Ylipainon tai lihavuuden puolustelu kehopositiivisuudella on mielestäni kehopositiivisuus -termin väärinkäyttöä
Minun puolestani jokainen saa olla ulkonäöltään sellainen kuin on. Olen myös sitä mieltä, ettei ylipainoisia eikä lihavia tule haukkua. Mutta ylipainon ja lihavuuden puolustelua kehopositiivisuuteen vedoten en voi ymmärtää. Kehopositiivisuuden tarkoitus tuskin on se, että puolustellaan kropan tilaa, joka todistettavasti aiheuttaa lukuisia terveyshaittoja ja sairauksia, kun siihen asiaan voisi itsekin vaikuttaa parantavasti!
Kehopositiivisuus on varmasti ennemmin tarkoitettu olemaan tyytyväinen sellaisiin asioihin omassa kehossaan, joihin ei voi itse välttämättä vaikuttaa ollenkaan ja jotka eivät aiheuta terveyshaittoja. Näitä ovat esimerkiksi pienet rinnat, lyhyet sääret ja kolhot kasvot.
Kommentit (33)
Kehopositiivisyys on juuri sitä, että jokainen on arvokas sellaisena kuin on, piste. Älä sinä kerro mitä sen sinun mielestäsi pitäisi olla.
Eli sinustako on jotenkin hyvä asia, että joku joka on ollut esim. 20 vuotta lihava tuntee koko ajan ja sen jälkeenkin vielä itsensä huonoksi vain siksi, että on lihava?
Oletatko, että tämä huonommuudentunne jotenkin auttaisi laihtumaan, eikä päinvastoin, vain saisi ihmistä vaipumaan epätoivoon?
Moni lihava ruoskii itseään jo muutenkin ja se ruoskiminen on myös osasyy siihen lihavuuteen, paradoksaalisesti. Jokaikinen kerta kun laihdutus epäonnistuu se vaikuttaa ihmisen itsetuntoon. Siihen ei tarvita ap:n kaltaisia ihmisiä toitottamaan että miten rumiakin lihavat vielä kaiken lisäksi ovat.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinustako on jotenkin hyvä asia, että joku joka on ollut esim. 20 vuotta lihava tuntee koko ajan ja sen jälkeenkin vielä itsensä huonoksi vain siksi, että on lihava?
Oletatko, että tämä huonommuudentunne jotenkin auttaisi laihtumaan, eikä päinvastoin, vain saisi ihmistä vaipumaan epätoivoon?
Moni lihava ruoskii itseään jo muutenkin ja se ruoskiminen on myös osasyy siihen lihavuuteen, paradoksaalisesti. Jokaikinen kerta kun laihdutus epäonnistuu se vaikuttaa ihmisen itsetuntoon. Siihen ei tarvita ap:n kaltaisia ihmisiä toitottamaan että miten rumiakin lihavat vielä kaiken lisäksi ovat.
Miksi vääristelet sanomisiani? En ole missään sanonut, että lihavat olisivat rumia! Olen sanonut vain, että lihavuus on todistettavasti yhteydessä lukuisiin terveyshaittoihin ja sairauksiin. Tästä on tutkimustietoa vuosikymmenten ajalta vaikka kuinka paljon!
Minähän sanoin jo aloituksessa, että ulkonäkötekijöiden puolesta jokainen saa minusta olla sellainen kuin on. Ajattelenkin tässä lihavuutta terveysnäkökulmista, en ulkonäön osalta. -AP
Tarvitseeko niistä muiden painoista aina vinkua täällä
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa ylipainosta ja lihavuudesta aiheutuvien sairauksien hoidon? Aivan oikein, veronmaksajat. Lisäksi nuo sairaudet aiheuttavat poissaoloja töistä tai pahimmassa tapauksessa jopa työkyvyttömyyttä, jolloin tulee verotulojen menetystä työelämän osalta.
Toivottavasti näille lihavien inhoajille tulee hyvä mieli siitä tiedosta, että itsekin inhoan itseäni. Olen läski ja oksettava, vastenmielinen ihmishirviö. En halua katsoa itseäni peilistä enkä anna valokuvata itseäni. Olen yrittänyt itsemurhaa, mutta olen niin paska, etten onnistunut siinäkään. Säälin puolisoani, joka jostain ihmeen syystä roikkuu edelleen matkassani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vääristelet sanomisiani? En ole missään sanonut, että lihavat olisivat rumia! Olen sanonut vain, että lihavuus on todistettavasti yhteydessä lukuisiin terveyshaittoihin ja sairauksiin. Tästä on tutkimustietoa vuosikymmenten ajalta vaikka kuinka paljon!
Minähän sanoin jo aloituksessa, että ulkonäkötekijöiden puolesta jokainen saa minusta olla sellainen kuin on. Ajattelenkin tässä lihavuutta terveysnäkökulmista, en ulkonäön osalta. -AP
Ei kehopositiivisuus puutu mihinkään sairastusmisriskeihin, vaan siihen, että ei kenenkään tarvitse hävetä omaa kehoaan, kyse on siis pelkästä ulkonäöstä. Terveysnäkökulma on aivan eri asia kuin kehopositiivisuus.
Negaation ja inhon kautta et saa ketään laihtumaan.
No siinä sinä olet aivan yksiselitteisen väärässä. Vihaat läskejä, ok, mutta se on jo vaan koppavaa että otat heidän perustamansa ja rakentamansa liikkeen nimen ja määrittelet sen uudestaan niin että he jäävät sen ulkopuolelle.
Kehopositiivisuudesta saattaa tulla sellainen tunne, että sillä puolusteltaisiin ylipainoa, koska lähes jokaikisessä keskustelussa ylipainosta keskustelu kääntyy lopulta ylipainoisten ja lihavien haukkumiseen.
Sen sijaan, että keskusteltaisiin ongelmasta ja sen syistä ja seurauksista, keskustellaankin ihmisestä, yleensä kovin negatiiviseen sävyyn.
Voisit keskittyä ihan vaan omaan itseesi etkä muiden haukkumiseen. Tai mee ulos repimään röökejä ihmisten suusta jos pitää nyt pikkukyttä saada olla.
Ap on koulukiusaaja, kohde vain vaihtuu.
Ihan turha yrittää väittää että ihmisten terveys sinua huolettaa lihavuudessa. Sinusta vaan lihava ei ole kaunis ja se kertoo sinusta hyvin paljon. Oletko joskus juonut maitoa tai syönyt maitotuotteita? Oletko joskus syönyt muita kuin luomukasviksia? Ne aiheuttaa syöpää eli sinullakin voi jo olla syöpä tuloillaan kovaa vauhtia. Mitenkäs alkoholi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa ylipainosta ja lihavuudesta aiheutuvien sairauksien hoidon? Aivan oikein, veronmaksajat. Lisäksi nuo sairaudet aiheuttavat poissaoloja töistä tai pahimmassa tapauksessa jopa työkyvyttömyyttä, jolloin tulee verotulojen menetystä työelämän osalta.
lihavatkin maksaa veroja, tuliko yllätyksenä?
ärsyttääkö sua noin paljon maksaa alkoholistin ja tupakoijan lääkärimaksut?
ap on lä*ski lol sitä kiusataan xdddd
Eikös tämä kehopositiivisuus tarkoita sitä, että ihminen on tyytyväinen näihin ap:n mainitsemiin "pieniin rintoihin, lyhyihin jalkoihin ja kolhoihin kasvoihin". Ymmärrän se että suuri ylipaino tuo terveyshaittoja. Sitä en ymmärrä että jo 160-170 cm ja 80- 90 kg pidetään jo lihavana. Käsittämätöntä että jotkut pitävät jopa 165cm ja 70 kg lihavana. Minulle lihava painaa pitkälti yli 100 kg. Ja arvostelun kautta kannustaminen on väärin. Itse painan 119 kg.
Osittain on varmasti opittua ja osittain geenissä, että millaisesta ulkonäöstä pitää ja millaisesta ei pidä. Its e en pidä löysää rasvaista olemusta tavoiteltavana, vaan mielestäni ihminen tarvitsee lihaksia näyttääkseen hyvältä.
Minun ei ole hyvä olla, jos painan yli 66 kg. Kokemusta on 73 kg:sta. 66 kg ylitettyä ei olo ole heti sairaan sairas, mutta sen kyllä huomaa, että liikaa painoa on kertynyt. Joutava löysä vain aiheuttaa terveyshaittoja. Esim että röyhtäyttää, närästää ja turvottaa, niin ei ole enää tervettä! Silti normaalipainoni raja kulkee virallisesti 69 kg:ssa, vaikka 66 kg on minulle sopiva maksimipaino. Lihasten täytyy olla käytössä, jotta tuntee itsensä terveeksi ja rasvaa saa olla vain sopivassa määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä selittämään tuota samaa narkeille ja mieti millaiset summat laitetaan katkoihin ja kuntoutuksiin, korvaushoitoihin ja lääkityksiin, asuntoihin ja lastensuojelun palveluihin.
Tuo porukka vain vaatii ja ottaa, lihavat sentään maksavat veroja ja kuluttavat palveluita ja tavaraa, joista valtio saa lisää veroa. Mihinkö?
Niihin katkoihin ja kuntoutyksiin jne.
Olen ymmärtänyt, että kehopositiivisuudella tarkoitetaan (tai ainakin aiemmin tarkoitettiin) sitä, ettei kenenkään tarvitse häpeillä omaa kehoaan. Ei siis puolustella niitä läskejä, vaan varmistetaan, että kaiken kokoiset ja muotoiset saavat elää rauhassa ilman ilkeitä kommentteja tai inhoavia katseita.