15vuotiaalla hammaslääkäri huomenna, ei voi mennä kesätyön takia. Ehdin peruuttaa vasta aamulla, tuleeko viidenkympin sakko?
Hiton hitto. Kertoi minulle vasta äsken että huomenna on hänellä hammaslääkäri, se pitäisi perua. En ole tiennyt koko ajasta. Olisin tietenkin perunut sen aikasemmin jos olisin tiennyt.
Säännöissä lukee että pitää perua edeltävänä arkipäivänä klo 14 mennessä... no enpä tiennyt perjantaina tästä vielä mitään.
Viikonloppuna aikaa ei voi mistään perua.
Voi helvetin helvetin helvetti.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä murehdi. Soita heti aamulla ja sano että lapsi on valitettavasti sairastunut. Et joudu maksamaan ylimääräistä.
Että opetetaan kakara siihen että jos töpeksii asiansa niin voi itsensä kusettamalla keplotella siitä ulos? Ei ihme että nykyisin on niin häikäilemätöntä nuorisoa.
Opetetaan lapselle, miten valkoisella valheella selvitään asiassa, josta ei koidu kenellekään tappiota. Minä ainakin soittaisin ja kysyisin, että kun lapsella on 38 astetta kuumetta ja räkätauti, niin ei varmaan kannata tulla. Sanovat, että eipä kannata, joten en minä sitä aikaa peru, vaan vastaanottava puoli.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelitte jo ketjun alussa, että kyseessä on tyttö?
Platinatilin omistajat näkee kirjoittajan deanonymisoituna kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Soitan aamulla heti kun puhelinnumero alkaa niillä toimimaan, ja selitän tilanteen rehellisesti. Eiköhän ne siellä ymmärrä. Aika olisi vähän vajaa 11, joten hyvällä lykyllä saavat sen annettua jollekin kiireiselle tapaukselle, kun heti 7.30 soitan. Varmasti tulijoita on.
Neuvoin lasta ettei koskaan jatkossa ota aikaa maanantai-päiville, kun peruutus menee näin mahdottomaksi.ap
Toivotaan että lasku tulee ja lapsi maksaa palkallaan. Eiköhän opi.
15 vuotias hoitaa itse tuommoiset asiat. Ja tässä tapauksessa maksaa peruuttamattoman ajankin.
Pienestä pitäen ovat itse selittäneet asiansa luukuilla, lääkäreissä jne., mä olen ollut vaan seuraneitinä. Yläasteelle kun menivät, niin vähensiin pikku hiljaa seuraneiteilyäkin. Joten ovat saaneet itse ottaa vastuuta. Käyvät lääkärit ja muut asiansa itsenäisesti.
Pakkokin, kun ei työnantajan puolelta enää pääse hoitamaan isompia muksuja. Ellei sitten jalka katki ja kuume lähempänä neljääkymppiä.
Olishan sen hoitoserkun voinut tilata teille tänään. Käy hammaslääkärissä huomenna yhdessä. 8 vuotias kyllä pärjää odotushuoneessa sen aikaa.
Sitten yhdessä matkustavat takaisin serkun kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun kesätyö on 15-vuotiailla tytöillä yleisempää kuin 15-vuotiaila pojilla?
Vierailija kirjoitti:
Olishan sen hoitoserkun voinut tilata teille tänään. Käy hammaslääkärissä huomenna yhdessä. 8 vuotias kyllä pärjää odotushuoneessa sen aikaa.
8 vuotias kyllä pärjää yksin kesälomansa vanhempien ollessa hommissa. En ole eläissäni kuullut, että tuon ikäisellä olisi lastenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
ap vastaili itselleen, eikä muistanut ettei sukupuolta mainittu
Sattuuhan noita unohduksia. Ei tuon ikäiseltä voi vielä vaatia täydellistä virheettömyyttä - jos nyt aikuiseltakaan.
Meillä jäi lapsi viemättä hammaslääkäriin, koska aika oli tullut postissa ja posti kadonnut. Sitä ei tähän päivään mennessä ole näkynyt tässä osoitteessa, ja koska en pääse enää sähköisessä asioinnissa katsomaan 15-v tietoja, en tiennyt koko ajasta eikä lapsi siis itsekään tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töpeksinnästä
Itse asiassa teinipojat on selvästi yliedustettuina näissä unohteluissa (tai osa todennäköisesti tarkoituksella jättää väliin).
Hammashoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 vuotias kyllä pärjää yksin kesälomansa vanhempien ollessa hommissa. En ole eläissäni kuullut, että tuon ikäisellä olisi lastenhoitaja.
Mä olen kuullut, että on hoitajia monellakin. Tässä tapauksessa tehty serkulle työpaikkakin. Näin toimii monet, kun ei pientä koululaista halua heitteille jättää kesällä.
Veronmaksaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa sen serkun vanhemmat tuovat sen serkun autollaan teille ja nuori käy hammaslääkärissä lapsen kanssa, minkä jälkeen matkustavat yhdessä työpaikkakunnalle - tai vasta illalla viette.
Miksi ihmeessä vanhempien pitäisi nähdä tuo vaiva?
Jotta osoittaisivat arvostavansa ilmaisia hammaslääkäripalveluita, joita nuorison energiajuomilla pilatuille hampaille edelleen annetaan.
Teinini ei ole ainuttakaan energiajuomaa kaatanut koskaan kurkustaan alas.
ap
Tarkasta vielä onko käytössä joku peruutusjärjestelmä (esim. vastaaja tai tekstiviesti), jolla voi perua viikonlopun aikana. Jos ei, niin soitat heti aamusta ja perut ajan. Todennäköisesti mitään maksua ei tule jos viikonlopun aikana ei ole ollut mahdollista perua. Maanantaisin on aina paljon tulijoita, joten käyttämättä aika tuskin jää.
Kuinka vanhoiksi nykypentuja passataan ja paapotaan jos vielä 15-vuotiastakaan ei osaa huolehtia omista lääkärikäynneistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut, että on hoitajia monellakin. Tässä tapauksessa tehty serkulle työpaikkakin. Näin toimii monet, kun ei pientä koululaista halua heitteille jättää kesällä.
Juu, on ollut jo kahtena aiempanakin kesänä serkun seurana. Toimii kaikille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoiksi nykypentuja passataan ja paapotaan jos vielä 15-vuotiastakaan ei osaa huolehtia omista lääkärikäynneistään?
Kyllä se ihan itse on niistä huolehtinutkin.
Anteeksi kauheasti, jos nyt huomenna vähän autan ja soitan hammaslääkäriin. Toki se voi sinne itsekin soittaa, jos se teidän mielenne paremmaksi tekee.
Mutta minähän sen sakon joudun maksamaan, minulle se lasku kuitenkin lähetetään, joten haluan soittaa itse ja samalla tiedustella tuleeko siitä sakkolasku.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia juuri on typerää, että 15-v täyttäneen, mutta vielä alaikäisen, asioita ei enää pysty huoltaja hoitamaan.
Miten niin ei voi hoitaa??!!
Kyllä minä ainakin voin hoitaa. Tyttö on 15v ja täyttää syksyllä 16v.
Huomenna on hammaslääkäri ja olen sen varannut jokin aika sitten.
Nuori itse saa huolehtia sinne menemisen, kello on voimassa 1h ennen hammaslääkäriaikaa. Jos unohtuisi, minä maksaisin 50e sakon enkä jättäisi nuoren maksettavaksi - luottotiedot noinkin nuori voi menettää. Tosin varmasti hän maksaisi sen omistaan, jos minä en maksaisi eikä menettäisi luottotietojaan.
"Hammaslääkärien maksut, poliisin määräämät rikesakot, ajoneuvoverot ja liikennevakuutukset vievät osan alle 18-vuotiaista velkaantumisen tielle."
https://www.aamulehti.fi/a/24361431
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tulee maksu.
Onpa huoleton tyttö, miten on onnistunut kesätyöpaikan saamaan?No hohhoijjaa, yksi virhe, ihankuin aikuiset ei koskaan tekis virheitä ja unohtelis mitään. No sinä et tietenkään, kun olet niin täydellinen.
Tottakai aikuiset tekevät koko ajan virheitä. Siksihän tuo peruuttamattoman ajan maksu on säädettykin, koska ihmiset unohtelevat niitä jatkuvasti. Ei siitä tarvitse häpeäpaaluun naulata, senkun maksaa sakon niin oppii jotakin. Itsekin olen unohtunat ajan perua, otti aivoon, maksoin sakon.
Tytön pitäisi kyllä itse maksaa nyt sakko, että ymmärtäisi että hammaslääkäriajat ovat arvokas palvelu. Miksi muiden veronmaksajien pitäisi maksaa nuoren unohdus tai välinpitämättömyys? Jos et raaski maksua hänellä kokonaan maksattaa, laittakaa puoliksi.
Todella törkeää ja moraalitonta, jos opetat tytölle että omat virheet voi kuitata ja sysätä muiden maksettavaksi valehtelemalla, jopa vielä äidille ulkoistettuna. Mieti, millaista esimerkkiä annat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap vastaili itselleen, eikä muistanut ettei sukupuolta mainittu
Miksi vastaisin itselleni? Hyvänen aika sentään.
Tyttö on kyseessä tosiaan, vaikka en sukupuolta ole missään maininnut.
ap
Soitan aamulla heti kun puhelinnumero alkaa niillä toimimaan, ja selitän tilanteen rehellisesti. Eiköhän ne siellä ymmärrä. Aika olisi vähän vajaa 11, joten hyvällä lykyllä saavat sen annettua jollekin kiireiselle tapaukselle, kun heti 7.30 soitan. Varmasti tulijoita on.
Neuvoin lasta ettei koskaan jatkossa ota aikaa maanantai-päiville, kun peruutus menee näin mahdottomaksi.
ap