Anna Puun Hartwalla areenan keikkaliput eivät mene kaupaksi. Missä syy?
Kaija Koo, Jenni Vartiainen ja jopa Sanni myivät areenan nopeasti loppuun. Vesalalla lipuista myyty 70%. Anna Puun marraskuun Hartsun keikalle ei ole myyty edes puolta areenasta, joten tätä menoa keikka joudutaan perumaan jotta Hartwall areena saisi omansa takaisin. Missä syy?
https://www.ticketmaster.fi/event/radio-suomipop-ylpeana-esittaa-anna-p…
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Eikö Anna ollut tosi suosittu vain hetken idolsin jälkeen? Oma mielikuva on, ettei Anna ole koskaan ollut läheskään yhtä suosittu kuin Kaija Koo ja Jenni, niin areena tuntuu kyllä ylimitoitetulta keikkapaikalta.
Muistaakseni hankki lapsen/lapsia pari vuotta osallistumisen jälkeen, eli juuri silloin kun olisi pitänyt keikkailla ja tehdä musiikkia kun kaikki vielä muistavat. Painui nopeasti unohduksiin ja nyt yrittää takaisin pinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin ylimitoitettu Areena Puulle.
Hänen brändinsä oli alunperin sellainen runotyttöjen, kolmekymppisten ja hipsteripoikien mukavaa kepeää musiikkia.
Ei se tyyli ole ollut koko kansan musiikkia missään vaiheessa, vaikka on välillä soinutkin radiossa.
Enemmän semmoista klubeilla ka kesälavoilla esitettävää.
Ei hänellä ole ollut sellaisia hittejä kuin Jennillä, että suurempi yleisö dikkaa.Siinä ei ole mitään pahaa ja hyvinhän Anna on pysynyt pinnalla ja ilmeisesti elättänyt itsensä musiikilla.
Mutta tää muutos kasari/futurepoppariksi ja areenoiden valloittajaksi on tullut aika vasta, ja hänen tyylinsä on muuttunut paljon.
Tästäkin tyylistä itse ajattelen, että on enemmän pienemmän kuulijakunnan kamaa.
Mä luulen kans, että johtuu tästä. Olen ihan mielellään kuunnellut Anna Puuta sellaisissa kepeissä kesätapahtumissa. Marimekon muotinäytöksessä Espalla, Likkojen lenkillä Tampereella, ilmaistapahtumissa jne. Enkä välttämättä vaihda radiokanavaakaan, jos esiintyy radiossa. Mutta en ostaisi hänen cd-levyjään, enkä menisi mihinkään kalliiseen konserttiin. Ja kyllä olen vähän hippityttö, entinen taideopiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen brändinsä oli alunperin sellainen runotyttöjen, kolmekymppisten ja hipsteripoikien mukavaa kepeää musiikkia.
Ei se tyyli ole ollut koko kansan musiikkia missään vaiheessa, vaikka on välillä soinutkin radiossa.
Ei hänellä ole ollut sellaisia hittejä kuin Jennillä, että suurempi yleisö dikkaa.Siinä ei ole mitään pahaa ja hyvinhän Anna on pysynyt pinnalla ja ilmeisesti elättänyt itsensä musiikilla.
Mutta tää muutos kasari/futurepoppariksi ja areenoiden valloittajaksi on tullut aika vasta, ja hänen tyylinsä on muuttunut paljon.
Tästäkin tyylistä itse ajattelen, että on enemmän pienemmän kuulijakunnan kamaa.Mä luulen kans, että johtuu tästä. Olen ihan mielellään kuunnellut Anna Puuta sellaisissa kepeissä kesätapahtumissa. Marimekon muotinäytöksessä Espalla, Likkojen lenkillä Tampereella, ilmaistapahtumissa jne. Enkä välttämättä vaihda radiokanavaakaan, jos esiintyy radiossa. Mutta en ostaisi hänen cd-levyjään, enkä menisi mihinkään kalliiseen konserttiin. Ja kyllä olen vähän hippityttö, entinen taideopiskelija.
Onko vielä olemassa cd-levyjä? :D Sori, meni ohi aiheen mutta nauratti tuo kommentti ettet ostaisi hänen cd-levyään. Ei kukaan muukaan osta, kuunnellaan kuukausimaksua vastaan musiikin suoratoistopalveluista.
Anna on niin feikki. Siksi häntä ei haluta kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt, että tällainen keikka on tulossa, joten jotain puutetta on markkinoinnissakin. Ei yleisö löydä keikalle, jos sitä ei mainosteta tarpeeksi. Lisäksi kesäaika ei ole muutenkaan otollisinta lipunmyyntiaikaa.
Ööh Anna Puun ”intergalaktinen” mainos pyörii kyllä radiossa ihan loopilla. Kuuntelen suomipoppia töissä ja etenkin iltaisin joka biisin välissä mainostetaan. Onhan noita telkkarimainoksiakin ollut. Missä keikkaa siis pitäisi mainostaa? Totuus nyt vaan on että ketään ei kiinnosta Anna Puu, ei vaikka levy-yhtiö yrittää tehdä hänestä tähden tunkemalla häntä telkkariin ja vaikka hänelle arvottiin Emma-pystejä.
'Kyllä, keikkapaikka voi perua ja lähes aina peruukin keikan, jos myyntiä ei tiettyyn aikaan mennessä tule tarpeeksi. Keikkapaikalta kuluu itseltäänkin resursseja keikan järjestämiseen, joten tyhjälle salille keikan pitäminen ei yksinkertaisesti ole kannattavaa. Hartwallin kokoisella ja suosioisella paikalla ei harrasteta mitään hämäyssermejä, kun sinne saadaan perutun keikan tilalle koska tahansa oikeasti ainakin lähes täyden salin myyvä keikka.'
Keikkapaikka ei järjestä tai peru yhtään mitään. Se on vuokrattu tietylle ajankohdalle x eurolla, siellä on keikkapaikan oma henkilökunta hoitamassa tietyt asiat ja keikan järjestäjä hoitaa kaiken muun itse tai ostetuilla palveluilla. Keikkapaikan kannalta on aika lailla samantekevää, onko tapahtumapäivänä sali täysi, puolillaan vai tyhjä. Kunhan maksu tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin tyylistä itse ajattelen, että on enemmän pienemmän kuulijakunnan kamaa.Mä luulen kans, että johtuu tästä. Olen ihan mielellään kuunnellut Anna Puuta sellaisissa kepeissä kesätapahtumissa. Marimekon muotinäytöksessä Espalla, Likkojen lenkillä Tampereella, ilmaistapahtumissa jne. Enkä välttämättä vaihda radiokanavaakaan, jos esiintyy radiossa. Mutta en ostaisi hänen cd-levyjään, enkä menisi mihinkään kalliiseen konserttiin. Ja kyllä olen vähän hippityttö, entinen taideopiskelija.
Onko vielä olemassa cd-levyjä? :D Sori, meni ohi aiheen mutta nauratti tuo kommentti ettet ostaisi hänen cd-levyään. Ei kukaan muukaan osta, kuunnellaan kuukausimaksua vastaan musiikin suoratoistopalveluista.
On ja mä ostan kaiken kuuntelemani musiikin cd-levyinä.
Vierailija kirjoitti:
Anna Puulla ei ole riittävästi faneja. Eikä hän kykene täyttämään areenaa. Ja kyllä yksityiselämän törkeällä toiminnalla on myös merkitystä vaikkei pitäisi olla musiikin suhteen.
Julkisuuskuva muuttui aika nopeasti pinnaalletulon jälkeen.
Kaikista ei vaan ole myymään areenaa täyteen. Anna Puu on ihan eri sarjassa kuin Jenni Vartiainen, Kaija Koo tai Sanni. En usko että tulee edes noiden tasolle koskaan nousemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
'Kyllä, keikkapaikka voi perua ja lähes aina peruukin keikan, jos myyntiä ei tiettyyn aikaan mennessä tule tarpeeksi. Keikkapaikalta kuluu itseltäänkin resursseja keikan järjestämiseen, joten tyhjälle salille keikan pitäminen ei yksinkertaisesti ole kannattavaa. Hartwallin kokoisella ja suosioisella paikalla ei harrasteta mitään hämäyssermejä, kun sinne saadaan perutun keikan tilalle koska tahansa oikeasti ainakin lähes täyden salin myyvä keikka.'
Keikkapaikka ei järjestä tai peru yhtään mitään. Se on vuokrattu tietylle ajankohdalle x eurolla, siellä on keikkapaikan oma henkilökunta hoitamassa tietyt asiat ja keikan järjestäjä hoitaa kaiken muun itse tai ostetuilla palveluilla. Keikkapaikan kannalta on aika lailla samantekevää, onko tapahtumapäivänä sali täysi, puolillaan vai tyhjä. Kunhan maksu tulee.
Tuskin ihan noinkaan. Olutta on kivempi myydä täydelle katsomolle kuin parille yksittäiselle kuuntelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hippitytöt ostaa cd-levyjä eikä kuuntele mitään suoratoistopalveluita. Siksihän Anna Puu ei sinne sovikaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna Puustjärven "uusiutuminen" Intergalactic Love Odysseyksi on järkyttävän keinotekoista ja huonosti suunniteltua skeidaa. Kriitikot kehuu ja medianäkyvyyttä tulee, mutta kansa äänestää jaloillaan, eli Areena jää puolilleen. Emma-palkintokin oli harvinaisen läpinäkyvästi Nelosen mediakonsernin Puulle järjestämä.
Tää intergalactic ja discorobotiksi modifioitu lauluääni on tosi outoja. Anna on ollut sellainen maanläheinen runotyttö ja singer-songwriter, joka ei osaa laulaa teknisesti oikein, mutta laulaa silti. Nyt on sitten menty toiseen äärimmäisyyteen. Karkoittaa vanhatkin faninsa.
'Tuskin ihan noinkaan. Olutta on kivempi myydä täydelle katsomolle kuin parille yksittäiselle kuuntelijalle.'
Kyllä se on noin. Jos yleisöä ei ole = ei tarvita henkilökuntaa = ei tarvitse maksaa palkkaa.
Anna menee artistina muiden joukossa esim. festareilla. Yksin hän ei valitettavasti ole tarpeeksi kiinnostava. Itselleni on ihan riittävästi siinä, että kuulen parhaita biisejä silloin tällöin radiosta. Keikalle meno olisi kertakaikkisen liikaa.
Suomessa ei toimi sellainen ”kylmä” musa tai imago. Pitää jollain tavalla olla keskeneräinen, raaka, laulaa itselle vaikeista asioista aidosti > jengi samaistuu. Tähän perustuu monien suosittujen artistien menestys Suomessa, nuoret tytöt, jotka kuuntelevat musaa, saavat kokemuksen, että heillä on ”kaveri” (Sanni, Ellinoora etc.). Anna on etäinen ja vähän kilpailuhenkinen muiden suhteen - tämä välittyy yleisölle ja tyttöpuolisten kuulijoiden on vaikea olla ”lähellä Annaa”, koska Anna ei tunnu empaattiselta ja avoimelta, eli turvalliselta! Eka levy menestyi tämän vuoksi, seuraavissa Anna alkoi muuttua enemmän kilpailuhenkiseksi ja sen tuntee.
Anna Puulla on hyvä ääni ja osaa laulaa livenä, mutta ei todellakaan ole areena-artisti. Festarilavat ja pienet keikkapaikat ovat sopivia hänelle.
Hänellä on omat faninsa, mutta ei heitä noin paljoa ole että areenakeikka onnistuisi.
Kuka Anna Puu?
Onko tää joku keksitty pilkkanimi jollekin?
En tajua tätä päälleliimattua avaruushömppää ja muunneltua ääntä. Kuitenkin aluksi Puu oli sellainen herkkä runotyttö, tosi epäaitoa muuttua yhtäkkiä joksikin keinotekoiseksi discopalloksi. Ei suomalaisille uppoa feikkiys.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te höpisette. Nousevat katsomothan ovat täynnä?
Alapeukkuja vaan tälle jaellaan, vaikka jokainen näkee faktan Ticketmasterin kartasta. Nousevat alakatsomot ovat käytännössä täynnä ja yläkatsomoistakin myyty hyvä osa. Ahola ja Torikka ovat myyneet joka kerran Hartwallin täyteen ja heillä myynti aivan samassa pisteessä nyt. Kuten oli viime vuonnakin.
Eräs artisti on ainakin näyttänyt todellisen luonteensa sättimällä kollegoitaan av-palstalla. Kannattaisi käsitellä siellä terapiassa myös tätä traumaansa jolloin voisi nauttia paremmin elämästään uuden kumppanin kanssa?