94e. Asumistuki muutaman satasen, maksimissaan 80% vuokrasta. Jos toinen on työtön, saa hän noin 500e työttömyystukea ja asumistuesta vähennetään 40% omavastuu vai miten se meni. Opintotukea ei saa kesäajalta, joka koulusta riippuen voi olla jopa 4kk pitkä. Ellei sitten opiskele kesälläkin, mutta silloin lapselle tarvitaan varahoito kun hänen oma päiväkotinsa on kesäajan kiinni.

Lapsi on myös siitä jännä, että siihen saa ihan vahingossakin uppoamaan järjettömästi rahaa. Ensimmäisten vuosien aikana saa koko ajan olla ostamassa jotain uutta, vaatteet käy pieneksi, lelut myös, sänkykin, vaunut vaihtunevat rattaisiin, pyörän istuimeen ja lapsen omaan polkupyörään. Turvakaukalo taasen turvaistuimeen ja siitä edelleen vyöistuimeen. Säästäminen (esim. omaan asuntoon) on todella vaikeaa lapsen kanssa, etkä sinä vaikuta kovin säästeliäältä muutenkaan? Lapselle on kuitenkin aina oltava vaipat, maidot, ruuat ja vaatekaapin sisällön kenkineen ja asusteineen saa uusia ainakin kahdesti vuodessa, vauvavuonna parin kuukauden välein. Lapsen kanssa varmaan tarvitsisitte myös isomman asunnon, kuin kahdestaan asuessa?

Kuulostaako houkuttelevalta? Tietysti tuo vähän helpottaisi kun(jos) opinnot edistyvät ja valmistuvat. Kaikkitarpeinen vauvakin kasvaa aikanaan omatoimiseksi eskarilaiseksi. Mutta kun se vauva-aika ja pikkulapsiarki voisi jo alunalkaen olla helpompaa kun pohjatyöt ovat jo etukäteen kunnolla tehdyt, voisi rauhassa olla äitiyslomalla, jäädä vaikka kotihoidontuella lastansa hoitamaan. Ei tarvitsisi odotella toimeentulotukipäätöksiä, hakea avustuksia diakonilta tai kerjätä vaippoja ja pilttejä facebookissa, joululahjoja apusivustoilta ja ajoittaa mummolavierailuja päivällisaikaan ilmaisen ruuan toivossa.

Vierailija
33/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on noiden "en vielä halua" miesten kanssa sellainen homma että on itse tehtävä ne ratkaisut. Muuten se oikea aika ei tule koskaan. Ei mies synnytä joten se oikeus meni siinä. Suosittelen lasten tekoa nuorena, vanhana tekee niitä uria ja töitä.

Totuus! Eikä lasta kannata jättää yhteen. Isät voivat vaihtua, lapset pysyvät.

Vierailija
34/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaihtaa mieheksi sellaisen, joka haluaa lapsen juuri sillä hetkellä. Kamala akka olet. Miltä lapsistakin tuntuu, jos kuulee, että heidät on huijattu maailmaan, eikä isä ole halunnut heitä? Itse en naisena ikinä tekisi noin omaa itsekkyyttään omia jälkeläisiä kohtaan.

Vierailija
35/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta 25 vuotta, samoin poikakaveri, eikä kummallakaa ole halua tehdä lasta ainakaan MONEEN VUOTEEN. Viimeistään 30 vuoden ikäisenä, koska molemmat haluaa opinnot loppuun, tehdä töitä, oppia elämään arkielämää ja viettää aikaa pariskuntana ennen jälkikasvun tekoa. Kun nuo vaiheet on ohi, silloin lapsen tekeminen on todennäköisesti varmempi ratkaisu tai sellainen, että pitkään harkittu. Välil haiskahtaa provolta tää, mut kommentoin silti. Arvostan poikakaveris rehellisyyttä tai sitä että myöntää, että isäksi ryhtyminen ei ole hänelle ajankohtaista. Siis haloo nainen, ehtii sen lapsen tehdä vaikka opintojen jälkeenkin! Lapsen tekeminen opintojen aikana tai tuossa iässä ei ole kannattavaa, olen kuullut monelta siinä tilanteessa olevalta, että kunpa olisivat tehneet ne myöhemmin. Jos sä pakotat tähän tai aiheutat vahingon, onnea vaa sit. Yksinhuoltajuus edessäs sitte.

Vierailija
36/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. Miten voi olla että joku ei tajuaisi lapsen hankkimisen lopullisuutta. Siitä hetkestä asti kun se lapsi vetää ensimmäisen kerran keuhkot täyteen ilmaa ei sitä voi perua enää mitenkään eikä koskaan. Lapsella voi olla tai tulla fyysisiä vikoja, neurologisia häiriöitä, kehitysvamma, persoonallisuushäiriö tai mielenterveyden ongelma. Lapsi voi joutua onnettomuuteen tai huonoon seuraan niin että joku satuttaa. Järkikin sen sanoo että nuoruus ilman vastuuta ja pelkoa tuosta on sellaista haluavalle ainoa oikea ratkaisu, ei kenenkään mieltä pitäisi kääntää taipumaan tuohon ennen kuin on itse valmis.

Vierailija
37/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas palatahullu tää ny onkaan? Jotain tuttua, mutta ei nyt tuu päähän. No jokatapauksessa vähän ampuu yli vaikka aihe sinänsä ihan jees.

2/5

Vierailija
38/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pöyristinyt joidenkin kommenteista. Ettäkö pitäisi huijaamalla saada tahtonsa läpi, se oma pikku vauva käsivarsille? No siinä näkee sitten oman petollisuudensa hedelmän koko elämänsä ajan. Missä kohti tässä ajatellaan lapsen etua?

Vierailija
39/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pöyristinyt joidenkin kommenteista. Ettäkö pitäisi huijaamalla saada tahtonsa läpi, se oma pikku vauva käsivarsille? No siinä näkee sitten oman petollisuudensa hedelmän koko elämänsä ajan. Missä kohti tässä ajatellaan lapsen etua?

Tarvitaan lapsi jotta sillä voisi edes olla etua.

Eikä se ole huijausta, miehillä ei yleensä ole tietoa omasta parhaastaan.

Vierailija
40/52 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne miehet on. Omani pitää kumeja piilossa tai taskussa, etten pääse puhkomaan niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän