Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan loppu, antaisin paljon lomamatkasta ilman

Vierailija
09.06.2019 |

Kotitöitä-ja rutiineja. Mutta sellaista ei ole tiedossa eikä mahdollisuutta toteuttaa eli loma menee kotona ja kyllä, niitä kotitöitä tehden ja tiettyjä rutiineja noudattaen. On mietittävä ruokia, on kokattava, on siivottava, on hoidettava pyykkirumbaa ja on sitä tätä ja tuota. Ja siitä sitten ammennettava voimia syksyyn ja talveen ja uuteen työvuoteen.
Olisi edes mökkilomaa tiedossa, mutta ei edes sitä, ei edes pariksi vuorokaudeksi.
Anteeksi, mutta kuristaa ja ahdistaa ja vituttaa ja tympii ja Väsyttää 😟 😵 😰 😢

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen etsii matkaseuraa palstoilta löytyy ilmaiset ja vaivattomat lomamatkat.

Vierailija
22/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset tekevät itse omat valintansa. Mikä virhe vei sinut tähän tilanteeseen?

Eivät tee. Monet ovat muiden ihmisten ilkeyden ja voimakkuuden uhreja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaisit usein niin löyty ehkä joku kilt.timies

Vierailija
24/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten liittyvät yhteen äitisi suojaamaton seksi nuorena ja sinun tämän kesän lomailu?

Aivan YHTÄ PALJON, kuin omat valinnat ja paha mieli.

t.kristallikissa

Vierailija
25/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheutettu ongelma. Äiti raataa kotitöissä työpäivän päälle ja kustantaa lukiolaisille uudet läppärit ja ajokortit, eikä edes parin päivän lomalle muka pääse.

Nyt ota uusi komento: kotityöt jaetaan tasaisesti kaikille. Läppäreitä ja ajokortteja varten lukiolaiset voivat mennä itsekin tienaamaan.

Sinä lähdet edes muutaman päivän reissuun. Sen ei tarvitse olla kallis. Edullisia vaihtoehtoja on olemassa. Itse lähtisin Viroon ja ottaisin edullisen airbnb-majoituksen jostain kivasta pikkukaupungista.

Vierailija
26/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Minäkin olen pienituloinen kahden teinin yksinhuoltaja, nyt ekaa vuotta. Olen lomalla,, ja ikinä ei ole ollut näin rentoa! Pyykkiä pesen ehkä 2 kertaa viikossa, eikä ruokatouhuihin paljoa aikaa mene. Ruokaostokset teen nuorten kanssa, saavat sitten itse keksiä, mitä syötäisiin, sekä kantavat tavarat. Pikku reissuja tehdään lähikaupunkeihin omalla autolla. Viime viikolla vietettiin päivä Ikeassa ja syötiin siellä runsas ja edullinen lounas. Pientä arjen luksusta.

Vierailija
27/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minäkin olen pienituloinen kahden teinin yksinhuoltaja, nyt ekaa vuotta. Olen lomalla,, ja ikinä ei ole ollut näin rentoa! Pyykkiä pesen ehkä 2 kertaa viikossa, eikä ruokatouhuihin paljoa aikaa mene. Ruokaostokset teen nuorten kanssa, saavat sitten itse keksiä, mitä syötäisiin, sekä kantavat tavarat. Pikku reissuja tehdään lähikaupunkeihin omalla autolla. Viime viikolla vietettiin päivä Ikeassa ja syötiin siellä runsas ja edullinen lounas. Pientä arjen luksusta.

Oletko itse jotenkin vajaa? Eli jos sulla ei ole ongelmia, on täysin käsittämätöntä, että kaikilla muilla ei ole SAMANLAINEN elämä teinien kanssa? Voi voi, olisit pienenä kiertänyt muutakin kuin tahkoa. Ja siis itselläni ei ole teinejä, mutta voin hyvin samaistua siihen, että en jättäisi heitä keskenään, ja kaikista kotitöistä saisi käydä hirveää taistelua jatkuvasti. En ainakaan itse koskaan tehnyt kotona yhtään mitään ilman huutoa, en kunnioittanut äitiäni, hän olikin ihan epäreilu mulkero.

Vierailija
28/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako päivien valua sormienne lomasta. Suunnitelkaa huomista pitemmälle. Muuttakaa toimintatapoja.

Vierailija
29/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse jotenkin vajaa? Eli jos sulla ei ole ongelmia, on täysin käsittämätöntä, että kaikilla muilla ei ole SAMANLAINEN elämä teinien kanssa? Voi voi, olisit pienenä kiertänyt muutakin kuin tahkoa. Ja siis itselläni ei ole teinejä, mutta voin hyvin samaistua siihen, että en jättäisi heitä keskenään, ja kaikista kotitöistä saisi käydä hirveää taistelua jatkuvasti. En ainakaan itse koskaan tehnyt kotona yhtään mitään ilman huutoa, en kunnioittanut äitiäni, hän olikin ihan epäreilu mulkero.

Ei tarvii raivota mulle. Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät tee kuten minä, koska en ole itsekään ennen tätä kyennyt siihen. Ihmettelen vain, miksi ap:lla on niin valtavasti kotitöitä, ettei mihinkään pääse. Kympillä pääsee Onnibussilla vähintään 200 kilsan päähän. Halpoja majoituksiakin löytyy. Lukiokuluista sen verran, että niitä liioitellaan kovasti. Pienituloisten perheiden nuoret saavat opintotukea, jolla saa kyllä kurssikirjat, jopa uutena. Kirjoja saa käytettynä ja vastaavasti osan omistaan voi myydä.

Ap lienee kuitenkin masentunut, eikä kykene ajattelemaan selkeästi. Kumpa hän saisi apua...

Vierailija
30/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani äidinäiti oli yksinhuoltaja 50- ja 60-luvuilla. He säästivät lasten kanssa yhdessä niin, että kerran viikossa oli kaurapuuropäivä. Sen päivän ruokarahat pistettiin säästöön ja kesällä matkustettiin ulkomaille! Tämä siis tosiaan n. 50 vuotta sitten, kun ei ollut mitään tukia.

Säästäminen ja rahan käyttö on taitolaji. Jotkut eivät vaan opi.

Vierailija
31/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärtänyt, oliko ap:n ongelma kotitöiden määrä vai rahanpuute? Kotitöistä voit hyvinkin pitää lomaa.

Suunnittele olevasi suunnittelematta kokkaamista. Syökää ulkona tai eineksiä. Tai vaikka leipää. Jos välttämättä pitää olla perusterveellistä niin pussillinen valmiiksi pilkottua salaatti, rasia kirsikkatomaattia ja pala savulohta tekee herkkuaterian. Jos tiskaaminenkin on liikaa, käytä kertakäyttöastioita lomasi ajan. Pitkälle vie tosin jo se, että juo samasta mukista monta kertaa tai syö välipalatyyppistä ruokaa paketeista suoraan (esim. jogurtti, patukat).

Aina ei ole pakko siivota. Omassa tuttavapiirissä on kaksi ”jatkuvasti siivoavaa”: äitini ja exäni. Äidissäni on hamsterin vikaa ja asuu 300 neliöisessä talossa useiden lemmikkien kanssa. Exäni taas on pakkomielteinen useista asioista ja hänen siivoilunsa on oire jostain. Jos et saa kotiasi siivottua tai pidettynä siistinä, teet jotain väärin (todennäköisesti asut liian isossa asunnossa).

Sen myönnän että pyykkihuolto kuuluu jokaisen elämään. Sitäkin voit helpottaa sillä ettet pese kaikkea heti yhden käytön jälkeen. Itse ainakin kotipihalla olen käyttänyt samaa hellemekkoa jo kolme päivää ja ihmisten ilmoille mennessä toiset vaatteet (ja yritän olla likaamatta niitä mm. sillä että vältän hikoilua eli liikuntaa ja liian kuumia paikkoja näissä vaatteissa). Voi myös miettiä, miksi se yksi koneellinen viikossa on ”järjetön ja tuskallinen kotityö”.

Elämä voi yllättää, eikä se ole aina sellaista mitä siitä tekee. Kuitenkin elämässä voi tehdä valintoja.

Vierailija
32/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa antaisit siis?

Mitä se paljon on?

Sinccis

(ps. kotiapua kyllä saa rahalla, toisaalta niin saa naisiakin)

Vierailija
33/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulutko mihinkään liittoon? Liitoillahan on tarjolla lomapaikkoja edulliseen hintaan. Tai onko mahdollisesti työnantajallasi niitä? Yleensä noistakin saa pari kolme päivää napattua jostain kohtaa.

Tai matkusta junalla/bussilla johonkin kaupunkiin, ja majoitus vaikka halvemmassa motellissa/hotellissa muutama päivä. Ihan vain ilman mitään arjen rutiineja. 

Kyllä ne sun teinit pärjää ilman sinua jonkun aikaa. 

Kristityillä ei ole kuin yksi. Muslimeilla voi olla 4 jäkin vaimoa.

Sinccis

Vierailija
34/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäk jäk, kuka jaksaisi 4 akan jäkätystä ?

Sinccis

Vierailija
35/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärtänyt, oliko ap:n ongelma kotitöiden määrä vai rahanpuute? Kotitöistä voit hyvinkin pitää lomaa.

Suunnittele olevasi suunnittelematta kokkaamista. Syökää ulkona tai eineksiä. Tai vaikka leipää. Jos välttämättä pitää olla perusterveellistä niin pussillinen valmiiksi pilkottua salaatti, rasia kirsikkatomaattia ja pala savulohta tekee herkkuaterian. Jos tiskaaminenkin on liikaa, käytä kertakäyttöastioita lomasi ajan. Pitkälle vie tosin jo se, että juo samasta mukista monta kertaa tai syö välipalatyyppistä ruokaa paketeista suoraan (esim. jogurtti, patukat).

Aina ei ole pakko siivota. Omassa tuttavapiirissä on kaksi ”jatkuvasti siivoavaa”: äitini ja exäni. Äidissäni on hamsterin vikaa ja asuu 300 neliöisessä talossa useiden lemmikkien kanssa. Exäni taas on pakkomielteinen useista asioista ja hänen siivoilunsa on oire jostain. Jos et saa kotiasi siivottua tai pidettynä siistinä, teet jotain väärin (todennäköisesti asut liian isossa asunnossa).

Sen myönnän että pyykkihuolto kuuluu jokaisen elämään. Sitäkin voit helpottaa sillä ettet pese kaikkea heti yhden käytön jälkeen. Itse ainakin kotipihalla olen käyttänyt samaa hellemekkoa jo kolme päivää ja ihmisten ilmoille mennessä toiset vaatteet (ja yritän olla likaamatta niitä mm. sillä että vältän hikoilua eli liikuntaa ja liian kuumia paikkoja näissä vaatteissa). Voi myös miettiä, miksi se yksi koneellinen viikossa on ”järjetön ja tuskallinen kotityö”.

Elämä voi yllättää, eikä se ole aina sellaista mitä siitä tekee. Kuitenkin elämässä voi tehdä valintoja.

Vaikutat melko tylsältä.

Sinccis

Vierailija
36/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani äidinäiti oli yksinhuoltaja 50- ja 60-luvuilla. He säästivät lasten kanssa yhdessä niin, että kerran viikossa oli kaurapuuropäivä. Sen päivän ruokarahat pistettiin säästöön ja kesällä matkustettiin ulkomaille! Tämä siis tosiaan n. 50 vuotta sitten, kun ei ollut mitään tukia.

Säästäminen ja rahan käyttö on taitolaji. Jotkut eivät vaan opi.

Mutta hänelle varmaan tiskit ja pyykit eivät olleet ongelma. 

Eivät muuten ole minullekaan. (näin miehenä)

Sinccis

Vierailija
37/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jäk jäk, kuka jaksaisi 4 akan jäkätystä ?

Sinccis

Kaikki luonnollisesti eri asuntoihin- Suomi on tosi avulias tässä asiassa toteamalla etteivät ole naimisissa ja siten jokaiselle maksetaan oma kämppä. Mieskin voi saada oman jonka voi sitten vuokrata eteenpäin. Liikkuu vaan aimosta seuraavaan.

Vierailija
38/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykynaiset on veltoiksi tulleita lypsykoneita. Eihän noista ole enää mihinkään ..

Itse etsin kyllä oikeata naista isolla N:llä.

Sinccis

Vierailija
39/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on opetettava lapset tekemään osuutensa.

Muuten he tekevät loppuelämäsikin hel√etiksi.

Vierailija
40/44 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hankkinut lapsia, niin ei tarvitse kotona tehdä yhtään sen enempää kuin itse haluaa. Jos en halua tiskata, syön surutta kertakäyttölautasilta. Tuntuu ihan lomalta, kun saa olla rauhassa juuri sen verran kuin omaa rauhaa tarvitsee.

Jos tätä ketjua lukee nuoria, jotka vielä miettivät lasten hankkimista, kannattaa oikeasti jäädä lapsettomaksi. Siinä on pelkkiä hyviä puolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi