Sain kutsun polttareihin, mutta en häihin.
En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Kyseessä on serkkuni polttarit ja häät. Häät ovat loppukesästä ja nyt tuli serkun kaasolta kutsu polttareihin. Tuntui että muu porukka oli ehkä jo aiemmin sopinut päivämäärästä, koska siitä ei ollut enää mitään keskustelua.
Polttarit järjestetään suht isolla rahalla johon jokainen vieras osallistuu. Polttarikutsussa oli siis summa mukana. Oletan että serkkuni on käskenyt kutsua minut vai voiko olla että kaaso on vain itse päättänyt asiasta tajuamatta että minua ei ole kutsuttu häihin? Serkulta en tietenkään voi asiaa tiedustella, koska kyseessä on yllätyspolttarit. Pitää varmaan kaasolta kysyä asiaa...
Vai onko ihan tavallista että voidaan kutsua polttareihin, mutta ei häihin? Jos kyseessä on vaikka todella pienen piirin häät ja polttareissa juhlitaan sitten isomman porukan kanssa... Serkun kanssa emme ole erityisen läheisiä, olemme nähneet viimeksi pari vuotta sitten. Lapsina vietimme kesät yhdessä mummolassa.
Kommentit (42)
Minusta summa kokonaisuudessaan on niin iso, että herää kysymys, vetääkö rahastaja välistä. Ero polttareiden ja häu
Iden välillä on se, että häät järjestää morsiuspari, polttarit järjestää kaverit, vielä maksaisi noin paljon. En menisi. Ilmottaisin, ettei minua ole kutsuttu häihin ja on muutoinkin menoa juuri silloin.
Mitä sillä 70 eukilla saa? Jos sillä hommataan paikka ja tarjoilut, se on halpaa.
En tosiaan menisi. Aika selvää, että tarvitsevat vain yhden lisämaksajan mutta muuten seurasi ei kiinnosta. Aika törkeää minusta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta summa kokonaisuudessaan on niin iso, että herää kysymys, vetääkö rahastaja välistä. Ero polttareiden ja häu
Iden välillä on se, että häät järjestää morsiuspari, polttarit järjestää kaverit, vielä maksaisi noin paljon. En menisi. Ilmottaisin, ettei minua ole kutsuttu häihin ja on muutoinkin menoa juuri silloin.
Millä logiikalla summa on sinusta iso? Oletko ikinä järjestänyt mitään juhlaa muualla kuin kotonasi?
Jo pelkkä tilavuokra voi olla aika iso, paikasta riippuen. Jos tuolla ostetaan pitopalvelu tai menyy, summa on jopa pieni. Riippuu aivan täysin siis siitä, mitä sillä saa.
Ap ei ole vastannut asiaa koskevion kysymyksiin, joten hiukan tulee fiilis, että tämä on taas niitä Porvoon trolleja.
Itse kyllä vähän kyselisin kaasolta, mikä on homman nimi, eihän sinne silti ole pakko mennä. Voi joko
A) Saada peräti järkevän selityksen mitä on ajateltu ja homma ok
B) Jos kyseessä puhdas rahastusyritys, kaaso joutuu edes vähän miettimään, mitä vastaa. Itse olisin vielä sen verran kiusallinen, että kyselisin aika suoraan jos alkaa siltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan menisi. Aika selvää, että tarvitsevat vain yhden lisämaksajan mutta muuten seurasi ei kiinnosta. Aika törkeää minusta.
Voi olla, että joku tuli edellä alapeukuttaneeksi vahingissa, mutta ellei niin voisko joku joka on halunnut antaa tälle kommentille alapeukkua e. ollut eri mieltä tektin kirjoittaneen kanssa selittää miksi?
T. Eri
Jos menen ja syön ravintolassa kolme ruokalajia ja juon alkudrinkin ja pari lasia viiniä, summa on satasen huiteilla. 70 e on vähän, jos sillä saa ruuat ja juoman. Jos ne pitää maksaa lisäksi, niin sitten se on aika iso summa.
Miksei ap voi kertoa mitä tuolla rahalla on tarkoitus kustantaa? Varmaan polttariohjelma on kuitenkin tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että joku tuli edellä alapeukuttaneeksi vahingissa, mutta ellei niin voisko joku joka on halunnut antaa tälle kommentille alapeukkua e. ollut eri mieltä tektin kirjoittaneen kanssa selittää miksi?
T. Eri
Alapeukutin, koska kommentti oli minusta jyrkkä ja tyhmä.
Kuten ketjussa on jo muutama kertonut, tuo on ihan ymmärrettävä järjestely, jos häät ovat pienet sukulaishäät. Halutaan juhlia kaverien kanssa polttareissa.
70 euroa ei ole iso summa, jos sillä kustannetaan koko ilta. Kokeilepa itse varata koko illaksi juhlatila ja pitopalvelu ja runsas valikoima juomia 20 ihmiselle halvemmalla. Ei onnistu.
Tää on hyvin yksinkertaista. Sut on kutsuttu edes polttareihin. Menet jos haluat mennä ja pidät hauskaa. Älä mene, jos ei kiinnosta.
Eihän tässä mitään keltään tarvii kysellä.
Siskolla oli noin. Häät olivat ulkomailla, ja siellä olivat vain molempien vanhemmat ja sisarukset.
Maailmaan mahtuu monenlaisia tapoja juhlia.
Itse en menisi jonkin tekosyyn varjolla vaan muistaisin myöhemmin hääparia onnitteluilla. Maksakoot jokainen itse omat viulunsa. :D
Minusta 70 euroa on vähän. Mutta ei minua kiinnostaisi pelkät polttarit, kyllä haluaisin olla kutsuttu myös häihin. No, aina on syitä, että kaikkia ei voi kutsua ja kun sukulaiset on pakko kutsua jne. Niitä on kuultu ja itselleni selitys ei kelpaa. Jos on tärkeä toiselle, saa kutsun häihin. Jos ei saa, ei ole tärkeä.
Minun polttareihini kutsuttiin käytännössä kaikki sen ikäiset naiset,jotka olisivat innostuneet sen kaltaisista juhlista.Myös mieheni toisen bestmanin vaimo,jota en ollut tavannut kuin kerran aiemmin.Kaikki kutsutut oli toki kutsuttu myös häihin. Miehen veljen avovaimon kanssa olimme olleet paljon tekemisissä kuluneena vuotena ja luulin,että olimme ystäviä. Hän ei tullut polttareihin,eikä ilmoittanut syytä.Minua ei kutsuttu hänen polttareihinsa. Mieheni sai heidän häissään vasta matkalla vihkipaikalle tietää olevansa bestman,kun rintakukka annettiin käteen.Kuskasimme hääamuna hääporukkaa valmisteluihin ja takaisin ja lopuksi facebookissa oli jaettu erityiskiitokset kuvan kera vain kaasoille avusta.
Meni jotenkin maku koko tyyppiin.
Nämä ovat herkkiä asioita ja yksikään nykypäivän morsian ei ole niin uuno,että ei ymmärtäisi,mitä polttarikulisseissa tapahtuu.Paikalle pystyy toivoa tärkeät ihmiset ja Kaasokin pääsee hääkutsulistaan käsiksi.
Pahoittelut, oli pakko käydä kylmässä suihkussa, tää helle vie minusta mehut.
Ollaan menossa tämän kaason mökille. Siellä on syömistä ja saunomista. Eli 70€ menee ilmeisesti ruokaan ja juomaan. En tiedä onko jotain muuta ohjelmaa, siitä ei ollut ainakaan puhetta.
AP
Ja vaikka kyseessä onkin ylläripolttarit niin serkku on voinut tietenkin sanoa aiemmin kaasolle että ketä haluaa sinne mukaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Alapeukutin, koska kommentti oli minusta jyrkkä ja tyhmä.
Kuten ketjussa on jo muutama kertonut, tuo on ihan ymmärrettävä järjestely, jos häät ovat pienet sukulaishäät. Halutaan juhlia kaverien kanssa polttareissa.
70 euroa ei ole iso summa, jos sillä kustannetaan koko ilta. Kokeilepa itse varata koko illaksi juhlatila ja pitopalvelu ja runsas valikoima juomia 20 ihmiselle halvemmalla. Ei onnistu.
Niin juhltaan ja vietetäänhän sitä yhdessä aikaa ja toisnaan saattaa yhden (juhla)illan kuluihin palaa ja mennä tuo 70€.
Itse vain olen ymmärtänyt polttarit niin, että silloin tuon rahan kohde on erityisesti hän, joka on menossa pian naimisiin, jolloin on enempi tois-sijaista se saanko oman vatsani miten täyteen.
ämän vuoksi minusta olisi ainakin suotavaa, että polttareiden järjestäjä kertosi avoimesti ja reilusti, että kaikkia polttareihin pyydettyjä ei välttämättä tulla kutsumaan häihin, jolloin polttarisankari puolestaan tarjoaa osaltaan vaikka häihin kutsutut myös muistasiva juhlien sankaria tai paremmin sankareiat häälahjoilla.
Polttarit voivat toki olla parhaimmillaan hyvä ja onnistunut juhla itsestään, josta jää kaikille mukana olleille hyvä mieli. Mutta poltarit voivat olla myös enemmän ja vähemmän vaivaannuttava tilaisuus, jos päälimmäiseksi jää mielikuvam että paikalle on tullut kutsutuksi vain siksi, että bestman tai kaaso odottaaa tärkeintä on, että joku tulee ja maksaa ja kustantaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap voi kertoa mitä tuolla rahalla on tarkoitus kustantaa? Varmaan polttariohjelma on kuitenkin tiedossa.
Kerroin tuossa ylempänä. Pahoittelut että en ollut heti vastaamassa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut, oli pakko käydä kylmässä suihkussa, tää helle vie minusta mehut.
Ollaan menossa tämän kaason mökille. Siellä on syömistä ja saunomista. Eli 70€ menee ilmeisesti ruokaan ja juomaan. En tiedä onko jotain muuta ohjelmaa, siitä ei ollut ainakaan puhetta.
AP
Siinä tapauksessa aika iso summa jos kyseessä ei ole edes vuokramökki...
Häät voivat olla hyvin pienet.
Polttareihin en menisi maksumieheksi, en todellakaan.
Paitsi jos olet niin innokas juhlija, että kaikkiin mahdollisiin pippaloihin täytyy päästä, niin mene ja maksa siitä ilosta!
Suku on pahin, tai ainakin ahnein.