Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kurtturuusu levinnyt luontoon?

Vierailija
09.06.2019 |

Olen yli 50 v luonnosta ja kasveista kiinnostunut Pirkanmaalla asuva nainen enkä ole koskaan nähnyt kurtturuusua missään muualla kuin istutettuna hoidetuilla alueilla. Onko sen hävittäminen pihoista nyt hieman ylireagointia? Lupiineja, tataria ja jättipalsamia kasvaa kaikkialla, mutta kurtturuusu on se, joka pitää hävittää. Miksei noita muita?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tipu syö ruusunmarjoja Tampereella, on pitkä matkaa lentää merenrantaan sitä levittämään.

Tampereelta pitkä matka. Ompahan taas väite. 129km tietä pitkin googlen mukaan. Ei mikään homma linnuille lentää.

Jaa että lintu tekee ton matkan paskomatta? Ei tasan tee. Ja Kuopiosta se vasta pitkä matka merenrantaan on. Eikö se riitä, että kurtturuusu hävitetään rannikoilta?

Ei riitä.

Vierailija
62/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me rannikolla asujat ollaan kaikki tähän törmätty. Te levitätte sitä niiltä omilta pihoiltanne rannalle ja täällä se sitten leviää kuin syöpä.

Ei se kurtturuusu nyt ole niin kaunis, että sitä kannattais ehdoin tahdoin varjella ja menettää kaikki hiekkarannat.

https://image.laji.fi/MM.51729/MX.38815_Rosa_rugosa_TerhiRyttari_thumb…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun saaristossa olen nähnyt harvalti vanhojen pihojen nurkilla, ei ole paljoa levinnyt minun mielestäni. Merimetsot, kanadanhanhet ja etenkin jo mainitut lupiinit taas ovat. Meillä onkin ollut jo muutamia vuosia käynnissä paikallinen lupiinien tuhoamisprojekti, jolla on toistaiseksi onnistuttu välttämään ainakin laajempi leviäminen. :)