Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti sammui baari-illan jälkeen vauvansa päälle

Vierailija
08.06.2019 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d8669bd6-7d0e-4e79-9a64-5f511bdc4c9b

Vauva kuoli, äiti vankilaan.
Mitäs mietteitä tästä?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin toivon, ettei lapsettomuudesta kärsinyt ystäväni lue tätä uutista.

Vierailija
42/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt aleta .. näitä on sattunut Suomessakin. Tuttavapiirissä suurperheen äiti jonka nuorin kuoli kun nainen nukkui päällä. Alko oli siinäkin mukana.

Sitten on ollu niitä kun on väsymyksestä nukahdettu vauvan viereen ja käynyt huoosti.

Me emme kuitenkaan tiedä lapsen ja äidin suhdetta, välittikö vai oliko välinpitämätön. Huolimaton, tyhmä ja ymmärtämätön äiti oli mutta saattoi hyvin rakastaa lastaan. Ei vain järki sanonut että lapsi tuo vastuun.

Kova koulu, molemmille. Surullinen olen.

Ei rakastanut. Ihan selvä juttu. Rakastaa vain itseään, ja asettaa oman mielihyvänsä etusijalle. Ihan aiheesta tuomari pitänyt puhuttelun.

On kyllä helvetin itserakas ollut, kun on kumonnut äitihormonitkin.

Juopot on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä mietin usein muulloinkin: Mikä maailmassa on vialla kun tuollaiset ihmiset saavat lapsia, mutta aidosti lapsia toivovat ja heistä hyvin huolehtivat jäävät lapsettomiksi. 

Minä ymmärtäisin tämän näin, että jokainen meistä on ihmisiä. Vaikka meillä kuinka tahansa mitä ongelmia, silti me ollaan ihmisiä. Jokainen ihminen tekee virheitä ja jokaisella meillä on jotakin, mitä taas jollain toisilla taas ei ole. Mutta silti olemme ihmisiä omalla tavalla. Miksi sitten joku ei saa lasta? Miksi joku ei rikastu samalla lailla kuin toinen? Miksi joku ei ole terve kuin toinen? Nalle karkit ei mene tasan. Asia jonka kanssa on vain elettävä. Katkeroitumatta. Mutta mitä uutiseen, todella surullista.

Mä taas ajattelen niin, että Jumalakin on tajunnut tehneensä karmean virheen, ja ottanut lapsen pois. Tai sitten vaan ihminen on itse vastuussa teoistaan. Toivottavasti tämä akka joutuu olemaan selvänä koko tuomionsa ajan. Vanginvartijat tarkkana, kiljut ja huumeet pois tältä.

Vierailija
44/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs isä oli?

Siis yritätkö nyt saada miehen syylliseksi tähänkin tapaukseen?

tuskin isä tiesi edes lapsesta ja äidilläkään ei varmaan tietoa kuka on

Vierailija
45/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat vauhkoina ajattelevat kuin vauva 🙄🙄 ehkä 4viikkoinen ei kauheasti kerennyt kärsimään ennenkuin happiloppui

Ehti valitettavasti kärsiä.

"Äiti sammui vauvansa päälle. Poika löydettiin tajuttomana äidin vierestä aamuyön tunteina. Pojan suusta oli valunut verta, selvisi Swanseassa käydyssä oikeudenkäynnissä, kirjoittaa BBC.

Poika kiidätettiin sairaalaan, jossa hän myöhemmin kuoli."

Tajuton ei ainakaan enää kärsi. Kun taju menee, niin se oli siinä, autuaan tietämättömänä sitä seuraavista tapahtumista.

Ehkä ei. Ja baarissakin oli taatusti kivaa, kun pääsi alaikäisenä sisään...

Briteissä on eri meininki. Minäkin olen ollut 9 vuotiaana pubissa monet kerrat, pubien pihoilla oli jopa lastenleikkipaikkoja, jossa lapset pystyi keskenään leikkimään sillä aikaa kun vanhemmat joi olusia.

Vierailija
46/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä mietin usein muulloinkin: Mikä maailmassa on vialla kun tuollaiset ihmiset saavat lapsia, mutta aidosti lapsia toivovat ja heistä hyvin huolehtivat jäävät lapsettomiksi. 

Minä ymmärtäisin tämän näin, että jokainen meistä on ihmisiä. Vaikka meillä kuinka tahansa mitä ongelmia, silti me ollaan ihmisiä. Jokainen ihminen tekee virheitä ja jokaisella meillä on jotakin, mitä taas jollain toisilla taas ei ole. Mutta silti olemme ihmisiä omalla tavalla. Miksi sitten joku ei saa lasta? Miksi joku ei rikastu samalla lailla kuin toinen? Miksi joku ei ole terve kuin toinen? Nalle karkit ei mene tasan. Asia jonka kanssa on vain elettävä. Katkeroitumatta. Mutta mitä uutiseen, todella surullista.

Minua joskus ärsyttää tämä "kaikki tekee virheitä" -jeesustelu. Kukaan ei ole täydellinen, mutta kyllä niiden vikojen ja virheiden suuruusluokassa on joskus helkkarin iso ero. Joku kävelee päin punaista, toinen pöllii kaupasta lakupatukan ja kolmas heittelee vauvaansa kännipäissään baarissa ja sammuu päälle. Ei näitä voi mitenkään verrata keskenään.

Vierailija
47/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sossut??

Tarkentaisitko kysymystäsi.

Vierailija
48/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubi on Public house, ei mikään räkälä noin lähtökohtaisesti. Sieltä saa maittavaa ruokaa, eli ei ole baari. Ihan vain niille, jotka ihmettelevät, miksi alaikäinen pääsi pubiin. Erikseen on Britanniassa yökerhot.

Vierailija
49/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä nyt muutenkin aika paljon löysempää suhtautuminen alkoholiin. Pubista lähdetään usein kännissä autolla eikä edes poliisit puutu siihen. Ei varmasti lastensuojelukaan ole heti niin kiinnostunut vaikka lasten kanssa ryypättäisiin. Se nyt vaan on tavallista.

Vierailija
50/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat vauhkoina ajattelevat kuin vauva 🙄🙄 ehkä 4viikkoinen ei kauheasti kerennyt kärsimään ennenkuin happiloppui

Ehti valitettavasti kärsiä.

"Äiti sammui vauvansa päälle. Poika löydettiin tajuttomana äidin vierestä aamuyön tunteina. Pojan suusta oli valunut verta, selvisi Swanseassa käydyssä oikeudenkäynnissä, kirjoittaa BBC.

Poika kiidätettiin sairaalaan, jossa hän myöhemmin kuoli."

Tajuton ei ainakaan enää kärsi. Kun taju menee, niin se oli siinä, autuaan tietämättömänä sitä seuraavista tapahtumista.

Ehkä ei. Ja baarissakin oli taatusti kivaa, kun pääsi alaikäisenä sisään...

Briteissä on eri meininki. Minäkin olen ollut 9 vuotiaana pubissa monet kerrat, pubien pihoilla oli jopa lastenleikkipaikkoja, jossa lapset pystyi keskenään leikkimään sillä aikaa kun vanhemmat joi olusia.

Britit on niin wt. Ei auta kuninkaallinen malliperhekään.

Vierailija
51/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka ylipäätään haluaa baariin 4 viikkoa synnytyksen jälkeen?

Vierailija
52/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ei tietysti saa sanoa, mutta ehkä hyvä että kuoli. Lapsen elämä tuollaisen äidin kanssa olisi ollut hirveää ja kärsimyksentäyteistä.

No voi ny helevetti taas. Minun äiti on alkoholisti, veljeni on kertonut että on hakenut minut pois juurikin sammuneen äidin vierestä kun olen ollut vauva. Lapsuus oli osittain aivan surkea, mutta olen kyllä hiton onnellinen etten kuollut pois. Miten te voitte yläpeukuttaa sitä että vauva kuoli?

Vierailija
53/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua joskus ärsyttää tämä "kaikki tekee virheitä" -jeesustelu. Kukaan ei ole täydellinen, mutta kyllä niiden vikojen ja virheiden suuruusluokassa on joskus helkkarin iso ero. Joku kävelee päin punaista, toinen pöllii kaupasta lakupatukan ja kolmas heittelee vauvaansa kännipäissään baarissa ja sammuu päälle. Ei näitä voi mitenkään verrata keskenään.

Sama täällä. Tai sanonta "Kaikki ihmiset ovat samanlaisia."

Ei todellakaan ole. Toiset ovat ahkeria, tunnollisia ja uhrautuvaisia. Eikä edes luonnostaan, vaan yrittämällä kovemmin kuin muut. Inhoan kateellisia, jotka ei tajua, että toiset saavuttavat sen muiden kadehtiman kovalla työllä, ja että se olisi ihan mahdollista muillekin.

Ja pystyn hyvin myöntämään, että en ole esim. yhtä laiha kuin Englannin Kate, koska olen laiskempi ja itsekuri puuttuu.

Vierailija
54/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille oli iskenyt panetus ja jano.

Vierailija
55/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pubi on Public house, ei mikään räkälä noin lähtökohtaisesti. Sieltä saa maittavaa ruokaa, eli ei ole baari. Ihan vain niille, jotka ihmettelevät, miksi alaikäinen pääsi pubiin. Erikseen on Britanniassa yökerhot.

Räkälä-lopputulokseen on kuitenkin päädytty.

Vierailija
56/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sossut??

Mitä ne enää kuolleelle lapselle tekis

Vierailija
57/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joihinkin asioihin vaan on tullut niin riippuvaiseksi. Tääkin mamma varmaan odottanut koko raskauden ajan kuin kuuta nousevaa että milloin pääsee juomaan oikein kunnolla kun on joutunut kärvistelemään niin pitkään ilman. Pakolliset ajat ollut ilman ja heti lähtenyt ulos kun on tullut mahdollisuus, ehkä jälkivuodon loppumiseen saakka malttoi odottaa (4vkoa) että pääsee taas hommiin.

Mullakin yksi tuttu on tämmönen itsekäs mamma. Hänellä vaan addiktio tupakointiin. Hän tupakoi koko raskauden ajan ja synnytyksen jälkeen lopetti parin viikon päästä imetyksen (pumppas jo silloinkin pulloon) kokonaan ja alkoi kunnon sauhuttelu.

Ei vaan millään tajua tällaisia juuri synnyttäneitä ja raskaana olevia, jotka eivät osaa ajatella oman vauvansa parasta vaan ajattelevat aina omaa etua ensin. Surullista.

Vierailija
58/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs isä oli?

Eivät olleet suhteessa niin isä oli varmaan omassa kotona.

Vierailija
59/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs isä oli?

Isä oli jo Kakolassa.

Vierailija
60/70 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen yh-äiti täällä Suomessa.