15vuotiaalla hammaslääkäri huomenna, ei voi mennä kesätyön takia. Ehdin peruuttaa vasta aamulla, tuleeko viidenkympin sakko?
Hiton hitto. Kertoi minulle vasta äsken että huomenna on hänellä hammaslääkäri, se pitäisi perua. En ole tiennyt koko ajasta. Olisin tietenkin perunut sen aikasemmin jos olisin tiennyt.
Säännöissä lukee että pitää perua edeltävänä arkipäivänä klo 14 mennessä... no enpä tiennyt perjantaina tästä vielä mitään.
Viikonloppuna aikaa ei voi mistään perua.
Voi helvetin helvetin helvetti.
Kommentit (76)
Tässä kunnassa ei ainakaan enää 15 v täyttäneiden lastensa tietoja ja varauksia voi katsoa netistä eikä peruakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia juuri on typerää, että 15-v täyttäneen, mutta vielä alaikäisen, asioita ei enää pysty huoltaja hoitamaan.
Miten niin ei voi hoitaa??!!
Kyllä minä ainakin voin hoitaa. Tyttö on 15v ja täyttää syksyllä 16v.
Huomenna on hammaslääkäri ja olen sen varannut jokin aika sitten.
Nuori itse saa huolehtia sinne menemisen, kello on voimassa 1h ennen hammaslääkäriaikaa. Jos unohtuisi, minä maksaisin 50e sakon enkä jättäisi nuoren maksettavaksi - luottotiedot noinkin nuori voi menettää. Tosin varmasti hän maksaisi sen omistaan, jos minä en maksaisi eikä menettäisi luottotietojaan.
"Hammaslääkärien maksut, poliisin määräämät rikesakot, ajoneuvoverot ja liikennevakuutukset vievät osan alle 18-vuotiaista velkaantumisen tielle."
https://www.aamulehti.fi/a/24361431
Aloituksessa sanoit, ettet ole tiennyt koko asiasta, mutta nyt oletkin itse varannut tuon hammaslääkäriajan? Turhaan olet vihainen tytöllesi ajan unohtamisesta, ei ole omena kauas puusta pudonnut.
Saammeko tietää, mikä kesätyö on sellainen, ettei sieltä voi hammaslääkäriajan takia olla pois?
Vierailija kirjoitti:
Tarkasta vielä onko käytössä joku peruutusjärjestelmä (esim. vastaaja tai tekstiviesti), jolla voi perua viikonlopun aikana. Jos ei, niin soitat heti aamusta ja perut ajan. Todennäköisesti mitään maksua ei tule jos viikonlopun aikana ei ole ollut mahdollista perua. Maanantaisin on aina paljon tulijoita, joten käyttämättä aika tuskin jää.
Juu, kahlasin kaikki tiedot läpi, ei voi mistään perua viikonlopun aikana, millään konstilla.
Näin minäkin uskon, että aika pääsee hyötykäyttöön kun sen heti 7.30 perun, varmasti on tulijoita, aika olisi 11 kieppeillä.
Joku varmaan helpottuu kun pääsee samana päivänä.
Olen tunnollinen ja tytär on myös, kyllä aina hoidan peruutukset jne, mutta mokia sattuu teini ei muistanut kalenteriaan katsoa ennen kuin tänään kun oli kotona, on sinne merkinnyt menonsa, jonka on joskus keväällä kouluhammaslääkäriltä saanut.
ap
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia juuri on typerää, että 15-v täyttäneen, mutta vielä alaikäisen, asioita ei enää pysty huoltaja hoitamaan.
Nuori itse saa huolehtia sinne menemisen, kello on voimassa 1h ennen hammaslääkäriaikaa. Jos unohtuisi, minä maksaisin 50e sakon enkä jättäisi nuoren maksettavaksi - luottotiedot noinkin nuori voi menettää. Tosin varmasti hän maksaisi sen omistaan, jos minä en maksaisi eikä menettäisi luottotietojaan.
"Hammaslääkärien maksut, poliisin määräämät rikesakot, ajoneuvoverot ja liikennevakuutukset vievät osan alle 18-vuotiaista velkaantumisen tielle."
https://www.aamulehti.fi/a/24361431
Täällä ei mammat/pappat hoida lastensa asioita. Kostavat vaan jos vahinko käy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.aamulehti.fi/a/24361431Aloituksessa sanoit, ettet ole tiennyt koko asiasta, mutta nyt oletkin itse varannut tuon hammaslääkäriajan? Turhaan olet vihainen tytöllesi ajan unohtamisesta, ei ole omena kauas puusta pudonnut.
Ei toi mihin vastasit, ollut minun viestini.
Laitan kommenttieni perään aina 'ap'.
Tyttö on keväällä saanut ajan kouluhammaslekurilta.
ap
Meneekö 15 v jo sakko? Meillä menee vasta 16 v ja siitä ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö 15 v jo sakko? Meillä menee vasta 16 v ja siitä ylöspäin.
Terkkarin sivuilla luki että alle 15vuotiaalta ei peritä sakkoa, eli kyllä se sitä tarkottaa että 15v:lta peritään.
Luulis että olis kaikkialla sama ikäraja Suomessa. Ei sitten vissiin.
ap
Näin siellä lukee:
"HUOM! Peruuttamattomasta poisjäännistä peritään käyttämättä jääneen ajan maksu 51,40€; ei alle 15-vuotiailta. Aika tulee perua edellisenä päivänä klo 14 mennessä. Maksua ei peritä silloin, kun peruuttamatta jättämiselle on hyväksyttävä syy".
ap
Niin eli edellisenä päivänä klo 14 mennessä. Ei puhuta arkipäivistä. Tänään olisi voinut perua klo 14 mennessä jättämällä viestin peruutusautomaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelitte jo ketjun alussa, että kyseessä on tyttö?
Töpeksinnästä
Itse asiassa teinipojat on selvästi yliedustettuina näissä unohteluissa (tai osa todennäköisesti tarkoituksella jättää väliin).
Hammashoitaja
Miksi levittelet tuollaisia tietoja?
eikö voi ottaa 8-vuotiasta mukaansa hammaslääkäriin?
Tulee maksu ja lapsi maksaa sen sinulle takaisin kesätyörahoistaan.
No eihän tuo ole edes oikea työpaikka, joten menee vaan sinne hammaslääkäriin.
Tuon ikäinen on kyllä vielä aika lapsi.
Jotain tolkkua näihin teidän ankaruuksiin.
Tuohan olisi enemmän kosto! Siis vahingosta! Kostaako teille joku, kun tiputatte vahingossa vaikka puhelimen?
Joskus hävettää olla aikuinen, tällaisten aikuisten takia!